- adress@mac
- Medlem ●
- Segeltorp
Det leder ju oss in på den biten - kommer säljaren verkligen få problem? Han har ju beskrivit vad han säljer och köparen ingår kontrakt med att köpa den varan för det priset. Det kan man väl inte dra sig ur för att man har läst slarvigt?
I princip står det ju vad som gäller i annonsen. Men Tradera har upplägg för anmälan om " vilseledande uppgifter " Där faller nog denna in. Likaså " objektet inte överensstämmer med annonsen" är också en.
Negativt omdöme - lär det säkert bli till säljaren. Det kan vara nog så jobbigt om han skall sälja andra objekt framöver. Han har haft gott om tid att göra ett tilläg i texten. "OBS gäller endast ett armband. Klockan ingår inte". Kanske kommer den ut igen - när köparen " hoppat av".
Det leder ju oss in på den biten - kommer säljaren verkligen få problem? Han har ju beskrivit vad han säljer och köparen ingår kontrakt med att köpa den varan för det priset. Det kan man väl inte dra sig ur för att man har läst slarvigt?
OT. Hur blev det med ditt vita sport. En bild är väl på sin plats. Eller har du inte bytt ännu ?
I princip står det ju vad som gäller i annonsen. Men Tradera har upplägg för anmälan om " vilseledande uppgifter " Där faller nog denna in. Likaså " objektet inte överensstämmer med annonsen" är också en.
Negativt omdöme - lär det säkert bli till säljaren. Det kan vara nog så jobbigt om han skall sälja andra objekt framöver. Han har haft gott om tid att göra ett tilläg i texten. "OBS gäller endast ett armband. Klockan ingår inte". Kanske kommer den ut igen - när köparen " hoppat av".
Precis som jag trodde. Nu är den ute igen - och köparen hoppade av. Blir nog inte lika bra pris denna gång.
OT. Hur blev det med ditt vita sport. En bild är väl på sin plats. Eller har du inte bytt ännu ?
Huh? Vad syftar du på?
Jag kör SS själv och har gjort sedan dag ett. Den vita 42mm sporten sålde jag och köpte en vit 38mm sport till fjällan.
Negativt omdöme - lär det säkert bli till säljaren. Det kan vara nog så jobbigt om han skall sälja andra objekt framöver.
Den biten är ju också öppen för tolkning. Jag har t ex sålt en vara via tradera för inte så länge sedan. I annonsen så stod det klart och tydligt att alternativen för betalning endast var ett, betalning på plats, och att varan också hämtas på plats. Köparen som hör efter auktionen av sig och säger att han finns i norra sverige och minsann inte tänker hämta på plats utan vill jag ska skicka den, vilket jag inte går med på utan att han isåfall ersätter mig för kostnaden samt lite extra. Han gnäller då på mig och jag i min tur tar kontakt med supporten som råder mig till att ge ett negativt omdöme på honom, vilket jag gör. Då gjorde givetvis han samma sak, gav mig dåligt omdöme, trots att jag står helt utan skuld. Summa summarum, köparen agerade fel och jag står med en röd markering i min säljhistorik.
Huh? Vad syftar du på?
Jag kör SS själv och har gjort sedan dag ett. Den vita 42mm sporten sålde jag och köpte en vit 38mm sport till fjällan.
Fick för mig att du beställde ett vitt sport från Tyskland - samtidigt med laddaren till Watch.
Då kan det ju inte vara enkelt att visa en bild. ?
Fick för mig att du beställde ett vitt sport från Tyskland - samtidigt med laddaren till Watch.
Då kan det ju inte vara enkelt att visa en bild. ?
Aha, det var bandet du menade. Jo, jag beställde ju med dig och de övriga genom @pmarriott och hämtade det i fredags kväll. Har dock ingen bild på det men du vet ju hur det ser ut
Aha, det var bandet du menade. Jo, jag beställde ju med dig och de övriga genom @pmarriott och hämtade det i fredags kväll. Har dock ingen bild på det men du vet ju hur det ser ut
Då var jag inte helt ute och ?..... Brevbäraren står i nästa kvarter nu - så jag hoppas mitt blå loop kommer med honom.
