Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det bästa med det är ju att så där ser inte 4S ut. Jag har inte sett ett enda 4S på telefonen:)

Skönt att dom tar tag i det, min har laddat hela natten och kom inte längre än till 97%. När jag läste och svarade på ett sms så hoppade den ner till 96%, med laddaren i! Något är ju inte kosher, får se om en soft reset biter...

Det är givetvis Siri som är boven i dramat, jag är helt 100% säker.

Ursprungligen av PeeMaN:

Det är givetvis Siri som är boven i dramat, jag är helt 100% säker.

Jag har Siri igång, med inställningen att dra igång om jag sätter luren till örat. Jag har ingen märkbar skillnad i batteritid jämfört med 4:an.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har Siri igång, med inställningen att dra igång om jag sätter luren till örat. Jag har ingen märkbar skillnad i batteritid jämfört med 4:an.

Samma här, som jag skrev tidigare så upplever jag en bättre batteritid.

Om man har problem med batteritiden så är det förmodligen någon app som ställt till det och man får göra en "hard reset" / återställa. Som vanligt..

Nej, det tror jag inte, däremot kan det vara F**king facebook som spionerar...
Man kan inte vara ifred från Ff inte ens här på forumet.

Ska bli spännande att se försäljningssiffrorna. Kollade runt i Täby centrum idag, där alla telebutiker laddat upp med både skyltar och extra personal, men det var inte en kund i dem.

Jag är fortfarande förvånad hur ett företag som i stort sett har levt på sin design kan släppa en ny produkt utan att ändra formen. Jag tror fortfarande att det kommer att visa sig vara ett misstag.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-29 17:00
Ursprungligen av MrSinatra:

Ska bli spännande att se försäljningssiffrorna. Kollade runt i Täby centrum idag, där alla telebutiker laddat upp med både skyltar och extra personal, men det var inte en kund i dem.

Jag är fortfarande förvånad hur ett företag som i stort sett har levt på sin design kan släppa en ny produkt utan att ändra formen. Jag tror fortfarande att det kommer att visa sig vara ett misstag.

Jag är fortfarande förvånad över att folk fortfarande tror Apple bara lever på sin design.

Ursprungligen av MrSinatra:

Ska bli spännande att se försäljningssiffrorna. Kollade runt i Täby centrum idag, där alla telebutiker laddat upp med både skyltar och extra personal, men det var inte en kund i dem.

Jag är fortfarande förvånad hur ett företag som i stort sett har levt på sin design kan släppa en ny produkt utan att ändra formen. Jag tror fortfarande att det kommer att visa sig vara ett misstag.

Jag har bara väntat på ett inlägg som pekar på det inte är lika stora köer första dagen:)

Det är iofs ett tecken på att marknaden mognar eller att vi för första gången har kunna förhandsbeställa telefonen med vilka abbonemang som vi vill (i alla fall på Telia som är det enda som jag bryr om att ha koll på)? Det kan också vara ett tecken på att Apple har lyckats med att få till produktionsapparaten så att de kan uppfylla förväntan för jag inte tror inte att Apple har varit nöjd över de långa väntetiderna vid tidigare releaser

Ursprungligen av MrSinatra:

Ska bli spännande att se försäljningssiffrorna. Kollade runt i Täby centrum idag, där alla telebutiker laddat upp med både skyltar och extra personal, men det var inte en kund i dem.

Jag är fortfarande förvånad hur ett företag som i stort sett har levt på sin design kan släppa en ny produkt utan att ändra formen. Jag tror fortfarande att det kommer att visa sig vara ett misstag.

Varför vänta? IPhone 4S sålde mer än dubbelt så mkt som iPhone 4 första helgen.

iPhone 4S Sales Hit 4 Million in First Weekend | TekGoblin

Ursprungligen av keptang:

Varför vänta? IPhone 4S sålde mer än dubbelt så mkt som iPhone 4 första helgen.

iPhone 4S Sales Hit 4 Million in First Weekend | TekGoblin

Personligen brukar jag vilja ha mer statistik än en helg för att dra slutsatser... Hur det ser ut efter 3-4 månader känns mer relevant.

