Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-10-28 20:34
Ursprungligen av Korsriddaren:

Är du säker på att hon sa något som inbegriper penis, och inte "peninsula"?

Hehe, antagligen, jag är ganska dålig på amerikanska städer

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-28 21:23
Ursprungligen av jac:

Hehe, antagligen, jag är ganska dålig på amerikanska städer

Jag hoppas du inte tar detta fel för det är verkligen inte menat som någon anmärkning men du är ju rolig

Det var ju inte en amerikansk stad det som du skrev att Siri sa, "peninsula" betyder halvö. Men som du säger så kan man inte vara bra på allt

  • Medlem
  • 2011-10-28 21:25
Ursprungligen av zinned:

Jag hoppas du inte tar detta fel för det är verkligen inte menat som någon anmärkning men du är ju rolig

Det var ju inte en amerikansk stad det som du skrev att Siri sa, "peninsula" betyder halvö. Men som du säger så kan man inte vara bra på allt

Jaaa! Jag blandar ihop det med Pennsylvania! Det är fredag kväll och jag har varit vaken för länge känner jag. Nu ska jag kolla på film och försöka lära mig prata tydlig engelska åt Siri.

fick min idag, efter en stunds klippande så hade jag ett microsim.
Jag kan inte lägga ifrån mig telefonen.Det är min första smartphone och jag kan inte var mera nöjd!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-28 22:17
Ursprungligen av Mcwwarlock:

fick min idag, efter en stunds klippande så hade jag ett microsim.
Jag kan inte lägga ifrån mig telefonen.Det är min första smartphone och jag kan inte var mera nöjd!

Välkommen in i samtiden typ Nä men allvarligt, grattis till din första smartphone. Fråga om det är något! Klaga ej på batteritiden efter en dag då man fipplar helt frenetiskt första tiden

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-28 22:21
Ursprungligen av Mcwwarlock:

fick min idag, efter en stunds klippande så hade jag ett microsim.
Jag kan inte lägga ifrån mig telefonen.Det är min första smartphone och jag kan inte var mera nöjd!

Stort grattis och välkommen till den ljusa sidan!

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2011-10-29 01:25

Ni som har haft 4:an och nu har 4S, hur upplever ni batteritiden (från en objektiv utgångspunkt)? Man vill ju gärna att batteriet skall vara kung på sin egna mobil men med alla recensioner, artiklar och så vidare, så hade det trots allt varit intressant med en åsikt från användarna.

Ursprungligen av nox:

Ni som har haft 4:an och nu har 4S, hur upplever ni batteritiden (från en objektiv utgångspunkt)? Man vill ju gärna att batteriet skall vara kung på sin egna mobil men med alla recensioner, artiklar och så vidare, så hade det trots allt varit intressant med en åsikt från användarna.

Jag har haft min nu i snart 2 veckor och upplever bättre batteritid, under en intensiv arbetsdag förut så var batteriet på min 4a strax under 20%.
det har inte hänt en enda gång under 2 veckor med min 4S.

  • Medlem
  • 2011-10-29 07:54
Ursprungligen av keptang:

Jag har haft min nu i snart 2 veckor och upplever bättre batteritid, under en intensiv arbetsdag förut så var batteriet på min 4a strax under 20%.
det har inte hänt en enda gång under 2 veckor med min 4S.

Hur många procent har du kvar efter en arbetsdag med din 4S då? Jämförelsen blir ju lite fel om vi inte får veta detta.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Hur många procent har du kvar efter en arbetsdag med din 4S då? Jämförelsen blir ju lite fel om vi inte får veta detta.

Har inte kollat exakt (eftersom den inte varnat för låg batterinivå ), men betydligt mer än innan, säg 35-55, mer mot 55 än 35.

  • Medlem
  • 2011-10-29 09:16
Ursprungligen av keptang:

Har inte kollat exakt (eftersom den inte varnat för låg batterinivå ), men betydligt mer än innan, säg 35-55, mer mot 55 än 35.

Låter ju inte alls tokigt. Vet du föresten vad man kan köra för bra navigationsprogram på en 4S?

Ursprungligen av Korsriddaren:

Låter ju inte alls tokigt. Vet du föresten vad man kan köra för bra navigationsprogram på en 4S?

Testa Waze som är gratis. Annars är det klassiska appar som Tom Tom eller Navigon (föredrar Navigon bland betalappar).

  • Medlem
  • 2011-10-29 09:29
Ursprungligen av keptang:

Testa Waze som är gratis. Annars är det klassiska appar som Tom Tom eller Navigon (föredrar Navigon bland betalappar).

Läste om Waze, men har de något vidare stöd i Sverige?!

Ursprungligen av Korsriddaren:

Läste om Waze, men har de något vidare stöd i Sverige?!

Börjar bli lite off-topic.. Så detta blir mitt sista inlägg som inte handlar om 4S här.
http://www.99.se/itunes-appar/287100-basta-gps-appen-svenska-kartor.html

Men ja, det funkar utmärkt i Sverige, framförallt för att vara gratis.

  • Medlem
  • 2011-10-29 09:36
Ursprungligen av keptang:

Börjar bli lite off-topic.. Så detta blir mitt sista inlägg som inte handlar om 4S här.

Men ja, det funkar utmärkt i Sverige, framförallt för att vara gratis.