Då var jag inte helt ute och ?..... Brevbäraren står i nästa kvarter nu - så jag hoppas mitt blå loop kommer med honom.
*tumme upp*
Har en milaneseloop på väg in också, beställde 16 maj och det står leverans mellan 19-26 juni. Det roliga är att de som beställde så sent som förra veckan också har leveransdatum 19-26 juni...
*tumme upp*
Har en milaneseloop på väg in också, beställde 16 maj och det står leverans mellan 19-26 juni. Det roliga är att de som beställde så sent som förra veckan också har leveransdatum 19-26 juni...
Den vill jag i alla fall ha en handledsbild på - och recension. ?
Kom idag - och är redan påmonterad. Ingen större prestation med det systemet. Som vanligt med Apple är det packiterat ngt helt otroligt. Ask med armband vägde flera hekto. Mycket skönt armband - Läderloop.
Kan rekommenderas. Lätt att sätta på och justera efter väder och vind.
Jag känner mer och mer att "stål" är det som kommer att gälla för min nästa klocka...
Stål är "tungt och gediget" . Läder Loopen är skön och enkel att justera på sommaren - när man kanske blir lite varm. Länken sitter ju som en handske - och skall göra. Men finjustering finns ju inte - när du väl tagit bort länkar. Det är lite antingen eller på det sättet. Man kan ju ta Milanese Loop - då blir det lätt att justera - men dyrt. Är nog färdig med armband nu - tror jag. Hade det inte varit så lätt att byta - kanske det varit ett.
Nu är det i alla fall tre stycken. ?
Kom idag - och är redan påmonterad. Ingen större prestation med det systemet. Som vanligt med Apple är det packiterat ngt helt otroligt. Ask med armband vägde flera hekto. Mycket skönt armband - Läderloop.
Kan rekommenderas. Lätt att sätta på och justera efter väder och vind.
Kontrasten i din bild känns inte helt genuin. Har du möjlighet att slänga upp en utan att mixa med kontrasten?
Kontrasten i din bild känns inte helt genuin. Har du möjlighet att slänga upp en utan att mixa med kontrasten?
Absolut ! Den är mer koboltblå i färgen. Underlaget är en gråvit skärbräda från IKEA om det kan hjälpa.
Nästa läge är svart - så den är mörk - vilket jag tycker är bra.
Absolut ! Den är mer koboltblå i färgen. Underlaget är en gråvit skärbräda från IKEA om det kan hjälpa.
Nästa läge är svart - så den är mörk - vilket jag tycker är bra.
Tack! Då är den inte så ljusblå som jag trodde. Snygg!
EDIT: Så nu kan du sälja ditt classic buckle till mig.
Hej
Jag stör mig på en sak. När jag har min klocka och telefon ihopkopplade så får jag inte mina smsnotiser i telefonen länge. Eller själva notisen dyker upp men utan ljudsignal och vibration. Det händer bara saker på klockan. Någon mer som haft samma problem?
Hej
Jag stör mig på en sak. När jag har min klocka och telefon ihopkopplade så får jag inte mina smsnotiser i telefonen länge. Eller själva notisen dyker upp men utan ljudsignal och vibration. Det händer bara saker på klockan. Någon mer som haft samma problem?
Nej - har inga problem med det. Har du markerat " spegla min iPhone" i inställningen på Watch.
Ända undantaget är om du använder iPhone aktivt - då får du inget meddelande på Watch.
Tack! Då är den inte så ljusblå som jag trodde. Snygg!
EDIT: Så nu kan du sälja ditt classic buckle till mig.
I princip ja - även om jag kan ha den kvar också. Lär dock inte användas mycket tror jag.
Skicka mig ett PM under morgondagen - vad du tycker det är värt - så får jag " smaka" på det. ?
Har någon här erfarenheter av http://www.aliexpress.com ?
Vågar man beställa saker från det stället? Verkar inte ta PayPal utan endast kort...
