Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Nej.

Här kunde Apple vidareutveckla funktionerna: Dubbelklicka vid kanten för att komma längst ner!

Ursprungligen av The Real Viking:

Här kunde Apple vidareutveckla funktionerna: Dubbelklicka vid kanten för att komma längst ner!

Lägg ett förslag till dem.

troligen inte lika enkelt. Funktionen att ta på statusraden högst upp för att skrolla upp till början är inte Safarispeicifk utan en systemfunktion. Man dubbelklickar inte högst upp utan man tar bara på statusraden. Den funktionen finns i många appar och är (som jag har förstått det en systemfunktion så du behöver inte göra något i appen)

Det finns ingen motsvarande rad längst ner som förekommer i alla appar

Överväger att fixa laglig tillgång till iOS 7 Beta, men vad händer när man installerat och vill gå tillbaka? Går det att nedgradera från aktuell beta till iOS 6 genom iTunes? Eller blir man fast med iOS 7 beta?

Ursprungligen av maskh:

Överväger att fixa laglig tillgång till iOS 7 Beta, men vad händer när man installerat och vill gå tillbaka? Går det att nedgradera från aktuell beta till iOS 6 genom iTunes? Eller blir man fast med iOS 7 beta?

Bara att ladda ner ipsw för den tidigare 6.x du hade och återställa (DFU-läge först på enheten).

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-21 20:33
Ursprungligen av keptang:

Bara att ladda ner ipsw för den tidigare 6.x du hade och återställa (DFU-läge först på enheten).

Ursprungligen av lappen71:

Se där. Tack! Har väntat ett tag med detta, men det verkar som att senaste beta är relativt stabil så nu är det ju bara att testa och köra.

Ursprungligen av maskh:

Se där. Tack! Har väntat ett tag med detta, men det verkar som att senaste beta är relativt stabil så nu är det ju bara att testa och köra.

Petade in senaste betan på min enda telefon. Funkar bra. Någon omstart då och krävs dock. Annars har jag inga problem och bara bagatellartade kompatibilitetsproblem.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-08-21 20:44
Ursprungligen av maskh:

Se där. Tack! Har väntat ett tag med detta, men det verkar som att senaste beta är relativt stabil så nu är det ju bara att testa och köra.

Glöm inte att göra en backup i iTunes till datorn innan så du får en färsk kopia att återställa till eftersom DFU-läget tömmer allt.
För mig har den hamnat i DFU-läget automatiskt utan att jag gjort några speciella manövrar.

Ursprungligen av pmarriott:

Petade in senaste betan på min enda telefon. Funkar bra. Någon omstart då och krävs dock. Annars har jag inga problem och bara bagatellartade kompatibilitetsproblem.

Får hoppas på att upplevelsen blir liknande för mig också då. Annars får jag väl gå tillbaka och vänta på skarpa versionen.

@ketang: Enligt http://www.cultofmac.com/231549/how-to-downgr... så verkar jag inte behöva gå till DFU-mode för att återställa till iOS 6. Vad stämmer, tror du?

Ursprungligen av maskh:

Får hoppas på att upplevelsen blir liknande för mig också då. Annars får jag väl gå tillbaka och vänta på skarpa versionen.

@ketang: Enligt http://www.cultofmac.com/231549/how-to-downgr... så verkar jag inte behöva gå till DFU-mode för att återställa till iOS 6. Vad stämmer, tror du?

Vet inte, jag var tvungen att göra det iaf. Men det spelar ingen roll om det behövs eller inte, det är ingen svår grej att trycka in 2 knappar om det behövs.

Ursprungligen av keptang:

Vet inte, jag var tvungen att göra det iaf. Men det spelar ingen roll om det behövs eller inte, det är ingen svår grej att trycka in 2 knappar om det behövs.

Det visade sig att du hade rätt.

När jag strulade till installationen av iOS 6 beta förra året, utan att först ha reggat min iPhone i utvecklarportalen så hade jag lite moment 22. Jag bara drog in iOS 5 i den via Xcode utan vidare, sen regnade jag telefonen och gjorde ett nytt försök med iOS 6 beta, så det borde inte vara så svårt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-08-27 17:45

Någon mer som har problem med att synca foton/videor från iPhoto till telefonen resulterar i dubletter i telefonen av varenda bild/video från iPhotobiblioteket?

iOS7 Beta6, iPhoto 11 v.9.4.3

Det blir ju att bilder tar dubbelt så mycket plats som de egentligen borde.

Ursprungligen av heek:

Någon mer som har problem med att synca foton/videor från iPhoto till telefonen resulterar i dubletter i telefonen av varenda bild/video från iPhotobiblioteket?

iOS7 Beta6, iPhoto 11 v.9.4.3

Det blir ju att bilder tar dubbelt så mycket plats som de egentligen borde.