  • Medlem
  • 2011-10-30 00:29
Ursprungligen av MrSinatra:

Ska bli spännande att se försäljningssiffrorna. Kollade runt i Täby centrum idag, där alla telebutiker laddat upp med både skyltar och extra personal, men det var inte en kund i dem.

Jag är fortfarande förvånad hur ett företag som i stort sett har levt på sin design kan släppa en ny produkt utan att ändra formen. Jag tror fortfarande att det kommer att visa sig vara ett misstag.

Tror jag inte alls. MBP har inte förändrat utseende sedan den nya looken kom 2008. Den är fortfarande lika het, och innehållet uppgraderas med jämna mellanrum. Vi skall snarare vara tacksamma att man inte byter formfaktor på iPhone stup i kvarten, det är sådant som säkrar ett vettigt andrahandsvärde etc, etc.

Ursprungligen av MrSinatra:

Ska bli spännande att se försäljningssiffrorna. Kollade runt i Täby centrum idag, där alla telebutiker laddat upp med både skyltar och extra personal, men det var inte en kund i dem.

Jag är fortfarande förvånad hur ett företag som i stort sett har levt på sin design kan släppa en ny produkt utan att ändra formen. Jag tror fortfarande att det kommer att visa sig vara ett misstag.

Jag förstår inte vad det är för "spännande" med det. Såvida man inte har aktier i Apple. Täby centrum kanske inte heller är någon riktig måttstock för hur det går för Apple - eller försäljningen av iPhone 4s. Vad jag hört så säljer dom fortfarande bra både av 3Gs och 4 - och till förvånadsvärt höga priser fortfarande. Det tycker jag i så fall är mera "spännande".

Ursprungligen av adress@mac:

Jag förstår inte vad det är för "spännande" med det. Såvida man inte har aktier i Apple. Täby centrum kanske inte heller är någon riktig måttstock för hur det går för Apple - eller försäljningen av iPhone 4s. Vad jag hört så säljer dom fortfarande bra både av 3Gs och 4 - och till förvånadsvärt höga priser fortfarande. Det tycker jag i så fall är mera "spännande".

Det är spännande för att jag är intresserad. Borde förtydligat det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-29 18:32

har ett bekymmer med min nya 4gs när den tappar mottagningen så står det bara söker.. hela tiden eller så står det Telenor men inga singalsträck så det går inte att prata men det går och surfa och sms någon annan som har samma fel ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-29 19:15
Ursprungligen av add3:

har ett bekymmer med min nya 4gs när den tappar mottagningen så står det bara söker.. hela tiden eller så står det Telenor men inga singalsträck så det går inte att prata men det går och surfa och sms någon annan som har samma fel ?

Jag har inte ditt problem.
Har du testat ditt sim-kort i en annan telefon, alternativt något annat simkort i din telefon, och fått samma problem?

  • Medlem
  • 2011-10-30 00:30
Ursprungligen av add3:

har ett bekymmer med min nya 4gs när den tappar mottagningen så står det bara söker.. hela tiden eller så står det Telenor men inga singalsträck så det går inte att prata men det går och surfa och sms någon annan som har samma fel ?

iPhone 4GS? Vet du nåt som vi andra inte vet?

Någon som har en 4S från Halebop och kan bekräfta om det fungerar med ett Telia-kort i en låst iPhone till Halebop?
Tänkte nämligen ge bort min låsta till min lillebror om det går att använda telia-kort i den, då jag fått tag på en olåst tele.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-29 22:09
Ursprungligen av Muffins85:

Någon som har en 4S från Halebop och kan bekräfta om det fungerar med ett Telia-kort i en låst iPhone till Halebop?
Tänkte nämligen ge bort min låsta till min lillebror om det går att använda telia-kort i den, då jag fått tag på en olåst tele.

Det ska inte vara något problem, iaf inte enligt en kompis som jobbar på Telia.

Ursprungligen av zinned:

Det ska inte vara något problem, iaf inte enligt en kompis som jobbar på Telia.

Sweet =).
Tack så mycket för din input.

Edit: Verkar få lite olika svar från olika håll.
Vissa säger att det fungerar med telia kort i en halebop-låst telefon.
Vissa säger att det ej fungerar, utan fungerar enbart med halebop-kort i en telia-låst telefon.

