- Marcus_R
- Medlem ●
- Göteborg
Läs inlägg #271 ovan. Där har jag laddat ner en sida från Telia, en sida som man kan referera till om Telias personal inte är informerad
Du har nog missförstått något. Det är just den informationen som de hänvisar till när de påpekar att jag inte kan få ett micro-SIM som extrakort till mitt abbonemang... Och problemet är ju att det är just vad som står där - att jag inte kan få ett micro-SIM som extrakort
(Sarkasmvarning påslagen)
Men det är klart att om jag vill ha ett Mobiltbredband Start där jag förutom den låga månadskostnaden på 39 kronor dessutom betalar 29 kr för varje dygn jag surfar - då kan jag få ett microsim men då väljer jag att istället klippa i mitt minisim... som kostar 40:- månaden och ingenting extra de dagar som jag använder det...
Telias generella riktlinje är att inte ge ut Microsim, där är den bistra sanningen. Lika bra att satsa på ett obundet mobilt bredband!
Eller skära/fila till ett eget kort borde också funka.
Been there, done that...
http://www.99.se/ipad/277911-hur-goera-ett-microsim-ett-teliasim.html
Till Telia:
Lika bra att fråga direkt, när planerar ni att ha ett paket/datum klart för iPhone 4?
Stor chans att de som jobbar på Telia vet det... och de som vet får nog inte gå ut med det före det står på deras hemsida.
Stor chans att de som jobbar på Telia vet det... och de som vet får nog inte gå ut med det före det står på deras hemsida.
Jag frågade inte NÄR den skulle komma, mer NÄR de hade planerat att släppa informationen.
Det lär inte varit en nyhet för Telia att en ny iPhone skulle presenteras igår och de har med all sannolikhet en plan för när de kan presentera priser, sen att de antagligen inte säger något är en annan sak.
Till Telia:
Lika bra att fråga direkt, när planerar ni att ha ett paket/datum klart för iPhone 4?
Hej!
Så fort vi har info om när nya iPhonen kommer säljas & om förhandsbokning så kommer vi släppa det via Twitter( Telia_service). Vi kommer även uppdatera Telia iPhone blog med den senaste informationen.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice
Jag har skurit till ett "Tvillingkort" som min man hade liggande och som han aldrig använt och satt in i min (eller rättare sagt min mans!) iPad.
Om jag på inställningar väljer General - About - så står det Network: Sweden 3G. Line: Telia. Det borde ju innebära att min iPad kan läsa kortet. Ja, på Carrier så står det också Sweden 3G.
Men det fungerar inte Om jag stänger av Wi-Fi och försöker komma ut på nätet så får jag meddelandet Could not activate cellular data network.
Vad ska jag göra? Jag var in på en Teliabutik i Sundsvall i går men dom visste ingenting!
Jag har skurit till ett "Tvillingkort" som min man hade liggande och som han aldrig använt och satt in i min (eller rättare sagt min mans!) iPad.
Om jag på inställningar väljer General - About - så står det Network: Sweden 3G. Line: Telia. Det borde ju innebära att min iPad kan läsa kortet. Ja, på Carrier så står det också Sweden 3G.
Men det fungerar inte Om jag stänger av Wi-Fi och försöker komma ut på nätet så får jag meddelandet Could not activate cellular data network.
Vad ska jag göra? Jag var in på en Teliabutik i Sundsvall i går men dom visste ingenting!
Har du fyllt i "online.telia.se" under "Cellular settings" -> "APNS settings"?
Har du fyllt i "online.telia.se" under "Cellular settings" -> "APNS settings"?
Nej, det hade jag inte! Har skrivit in det nu. (Du vet mer än min Teliabutik du )
Ser att jag också måste ha Username och Password. Ska försöka hitta de uppgifterna "någonstans" i morgon. Username, kan det vara telefonnumret det?
Hej
Trevligt att höra att du har fått igång din iPad.
Du skulle inte kunna tänka dig att låna ut den till mig ett tag så att jag får bekanta mig lite med den? Nejdå, jag bara skojar. Jag väntar tills den släpps i Sverige
Är du nöjd med den?
Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice
Hej
Trevligt att höra att du har fått igång din iPad.
Du skulle inte kunna tänka dig att låna ut den till mig ett tag så att jag får bekanta mig lite med den? Nejdå, jag bara skojar. Jag väntar tills den släpps i Sverige
Är du nöjd med den?
Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice
Haha, om du bor här i Sunsvall så visst kan du få låna den en dag.
Jag är mycket nöjd med min iPad, den känns väldigt "självklar" och naturlig.
Jag måste ställa en fråga till Telia, en fråga som många säkert ställt men som måste ställas igen.
Vad hände med visual voicemail?? Vi blev alla lovade detta men inget mer hände, känns som att ni bara lurat oss kunder!
Ja, den ställdes till och med lite längre upp på den här sidan. Telia svarar inte eftersom det är pinsamt för dem. De har "utrett" funktionen i två år. Du kan tolka det som att Visual Voicemail aldrig kommer till Telia.
