Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som har en iPhone 4

Tråden skapades och har fått 466 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Alex Freeman:

Ja, det är bl. a. de bristerna jag menade.:cool:

Förutom dessa, finns det fler du upptäckt?
När den troligtvis imaginära 4.1 kommer så får man en ny vänsterhand
Alla har också problem med sin proximitysensor.. osv..

Jag har skyddsfilm på min skärm, precis som jag hade på min förra iPhone och som alla andra med stora, fina touch skärmar har. Så min lär inte bli repig. Jag är toknöjd. Fungerar kanon, snabb som fan, superfin skärm, jätteschysst kamera (när jag inte ha min D90 med mig) etc.

Citat:

Ehh menar du brister som lättrepat glas, kamerans avsaknad av vitbalans, VänsterHanden och proximitysensorn? Nä, sånt får man leva med och hoppas på att iaf två av dessa fixas i 4.1

Har inte upplevt något av detta.

Jag älskar verkligen kameran på iPhone 4, och att kunna spela in HD-video är inte fel det heller.

Jag tycker det är riktigt synd att Camera+ försvann från App Store, där man kunde använda + och - knapparna för att ta en bild, helt perfekt istället för att slippa använda skärmen.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag älskar verkligen kameran på iPhone 4, och att kunna spela in HD-video är inte fel det heller.

Jag tycker det är riktigt synd att Camera+ försvann från App Store, där man kunde använda + och - knapparna för att ta en bild, helt perfekt istället för att slippa använda skärmen.

Jag tyckte att redan 3GS hade en tillräckligt bra kamera men tackade inte nej till förbättringen i 4:an

Och Camera+ hann jag med att köpa:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Och Camera+ hann jag med att köpa:)

Lyckos dig Jag missade precis att köpa den.

Dock så sparas inte metadatan när man tar bilder med andra kameraprogram än Apples egna vad jag har förstått från en blogg (minns dock inte vilken), men jag kan ha läst fel.

Och jag vill gärna ha med information om plats som jag tagit bilden tex.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-21 18:18
Ursprungligen av Patrik D:

Jag älskar verkligen kameran på iPhone 4, och att kunna spela in HD-video är inte fel det heller.

Jag tycker det är riktigt synd att Camera+ försvann från App Store, där man kunde använda + och - knapparna för att ta en bild, helt perfekt istället för att slippa använda skärmen.

fan vad najs. Jag hade camera+ sedan tidigare, då jag köpt den av helt annan anledning. Tack för länken, nu har jag ställt om så jag kan ta kort med knapparna

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-23 10:45

Återställ den i iTunes. Stäng av iPhone 4 håll ner home knappen och koppla in den i till datorn (endast med original kabeln). Den ska då starta och du får en iTunes och en kabel bild på iPhonen.

iTunes ska starta och du kan göra en hel återställning. Efter återställningen se till att inte använda backupen utan ställ in den som en helt ny iPhone.

Får du fortfarande problem är det något annat fel och du bör lämna tillbaka till affären som sålde den.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-23 18:13

Nu har jag en också. Gillar den skarpt. Återstår att se om jag kan få tag i ett micro-sim hos Vodaphone här i Prag så att man kan ringa med den också...

Stör mig väldigt mycket på att nerladdade bilder hamnar i samma mapp som tagna bilder mao. "Kamerarulle". Säg mig varför Apple inte lagt till en funktion så att man kan skapa nya fotoalbum?

Helt idiotiskt rent ut sagt!

Ursprungligen av Littorin:

Stör mig väldigt mycket på att nerladdade bilder hamnar i samma mapp som tagna bilder mao. "Kamerarulle". Säg mig varför Apple inte lagt till en funktion så att man kan skapa nya fotoalbum?

Helt idiotiskt rent ut sagt!

Ja, verkligen korkat, fast det är ju inte direkt specifikt för iPhone 4 som tråden handlar om.

Ursprungligen av keptang:

Ja, verkligen korkat, fast det är ju inte direkt specifikt för iPhone 4 som tråden handlar om.

Visserligen inte, men iOS 4 bör ingå i tråden likväl.

Ursprungligen av Littorin:

Visserligen inte, men iOS 4 bör ingå i tråden likväl.

Finns egna trådar för iOS 4, t.ex http://www.99.se/notiser-ipod-iphone/278516-ios-4-ute-nu-8.html

Eller en egen tråd.

Tråden handlar om iPhone 4, iOS 4 är självklart, iPhone 4 finns inte med något annat än så länge.

Ursprungligen av Littorin:

Visserligen inte, men iOS 4 bör ingå i tråden likväl.

Eller varför inte i tråden om önskemål inför iOS 5?

Ursprungligen av Littorin:

Stör mig väldigt mycket på att nerladdade bilder hamnar i samma mapp som tagna bilder mao. "Kamerarulle". Säg mig varför Apple inte lagt till en funktion så att man kan skapa nya fotoalbum?

Helt idiotiskt rent ut sagt!

Det finns mycket att störa sig på när det gäller Bilder (appen alltså) i iOS 4 (typ: fortfarande går det inte att se datum på en bild, efter tre års utveckling!) men precis som keptang tog upp så finns det bättre trådar för iOS-diskussioner (eller starta en ny specifik tråd).

