Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-26 17:49

Papperskatt. Du är ju helgalen!! Underbart galen!! Kram på dig.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-26 19:46

Räkningarna och hyrorna betalda, och det blev en OK summa över. Nu kan man sätta igång att förbereda sig för flytten, på Onsdag får vi nycklarna!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-26 19:49
Ursprungligen av Drakfot:

Räkningarna och hyrorna betalda, och det blev en OK summa över. Nu kan man sätta igång att förbereda sig för flytten, på Onsdag får vi nycklarna!

Låter riktigt bra det

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-11-27 00:50

Kan meddela att det inte blev något napp ikväll
Men men, i morgon kväll kommer en ny chans! Då ska vi ro iland det här

Tänk va mycket lättare det vore att bara ringa och höra om hon vill träffas

Jag är så jävla glad över mitt claim to independency när jag ska gå själv och se Deftones spela imorrn!

Ska svara på lite bebisfrågor:
Det är barn nr 4. (Njuter nog mer än någonsin nu, till och med avis på amningen, nej jag kommer aldrig skaffa man-boob)
Hon ligger sover i min famn just nu, tack för blåtandstangentbord.
Hon heter Asta. Hon är Alvar, Eskil och Enars lillasyster.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ska svara på lite bebisfrågor:
Det är barn nr 4. (Njuter nog mer än någonsin nu, till och med avis på amningen, nej jag kommer aldrig skaffa man-boob)
Hon ligger sover i min famn just nu, tack för blåtandstangentbord.
Hon heter Asta. Hon är Alvar, Eskil och Enars lillasyster.

Riktigt goa gamla farfarsnamn där...
Kul att inte alla döper sina ongar till Vinterbarn Månstråle

Ursprungligen av Goflorp:

Riktigt goa gamla farfarsnamn där...
Kul att inte alla döper sina ongar till Vinterbarn Månstråle

Alla är från 1920-talet. Lite tveksam på Alvar, han är den enda som är döpt efter en kändis. Alvar Aalto.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-12-01 00:58
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Alla är från 1920-talet. Lite tveksam på Alvar, han är den enda som är döpt efter en kändis. Alvar Aalto.

Alvar Aalto blev arkitekt 1921 och det stämmer väl bra med 20-talet.

Alvar Aalto - Wikipedia, the free encyclopedia

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-01 10:10
Ursprungligen av Goflorp:

Riktigt goa gamla farfarsnamn där...
Kul att inte alla döper sina ongar till Vinterbarn Månstråle

Börjar inte Tindra, Stråla osv vara ute? Jag tycker att varenda unge heter som något ur en pilsnerfilm nuförtiden

OT: En bekant till mig gick i 80-talet i lågstadiet i en klass med ovanligt många med "farfarsnamn". En dag kom en vikarie till klassen och barnen skulle berätta vad de hette.

- Jag heter Manfred!
- Och jag Alfred, Edvard, Yngve osv.

När de kommit fram till Sigvard ledsnade vikarien och bad dem argt att sluta fåna sig och tala om sina riktiga namn I dag framstår däremot dessa namn som fullt naturliga barn-namn.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ska svara på lite bebisfrågor:
Det är barn nr 4. (Njuter nog mer än någonsin nu, till och med avis på amningen, nej jag kommer aldrig skaffa man-boob)
Hon ligger sover i min famn just nu, tack för blåtandstangentbord.
Hon heter Asta. Hon är Alvar, Eskil och Enars lillasyster.

Har du sett den här? Name Voyager | The Baby Name Wizard

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-30 11:10

För jag har en iPad

Yes!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-30 16:11
Ursprungligen av Yes:

För jag har en iPad

Yes!!

Kul, grattis

Har precis bytt dragkroken (hela ramen) på bilen (945) i -8˚C inklusive urborrning och omgängning av en M12 bult som inte ville ge sej, men JAG VANN!!!

Besiktningen i morgon.

LCR

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-30 17:02
Ursprungligen av LCR:

Har precis bytt dragkroken (hela ramen) på bilen (945) i -8˚C inklusive urborrning och omgängning av en M12 bult som inte ville ge sej, men JAG VANN!!!

Besiktningen i morgon.

LCR

Bra jobbat!

Ursprungligen av Drakfot:

Bra jobbat!

Fast jag vet inte varför det tog så här lång tid...

Besiktade bilen 4/11, beställde kroken samma dag, den kom in den 5/11 och jag hämtade den på eftermiddagen (fredag). Hela helgen var bra väder och på måndagen 7/11 kom snön och sedan drog det ut och nu när det närmade sej körförbud 4/12 så var jag tvungen och DÅ gör jag det, fast i snö, minusgrader och allt.

