Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:

@theplague, sorry, läste det som att du hade 3 timmars taltid.

Ja, prova med en ren återställning.

Apple specar 8 timmars taltid (via 3G) så det jag postat här http://www.99.se/iphone/290109-officiella-traden-iphone-4s-14.html#post2034040 är ganska realistiskt.

Återställning på gång. Återkommer efter morgondagens arbetsdag med vilken skillnad jag märker. Jag ska försöka mig på likvärdig användning.

Ursprungligen av BlackSmp:

En grej att kolla är den däringa buggen med tidzonsstöd. Gå in under platstjänster och markera att även systemtjänster ska markeras med pilen i statusraden. Jag har märkt att någon gång då och då så går tidszonsstödet igång och startar GPS:en

(Fast du hade ju platstjänster avslaget så...)

Precis. Jag har faktiskt även det du nämner avslaget innan.

Jag sitter 1 m från basstationen så jag har nog rätt bra mottagning på WiFi.

Tackar, har tele2, så kollar där!

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-09 17:07

Hos mig ser det i skrivande stund ut som följer :

Användning: 1 timme 40 minuter
Vänteläge: 8 timmar 44 minuter

WIFI är alltid på, BT är avslaget. Jag har talat i telefon i 17 ½ minut på under sju samtal, jag har tagit emot kanske 4-5 sms som jag sedan har svarat på, jag har spelat en del (kanske 20-30 minuter?) och har två mailkonton som pushar mail till min telefon och som då också visas som notiser.

Jag har just nu 67% kvar i batteriet.

Ursprungligen av zinned:

Hos mig ser det i skrivande stund ut som följer :

Användning: 1 timme 40 minuter
Vänteläge: 8 timmar 44 minuter

WIFI är alltid på, BT är avslaget. Jag har talat i telefon i 17 ½ minut på under sju samtal, jag har tagit emot kanske 4-5 sms som jag sedan har svarat på, jag har spelat en del (kanske 20-30 minuter?) och har två mailkonton som pushar mail till min telefon och som då också visas som notiser.

Jag har just nu 67% kvar i batteriet.

Du skriver att du alltid har Wifi på, menar du att du är uppkopplat på Wifi(och inte 3G) när du använder nätet? Eller bara att Wifi är på men det ändå är 3G du har tillgång till att använda?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-09 17:23
Ursprungligen av theplague:

Du skriver att du alltid har Wifi på, menar du att du är uppkopplat på Wifi(och inte 3G) när du använder nätet? Eller bara att Wifi är på men det ändå är 3G du har tillgång till att använda?

Jag har alltid WiFi på och är uppkopplad med det också (99% av tiden). Alltså går all min datatrafik via WiFi.

Samma för mig, i stort sett. Någon gång har jag hoppat över till 3G men 99% av tiden går all min datatrafik över WIFI, både på jobb och hemma.

Jag har alltid WiFi på och är uppkopplad med det också (99% av tiden). Alltså går all min datatrafik via WiFi.

• Medlem
  • 2011-11-10 00:46

Hur kan man se om det är 3G eller Wifi som används?

Ursprungligen av Korsriddaren:

Hur kan man se om det är 3G eller Wifi som används?

Om det står "3G" uppe vid operatörsnamnet i stutusraden är du på 3G, är det en Wifi-symbol är du på Wifi.

• Medlem
  • 2011-11-10 13:15
Ursprungligen av theplague:

Om det står "3G" uppe vid operatörsnamnet i stutusraden är du på 3G, är det en Wifi-symbol är du på Wifi.

Lustigt, nu fick jag telefonen bara häromdagen, men har hittills inte sett att det stått 3G över huvud taget på min telefon...

Lustigt, nu fick jag telefonen bara häromdagen, men har hittills inte sett att det stått 3G över huvud taget på min telefon...

Vad har du haft för telefon innan? Eller har du köpt din iPhone med abb? Har man haft en antik lur förr utan 3G kan man behöva nytt SIM-kort.

• Medlem
  • 2011-11-10 13:42
Ursprungligen av pmarriott:

Vad har du haft för telefon innan? Eller har du köpt din iPhone med abb? Har man haft en antik lur förr utan 3G kan man behöva nytt SIM-kort.

Nytt SIM-kort? Det är väl ändå en förutsättning för iPhone, då de använder microSIM. Min förra lur är en SE P1i, och varken antik eller utan 3G. Jag köpte telefonen direkt från applestore och simkortet fick (fick som i betala 49 kr) jag från Tele2.

Nytt SIM-kort? Det är väl ändå en förutsättning för iPhone, då de använder microSIM. Min förra lur är en SE P1i, och varken antik eller utan 3G. Jag köpte telefonen direkt från applestore och simkortet fick (fick som i betala 49 kr) jag från Tele2.

Ingen självklarhet. Många klipper till själva. Jag bland andra.

• Medlem
  • 2011-11-10 15:10
Ursprungligen av pmarriott:

Ingen självklarhet. Många klipper till själva. Jag bland andra.

