Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-11-15 19:43
Ursprungligen av zappee:
Ursprungligen av Alex Freeman:

Nu har jag avbeställt min 4s. Vill inte ha iPhone 4s(kiten)!

Du avbeställer den alltså efter att ha läst några inlägg på ett forum?

-ansiktspalm-

Förbluffande! ;=)

Ursprungligen av Korsriddaren:

Förbluffande! ;=)

Undrar om det var ngn beställd från första början då ?

Bah, jag avbeställde just min Porsche, skall fan köra sånt när det finns Aston Martin..... ptffft....

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-11-15 21:21

Ni är snabba att döma..
Han kanske betalar den med egna pengar, och vem vill då ha en massa strul och i slutändan en illa fungerande lur, eller en lur man är missnöjd med? (tänk missnöje i 2-3 år framåt)

Vad blir nästa lur då?

++ för Aston Martin !

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-11-15 21:38
Ursprungligen av disktant:

Helt galet vad mycket surkukar det är på detta forum
så fort någon nämner något ont om Apple eller dess produkter så hugger man TS direkt i ryggen med förskäraren
och råkar någon skapa en tråd utan att först söka så är moderatorna där direkt och låser tråden

Jo, jag kan nog hålla med i en del av det du säger.
Fanatismen lever i detta forum, och kan förvisso kännas löjlig ibland.

Men varför begränsa dig till det manliga könet, även om de flesta här förmodligen är män..

Dock skola till förmån för samfundet framhållas dess höga kunskapsnivå. (inget skämt, några av er kan verkligen saker)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-15 21:32

Jag betalade också min med egna pengar. Inga problem, bättre batteritid än jag hade med 4an.
Att avbeställa för att några har problem, och troligen den stora massan inte har det, tycker jag också verkar "skumt". Men vi lever i ett fritt land

  • Medlem
  • 2011-11-15 22:01
Ursprungligen av kenjon:

Jag betalade också min med egna pengar. Inga problem, bättre batteritid än jag hade med 4an.
Att avbeställa för att några har problem, och troligen den stora massan inte har det, tycker jag också verkar "skumt". Men vi lever i ett fritt land

Betalade också med egna pengar och är helnöjd!

Vill varna alla för att Tele2 och Telenor har problem med vissa 4S i sina nät.

Jag har Tele2 och med mitt SIM-kort i min 4S kan jag ej ringa eller SMSa. Tar jag flickvännens 4S går det bra.

Tele2 har även gått ut och bekräftat detta men icke Telenor.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Vill varna alla för att Tele2 och Telenor har problem med vissa 4S i sina nät.
Tele2 har även gått ut och bekräftat detta men icke Telenor.

Källa tack - om det finns någon ?

Ursprungligen av adress@mac:

Källa tack - om det finns någon ?

Iphone 4S-problem hos Tele2 och Telenor - Mobil.se

edit: Om man gräver i frågan verkar problemen vara relaterade till basebandet på 4S.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Iphone 4S-problem hos Tele2 och Telenor - Mobil.se

edit: Om man gräver i frågan verkar problemen vara relaterade till basebandet på 4S.

Detta är väl inte källa (läs Tele2) Det finns gott om tidningsartiklar - " den sa det och dom tyckte detta" Knappast uttalande från Tele2 som det påstods - eller....:tveksam:
Jag har själv Telia och upplever också problem. Telia har heller inte sagt något officiellt - vad jag vet.

Ursprungligen av adress@mac:

Detta är väl inte källa (läs Tele2) Det finns gott om tidningsartiklar - " den sa det och dom tyckte detta" Knappast uttalande från Tele2 som det påstods - eller....:tveksam:
Jag har själv Telia och upplever också problem. Telia har heller inte sagt något officiellt - vad jag vet.

I stort sett har dem det.
http://www.99.se/iphone/290816-osaker-pa-om-det-ar-telias-fel-fel-pa-telefonen-post2034171.html#post2034171

Har inget med specifika problemen på iPhone 4s att göra vad jag kan förstå - eller ?

Ursprungligen av adress@mac:

Har inget med specifika problemen på iPhone 4s att göra vad jag kan förstå - eller ?

Min misstanke är ju att det inte är något fel på 4S utan att det är våra mobilnät som är så överbelastade. Eftersom jag upplever precis samma problem med både iPhone 4 och 3Gs.

Ursprungligen av radaradam:

Min misstanke är ju att det inte är något fel på 4S utan att det är våra mobilnät som är så överbelastade. Eftersom jag upplever precis samma problem med både iPhone 4 och 3Gs.

Det är garanterat fel på basebandet i 4S. Det är många iphones i min nuvarande föreläsningssal men det är bara 4S som inte fungerar.

