Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som fått sin iPhone 5 - Första intrycken?

Tråden skapades och har fått 477 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kommer INTE överens med nya placeringen av hörlursjacket!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-05 09:56
Ursprungligen av Stefan Aronsson:

Jag kommer INTE överens med nya placeringen av hörlursjacket!

Jaså? Vad är det du upplever som problem?

Ursprungligen av zinned:

Jaså? Vad är det du upplever som problem?

Den känns i vägen när man har telefonen i handen, sen får man ju ha telefonen upp och ned i fickan. Jag har inte riktigt hajat motiveringen bakom denna flytt. Vad tycker ni?

Ursprungligen av Stefan Aronsson:

Den känns i vägen när man har telefonen i handen, sen får man ju ha telefonen upp och ned i fickan. Jag har inte riktigt hajat motiveringen bakom denna flytt. Vad tycker ni?

Håller med, men har nu vant mig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-05 18:29
Ursprungligen av Stefan Aronsson:

Den känns i vägen när man har telefonen i handen, sen får man ju ha telefonen upp och ned i fickan. Jag har inte riktigt hajat motiveringen bakom denna flytt. Vad tycker ni?

Jag har haft en iPod Touch sen 2008 och den har utgången på samma ställe som iPhone 5 s jag har gått och irriterat mig på 3GS,iPhone 4 som inte haft utgången på rätt ställe

Ursprungligen av lappen71:

Jag har haft en iPod Touch sen 2008 och den har utgången på samma ställe som iPhone 5 s jag har gått och irriterat mig på 3GS,iPhone 4 som inte haft utgången på rätt ställe

Vanesak helt enkelt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-05 18:31
Ursprungligen av keptang:

Vanesak helt enkelt.

Visst är det så men nu känns det som utgången är i rätt ände om man säger så

Scruffgate är verkligen inget att vinka bort. Min är scruffad som bara den.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-05 18:35
Ursprungligen av PeeMaN:

Scruffgate är verkligen inget att vinka bort. Min är scruffad som bara den.

Ironiskt att en av dom som är mest pessimistiskt på 99mac har fått en skadad iPhone

Bara att returnera den och då en ny.

Ursprungligen av lappen71:

Ironiskt att en av dom som är mest pessimistiskt på 99mac har fått en skadad iPhone

Bara att returnera den och då en ny.

Jag har ju haft den typ en månad, och de lär knappast byta den. Kontentan är att kanterna blir slitna löjligt lätt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-05 18:39
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag har ju haft den typ en månad, och de lär knappast byta den. Kontentan är att kanterna blir slitna löjligt lätt.

Jag trodde du menade att den var skadad direkt ur kartong.
Är av samma uppfattning som keptang att den är väldigt slitstark.
Använder min också utan skydd och jag har t.o.m tappat den i golvet på jobbet utan ett märke.
Behöver inte säga att hjärtat for upp i halsgropen

Har inte heller upplevt några problem - inga märken. Jag är inte överdrivet försiktig med telefonen men kanske inte heller vårdslös men det händer att den hamnar i samma ficka som nycklarna någon gång då och då.

Och den är med överallt...

Ursprungligen av BlackSmp:

Har inte heller upplevt några problem - inga märken. Jag är inte överdrivet försiktig med telefonen men kanske inte heller vårdslös men det händer att den hamnar i samma ficka som nycklarna någon gång då och då.

Och den är med överallt...

Min har inte varit i samma ficka som nycklarna en enda gång sen jag fick den. Är på intet sätt vårdslös, men har inte heller skal å skit.

Ursprungligen av PeeMaN:

Scruffgate är verkligen inget att vinka bort. Min är scruffad som bara den.

Inte min som jag släpat runt på sen den släpptes i UK, utan något skydd på den.
Så jag vinkar bort det.

Ursprungligen av keptang:

Inte min som jag släpat runt på sen den släpptes i UK, utan något skydd på den.
Så jag vinkar bort det.

Grattis!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-05 20:24

Inga märken på min heller!

Jag har inte heller något skal eller annat.