Nej, har inte sett det men å andra sidan så kör jag Aperture och synkar aldrig. Jag låter bildströmmen föra över bilderna till Aperture allt eftersom och behöva aldrig synka bilderna.

Däremot så måste jag synka videofilmerna men det kör jag över till Imovie utan problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-03 17:10

Idag får det faktiskt komma något.

  • Medlem
  • 2013-09-03 17:44
Ursprungligen av acke:

Idag får det faktiskt komma något.

Ja, en Golden Master tack!

En gissning är att det inte blir något idag och GM den 10:e.

Däremot borde inbjudningarna till eventet snart skickas ut, om det ska bli något om en vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-03 18:12
Ursprungligen av Capeman:

Däremot borde inbjudningarna till eventet snart skickas ut, om det ska bli något om en vecka.

Så här menar du?
http://www.loopinsight.com/2013/09/03/apple-a...

Ursprungligen av acke:

Häpp! Vilken timing!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-03 20:00

Man tänker att en GM redan finns då, om ryktena stämmer, det verkar som att det skeppats iPhones till USA. Apple, sluta håll på grejerna!

Gissar att iOS 7 endast kommer släppas till iPhone nu (antagligen till iPod touch också), inte iPad.
Någon som kör iOS 7 på sin iPad?

Fruktansvärd upplevelse på en iPad mini som jag skrivit om tidigare i den här tråden har jag för mig.

Ursprungligen av keptang:

Gissar att iOS 7 endast kommer släppas till iPhone nu (antagligen till iPod touch också), inte iPad.
Någon som kör iOS 7 på sin iPad?

Fruktansvärd upplevelse på en iPad mini som jag skrivit om tidigare i den här tråden har jag för mig.

Jag kör det på min iPad 3. Känns helt klart mindre färdigt där än på min iPhone 5.

Ursprungligen av keptang:

Gissar att iOS 7 endast kommer släppas till iPhone nu (antagligen till iPod touch också), inte iPad.
Någon som kör iOS 7 på sin iPad?

Fruktansvärd upplevelse på en iPad mini som jag skrivit om tidigare i den här tråden har jag för mig.

Varför skulle de inte skicka släppa versionen till iPad samtidigt? Det är ju som sagt en beta, vilket gör att man inte kan räkna med en 100% problemfri upplevelse. Jag spekulerar att GM släpps nästa vecka vid det där eventet.

Ursprungligen av acke:

Hoppas nu att inte Apple får mig att ångra min S4..

Ursprungligen av Okänd användare:

Varför skulle de inte skicka släppa versionen till iPad samtidigt? Det är ju som sagt en beta, vilket gör att man inte kan räkna med en 100% problemfri upplevelse. Jag spekulerar att GM släpps nästa vecka vid det där eventet.

Bara av erfarenhet på hur den fungerar nu som jag skrev så.
Fungerar fint på en iPhone 5, men inte på någon iPad jag testat det på.

Visst kan det släppas för iPad också, men då tycker jag synd om människorna som uppdaterar. Prova själv.

Ursprungligen av keptang:

Bara av erfarenhet på hur den fungerar nu som jag skrev så.
Fungerar fint på en iPhone 5, men inte på någon iPad jag testat det på.

Visst kan det släppas för iPad också, men då tycker jag synd om människorna som uppdaterar. Prova själv.

Har det nånsin hänt att nån iOS till iPad har släppts senare?

Ja, jag kan förstå att det kan kännas jobbigt men det är ju sådana smällar man får ta när man kör beta. Jag är ju inte registrerad utvecklare och dessutom är ju olagligt att be/betala någon att registrera sin enhet för kunna ta del av iOS beta?

Ursprungligen av Okänd användare:

Har det nånsin hänt att nån iOS till iPad har släppts senare?

Ja, jag kan förstå att det kan kännas jobbigt men det är ju sådana smällar man får ta när man kör beta. Jag är ju inte registrerad utvecklare och dessutom är ju olagligt att be/betala någon att registrera sin enhet för kunna ta del av iOS beta?

Nej, det har inte hänt förut vad jag kan minnas. Känns inte alls jobbigt.
Jag pratar bara om egna erfarenheter efter 6 år med iOS (tidigare iPhone OS).

Ursprungligen av Okänd användare:

Varför skulle de inte skicka släppa versionen till iPad samtidigt? Det är ju som sagt en beta, vilket gör att man inte kan räkna med en 100% problemfri upplevelse. Jag spekulerar att GM släpps nästa vecka vid det där eventet.

Jag är lite osäker på vad du menar men GM är ingen beta, den är av produktionskvalitet. Den är avsedd att skeppas med de nya enheterna. Därför kan de också vänta med med att släppa versionen för Ipad eftersom nya Ipads troligen kommer först i oktober.

Bevaka tråden