Funkar bra, kolla upp säljaren bara, betyg osv. Som eBay typ.
Vågar man beställa saker från det stället? Verkar inte ta PayPal utan endast kort...
Jag har handlat 3 ggr från dem och det har funkat bra alla gånger, kan ta sin lilla tid innan varan kommer fram dock.
Hej
Problem och problem... Det är så som det fungerar. Vibration och eventuellt ljud (jag har slagit av ljudet på klockan) på klockan, bara notisen på telefonen
Undantaget är ringsignalen som fortfarande låter på telefonen.
Nej - har inga problem med det. Har du markerat " spegla min iPhone" i inställningen på Watch.
Ända undantaget är om du använder iPhone aktivt - då får du inget meddelande på Watch.
Men frågeställaren ville väl ha signaler på telefonen samtidigt som han får noteringarna på klockan? Problemet var inte att han inte fick noteringar på klockan, problemet var att han inte fick signal på telefonen.
Om nu inte jag missuppfattade allt totalt.
Men frågeställaren ville väl ha signaler på telefonen samtidigt som han får noteringarna på klockan? Problemet var inte att han inte fick noteringar på klockan, problemet var att han inte fick signal på telefonen.
Om nu inte jag missuppfattade allt totalt.
Ja precis. Jag vill ha notis på både telefon och klocka. Får enbart på klocka numera.
Ja precis. Jag vill ha notis på både telefon och klocka. Får enbart på klocka numera.
Det är så som det fungerar. Är telefonen låst och du har aktiverat notiser på klockan så kommer det bara på klockan
Är telefonen öppen så kommer notisen på telefonen
I princip ja - även om jag kan ha den kvar också. Lär dock inte användas mycket tror jag.
Skicka mig ett PM under morgondagen - vad du tycker det är värt - så får jag " smaka" på det. ?
Jag gör så!
Jag har handlat för säkert 100 000:- därifrån totalt sett.
Inga problem att beställa därifrån. Alibaba är en av världens största e-handlare och detta är Alibaba för privatpersoner. Transaktionen skyddas på så vis att pengarna inte betalas ut till tillverkaren förrän du godkänt varan. SINGAPORE Post och Hong Kong post går snabbast av "budget"-varianterna. DHL Express tar två dagar från det att paketet hämtas tills dess att du har det i handen, men med dina gedigna erfarenheter av DHL kanske du ska välja ett annat bolag.
Har beställt lite olika grejor därifrån. Aldrig varit problem. Mina döttrar var dock grymt besvikna över leveranstiden på 2 Frozen-klänningar jag beställde. Jag kom underfund med att det inte är läge att beställa dagen innan de börjar fira kinesiska nyåret.
Det är så som det fungerar. Är telefonen låst och du har aktiverat notiser på klockan så kommer det bara på klockan
Är telefonen öppen så kommer notisen på telefonen
Mycket konstigt i så fall. Jag har både på telefonen - och Watch - hela tiden. Då är ngt fel på min kanske.
Kom precis nu - på båda. Använder iPad nu.
Mycket konstigt i så fall. Jag har både på telefonen - och Watch - hela tiden. Då är ngt fel på min kanske.
Kom precis nu - på båda. Använder iPad nu.
Eller så är det jag som inte fattat hur jag ställt in det hela...
edit: fast jag har en kompis där det fungerar på samma sätt...
Eller så är det jag som inte fattat hur jag ställt in det hela...
edit: fast jag har en kompis där det fungerar på samma sätt...
Inte vet jag. Jag använder Watch till "alla" mail - meddelanden - sms - nyheter mm. När jag återgår till iPhone - har jag dubletter av alla notiser - där också. Så fungerar det hos mig. Använder jag iPhone fysiskt - får jag ingenting på Watch under tiden. Men sedan kommer det igen som vanligt. Både på iPhone och
Watch. Kan inte förklara det på ngt annat sätt. I inställningar har jag i huvudsak " spegla min iPhone" på nästan alla val. Oavsett - jag är nöjd som det fungerar.