  • Medlem
  • 2011-11-16 17:03
Ursprungligen av hansfilipelo:

Det är garanterat fel på basebandet i 4S. Det är många iphones i min nuvarande föreläsningssal men det är bara 4S som inte fungerar.

Med olika operatörer, eller sitter alla med Tele2

Senast redigerat 2011-11-16 17:53
Ursprungligen av Korsriddaren:

Med olika operatörer, eller sitter alla med Tele2

Vi satt 7 stycken runt mig+mig (totalt 8) som har iPhone 4 eller 4S med Tele2.

Ingen med iPhone 4 upplever problemen.

Vet en kille som har 4S med Telia utan problem. Är väldigt sugen på att byta operatör.

Senast redigerat 2011-11-16 18:38
Ursprungligen av hansfilipelo:

Vi satt 7 stycken runt mig+mig (totalt 8) som har iPhone 4 eller 4S med Tele2.

Ingen med iPhone 4 upplever problemen.

Vet en kille som har 4S med Telia utan problem. Är väldigt sugen på att byta operatör.

Tycker du skall vänta lite innan du byter. Jag har Telia och har dom kända problemen för 4s.
Annars kan du hamna " ur askan i elden" om man säger så.---

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-16 17:28
Ursprungligen av hansfilipelo:

Det är garanterat fel på basebandet i 4S. Det är många iphones i min nuvarande föreläsningssal men det är bara 4S som inte fungerar.

4 och 4S kör samma baseband.

Ursprungligen av zappee:

4 och 4S kör samma baseband.

Nope.

AnandTech - Apple iPhone 4S: Thoroughly Reviewed

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-16 20:07
Ursprungligen av hansfilipelo:

Vi satt 7 stycken runt mig+mig (totalt 8) som har iPhone 4 eller 4S med Tele2.

Ingen med iPhone 4 upplever problemen.

Vet en kille som har 4S med Telia utan problem. Är väldigt sugen på att byta operatör.

Byt telefonen, det verkar vara lösningen om man ser i den tråd som handlar om 4S och Tele2-problem.
Telia kör samma nät som Tele2 så det lär inte hjälpa.

Jaha, jag menade mjukvaran.

Ursprungligen av zappee:

Byt telefonen, det verkar vara lösningen om man ser i den tråd som handlar om 4S och Tele2-problem.
Telia kör samma nät som Tele2 så det lär inte hjälpa.

Jaha, jag menade mjukvaran.

Mjukvaran kan omöjligen vara helt samma i o m att det är ett annat chip (väldigt lika förvisso) samt att den ska kunna växla mellan två antenner.

OS X Lion 10.7.2 använder såklart olika drivrutiner för olika datorer - även om det är samma OS-version på bägge datorerna.

Nu är ett baseband väldigt mycket mindre system, men på samma sätt kan även detta vara väldigt snarlikt det från iPhone 4 och ha samma version

Ursprungligen av hansfilipelo:

Iphone 4S-problem hos Tele2 och Telenor - Mobil.se

edit: Om man gräver i frågan verkar problemen vara relaterade till basebandet på 4S.

Jag har inte grävt men med de kommentarerna från operatörerna så lät det som något nätproblem.

Som motvikt i diskussionerna kan jag väl tillägga att jag har Telenor på min 4S och det fungerar klockrent.

Om du är ute efter 8-9 dagars standbytid på en laddning så ska du inte leta efter en smartphone:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Om du är ute efter 8-9 dagars standbytid på en laddning så ska du inte leta efter en smartphone:)

Japp, det är en smartphone från Sony Eri... oj, blir jag inte avstängt från forumet? Som Siri svarar på frågan om andra telefoner: "finns det andra?"

Både du och de andra ärade forummedlemmar kan läsa ovan att med vissa exemlar av iPhone 4s går det varken att ringa eller SMSa med bl a Tele2 (jag har 10 månader abonnemang kvar med Tele2). Vissa exemplar klarar inte en dag på en laddning.

Jag förstår att Apple har mycket att stå i med lanseringen av iPhone 4s i flera länder, med interna förändringar på företaget osv, och hoppas på att de åtgärdar alla produktion- och programfel som uppenbarade sig så snart som möjligt.

Ursprungligen av Alex Freeman:

Japp, det är en smartphone från Sony Eri... oj, blir jag inte avstängt från forumet? Som Siri svarar på frågan om andra telefoner: "finns det andra?"

Både du och de andra ärade forummedlemmar kan läsa ovan att med vissa exemlar av iPhone 4s går det varken att ringa eller SMSa med bl a Tele2 (jag har 10 månader abonnemang kvar med Tele2). Vissa exemplar klarar inte en dag på en laddning.

Jag förstår att Apple har mycket att stå i med lanseringen av iPhone 4s i flera länder, med interna förändringar på företaget osv, och hoppas på att de åtgärdar de produktion- och programfel som uppenbarade sig så snart som möjligt.

Vissa personer sjunker bara lägre och lägre.. Tänk vad en sökning kan ge.
http://www.99.se/iphone/291118-traden-oss-har-problem-med-iphone-tele2.html

Ursprungligen av Alex Freeman:

Japp, det är en smartphone från Sony Eri... oj, blir jag inte avstängt från forumet? Som Siri svarar på frågan om andra telefoner: "finns det andra?"

Både du och de andra ärade forummedlemmar kan läsa ovan att med vissa exemlar av iPhone 4s går det varken att ringa eller SMSa med bl a Tele2 (jag har 10 månader abonnemang kvar med Tele2). Vissa exemplar klarar inte en dag på en laddning.

Jag förstår att Apple har mycket att stå i med lanseringen av iPhone 4s i flera länder, med interna förändringar på företaget osv, och hoppas på att de åtgärdar alla produktion- och programfel som uppenbarade sig så snart som möjligt.

Vilken modell då?

Att vissa exemplar inte klarar en dag på en laddning - det vet jag väl - min gör det inte - men det brukar bli mer än 4 timmars användning på en dag så det är kanske inte så konstigt

Senast redigerat 2011-11-16 06:23
  • Medlem
  • 2011-11-16 06:10
Ursprungligen av Alex Freeman:

Japp, det är en smartphone från Sony Eri... oj, blir jag inte avstängt från forumet? Som Siri svarar på frågan om andra telefoner: "finns det andra?"

Både du och de andra ärade forummedlemmar kan läsa ovan att med vissa exemlar av iPhone 4s går det varken att ringa eller SMSa med bl a Tele2 (jag har 10 månader abonnemang kvar med Tele2). Vissa exemplar klarar inte en dag på en laddning.

Jag förstår att Apple har mycket att stå i med lanseringen av iPhone 4s i flera länder, med interna förändringar på företaget osv, och hoppas på att de åtgärdar alla produktion- och programfel som uppenbarade sig så snart som möjligt.

Om du är så jäkla besviken på hur det fungerar på 99.se så förstår jag inte varför du inte hittar ett annat forum. Att i vart och vartannat inlägg läsa om vad du tycker om modereringen här, tillför knappast något i diskussionen om iPhone 4S, och får nog mest andra på dåligt humör. Lite skärpning om man får be! (Ursäkta mitt off-topicspår!)

Ursprungligen av Korsriddaren:

Om du är så jäkla besviken på hur det fungerar på 99.se så förstår jag inte varför du inte hittar ett annat forum. Att i vart och vartannat inlägg läsa om vad du tycker om modereringen här, tillför knappast något i diskussionen om iPhone 4S, och får nog mest andra på dåligt humör. Lite skärpning om man får be! (Ursäkta mitt off-topicspår!)

Med tanke på att ditt inlägg skrevs kl. 6 på morgonen ber jag dig att läsa om det jag hade skrivit lite senare på dagen.
Däremot ditt personliga påhopp med "ursäkta off- topic" dödar verkligen nöjet att skriva ngt här och hindrar att umgås med kunniga o trevliga människor här på forumet.

Om du värnar om forumet o inte vill hålla på med smutskastningen här skriv sådana inlägg som ett privat meddelande istället.

Ser fram emot att moderator tar bort både ditt o mitt inlägg, tack på förhand!

Senast redigerat 2011-11-17 13:49

Jag upptäckte i förrgår att min 4S plötsligt började dra batteri jättefort. På 4 timmar gick batteriet från 97% till 48% trots högst obetydlig användning. Det enda jag gjorde var att ansluta ett nytt BT-headset istället för det gamla. Jag provade att stänga av BT bara för att utesluta att det handlade om det, men det hjälpe inte. Igår, när jag åkte buss från hyrbilsparkeringen på Arlanda till terminalen, tar ca 5 minuter, tappade den 7% batteri medan den låg i fickan i viloläge. När jag satt och surfade med den vid gaten gick den ner ca 1% per minut. På flyget som tog 1 timme tappade den 3% när den var i flight mode.
Omstart hjälpte inte. På natten gick den ner 8% mot vanliga 2-3%.
Gjorde en återställning med backup nu på morgonen och nu har den hållit 100% i 2 timmar med 20 minuters användning.
Kör iOS 5.0.1

Bevaka tråden