- BlackSmp
- Medlem ●
- Luleå
Min 4S började som jag skrivit tidigare tugga batteri rekordsnabbt. Igår gjorde av en återställning med backup. Till en början såg allt bra ut, men sen började den rasa fort i batteri. Idag gjorde jag en återställning utan batter och lade in allt på nytt. Lustigt nog hade jag plötsligt 5 GB mer fritt utrymme! Sen började jag få problem med mail. Förhandsvisningen som var inställd på 2 rader fungerade bara så länge jag hade mail uppe. Så fort jag stängde och öppnade igen så skulle allt laddas ner igen. Sökning bland mail fungerade inte. Sen gjorde jag en omstart och nu verkar det fungera. Nu ska vi se hur det går. Tycker jag hade bättre batteritid med 5.0 än 5.0.1.
Jag var i Stockholm hela dagen idag, och min batteritid rasade! Det har den aldrig gjort hemma. Undrar om det kan ha ett samband... att nätet är så fullt där, att den måste leta efter någon annan mast. Den hade dock full stapel på 3G.
Använde knappt telefonen alls, skickade bara ett fåtal SMS och ringde två korta samtal, och den rasade från 88% kl 09 till död kl 18.
Jag var i Stockholm hela dagen idag, och min batteritid rasade! Det har den aldrig gjort hemma. Undrar om det kan ha ett samband... att nätet är så fullt där, att den måste leta efter någon annan mast. Den hade dock full stapel på 3G.
Använde knappt telefonen alls, skickade bara ett fåtal SMS och ringde två korta samtal, och den rasade från 88% kl 09 till död kl 18.
Tveksamt. Jag tror att du istället ramlade in i batteribuggen. Har du markerat att även system platstjänster ska visas i statusraden? Jag har då och då märkt att tidszonsstödet slår på GPS:en och lämnar den på. Detta äter upp batteriet
BTW så var jag också i Stockholm under onsdag och hade inget sådant problem (vilket inte betyder någonting). Kör på Telia.
Tveksamt. Jag tror att du istället ramlade in i batteribuggen. Har du markerat att även system platstjänster ska visas i statusraden? Jag har då och då märkt att tidszonsstödet slår på GPS:en och lämnar den på. Detta äter upp batteriet
BTW så var jag också i Stockholm under onsdag och hade inget sådant problem (vilket inte betyder någonting). Kör på Telia.
Hur markerar man att systemtjänster ska visas i statusraden?
Hur markerar man att systemtjänster ska visas i statusraden?
Inställningar - Platstjänster - Scrolla ner till Systemtjänster - gå in där och markera Statusfältsymbol som ligger längst ner (scrolla förbi all text)
Inställningar - Platstjänster - Scrolla ner till Systemtjänster - gå in där och markera Statusfältsymbol som ligger längst ner (scrolla förbi all text)
Tack! Jag är lite tveksam om den där buggen. Jag märker ingen skillnad på batteriförbrukning med tidszon på eller av. Jag har buggen för pilen är där konstant.
Tack! Jag är lite tveksam om den där buggen. Jag märker ingen skillnad på batteriförbrukning med tidszon på eller av. Jag har buggen för pilen är där konstant.
Testa att stänga av olika platstjänster under systemtjänster och se om pilen försvinner...
Testa att stänga av olika platstjänster under systemtjänster och se om pilen försvinner...
Det är tidszon som ligger på. Men jag märker alltså inte att telefonen drar mer eller mindre ström om jag har den på eller av.
Jag har pilen där konstant när jag har en påminnelse som är baserad på min position...
Talade med Telias centrala butiksservice på telefon idag tisdag 22/11.
Det fanns inget leveransbesked på iphone 4s 32GB och 64GB i Malmöområdet. Men deras gissning var att dessa modeller inte skulle bli tillgängliga i Telias butiker i Malmö förrän 2012 såvida man inte redan fanns på någon kölista.
16GB svart fanns dock på Entré köpcentrum.
enligt Halebop så finns det fler tillverkade enheter av 16, då Apple gjort bedömningen att den modellen går åt mest. Tydligen hade dom fel!
enligt Halebop så finns det fler tillverkade enheter av 16, då Apple gjort bedömningen att den modellen går åt mest. Tydligen hade dom fel!
Så du tror fler människor köpt 32GB (och vill köpa) än folk som köpt 16GB (och vill köpa) baserat på det?
Självklart har det tillverkats flest 16GB då det är den populäraste modellen, helt enligt Apples plan.
Sen att man inte fått ut tillräckligt många 32/64GB har inget att göra med att 32/64GB är populärare än 16GB.
Antingen är din engelska dålig, eller så har du inte tillgång till internet i telefonen. Här funkar det utmärkt!
[ATTACH="CONFIG"]31190[/ATTACH]
Jag tog ingen bild men konversationen löd:
"What time is it?"
"I'm sorry, I don't know what time it is in xxvägen."
...
Allt prat om SIRI gör att jag verkligen önskar att jag hade en nära vän eller en romantisk relation med någon som heter Siri, tänker hela tiden på SIRI skämt...