Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag och frugan beställde på morgonen den 9:e, jag kom fram och gjorde beställningen vid ca. 09:45. (Missade vad klockan var, så kom fram till telefonkön vid 09:03)
Eftersom kötiden blev så lång så var jag tvungen att åka (hade tandläkartid 09:50! Så lade på samtidigt som jag gick in till väntrummet hos tandläkaren! )
Så frugan ringde in och beställde direkt efter att jag lade på, då jag inte kunde beställa åt henne!

Båda telefonerna bokade hos Telenor.
Jag beställde: 7plus gagatsvart 128Gb
Hon beställde: 7plus guld 128Gb

Frugan fick idag avi i brevlådan om att hämta ut paket från telenor!

Jag får väl vänta till vecka 40-41 som det står på telenors hemsida.. :/

Eftersom dom inte skickat (antar jag) ännu så går det inte att spåra, det du får reda på är ju en preliminärt besked

Ursprungligen av Onebuying:

Det verkar som att leveranserna av Jet Black-modellen (och förhoppningsvis även de andra färgerna) har börjat komma igång:
http://www.macrumors.com/2016/09/19/jet-black...

Om det inte är så att leveranser som skulle kommit hit först styrts om till USA. Men man hoppas ju så klart det är sant. Märkligt när Telia så sent som i morse flyttade fram många datum till senare lev.

Webshop eller hämtning

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Dålig affär för Telia att prioritera webbshoppen, de borde göra tvärtom..

Jag chattade precis med supporten nu och här kommer ett utdrag:

Är det någon skillnad när det gäller leveransdatumet om man beställer leverans hem eller hämtning i butik? Gäller alltså lphone 7+ 128 gb
--------------------
19:49:16 --- Magnus
Det är samma, går från samma lager!
--------------------
19:49:52 --- Magnus
Så oavsett leverans hem eller till butik så är tiden lika.

Ursprungligen av Wahlgren46:

Eftersom dom inte skickat (antar jag) ännu så går det inte att spåra, det du får reda på är ju en preliminärt besked

Vem skriver du till?

  • Medlem
  • 2016-09-19 20:00
Ursprungligen av Wahlgren46:

Eftersom dom inte skickat (antar jag) ännu så går det inte att spåra, det du får reda på är ju en preliminärt besked

Jag har inte hört något sedan "Ursäkta förseningen"-smset. Oavsett om den skickas så har jag inget ordernummer eller liknande att spåra varan på.

Fel skulle till jb3!

Hoppas att länken från macrumors stämmer, min order blev också förflyttad tills 11-01 jetblack 128gb plus

Ursprungligen av theplague:

Modell, färg, kapacitet?

iPhone 7, 128gb, svart

Börjar hända lite i UK nu, skickas ut många JB, MB + för leveranser imorgon.. Förhoppningsvis kommer min 128 MB + snart från tre också..

http://forums.macrumors.com/threads/iphone-7-...

Woop woop! Ser grymt ut detdär bara hoppas det gäller sverige inom kort snart med, och att Telia får ett bra lass telefoner

Jag får min imorgon enligt DHL när jag spårar (7plus 128 jetblack)

Ursprungligen av Bjofor:

Ja det låter troligt, du har den nog nästa vecka med lite tur! Modell? Färg?

Jag beställde en 7+ 256 Gagatsvart samma tid för bekräftelsemailet som dig 09.05, därför blev jag lite nyfiken.

Ursprungligen av johnnybiigood:

Jag beställde en 7+ 256 Gagatsvart samma tid för bekräftelsemailet som dig 09.05, därför blev jag lite nyfiken.

Jag tror han drar lite i benen på oss här eller så har @Bjofor haft väldig tur. Alla vi andra, och jag har talat med många, som förbeställde iPhone 7 Plus i Gagballsvart har leverans i början av oktober. Då beställde vi från Apple Store.

Ursprungligen av grenhall:

Jag tror han drar lite i benen på oss här eller så har @Bjofor haft väldig tur. Alla vi andra, och jag har talat med många, som förbeställde iPhone 7 Plus i Gagballsvart har leverans i början av oktober. Då beställde vi från Apple Store.

Ursprungligen av grenhall:

Jag tror han drar lite i benen på oss här eller så har @Bjofor haft väldig tur. Alla vi andra, och jag har talat med många, som förbeställde iPhone 7 Plus i Gagballsvart har leverans i början av oktober. Då beställde vi från Apple Store.

Kan så vara :-). Jag har inga problem med att vänta, den kommer när den kommer.
Skulle den komma tidigare så är det ju enbart trevligt.

Ingen som fått något mer besked från Comviq? Har sett 1 användare i tråden som fått info om kommande leverans.....

Tydligen så har några användare från macrumors använt sig utav denna sidan för att tracka plan från china/japan som är lastade med Iphones, https://sv.flightaware.com/live/fleet/UPS .... verkar vara 5-6 plan på väg därifrån och en jäkla massa på väg tillbaka för upphämtning..

