- BlackSmp
- Medlem ●
- Luleå
Nu är detta ett lite extremt exempel på vilken skillnad det blir mellan olika bakgrunder.
<jag klippte bort bilderna>
Jag håller med dig. Bakgrunden betyder/påverkar mycket och om du hade haft med en folder så påverkas de också av bakgrunden.
Nu kör jag personligen med hjälpmedelsinställningen "ökad kontrast" som minskar transparansen och som passar mig bättre. Till exempel så tycker jag att notifieringscentret blir rasande snyggt på en svart telefon med den inställningen:)
Dom behöver inte vara transparenta för att det ska bli skillnad.
Det är samma fenomen som att man har en svart kant runt en bioduk så upplevs svärtan på filmen som bättre.
Visst, men det var inte det jag menade. Att jag tycker färger och design är hämtat från 50-talet är sant både mot vit och svart bakgrund.
Visst, men det var inte det jag menade. Att jag tycker färger och design är hämtat från 50-talet är sant både mot vit och svart bakgrund.
Nej du skrev "bleka färger" något som jag då visade att det förändras beroende på vilken färg på bakgrunden man har.
Men skit i det jag förstår vad du menar angående designen
Är det någon som har problem med ringsignalen i beta 5? Min låter inte alls. Jag ser bara att någon ringer. Däremot funkar vibratorn i tyst läge.
Nu går rykten om att nästa veckan släpp ska vara den sista innan Golden Master. http://www.macrumors.com/2013/08/15/ios-7-bet...
Den kom idag istället.
Bara jag som har problem att om jag redigerar en kontakt och scrollar ner, så krashar det?
Det har jag också men har hela tiden trott att det har att göra med att det är en beta och inte brytt mig.
Men nu börjar funderar om det beror på något annat när det är fler som har samma fel.
Kanske blir skillnad om man gör en ren installation av iOS 7 istället för att uppgradera något som jag tänkte vänta tills den skarpa versionen kommer.
Det har jag också men har hela tiden trott att det har att göra med att det är en beta och inte brytt mig.
Men nu börjar funderar om det beror på något annat när det är fler som har samma fel.
Kanske blir skillnad om man gör en ren installation av iOS 7 istället för att uppgradera något som jag tänkte vänta tills den skarpa versionen kommer.
Märker att det bara gäller "gamla" kontakter. Gör jag en ny så kan jag lägga till hur många fält som helst och redigera, ingen krash. Gamla kontakter där det finns mycket info redan, krashar när man scrollat till adressen. Saknas adress på kontakten fungerar det bra.
Lägger jag däremot till adress på en ny kontakt, så kan jag scrolla på den ändå. Mycket märkligt detta.
Märker att det bara gäller "gamla" kontakter. Gör jag en ny så kan jag lägga till hur många fält som helst och redigera, ingen krash. Gamla kontakter där det finns mycket info redan, krashar när man scrollat till adressen. Saknas adress på kontakten fungerar det bra.
Lägger jag däremot till adress på en ny kontakt, så kan jag scrolla på den ändå. Mycket märkligt detta.
Samma beteende för mig med.
Ska prova att ta bort alla kontakter och sen synca in dom från iCloud igen om det blir någon skillnad.
Det funkar att scrolla, men så fort jag ska redigera kontakten så stänger appen av sej.
Det funkar att scrolla, men så fort jag ska redigera kontakten så stänger appen av sej.
Ja, det är just vid redigering som appen stängs. Verkar enbart gälla gamla kontakter dock. De jag nyligen lagt till (inom någon månad) fungerar bra. Knepigt dock att det verkar fungera för vissa.
Ja, det är just vid redigering som appen stängs. Verkar enbart gälla gamla kontakter dock. De jag nyligen lagt till (inom någon månad) fungerar bra. Knepigt dock att det verkar fungera för vissa.
Nej det hjälpte inte.
Frågan är om det har göra med att vissa kontakter är redigerad av Truecaller?
Nej det hjälpte inte.
Frågan är om det har göra med att vissa kontakter är redigerad av Truecaller?
Det är mycket möjligt, för det är mina oxå, de med adress. Uhm. Ska testa plocka bort adresserna på några i kontakter på Macen, och se om det hjälper
Nu har jag testat lite mer, även om man på nya kontakter syncar adressinfo mha truecaller, så krashar kontakter när man försöker editera den kontakten. Jag skickar en ticket till truecaller på det.
Ok men konstigt att Truecaller kan påverka på Kontakter på det sättet!!
Ok men konstigt att Truecaller kan påverka på Kontakter på det sättet!!
Ja det är verkligen knepigt. Men blir inte samma fel om jag manuellt lägger in en adress på en kontakt, däremot om truecaller får synca om krashar det direkt om jag redigerar en uppdaterad kontakt.
Kanske har apple ändrat sättet/minnesadress som adressen skrivs in, och det är anledningen att det krashar?
Ja det är verkligen knepigt. Men blir inte samma fel om jag manuellt lägger in en adress på en kontakt, däremot om truecaller får synca om krashar det direkt om jag redigerar en uppdaterad kontakt.
Kanske har apple ändrat sättet/minnesadress som adressen skrivs in, och det är anledningen att det krashar?
Inte omöjligt men något som jag inte har kompetens för att svara på.
Men är det så är det Truecallers problem.
Vad hände om man avinstallera Truecaller? (vill inte testa själv )
Inte omöjligt men något som jag inte har kompetens för att svara på.
Men är det så är det Truecallers problem.
Vad hände om man avinstallera Truecaller? (vill inte testa själv )
Avinstallation löser knappast problemet då appen redan skrivit adressen i kontakten. Jag har öppnat en ticket hos truecaller. Återkommer när jag får ett besked.
Fick svar nu, på svenska trots att jag rapporterade på engelska, hur visste dom att jag kunde svenska?
Här är iaf svaret:
Eftersom iOS7 fortfarande är i beta tillstånd, så har vi ingen support för just denna iOS för tillfället. Detta handlar inte om att vi inte vill hjälpa, snarare att vi inte har alla svaren just nu, då vi fortfarande är i utvecklingsstadiet med iOS7.
Tack för feedbacken, har vidarbefodrat detta till våran iPhone utvecklare.
Fick svar nu, på svenska trots att jag rapporterade på engelska, hur visste dom att jag kunde svenska?
Här är iaf svaret:
För att din avsändaradress var på svenska?
Bra alla fall att dom vet om det nu.
För att din avsändaradress var på svenska?
Bra alla fall att dom vet om det nu.
Använder gmail, men struntsamma. Vi får avvakta officiell lansering av iOS7 innan vi får någon uppdatering som det ser ut
Ringsignalen funkar som det ska i alla fall nu i beta 6 för mej.