Ja, den ställdes till och med lite längre upp på den här sidan. Telia svarar inte eftersom det är pinsamt för dem. De har "utrett" funktionen i två år. Du kan tolka det som att Visual Voicemail aldrig kommer till Telia.
Det är väldigt synd måste jag säga. Visual Voicemail är den första användbara mobiltelefonsvararfunktionen jag har sett/hört talas om. Den som finns idag är så dålig att jag inte ens använder telefonsvarare.
Det är väldigt synd måste jag säga. Visual Voicemail är den första användbara mobiltelefonsvararfunktionen jag har sett/hört talas om. Den som finns idag är så dålig att jag inte ens använder telefonsvarare.
Håller med fullständigt. Jag har mitt "mobilsvar" avaktiverat eftersom funktionen är så värdelös. Hade Visual Voicemail funnits så hade jag helt klart övervägt att börja använda det igen.
Tack för svar, får hoppas att Telia kommer med några andra nyheter denna gång, annars är det skamligt!
I mina inställningar för min emailadress har jag på utgående server SMTP mailout.telia.com
Jag kan inte skicka iväg ett mail när jag är uppkopplad med WiFi. Slår jag av WiFi så går mitt mail iväg. Konstigt. Ska det stå något annar på SMTP eller är det något annat som ska ändras?
I mina inställningar för min emailadress har jag på utgående server SMTP mailout.telia.com
Jag kan inte skicka iväg ett mail när jag är uppkopplad med WiFi. Slår jag av WiFi så går mitt mail iväg. Konstigt. Ska det stå något annar på SMTP eller är det något annat som ska ändras?
När du kör WiFi är det (antagligen) på ditt eget bredband du surfar och om det inte är från Telia du har ditt bredband så måste du använda en annan SMTP-server än mailout.telia.com.
Har tex Bredbandsbolaget som internetleverantör ska du använda smtp.bredband.net.
Här är en lista på fler SMTP-servrar. Ta den som tillhör din internetleverantör på bredbandet hemma!
3 - smtp.tre.se
Algonet - smtp.algonet.se
Bahnhof Bredband - smtp.bahnhofbredband.se
BIP - smtp.bip.net
Blixtvik - smtp.blixtmail.se
Bredbandsbolaget - smtp.bredband.net
Comhem - mail1.comhem.se
Glocalnet - smtp.glocalnet.net
Internet5 - mailhost.internet5.net
Netatonce - smtp.netatonce.net
Song - customer-relay.songnetworks.se
Spray - smtp.spray.se
TDC - smtp.mytdc.se
Tele2 - mail.tele2.se
Telenor - smtp.telenor.se
Telenor Mobilt Bredband/Vodafone/Europolitan - smtp.euromail.se
Telenordia - smtp.telenor.se
Telia - mailout.telia.com
UPC/Chello - mail.chello.se
Telias SMTP fungerar bara i deras nät skulle jag tro. Har du någon annan leverantör av internet via WiFi så kommer det med stor sannolikhet inte att fungera. Vad är det för mailkonto du försöker ställa in?
Telias SMTP fungerar bara i deras nät skulle jag tro. Har du någon annan leverantör av internet via WiFi så kommer det med stor sannolikhet inte att fungera. Vad är det för mailkonto du försöker ställa in?
Det är Telia Bredband 8000 som bygger på ADSL-teknik. har sökt på nätet och hittat någon info om att jag kanske skulle använda smtprelay1.telia.com så jag testade det men det funkar inte heller.
Mailkontot är en egen .com-adress men som är kopplad till Telia.
Jo, smtprelay1.telia.com fungerade till slut. Det tog några minuter bara att skicka ett mail med två rader text!
Det är Telia Bredband 8000 som bygger på ADSL-teknik. har sökt på nätet och hittat någon info om att jag kanske skulle använda smtprelay1.telia.com så jag testade det men det funkar inte heller.
Mailkontot är en egen .com-adress men som är kopplad till Telia.
Jo, smtprelay1.telia.com fungerade till slut. Det tog några minuter bara att skicka ett mail med två rader text!
Skönt att det fungerar nu!
Jag kollade min iPhone och jag har också den SMTP-adressen inställd som du ändrade till. Har haft den i alla år vad jag kan minnas.
Tyvärr, funkar fortfarande inte. Det är ju ok när jag ska skicka från min iPhone, då jag kan stänga WiFi.
Men från min WiFi-iPad har jag ju inte den möjligheten så därifrån kan jag inte skicka alls. Tur jag har en Mac-adress också, den funkar alltid
Hej
Detta med visual voicemail är en fråga som har varit på tapeten ett antal gånger ända sedan iPhone gen 1 kom ut på marknaden. Vad Telia anbelangar så är det fortfarande en fråga som vi ser över. Men det är bra att ni tycker till. Jag skulle även vilja ber er att lämna in era tankar angående visual voicemail på länken nedan. Där tar vi även emot andra tankar och kommentarer om Telia.
Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice