Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-10 21:56

Finns det appar som stödjer Siri? Förutom de inbyggda?

  • Medlem
  • 2011-11-11 17:02

Mycket märkligt, nu i em har jag beställt ett tilläggsabonnemang från Tele2, provade nu att aktivera mobildata igen, och den här gången kommer det fram en 3G-symbol. Denna försvinner dock så fort jag avaktiverar mobildata igen...

Ursprungligen av Korsriddaren:

Mycket märkligt, nu i em har jag beställt ett tilläggsabonnemang från Tele2, provade nu att aktivera mobildata igen, och den här gången kommer det fram en 3G-symbol. Denna försvinner dock så fort jag avaktiverar mobildata igen...

[ATTACH="CONFIG"]31072[/ATTACH]

Ja naturligtvis, inget visas där om du inte har data aktiverat.
Trodde inte man hade en iPhone idag utan någon typ av dataabonnemang.

"Problem" solved.

  • Medlem
  • 2011-11-11 17:09
Ursprungligen av keptang:

Ja naturligtvis, inget visas där om du inte har data aktiverat.
Trodde inte man hade en iPhone idag utan någon typ av dataabonnemang.

"Problem" solved.

Jag kunde använda data innan också, men för kostnaden 15 kr per MB. Nu slog jag till med Tele2:s minsta tilläggsabb, som ger 200 MB i månaden, med 6 Mbit/s hastighet. För min del finns det oftast kostnadsfria WiFi att tillgå, så jag tror att jag klarar mig. Kostade 49:- extra per mån, så nu kommer mitt abb. totalt att kosta hela 68:- /mån.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Mycket märkligt, nu i em har jag beställt ett tilläggsabonnemang från Tele2, provade nu att aktivera mobildata igen, och den här gången kommer det fram en 3G-symbol. Denna försvinner dock så fort jag avaktiverar mobildata igen...

[ATTACH="CONFIG"]31072[/ATTACH]

Vänta nu, om du AVaktiverar mobildata så försvinner 3G symbolen? Då är det väl som det ska? Eller missförstår jag dig? För är det AVaktiverat så kommer du aldrig att se 3G i displayen..

  • Medlem
  • 2011-11-11 17:11
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Vänta nu, om du AVaktiverar mobildata så försvinner 3G symbolen? Då är det väl som det ska? Eller missförstår jag dig? För är det AVaktiverat så kommer du aldrig att se 3G i displayen..

Enligt diskussionerna i tråden tidigare, så fick jag intrycket att jag skulle se "3G" i displayen hela tiden, om jag hade just 3G-täckning, oavsett mobildata var aktivt eller inte. Tidigare kom inte symbolen fram, trots att jag aktiverade mobildata och hade stängt av WiFi. Kanske hade med mitt abb. eller SIM-kort eller något sådant att göra då kanske. I min förra telefon visades 3G-symbolen om jag hade täckning, och en särskild stapel visade även hur bra mottagning jag hade för GSM, respektive data över 3G. (Sony Ericsson P1i)

Aha, på iPhone visar den symbolen vilken databärare du använder. Så slår du på WiFi försvinner den, och har du inte data aktiverat så visas det inte heller. (Man kan alltså inte se om man använder 2G eller 3G då)

  • Medlem
  • 2011-11-11 18:37
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Aha, på iPhone visar den symbolen vilken databärare du använder. Så slår du på WiFi försvinner den, och har du inte data aktiverat så visas det inte heller. (Man kan alltså inte se om man använder 2G eller 3G då)

Nej, när det gäller telefoni kan man inte se vilket nät telefonen kör på, enligt expertisen på 99.se. 3G-loggan visas bara när man aktiverat mobildata, och i mitt fall verkade det förutsätta att man även hade ett dataabonnemang kopplat till telefonen. Tänder man WiFi försvinner 3G-loggan om det är aktivt eller inte.

heja heja

Med 5.0 till 5.0.1 förvandlades min fina lur till en förgylld skitkorv.

Sörplar batteri fast uppdateringen skulle sätta stopp för det....

Med all respekt till mästerverket, men med tanke på alla "barnsjukdomar" borde man inte skippa 4s o vänta 1/2 år och satsa på
5-an?

Ursprungligen av Alex Freeman:

Med all respekt till mästerverket, men med tanke på alla "barnsjukdomar" borde man inte skippa 4s o vänta 1/2 år och satsa på
5-an?

Tycker inte det är så mycket barnsjukdomar som du skriver. Man får ju skilja på mjukvara och hårdvara till att börja med. Har haft 5 stycken iPhone nu med olika OS - den här är inte värre än dom tidigare. Skall du vänta på 5:an - är det nog mera än 6 månader. Snarare 12 i så fall - men 4s som maskin är det inget fel på i alla fall.

Ursprungligen av adress@mac:

Tycker inte det är så mycket barnsjukdomar som du skriver. Man får ju skilja på mjukvara och hårdvara till att börja med. Har haft 5 stycken iPhone nu med olika OS - den här är inte värre än dom tidigare. Skall du vänta på 5:an - är det nog mera än 6 månader. Snarare 12 i så fall - men 4s som maskin är det inget fel på i alla fall.

Det är inte jag som skriver/beskriver de "barnsjukdomar" som diskuteras här på forumet, utan jag väntar fortfarande på min 4s från Apple store och ville bara höra med de lyckliga ägare av 4s om de kunde tänka sig hoppa över just 4s. Men eftersom du har redan haft 5 stycken då tror jag att jag har redan fått svaret

Från kvällens Afton ... någonting.

