Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jeppe_E:

Under Platstjänster->Systemtjänster (separat, längst ner)

Märkligt! Jag har inga inställningar för påminnelser där.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-02 15:56

Jag har platstjänster påslaget med tidszonsstöd, och har bra batteritid. Så det verkar inte gälla alla.
Slog av det nu, kanske för flera dagars batteritid nu då

Ursprungligen av kenjon:

Jag har platstjänster påslaget med tidszonsstöd, och har bra batteritid. Så det verkar inte gälla alla.
Slog av det nu, kanske för flera dagars batteritid nu då

Det verkar hända ibland. Jag råkade ut för det en gång. Slog av och sedan på det igen och nu är det ok

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-02 21:57

71%
Användning 2h37m
Vänteläge 14h57m

Har BT, Wifi o.s.v igång.

  • Medlem
  • 2011-11-03 09:01

Är det fler än jag som har problem med att 5 av 10 samtal inte kopplas fram? Händer oftast efter att telefonen legat i vila en stund. Detta är scenariot

full täckning, provar att ringa ett samtal, samtal misslyckas, täckning försvinner, "searching", täckning tillbaka. Oftast funkar det att ringa när täckningen är tillbaka

Har tele2 som operatör.

Ursprungligen av Erran:

Är det fler än jag som har problem med att 5 av 10 samtal inte kopplas fram? Händer oftast efter att telefonen legat i vila en stund. Detta är scenariot

full täckning, provar att ringa ett samtal, samtal misslyckas, täckning försvinner, "searching", täckning tillbaka. Oftast funkar det att ringa när täckningen är tillbaka

Har tele2 som operatör.

Prova stänga av PIN-lösen om du har det aktiverat.

  • Medlem
  • 2011-11-03 15:16
Ursprungligen av keptang:

Prova stänga av PIN-lösen om du har det aktiverat.

Har fått lite mer info. Många med Tele2 och 4s har detta problem. Enligt Tele2 kommer man att vänta med en åtgärd tills Apple kommer med en uppdatering. Om det visar sig att det är telefonens hårdvara kommer man att byta ut dom.

Skulle vara intressant att veta om ni med Telia eller Telenor har samma problem?

Ursprungligen av Erran:

Har fått lite mer info. Många med Tele2 och 4s har detta problem. Enligt Tele2 kommer man att vänta med en åtgärd tills Apple kommer med en uppdatering. Om det visar sig att det är telefonens hårdvara kommer man att byta ut dom.

Skulle vara intressant att veta om ni med Telia eller Telenor har samma problem?

Jag har Telenor och har inga problem alls som du beskriver, har kört telefonen i över 2 veckor nu.
Pratar 3-6 timmar / dag med den.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-03 22:47
Ursprungligen av Erran:

Har fått lite mer info. Många med Tele2 och 4s har detta problem. Enligt Tele2 kommer man att vänta med en åtgärd tills Apple kommer med en uppdatering. Om det visar sig att det är telefonens hårdvara kommer man att byta ut dom.

Skulle vara intressant att veta om ni med Telia eller Telenor har samma problem?

Hm, har Tele2 och har inte märkt av detta.

  • Medlem
  • 2011-11-03 09:26

Sim pin är inte aktiverat, verkar som att problemet kan framkallas genom att flytta telefonen från ett rum till ett annat.

Skulle vara intressant att veta om andra operatörer och andra tele2 användare har samma problem. Kan vara så at min telefon är trasig också men med tanke på dom tidigare problemen med tappade samtal och täckning så blir jag misstänksam att det är ett iphone4s problem

Kanske det postats redan, men här är ett 10 sidor långt test av 4S som visar att den verkligen är en i princip ny lur trots att den ser nästan identisk ut med föregångaren.

Kameran får mycket skryt och luren ligger mycket bra till i konkurrensen på många punkter. Glöm inte att klicka på alla bilder då det ger möjlighet att jämföra och flytta runt markörer m.m.

iPhone 4S review: Fast 4ward - GSMArena.com

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-03 16:04

66%

Användning: 2h 20m
Vänteläge: 9h 25m

Har WIFI igång med BT avstängt.