Får helt enkelt beställa ett telia-kort och testa själv då det verkar vara olika svar från olika personer i olika forum :/.

Senast redigerat 2011-10-30 00:03
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-30 00:46
Ursprungligen av Muffins85:

Någon som har en 4S från Halebop och kan bekräfta om det fungerar med ett Telia-kort i en låst iPhone till Halebop?
Tänkte nämligen ge bort min låsta till min lillebror om det går att använda telia-kort i den, då jag fått tag på en olåst tele.

Halebop har inga egna låsta lurar, de är Telia-låsta så svaret på din fråga är ja.

Ursprungligen av zappee:

Jag är fortfarande förvånad över att folk fortfarande tror Apple bara lever på sin design.

OK. De vill ha en statussymbol. Men det bygger till stor del på designen.

Edit: Vill bara klargöra att jag har använt Apple sedan sent 80-tal, och jag har dessutom jobbat med deras marknadsföring under ett par år, så jag är hyfsat påläst på drivkrafterna bakom försäljningen...

  • Medlem
  • Eslöv
  • 2011-10-30 10:40

Jag vet faktiskt inte hur jag upplever batteritiden på 4s. Innan jag la mig igår kväll laddade jag upp mitt batteri till 100%. När jag vaknade på morgonen (efter ungefär 10-11 timmars sömn) var den nere på 96-97% (då hade jag stängt av mitt Wi-Fi). Efter 20-30min pillandet (skicka 2-3 sms, gjorde om lite inställningar och annat smått... Wi-Fi fortfarande inte aktiverad) så gick mitt batteri från 96% till 90%.

När jag har den på standby är batteritiden grym, men så fort jag rör lite på den drar den batteri som bara den :S... Jag ville bara fråga er experter om detta är normalt?

Ursprungligen av vigan:

Jag vet faktiskt inte hur jag upplever batteritiden på 4s. Innan jag la mig igår kväll laddade jag upp mitt batteri till 100%. När jag vaknade på morgonen (efter ungefär 10-11 timmars sömn) var den nere på 96-97% (då hade jag stängt av mitt Wi-Fi). Efter 20-30min pillandet (skicka 2-3 sms, gjorde om lite inställningar och annat smått... Wi-Fi fortfarande inte aktiverad) så gick mitt batteri från 96% till 90%.

När jag har den på standby är batteritiden grym, men så fort jag rör lite på den drar den batteri som bara den :S... Jag ville bara fråga er experter om detta är normalt?

Använd telefonen 1 vecka och se vad som sker.

Nej det är inte normalt!

Är det ngn som vet om ngn Lur finns i Affär i Göteborg?

Lite kul att spontanköpa en 4S idag på Telia.....

Hittat ett par ställen...

Senast redigerat 2011-10-30 11:35
Ursprungligen av Goflorp:

Är det ngn som vet om ngn Lur finns i Affär i Göteborg?

Lite kul att spontanköpa en 4S idag på Telia.....

Ta gärna den frågan i "Köpa iPhone"-forumet i stället. Den här tråden är mer för diskussion kring själva telefonen - hårdvara och funktioner.

/Mod

Min batteritid börjar likna min 3G på iOS 4 :/ Min 4a klarar sig ca två dygn med blåtand påslaget (dock inget headset parat större delen av tiden). Igår gick min 4S från 100-30% under loppet av några timmar, med något enstaka sms som enda aktivitet.

Ursprungligen av add3:

har ett bekymmer med min nya 4gs när den tappar mottagningen så står det bara söker.. hela tiden eller så står det Telenor men inga singalsträck så det går inte att prata men det går och surfa och sms någon annan som har samma fel ?

Har samma problem, Telenors kundtjänst svarade att det var en bugg i iOS 5.
Jag har inte kunnat testa med en annan tfn än. När man startar om tar det en stund innan den hittar nätet för att sedan tappa det igen efter några minuter.
Mobilsurf däremot går utav bara helvete, hade 6 Mbit ner och 1,5 upp som bäst.

*Update*

Efter tips från Macworlds forum avaktiverade jag SIM-kod och resettade nätverksinställningarna.
Än så länge har den i alla fall inte tappat nätet....:D

Bevaka tråden