Senast redigerat 2011-11-11 21:17
Ursprungligen av Alex Freeman:

Det är inte jag som skriver/beskriver de "barnsjukdomar" som diskuteras här på forumet, utan jag väntar fortfarande på min 4s från Apple store och ville bara höra med de lyckliga ägare av 4s om de kunde tänka sig hoppa över just 4s. Men eftersom du har redan haft 5 stycken då tror jag att jag har redan fått svaret

Från kvällens Afton ... någonting.

[ATTACH="CONFIG"]31073[/ATTACH]

I mitt fall har du nog svaret - helt rätt. Om 1 år är det säkert dags igen..... Jag förstod aldrig att du hade beställt en 4s - det gör din fråga ännu lite mera undrande. Varför fråga om "man" skall hoppa över 4s och vänta på 5:an - när du redan beställt en 4s.
Lycka till i alla fall - jag är säker på att du blir nöjd.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-12 01:26
Ursprungligen av Alex Freeman:

Med all respekt till mästerverket, men med tanke på alla "barnsjukdomar" borde man inte skippa 4s o vänta 1/2 år och satsa på
5-an?

Nej, så mycket barnsjukdomar är det inte. Problem hausas alltid.

Vilka barnsjukdomar skulle 4S ha? De problem som jag hör om är mer relaterade till iOS 5

Jag vet inte om det är något som är allmänt känt, men polare köpte sig en 4S i veckan. Han hade helvetes problem med den. Den bröt samtal och tappade täckning och sådär. När han kom tillbaka med den till butiken sa de att de:
"Fått in en hel del telefoner med just det felet". De tog in den på "service" men efter två dagar fick han komma och hämta en helt ny (ingen swap eller liknande) i affär.

Så om ni upplevet problem med det är ni inte ensamma.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag vet inte om det är något som är allmänt känt, men polare köpte sig en 4S i veckan. Han hade helvetes problem med den. Den bröt samtal och tappade täckning och sådär. När han kom tillbaka med den till butiken sa de att de:
"Fått in en hel del telefoner med just det felet". De tog in den på "service" men efter två dagar fick han komma och hämta en helt ny (ingen swap eller liknande) i affär.

Så om ni upplevet problem med det är ni inte ensamma.

Underligt detta, vilken operatör har din polare?

Ursprungligen av keptang:

Underligt detta, vilken operatör har din polare?

Tele2.

Ursprungligen av PeeMaN:

Tele2.

Tack, ingen överraskning där inte.

http://www.99.se/iphone/291118-traden-oss-har-problem-med-iphone-tele2.html

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-13 16:24

SBSettings (typ) för 4S!?

....på en icke jailbreaked 4S? Jepp! Typ! Kolla -> http://p.twimg.com/AeI5In4CQAI8kWT.jpg :rolleyes:

Ursprungligen av matz:

....på en icke jailbreaked 4S? Jepp! Typ! Kolla -> http://p.twimg.com/AeI5In4CQAI8kWT.jpg :rolleyes:

Va?

.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-13 16:36
Ursprungligen av keptang:
Ursprungligen av matz:

....på en icke jailbreaked 4S? Jepp! Typ! Kolla -> http://p.twimg.com/AeI5In4CQAI8kWT.jpg :rolleyes:

Va?

.

Yup! Kolla kolla -> http://www.idownloadblog.com/2011/11/11/how-t...

Det var mer ditt inlägg jag var frågande till.
Det där är inget nytt och är inte specifikt för iPhone 4S.

App Store - Icon Project (Home Screen Icon)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-13 16:53
Ursprungligen av keptang:

Det var mer ditt inlägg jag var frågande till.
Det där är inget nytt och är inte specifikt för iPhone 4S.

App Store - Icon Project (Home Screen Icon)

Nej! Men ett alternativ För 4S. Och jag har inte sett denna 'gamla' nyhet i detta forum iaf så. Why not!

Ursprungligen av matz:

Nej! Men ett alternativ För 4S. Och jag har inte sett denna 'gamla' nyhet i detta forum iaf så. Why not!

Jag tackar iaf för tipset

Riktigt gul skärm, skramlande vibrator, och problem med samtal. Blir ett byte förhoppningsvis, suck.

Ursprungligen av Marcus_R:

Riktigt gul skärm, skramlande vibrator, och problem med samtal. Blir ett byte förhoppningsvis, suck.

Funderar på om man ska ta sig i kragen och gå till Lan-Master imorgon. Hur tror ni möjligheterna ser ut för att få till ett utbyte? Klassas detta som garantiåtgärder, eller grejer man får leva med?

Ursprungligen av Marcus_R:

Funderar på om man ska ta sig i kragen och gå till Lan-Master imorgon. Hur tror ni möjligheterna ser ut för att få till ett utbyte? Klassas detta som garantiåtgärder, eller grejer man får leva med?

Samtalsbiten ska man fan inte leva med. Jag har lyckats ringa från min telefon 2 gånger på kanske 30 försök.

edit: Har inte lyckats skicka ett enda SMS.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Samtalsbiten ska man fan inte leva med. Jag har lyckats ringa från min telefon 2 gånger på kanske 30 försök.

edit: Har inte lyckats skicka ett enda SMS.

Det där låter onekligen som ett problem.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Samtalsbiten ska man fan inte leva med. Jag har lyckats ringa från min telefon 2 gånger på kanske 30 försök.

edit: Har inte lyckats skicka ett enda SMS.

Att min skärm är klart gulare, och har sämre färger än alla andra 4S jag sett, var tyvärr inte en rimlig anledning. Inte heller att vibratorn låter som den slår mot skalet. Dock är den inlämnad för samtalsbiten, skall få besked efter lunch. Spänd väntat med andra ord.

Bevaka tråden