Hej,

har stora problem med min 4S. Ungefär varannat samtal går inte fram, det börjar knastra när det ser ut som att samtalet kopplas upp men sen tappar telefonen helt kontakt med mobilnätet och "samtal misslyckades" kommer upp.

Men provar jag några gånger så går det till slut och de gånger det fungerar finns det inget knaster.

Har provat stänga av sim-koden, som förslås på vissa forum, utan någon förbättring.

Beställde från Apple Store online och har lite svårt att komma fram till tech support.

Någon annan som drabbats av detta eller vet om något "trick" jag borde testa?

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2011-11-09 11:05
Ursprungligen av jaand96:

Hej,

har stora problem med min 4S. Ungefär varannat samtal går inte fram, det börjar knastra när det ser ut som att samtalet kopplas upp men sen tappar telefonen helt kontakt med mobilnätet och "samtal misslyckades" kommer upp.

Men provar jag några gånger så går det till slut och de gånger det fungerar finns det inget knaster.

Har provat stänga av sim-koden, som förslås på vissa forum, utan någon förbättring.

Beställde från Apple Store online och har lite svårt att komma fram till tech support.

Någon annan som drabbats av detta eller vet om något "trick" jag borde testa?

Jag har/hade exakt samma problem. Har du köpte den nyligen från Apple alltså inom 14 dagar så kan man returnera den mot pengarna tillbaka. Det är ena alternativet man får, andra är skicka in den på lagning. Och det tredje är att vänta och hoppas på uppdatering och att det bara är mjukvaruproblem som går att lösa.

Ursprungligen av jaand96:

Hej,

har stora problem med min 4S. Ungefär varannat samtal går inte fram, det börjar knastra när det ser ut som att samtalet kopplas upp men sen tappar telefonen helt kontakt med mobilnätet och "samtal misslyckades" kommer upp.

Men provar jag några gånger så går det till slut och de gånger det fungerar finns det inget knaster.

Har provat stänga av sim-koden, som förslås på vissa forum, utan någon förbättring.

Beställde från Apple Store online och har lite svårt att komma fram till tech support.

Någon annan som drabbats av detta eller vet om något "trick" jag borde testa?

Ursprungligen av utedass:

Jag har/hade exakt samma problem. Har du köpte den nyligen från Apple alltså inom 14 dagar så kan man returnera den mot pengarna tillbaka. Det är ena alternativet man får, andra är skicka in den på lagning. Och det tredje är att vänta och hoppas på uppdatering och att det bara är mjukvaruproblem som går att lösa.

Det är möjligtvis inte så att ni kör hos Tele2?: http://www.99.se/iphone/291118-traden-oss-har-problem-med-iphone-tele2.html
Det låter hur som helst som liknande problem som diskuteras där.

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2011-11-03 17:08

En fråga varför köper folk iPhone 4s eller apple produkter för övrigt har en vecka till 2 månader sedan säljer dem? eller helt enkelt säljer dem oöppnade?

Ursprungligen av jaghetererik:

En fråga varför köper folk iPhone 4s eller apple produkter för övrigt har en vecka till 2 månader sedan säljer dem? eller helt enkelt säljer dem oöppnade?

För det mesta är det bedrägerier/stöldgods.

Kolla in tråden om Blocket-annonser här på forumet.

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2011-11-04 01:50
Ursprungligen av keptang:

För det mesta är det bedrägerier/stöldgods.

Kolla in tråden om Blocket-annonser här på forumet.

Eller så är det helt enkelt folk som är ute efter att göra lite snabba pengar. Nöjda med sin nuvarande mobil, förlänger sitt abbonemang, får en iPhone 4S i och med förlängningen, säljer av den kontant till de som gärna inte binder upp sig, katshing!

Ursprungligen av jaghetererik:

En fråga varför köper folk iPhone 4s eller apple produkter för övrigt har en vecka till 2 månader sedan säljer dem? eller helt enkelt säljer dem oöppnade?