Inget skal, och inga märken som är direkt synliga. Men det är klart, OM man synar telefonen noggrant så kan man se vita fläckar vid vissa "skarvar" och på kanterna (skarvar åsyftas där ramen är "delad")
Men inget på baksidan, och är väl ganska försiktig och livrädd för en stor repa Aldrig med nycklar

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-06 08:34

Efter att ha sett kollegans svarta (som också haft den sen 28/9) så är jag helt övertygad om att jag valde rätt när jag gick på den vita. Den ser ut som den varit med ett år snarare än en månad - och han är ändå försiktig av sig.

Ursprungligen av CEk:

Efter att ha sett kollegans svarta (som också haft den sen 28/9) så är jag helt övertygad om att jag valde rätt när jag gick på den vita. Den ser ut som den varit med ett år snarare än en månad - och han är ändå försiktig av sig.

Det är helt omöjligt att din kollega är försiktig av sig. Jag har snart haft min andra i en månad och jag har inte en endaste liten repa eller skav någonstans. Inget displayskydd och verkligen inget skal.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-06 17:19
Ursprungligen av grenhall:

Det är helt omöjligt att din kollega är försiktig av sig. Jag har snart haft min andra i en månad och jag har inte en endaste liten repa eller skav någonstans. Inget displayskydd och verkligen inget skal.

Nu känner jag ju personen ifråga och vet hur han är. Finns inga nedslagsmärken eller så utan färgen har bara nötts bort på flera ställen.

Okej men jag känner inte honom ändå så har jag + tre andra kollegor svarta iPhone 5 som inte lider av problemet. Men vi har iofs inte sandpapper i fickorna heller.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-06 20:16
Ursprungligen av grenhall:

Okej men jag känner inte honom ändå så har jag + tre andra kollegor svarta iPhone 5 som inte lider av problemet. Men vi har iofs inte sandpapper i fickorna heller.

Eller så skiljer kvalitén från telefon till telefon.

Ursprungligen av grenhall:

Okej men jag känner inte honom ändå så har jag + tre andra kollegor svarta iPhone 5 som inte lider av problemet. Men vi har iofs inte sandpapper i fickorna heller.

Heller inga problem med nötningar - färg lossnar - ingenting. Kan - och förmodligen är - olika tillverkningsproblem / slutkontroll.
Det i sig själv borde ju vara ett problem för Apple. Alla skall ju hålla samma nivå på kvalitetskontroll - och eventuell kassering i stället för leverans. Mycket av Apples renommé är ju kvalitén på produkten. Det bör man nog hålla på även framledes.
Vad gäller den vita - så har det väl förekommit problem där också. Var det ljusgenomsläpp eller något sådant.

Ursprungligen av CEk:

Efter att ha sett kollegans svarta (som också haft den sen 28/9) så är jag helt övertygad om att jag valde rätt när jag gick på den vita. Den ser ut som den varit med ett år snarare än en månad - och han är ändå försiktig av sig.

Exakt samma upplevelse som jag har.

Min ser i princip ut som när jag packade upp den ett par dagar efter UK-släpp. Om jag granskar den under lupp kan jag se att metallen lyser igenom precis på den vassa kanten på ett par ställen. Min är svart. Inte tappad, men heller inte behandlad med silkesvantar.

Jag tror att jag har samma läge som PMarriot. Det finns någon punkt på skarpa kanter där jag kan se lite ljus metall och jag tror att det har funnits där hela tiden men jag lägger aldrig märke till dem förutom vid närstudier.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-06 19:27

Ang repor på den svarta iPhonen, det kan vara olika leveranser som skiljer sig åt i hur tålig den är. Min har inte en repa (eller färg som nöts bort), trots att jag har den löst i fickan, den ligger på skrivordet på jobbet, hemma och överallt.

Jag fick min iPhone utbytt på grund av problem med kameran och upplever batteritiden som bättre nu. Första luren måste ha varit ett måndagsexemplar.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-06 23:39

Jag har äntligen fått mitt nanosim och kan använda telefonen fullt ut. Överlag är jag mycket nöjd. Gillar den nätta vikten och tunnheten i telefonen. Den större skärmen är också skön. Jag får ca. 10Mbit med mitt 3G nät. Dock hackar FaceTime och är obrukbart över 3G trots 10Mbit mätt med speedtest. Hur funkar FaceTime för er?

Bevaka tråden