Med tanke på hur många jag läst om hittills, som fått problem med att själv klippa till sina kort, så var det inte ens med i tanken, när jag skulle köpa en iPhone. Jag beställde ett kort ungefär samtidigt som jag beställde telefonen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-10 15:01

Men korsriddaren, detta är ju basics

Om du befinner dig utom räckhåll för ett trådlöst nät som du är behörig att ansluta till så används mobilnätet för att skicka/ta emot datatrafik. Då står det "3G" i din telefon ifall du befinner dig i ett 3G-nät eller så står det "E" om du befinner dig i ett GSM-nät (Edge). Skulle du dock befinna dig i ett trådlöst nät så visas den symbolen istället, att all din datatrafik skickas till/från internet via det nätet istället för mobilnätet genom din mobiloperatör.

• Medlem
  • 2011-11-10 15:08
Ursprungligen av zinned:

Men korsriddaren, detta är ju basics

Om du befinner dig utom räckhåll för ett trådlöst nät som du är behörig att ansluta till så används mobilnätet för att skicka/ta emot datatrafik. Då står det "3G" i din telefon ifall du befinner dig i ett 3G-nät eller så står det "E" om du befinner dig i ett GSM-nät (Edge). Skulle du dock befinna dig i ett trådlöst nät så visas den symbolen istället, att all din datatrafik skickas till/från internet via det nätet istället för mobilnätet genom din mobiloperatör.

För någon som haft en iPhone tidigare är det säkert elementärt, för mig är det inte så, då iPhone är något helt nytt för mig. Det har aldrig stått 3G i min iPhone hittills, inte heller E.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-10 15:12

För någon som haft en iPhone tidigare är det säkert elementärt, för mig är det inte så, då iPhone är något helt nytt för mig. Det har aldrig stått 3G i min iPhone hittills, inte heller E.

Ok, jag läste att du nyss hade köpt din men jag trodde att du hade hängt med i svängarna de senaste tre åren

Men men, vad står det till höger om din operatörs namn uppe till vänster i din telefon då? Vad syns det för text/ikon där?

• Medlem
  • 2011-11-10 15:17
Ursprungligen av zinned:

Ok, jag läste att du nyss hade köpt din men jag trodde att du hade hängt med i svängarna de senaste tre åren

Men men, vad står det till höger om din operatörs namn uppe till vänster i din telefon då? Vad syns det för text/ikon där?

[ATTACH="CONFIG"]31054[/ATTACH]

Du har WiFi aktiverat..

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-10 15:25

Du har WiFi aktiverat..

Exakt.

Stänger du av WiFi så ser du vilken typ av mobilnät du sitter i just nu.

• Medlem
  • 2011-11-10 15:40
Ursprungligen av zinned:

Exakt.

Stänger du av WiFi så ser du vilken typ av mobilnät du sitter i just nu.

Spelar inte någon roll om Wifi är aktiverat eller inte. Läste ni inte att jag skrev tidigare det aldrig stått något om 3G, detta gäller oavsett om det var Wifi på eller inte. Jag har 3G-access här, för det kunde jag se på min förra telefon, men på denna visas inget.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-10 15:44

Oerhört märkligt...det har jag aldrig sett och jag har ändå haft iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 och iPhone 4S.

Ursprungligen av zinned:

Oerhört märkligt...det har jag aldrig sett och jag har ändå haft iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 och iPhone 4S.

Har aldrig sett det heller. Men jag kör iofs Telenor.

Korsriddaren, ser det likadant ut när du är ute och rör på dig?

• Medlem
  • 2011-11-10 15:51

Har aldrig sett det heller. Men jag kör iofs Telenor.

Korsriddaren, ser det likadant ut när du är ute och rör på dig?

Ja, vad jag vet. Satt och kollade senast igår när jag var uppe i Osby, och senare på kvällen i Eslöv, bor som sagt själv i Lund.

Ursprungligen av zinned:

Jag kör Telia - men stoppar jag in ett Tele2/Comviq i luren så får jag samma sak som "Korsriddaren". Ingen 3G symbol /E /o
Provade precis.

Ursprungligen av adress@mac:

Jag kör Telia - men stoppar jag in ett Tele2/Comviq i luren så får jag samma sak som "Korsriddaren". Ingen 3G symbol /E /o
Provade precis.

Märkligt. Frugan kör iofs 4an och där syns det.

4S och Tele2 verkar ha lite skumma saker för sig..

• Medlem
  • 2011-11-10 18:18

Jag har tele2 och 4S, men ser en 3G-symbol.

• Medlem
  • 2011-11-10 19:24
Ursprungligen av jac:

Jag har tele2 och 4S, men ser en 3G-symbol.

Vill du lägga upp en skärmdump här, så att man ser hur det "skall se ut"?!

Ett tips är att kolla in denna, här står det mesta du behöver veta:

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=iphone%20user%20guide%20for%20ios%205&source=web&cd=1&ved=0CCgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fitunes.apple.com%2Fus%2Fbook%2Fiphone-user-guide-for-ios-5%2Fid470309864%3Fmt%3D11&ei=2DW8TqzXL6rS4QT96PhT&usg=AFQjCNGF4Nk_Zn2Fxv_I6J9gAzOkX0jS1Q

EDIT: Ursäkta den fula Googlelänken, men vet inte hur man får fram iBooks-länkar ur iOS...

• Medlem
  • 2011-11-10 22:07

Alltså, Det står "Tele2 3G" eller "Tele2 E". På samma plats som wifi-symbolen.

Bevaka tråden