Finns ju dom som tror sig kunna tjäna pengar på en "het produkt" Köpa "billigt" och sälja mycket dyrare. En del lyckas säker också. Lite tillgång och efterfrågan där också.

Ursprungligen av jaghetererik:

En fråga varför köper folk iPhone 4s eller apple produkter för övrigt har en vecka till 2 månader sedan säljer dem? eller helt enkelt säljer dem oöppnade?

En hel del är rent stöldgods från inbrott och liknande.
Det har även förekommit att äldre ungdomar skickar in yngre som under strykhot köper loss en mobil...som de sedan lämnar över till den äldre utanför dörrn...
Inköpt på falska kreditkort är också vanligt.

Det mesta i den här kategorin kan du försäkra dig mot GANSKA bra genom att insistera på att få med originalkvittot.
var inte en idiot och gå på snack om det ligger "hos farsan vettu, men jag skall dit nu till helgen så jag skickar det vettu...".

Acceptera inte heller ett lägre pris utan kvitto.

och viktigaste reglen, låter det för bra för att vara sant är det oftast det....

Det är inte så kul när din lur slutar fungera efter en vecka när den spärras av operatören...

Ursprungligen av Goflorp:

En hel del är rent stöldgods från inbrott och liknande.
Det har även förekommit att äldre ungdomar skickar in yngre som under strykhot köper loss en mobil...som de sedan lämnar över till den äldre utanför dörrn...
Inköpt på falska kreditkort är också vanligt.

Det mesta i den här kategorin kan du försäkra dig mot GANSKA bra genom att insistera på att få med originalkvittot.
var inte en idiot och gå på snack om det ligger "hos farsan vettu, men jag skall dit nu till helgen så jag skickar det vettu...".

Acceptera inte heller ett lägre pris utan kvitto.

och viktigaste reglen, låter det för bra för att vara sant är det oftast det....

Det är inte så kul när din lur slutar fungera efter en vecka när den spärras av operatören...

Här är en bra tråd med tips när det gäller mer eller mindre begagnade iPhones; http://www.99.se/kopa-iphone/284529-kopa-begagnad-iphone-las-detta-forst.html

När det kommer till nya iPhones med kvitto låsta till en operatör, köp inte.

Hej,

Jag har haft min 4S i en dryg vecka nu och upptäckte en sak i dag. Om jag knackar med knogen ungefär på äpplet på baksidan av telefonen så liksom rasslar det till, precis som att någonting är löst inuti. Är det någon har samma problem? Jag har ingen lust att skruva upp den och kolla. Borde jag gå till Telia och fråga de - men det är ju inget fel på telefonen så de lär väl inte göra något?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-06 17:27

Jag tror det har skrivits om det här tidigare, men inte specifikt 4s då.
Kanske kan vara vibratorn som du hör. Funkar allt som det ska är det ju inget att bry sej om.

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror det har skrivits om det här tidigare, men inte specifikt 4s då.
Kanske kan vara vibratorn som du hör. Funkar allt som det ska är det ju inget att bry sej om.

Hej, ja, jag googlade lite och fann fler som har "problem". Verkar vara kameran i 4S:en som rasslar.. Tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-06 21:53
Ursprungligen av oliverwide:

Hej, ja, jag googlade lite och fann fler som har "problem". Verkar vara kameran i 4S:en som rasslar.. Tack!

Ja, det är autofokusen. Det ska vara så.

Jag sålde min ipone 4 till en kille här på forumet; 12160 inlägg här gör ju att man fan inte vågar annat än att se till att man är så trevlig som bara går, har ALLT i ordning och att köparen verkligen blir nöjd.

Skulle ju få skämmas skiten ur mig om jag gjorde fel här....

Så, skam-straffet fungerar än

(Kvitto, kartong, laddare etc - allt i ordning)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-06 21:55

...sedan har vi gyrot också, det "rasslar" också.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-06 22:03
Ursprungligen av zinned:

...sedan har vi gyrot också, det "rasslar" också.

Det är en myt, gyrot är bara ett chip.
Hade varit lite kul med ett mekaniskt gyro dock

Bevaka tråden