Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

...för att jag flyttade hem 11 år sedan...

Jag bodde i England 13 år och (UK) har bara blivit sämre och sämre, men nu är botten snart nådd.

Jag är glad för att jag bor i ett så fantastiskt land som Sverige, med vetskapen jag har av alla länder jag bott och jobbat i.

Ursprungligen av LCR:

...för att jag flyttade hem 11 år sedan...

Jag bodde i England 13 år och (UK) har bara blivit sämre och sämre, men nu är botten snart nådd.

Jag är glad för att jag bor i ett så fantastiskt land som Sverige, med vetskapen jag har av alla länder jag bott och jobbat i.

Balansen är återställd; polaren har exporterat sin söta lillasyrra till Oxford där hon blev bortgift med en sån där Tweedmupp med LandRover och en pipa....
Det var en kraftig förlust för landet....

Idag var det ingen som köpte den sista iPaden framför mina ögon. Jag är för andra gången ägare av en iPad, fast denna gången 2:an.
Kvällen är räddad! Är jäkligt glad än så länge.. Sambon borta några dagar....

Ursprungligen av Engalunda:

Idag var det ingen som köpte den sista iPaden framför mina ögon. Jag är för andra gången ägare av en iPad, fast denna gången 2:an.
Kvällen är räddad! Är jäkligt glad än så länge.. Sambon borta några dagar....

Kanske bli dags för mig också snart, lillgrabben drar till Sthlm och KTH och tar med sig min Ipad, måste köpa en ny:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Kanske bli dags för mig också snart, lillgrabben drar till Sthlm och KTH och tar med sig min Ipad, måste köpa en ny:)

Jobbigt...

Vissa saker suger i England (se annan tråd) men vissa saker ligger på en annan nivå!

Gatufotografering i en annan dimension...

Britain's top pavement artist Julian Beever will cheer you up after a depressing week | Mail Online

Senast redigerat 2011-08-17 06:55

Ännu en superaktiv helg lider mot sitt slut o jag är skönt trött o samtidigt lite bakis o småskakis

Fredag:
Buss 7.00 till Stockholm med ankomst runt 12. Var inbokad på STF Skeppsholmen o som ren tur fick jag plats på båten Af Chapman som är mitt favvoställe. Avslappnad lunch på däck, lite senare avslappnad öl med en bästa-kompis o hans fru.

På kvällen middag på Hermans på Söder o sedan Ultimate Groove på Mosquito på Södra Teatern. Skakade loss till Soca, dance, reggae mm i tre timmar i sträck o hade urkul.

Lördag:
Tog mig tillbaks till Chapman med taxi kl. 01 o sov sedan som en klubbad till 6.30, packade mitt pick o pack o traskade till Centralen o tog buss hem 8.20. Kom hem vid 14, tog en lång skön dusch o säckade ihop på sängen med kaffe o glass tills det var dax för avhämtning till nästa partaj.

Grillning med dansvänner, första o hittills enda grillningen denna sommar, med tillräckligt med mat för ett mindre kompani. Härligt sällskap, god mat o dryck, salsatoner i bakgrunden o obligatorisk dans innan det bar hemåt i natta

Söndag:
Vaknade första gången efter 7 med viss huvudvärk, somnade om o vaknade vid elva nästa gång. Har sedan dess varit ute på en långsam vandring runt stan i solskenet. Börjar långsamt piggna till men är fortfarande ganska trött o hoppas få sova bra inatt för det behövs...

Senast redigerat 2011-08-15 09:00

Den här veckan har gått från "sådär" till "asbra"....
Började veckan med att skriva på kontrakt för Manpower, inte för att jag ville jobba för de utan för att jag var tvungen att ta jobbet för att inte behöva gå till Soc nästa månad. Efter mailkontakt igår och idag blev jag kallad till en arbetsintervju hos en annan arbetsgivare. Han ville ha mig "direkt", så vi skrev papper och klockan fem idag mailade jag in min uppsägning till Manpower efter att inte ens varit anställd i 48 timmar!

Enda downside är två veckors uppsägningstid, men det är bara att härdas igenom. Lite orolig för att de ska börja jävlas med mig nu bara för att jag sa upp mig sådär efter två dagar.

Ursprungligen av PeeMaN:

Efter mailkontakt igår och idag blev jag kallad till en arbetsintervju hos en annan arbetsgivare. Han ville ha mig "direkt"

Vad kul! Grattis!!

Ursprungligen av PeeMaN:

Den här veckan har gått från "sådär" till "asbra"....
Började veckan med att skriva på kontrakt för Manpower, inte för att jag ville jobba för de utan för att jag var tvungen att ta jobbet för att inte behöva gå till Soc nästa månad. Efter mailkontakt igår och idag blev jag kallad till en arbetsintervju hos en annan arbetsgivare. Han ville ha mig "direkt", så vi skrev papper och klockan fem idag mailade jag in min uppsägning till Manpower efter att inte ens varit anställd i 48 timmar!

Enda downside är två veckors uppsägningstid, men det är bara att härdas igenom. Lite orolig för att de ska börja jävlas med mig nu bara för att jag sa upp mig sådär efter två dagar.

Nice!!

Överjäkligt bra dag.