Vägen verkar vara china/japan - Anchorage - Louisville (us) - Cologne Bonn (köln) för EU leveranser

Hos Machuset/mhStore där jag beställde min, har jag bara fått en bekräftelse på min beställning, inte hört något mer från de

Ursprungligen av WilliamWT:

Tydligen så har några användare från macrumors använt sig utav denna sidan för att tracka plan från china/japan som är lastade med Iphones, https://sv.flightaware.com/live/fleet/UPS .... verkar vara 5-6 plan på väg därifrån och en jäkla massa på väg tillbaka för upphämtning..

Vägen verkar vara china/japan - Anchorage - Louisville (us) - Cologne Bonn (köln) för EU leveranser

Alltså, huuuuur vet de vad som är på planen och vad andra ska hämta?

Ursprungligen av theplague:

Alltså, huuuuur vet de vad som är på planen och vad andra ska hämta?

Så som jag förstått det så spårar de ups plan som Apple använder samt att status hos många i uk ändras till skickad när det landar ett plan från Louisville i köln. Verkar vara samma plan också som flyger just mellan de destinationerna. .

Ni som lyckades boka hos Telia till pris utan moms, vad fick ni betala? Jag fick min svarta iPhone 7 128GB för 2644kr. Jag tecknade förvisso ett nytt abonnemang på 24mån och fick väl lite rabatt tack vare det men jag blev ändå förvånad över priset och hängde inte riktigt med på hur dom räknade när jag hämtade ut den.

Ursprungligen av vizipro:

Ni som lyckades boka hos Telia till pris utan moms, vad fick ni betala? Jag fick min svarta iPhone 7 128GB för 2644kr. Jag tecknade förvisso ett nytt abonnemang på 24mån och fick väl lite rabatt tack vare det men jag blev ändå förvånad över priset och hängde inte riktigt med på hur dom räknade när jag hämtade ut den.

Gjorde du ingen månadsavbetalning av telefonen? Det låter som du borde. Svårt att veta när du inte anger vilket abb eller månadskostnad.

Ursprungligen av WilliamWT:

Så som jag förstått det så spårar de ups plan som Apple använder samt att status hos många i uk ändras till skickad när det landar ett plan från Louisville i köln. Verkar vara samma plan också som flyger just mellan de destinationerna. .

Ok men verkar vara halvknepigt att få den infon.

Ursprungligen av theplague:

Gjorde du ingen månadsavbetalning av telefonen? Det låter som du borde. Svårt att veta när du inte anger vilket abb eller månadskostnad.

Jo, jag delade upp betalningen och tog den som förhöjd månadsavgift. Spelar det in på slutpriset? Tecknade Telia komplett 12GB 24mån. Enligt kvittot fick jag 3115kr i avdrag för deras momsmiss, 1900kr rabatt för att jag tecknade abonnemang och 900kr rabatt för att jag köpte en iPhone7 med abonnemang. Sluttpriset på 2644kr delas sen på 24mån som jag tolkade det.

Ursprungligen av vizipro:

Jo, jag delade upp betalningen och tog den som förhöjd månadsavgift. Spelar det in på slutpriset? Tecknade Telia komplett 12GB 24mån. Enligt kvittot fick jag 3115kr i avdrag för deras momsmiss, 1900kr rabatt för att jag tecknade abonnemang och 900kr rabatt för att jag köpte en iPhone7 med abonnemang. Sluttpriset på 2644kr delas sen på 24mån som jag tolkade det.

Dryga 36 % i moms, det var inte dåligt!

Förstår inte hur du kunde få 2800 kr i rabatt heller för abbonemang när rabatten för 24 mån är ca 1630 för en iPhone 7 128 GB.

Nä jag fattar inte heller hur min telefon kunde bli så billig. Jag klagar inte men 2644kr för en sprillans ny iPhone7 kändes för billigt. Så här såg mitt kvitto ut: Kvitto

Ursprungligen av vizipro:

Jo, jag delade upp betalningen och tog den som förhöjd månadsavgift. Spelar det in på slutpriset? Tecknade Telia komplett 12GB 24mån. Enligt kvittot fick jag 3115kr i avdrag för deras momsmiss, 1900kr rabatt för att jag tecknade abonnemang och 900kr rabatt för att jag köpte en iPhone7 med abonnemang. Sluttpriset på 2644kr delas sen på 24mån som jag tolkade det.

Uppfattade det som du betalade 2644 nu.

Låter som du fick mer rabatt än moms.

Ursprungligen av WilliamWT:

Börjar hända lite i UK nu, skickas ut många JB, MB + för leveranser imorgon.. Förhoppningsvis kommer min 128 MB + snart från tre också..

http://forums.macrumors.com/threads/iphone-7-...

Ja verkar hända mycket där nu. Hoppas det smittas av till Sverige.

Ursprungligen av Niveon:

Har beställt en likadan. Jag undrade om dem trodde 20e skulle hålla, då svarade dem att "vi får hoppas du får den då".

(Telia leverans till butik, beställd 10.45 via hemsidan vid släppet, iphone 7 svart 128)
Vaknade nu innan kl 6. Uppdaterade leveransstatus och preliminär leveransdatum har ändrats till 23e
Fjärde ändringen nu....

Bevaka tråden