LCR

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-01 10:43

Klockan 13.15 får vi nycklarna till nya lägenheten, sedan börjar flyttbestyren!

Ursprungligen av Drakfot:

Klockan 13.15 får vi nycklarna till nya lägenheten, sedan börjar flyttbestyren!

Glöm inte flott-bestyren; flytthjälp skall ha pizza!

Jag är så himla glad för att Gran Turismo 5 är världens bästa spel, hittills, wow!

5 års väntan, vilket fantastiskt resultat.

Ursprungligen av keptang:

Jag är så himla glad för att Gran Turismo 5 är världens bästa spel, hittills, wow!

5 års väntan, vilket fantastiskt resultat.

Det är nu allt känns surt när man sitter med ett 360!
Var väldigt nära att köpa en PS3:a enbart för detta! Men kul, får snålspela hos ngn annan sålänge och nöja mig med Assassins Creed jag köpte idag (villket jag också är himlans glad över)

Over and out:)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-03 18:44

Lite småglad, fick just ett meddelande från en polare som är i NY. En st Apple TV inhandlad för mig. Hade varit ännu gladare om jag även haft råd med en iPad. Men i bland kan man ju inte få allt :/

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-03 22:28

Snygg sak det där Kajan!

Jag är numer glad igen. Lyckades tappa min iPhone i marken i onsdags. Halva skärmen pryddes av groteska sprickor, jag mådde sämre än sämst av att se den sargade skärmen (och sämre och sämre för var gång jag fick glasflisor i fingret). Så igår lämnade jag in den på Mumien och det som gjort mig väldigt glad är att jag kunde hämta ut den redan idag och behövde bara vara "offline" i ungefär ett dygn. Dock ett hemskt dygn, telefonen verkar må bra och jag är glad som vanligt (så länge jag inte tänker på själva kostnaden för reparationen).

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2010-12-06 19:48

Tror du MatsOlov att min nybeställda Alfa-röda Alfa Romeo Giulietta också platsar?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-08 20:54
Ursprungligen av Le:

Tror du MatsOlov att min nybeställda Alfa-röda Alfa Romeo Giulietta också platsar?

Självklart! Den kan stå bredvid min midnattsblå Simca Montlhery

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2010-12-09 17:34
Ursprungligen av MatsOlov:

Självklart! Den kan stå bredvid min midnattsblå Simca Montlhery

Simca andas 60-tal.
Alfa Giulietta är -11. 2011 alltså.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-09 22:56
Ursprungligen av Le:

Simca andas 60-tal.
Alfa Giulietta är -11. 2011 alltså.

Förstod nästan det. Tänkte mest på det Italienska släktskapet. Societe Industri et Mechanic Carrosserie Automobil bildades 1934 av Henri Pigozzi och de första bilarna han tillverkade var Fiat, på licens, med ett Simca-Fiat märke. Första helt egna "äkta" Simca kom -51, min är en -61. Jag är tredje ägare, de två innan mig var min far och farfar. Blir alltid lycklig och glad av att köra, meka eller bara snacka om den

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-10 16:14
Ursprungligen av MatsOlov:

Förstod nästan det. Tänkte mest på det Italienska släktskapet. Societe Industri et Mechanic Carrosserie Automobil bildades 1934 av Henri Pigozzi och de första bilarna han tillverkade var Fiat, på licens, med ett Simca-Fiat märke. Första helt egna "äkta" Simca kom -51, min är en -61. Jag är tredje ägare, de två innan mig var min far och farfar. Blir alltid lycklig och glad av att köra, meka eller bara snacka om den

Coolt!,
Har du en son som tar det vidare?

Yes!!

Glad idag av flera orsaker; tilbaka i skolan efter praktik (5v), roligt se alla igen.
Pappa ringde och ville ha besked vilken av flera kameror han skulle välja.

Chansen för att detta skall inträffa, att han ringer mig för råd, är ungefär lika stor
som att de upptäcker med Hubbleteleskopet att inuti varenda svart hål i Universum
finns en liten förvirrad man med ficklampa, som letar efter ljusknappen ..... (bazinga!).

Han har haft en nästan antik Nikon, 3.1Megapixels kamera, med en 1" skärm på baksidan.
Den har levererat hemska blekta, mjölkaktiga bilder som jag gått igenom och sedan bränt
på DVD-skivor till honom. Att jag lagt säkert 10 min på varje bild på att få den presentabel...
Det har liksom undgått honom...

Så nu blev jag glad när han ringde. Fick några val, tyckte att Samsung MW600 gav väldigt
mycket för pengarna...

Ser med spänning fram emot när jag hör av honom igen.

Så glad idag för att TNT skötte sitt jobb och levererade min iPad så snabbt.
Beställde i AppleStore i fredags, leverans idag måndag, rekord?

Bevaka tråden