9:00 på plats på min gamla skola.

9:45 - 10:35 föredrag för 200 nya elever. Powerpoint-bildspel som handlar om hur arbetet ser ut som fastighetstekniker.

Applåder, uppskattning från lärarna. Känns undebart bra.

11:00 tillbaka på jobbet. Full tuta igen.

Ursprungligen av Goflorp:

Powerpoint-bildspel som handlar om hur arbetet ser ut som fastighetstekniker.

ÖHHHH?
Keynote?

• Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-16 22:33

Gissar på att den tillgängliga utrustningen på plats inte hade stöd för det :S

Ursprungligen av PeeMaN:

ÖHHHH?
Keynote?

Kanske en konverterad version? Har svårt att tro att goflorp skulle mecka den i pp...

Jag är jävligt glad över mitt spontana beslut att gå på kulturfestivalen ikväll! Underbara insikter och trevliga möten, känner mig lite rotad i Stockholm igen!

Edit:
Dessutom upprop i skolan idag, verkar bli en kul klass jag ska gå med i två år framöver, yey!

Senast redigerat 2011-08-16 22:58

Vet att skolan enbart använder ms-grejer på hp/Dell.

Bättre få ut ngt över huvud taget än inget alls.

Men visst blir man förbannad hela tiden när man jobbar i pp.
Allt är knöligt, omständigt och känns omöjligt.

På en slide ville jag ha flera bilder....efter 20 min gav jag upp.

Varje gång jag gör ngt i Office tänker jag på hur många miljoners med mantimmar på riksnivå som bara försvinner i dåligt skrivna program.

Ursprungligen av Goflorp:

Vet att skolan enbart använder ms-grejer på hp/Dell.

Bättre få ut ngt över huvud taget än inget alls.

Men visst blir man förbannad hela tiden när man jobbar i pp.
Allt är knöligt, omständigt och känns omöjligt.

På en slide ville jag ha flera bilder....efter 20 min gav jag upp.

Varje gång jag gör ngt i Office tänker jag på hur många miljoners med mantimmar på riksnivå som bara försvinner i dåligt skrivna program.

"Office - din väg till ultimat frustration. Nu med medföljande slagträ"

Jag kör iofs bara word och excel men jag tycker bägge fungerar prima och fyller syftet utan att de flaxar iväg FÖR mycket.

Min sötnos är hemma igen, jag har fått sålt tre saker jag trodde var osäljbara, csn har fattat ett gott beslut och min syster kommer på lunch! Kan det bli bättre?

Eventuellt, eller ja, det finns saker på horisonten! weeeeeeeee

Egentligen en till viss del iPhone relaterad nyhet men den passar bättre här.

Griffin Tech. släpper en egen iPhone-styrd helikopter. Bara videon är sanslöst kul o bra gjord med referenser till en o annan känd krigsfilm, som jag fn inte kan komma på titeln till: Griffin has an iPhone controlled helicopter, too | 9to5Mac | Apple Intelligence

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Griffin Tech. släpper en egen iPhone-styrd helikopter. Bara videon är sanslöst kul o bra gjord med referenser till en o annan känd krigsfilm, som jag fn inte kan komma på titeln till: Griffin has an iPhone controlled helicopter, too | 9to5Mac | Apple Intelligence

Apocalypse Now och Platoon. Ruskigt rolig video!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-18 14:58
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Såg att den var tämligen billig också. Kanske inte lika rolig som AR.Drone Parrot men till en bråkdel av priset och denna har man råd att köra sönder.

Ursprungligen av joakimo:

Såg att den var tämligen billig också. Kanske inte lika rolig som AR.Drone Parrot men till en bråkdel av priset och denna har man råd att köra sönder.

...o uppenbarligen snabbt populär. Slut på lagret: Helo TC Touch-Controlled Helicopter - Griffin Technology

Idag är jag glad för en så enkel sak som att solen skiner i Malmö! Nu ska jag ut!

Jag blev också glad över den nyheten, men var hittar man den i Europa/Sverige?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-18 18:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag blev också glad över den nyheten, men var hittar man den i Europa/Sverige?

Enklast (och billigast) blir det nog att beställa den från andra sidan Atlanten och vänta på sin tur.

Vet inte om jag blev så glad över den, men den här bilden fick mig att le lite smått iaf.

I övrigt är jag jäkligt glad, rent allmänt sådär, så det passar ju här.

för att det är Fredag!

• Medlem
  • 2011-08-19 22:20

För att HP äntligen har tagit sitt förnuft till fånga och ska lägga ned tillverkningen av datorer.
(Jag länkar till allas vår favorittidning. )

HP slutar tillverka datorer | Nyheter | Aftonbladet

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-19 22:27
Ursprungligen av Dalle:

För att HP äntligen har tagit sitt förnuft till fånga och ska lägga ned tillverkningen av datorer.
(Jag länkar till allas vår favorittidning. )

HP slutar tillverka datorer | Nyheter | Aftonbladet

Låter bra. Deras datorer är alltid fulla med dekaler, undermålig design (utseendemässigt och funktionellt) och allmänt värdelösa.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-08-19 22:31

För att min fru äntligen har insett värdet med en iPad...:)

Bevaka tråden