Blev så glad när jag upptäckte att den gamla ipod mini usb-kabeln också passade till iPhonen. Behöver ha i olika rum. Vad bra att saker kan återanvändas, synd bara att dockan inte passar. Men man kanske kan anpassa den med något verktyg, när kontakten är densamma. Minin lär jag inte använda igen i alla fall. Den är bara så död. Så fram med borren kanske

Ni som köpt eran iPhone 4 från UK eller annat land..

Tänker ni köpa Apple Care till eran?

Fick mail idag av Apple.
iPhone - AppleCare Protection Plan - Apple Store (U.K.)

Ursprungligen av törnros:

Ni som köpt eran iPhone 4 från UK eller annat land..

Tänker ni köpa Apple Care till eran?

Fick mail idag av Apple.
iPhone - AppleCare Protection Plan - Apple Store (U.K.)

Nä, så länge kommer jag nog inte ha min telefon. Litar på att den kommer att hålla tills den är lika omodern som en 2G är idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-24 19:32

Stoppade precis in mitt nya Tele2-simkort i min iPhone4. Fick då meddelandet att "observera: din operatör kanske tar ut sms-taxa för att sparka igång ett facetime-samtal". Någon som vet om Tele2 verkligen gör det?

Ursprungligen av kia2:

Stoppade precis in mitt nya Tele2-simkort i min iPhone4. Fick då meddelandet att "observera: din operatör kanske tar ut sms-taxa för att sparka igång ett facetime-samtal". Någon som vet om Tele2 verkligen gör det?

Alltså, som jag har förstått det så måste du först ringa ett röstsamtal i några sekunder, för att sedan övergå till ett videosamtal. Kanske det som Apple varnar för?

Är det inte så att FaceTime-start-grejen skickas iväg via ett SMS?
På något sätt så måste de ju kommunicera och SMS låter som ett logiskt sätt

"To activate FaceTime, your iPhone must be able to send an SMS to Apple which will contain your iPhone’s information and location. On further questioning, he also unveils that when FaceTime call is connected, both the callers and receiver’s location is send to Apple and saved in their internal database." - Apple Gathering FaceTime Information, Ability To See Video Calls

Nu har jag äntligen fått min 4:a:) Vad jag undrar är om nån har reagerat på att ljudet i högtalarna är sämre i 4:an än i 3GS? Jag tycker att skillnaden är ganska stor. Låter än burkigare....Samma inställningar och samma låt har jag jämfört med.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-25 21:56

Är det någon som har märkt att ibland när man tar kort så är det en gul ring i mitten av bilden?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Är det någon som har märkt att ibland när man tar kort så är det en gul ring i mitten av bilden?

//Rob

Nej jag har inte noterat det... Är det enbart när du använder blixten eller både med och utan blixt?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-26 00:11
Ursprungligen av Capeman:

Nej jag har inte noterat det... Är det enbart när du använder blixten eller både med och utan blixt?

Jag har haft det en gång hittills och det var igår när jag var på bio (såg salt rekommenderas förresten) tog jag före filmen några kort det första hade en stor gul ring i mitten av bilden. Tog ett nytt kort och då fanns inte ringen mer. Blixten var på. Har ingen aning vad det var. Tyvärr sparade jag inte bilden så jag kan inte visa den.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Är det någon som har märkt att ibland när man tar kort så är det en gul ring i mitten av bilden?

Ja, jag har märkt det, som på den här bilden till exempel:

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag har märkt det, som på den här bilden till exempel:

[bild]

hahaha.. Den var faktiskt lite rolig.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-27 09:00
Ursprungligen av Robo-X:

Är det någon som har märkt att ibland när man tar kort så är det en gul ring i mitten av bilden?

//Rob

Nej. Men jag har knappt använt kameran.

Exempel?

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-08-25 22:01

Nu har jag en riktigt klurig fråga:

Jag har tele2 som operatör till min i4. Är det gratis att ringa ett facetimesamtal till en i4 som inte har tele2. Eller dvs. är facetime något som inte alls har att göra med att ringa ett vanligt samtal eller är dessa ihopkopplade?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-26 00:17
Ursprungligen av Emil D:

Nu har jag en riktigt klurig fråga:

Jag har tele2 som operatör till min i4. Är det gratis att ringa ett facetimesamtal till en i4 som inte har tele2. Eller dvs. är facetime något som inte alls har att göra med att ringa ett vanligt samtal eller är dessa ihopkopplade?

När du ringer någon så kostar det som vanligt samtal tills ni startar facetime som går över wifi och kostar inget.

Man kan också starta facetime samtal utan att ringa men då skickas det ett vanligt sms med facetime länken. Det smset kostar lika mycket som ett vanligt sms. Fast många har sms paket så då blir det billigare.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

När du ringer någon så kostar det som vanligt samtal tills ni startar facetime som går över wifi och kostar inget.

Man kan också starta facetime samtal utan att ringa men då skickas det ett vanligt sms med facetime länken. Det smset kostar lika mycket som ett vanligt sms. Fast många har sms paket så då blir det billigare.

//Rob

Hur gör man för att skicka det som ett SMS?

Bevaka tråden