För att vara mer on-topic då, funkar det programmet bra med 4S? Har ju läst att det ännu inte går att köra tex Navigon på en 4S.

Ursprungligen av Korsriddaren:

För att vara mer on-topic då, funkar det programmet bra med 4S? Har ju läst att det ännu inte går att köra tex Navigon på en 4S.

Japp, det funkar.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-29 12:00
Ursprungligen av nox:

Ni som har haft 4:an och nu har 4S, hur upplever ni batteritiden (från en objektiv utgångspunkt)? Man vill ju gärna att batteriet skall vara kung på sin egna mobil men med alla recensioner, artiklar och så vidare, så hade det trots allt varit intressant med en åsikt från användarna.

Den är tyvärr överlag sämre, men Apple är medvetna problemet.
Apple Working with iPhone 4S Owners to Address Battery Life Issues - Mac Rumors

  • Medlem
  • 2011-10-30 00:25
Ursprungligen av zappee:

Den är tyvärr överlag sämre, men Apple är medvetna problemet.
Apple Working with iPhone 4S Owners to Address Battery Life Issues - Mac Rumors

Enligt Keptang (tror jag det var) så är batteritiden faktiskt bättre på 4S:en, vid normalt användande...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-30 00:42
Ursprungligen av MrSinatra:

OK. De vill ha en statussymbol. Men det bygger till stor del på designen.

Eh jaha? Trevligt att ha någon på forumet som vet exakt varför alla köper iPhones...

Ursprungligen av Korsriddaren:

Enligt Keptang (tror jag det var) så är batteritiden faktiskt bättre på 4S:en, vid normalt användande...

Jo, såg det, förhoppningsvis har inte alla batteriproblem. Jag har bara använt min sedan i fredags så kan inte utvärdera än

Jag har inte hunnit skaffa mig en uppfattning, är för upptagen med att lära mig tala engelska:)

Skämt å sido, jag är också nyfiken men använder telefonen för mycket just nu för kunna ge en rättvisande bild

Hello my battery are works well to day if I not have filled with new stream yet after purchase very happy

Jag kör Navigon på min problemfritt. Varför skulle inte det fungera på 4S?

Ursprungligen av pmarriott:

Jag kör Navigon på min problemfritt. Varför skulle inte det fungera på 4S?

Det var att den högre retina skärmupplösningen för iphone 4S inte funkar pga bugg. Allt visas i den lägre standardupplösningen.

Från facebook av navigon 14 okt 2011:

"We hope that some of you had a chance to grab an iPhone 4S today and would love to hear what you think about it! We didn’t miss out on this important launch and just got one into our hands. This gave us the first chance to test out our apps on the new device, and we realized two issues that our team is already fixing right now. Our MobileNavigator app currently only runs on the screen resolution of the 3GS, not in retina resolution. We already identified the cause and are incorporating a fix into our iPhone app update 2.0, which is in its final development stage. The second issue relates to our NAVIGON Urban app, which automatically closes itself after starting it. This has also been solved and an update is on its way. We apologize for any inconvenience caused and are working on fixing these issues with high speed. We hope this won’t spoil the fun and you enjoy your iPhone 4S! If you’d like to see some of the new NAVIGON 2.0 features in action, hit the link below."

Senast redigerat 2011-10-29 15:35
Ursprungligen av pepparkaka:

Det var att den högre retina skärmupplösningen för iphone 4S inte funkar pga bugg. Allt visas i den lägre standardupplösningen.

4 och 4S har samma upplösning.

Navigon har dock problem med 4S utav någon anledning; iPhone 4S Problems with NAVIGON Premium 1.8 / NAVIGON Urban.

Ursprungligen av pepparkaka:

Se uppdaterad post ovan.

4 och 4S har fortfarande samma skärm och samma upplösning.

Ursprungligen av keptang:

4 och 4S har fortfarande samma skärm och samma upplösning.

Ja stämmer, men vad som också stämmer är att de inte har samma hårdvara varför annan kod måste skrivas vilket kan ge... buggar.

Ursprungligen av pepparkaka:

Ja stämmer, men vad som också stämmer är att de inte har samma hårdvara varför annan kod måste skrivas vilket kan ge... buggar.

Självklart kan det vara så (uppenbarligen ), men det har inget med Retina-skärm / upplösning att göra, då dessa är identiska med 4:an.

Funderar på å beställa mig en nu jag också!
Uppgraderingskittet är ju väldigt billigt!
http://www.unp.me/attachments/f98/12798d1317950787-iphone-4-to-4s-upgrade-kit-us-99-only-iphone4s-upgrade-for-iphone4-owners.jpg

Ursprungligen av PeeMaN:

Funderar på å beställa mig en nu jag också!
Uppgraderingskittet är ju väldigt billigt!
http://www.unp.me/attachments/f98/12798d1317950787-iphone-4-to-4s-upgrade-kit-us-99-only-iphone4s-upgrade-for-iphone4-owners.jpg

Ignorance is bliss!

  • Medlem
  • 2011-10-30 00:24
Ursprungligen av PeeMaN:

Funderar på å beställa mig en nu jag också!
Uppgraderingskittet är ju väldigt billigt!
http://www.unp.me/attachments/f98/12798d1317950787-iphone-4-to-4s-upgrade-kit-us-99-only-iphone4s-upgrade-for-iphone4-owners.jpg

Riktigt fyndigt! Kul upgrade.

Bevaka tråden