Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av wurpan:

Beställde 09:01 direkt när förköpet starta på Telenors hemsida.

Intressant o nämna är väl kanske också att jag aldrig fick någon sms-avi som skulle ha skickats ut enligt Telenor. Möjligt att det kommer en pappersversion i lådan idag istället. Hade det inte varit för att jag fått kollinumret av supporten hade jag inte vetat att den fanns att hämta på posten igår...

Verkar inte vara mycket som gått rätt till vid det här släppet. Okej att det är Apples fel att de inte levererar fler telefoner, men kön verkar vara ett skämt samtidigt som avier inte skickas ut...

Ursprungligen av WilliamWT:

Tre får in leveranser under lunch tis o fredagar, Frölunda får in 7 silver imorgon 128 6st
Kungsgatan inget
Nordstan vet jag inte
När man lagt beställning från 3 så är det 3-5 veckor från dagen du la beställningen.

Men man tycker ju att 3-5 veckor borde få ett datum till slut ? Jag räknar kallt med att inte få en telefon innan slutet av Oktober i vilket fall då jag var så "dum" och valde jetblack . Hade jag tänkt lite innan hade det nog blivit matt svart men nu får jag stå mitt kast och ladda min gamla iPhone 6 4 ggr om dagen fram tills dess.

Ttröttnade på att vänta igår och kände att svaren jag fick från operatörerna inte var bra nog så jag avboka min hos tre precis och reserverade en 7+ svart 256 från Apple som jag ska hämta i Helsingborg idag.. rekommenderar starkt att gå denna vägen då Apple butikerna verkar få in mer mobiler samt att du kan se deras stock när du går in, det går att reservera fr.o.m. 6 på morgonen fram tills det är slut i lager. Ni kan även förlänga abonnemang osv här vid uthämtning som @theplauge har bekräftat i tråden

https://reserve-se.apple.com/SE/sv_SE/reserve...

Ursprungligen av Kivrennac:

Verkar inte vara mycket som gått rätt till vid det här släppet. Okej att det är Apples fel att de inte levererar fler telefoner, men kön verkar vara ett skämt samtidigt som avier inte skickas ut...

Tycker att det varit likadant sen iPhone 3G kom känns som att våra leverantörers IT gurus som skall hålla system rullande inte har gått ut grundskolan och öht bryr sig . Jag är i vilket fall glad att jag slipper ha med Telia och göra längre även om jag starkt ogillar att inte själv vara den som tecknar mitt eget abonnemang.. Å andra sidan skall jag väl vara tacksam och glad för att jag får telefon och abonnemang gratis och ändå får välja precis vad jag vill ha.

Fick min 7 plus matt svart 32 Gb från Telia igår, beställde på bokningsdagen ca 09:15.

  • Medlem
  • 2016-09-23 08:31

Någon som vet av någon butik i Stockholmsområdet som kan tänkas ha 128/256 iPhone 7 i silver eller mattsvart? Gick runt till flertalet igår men de hade endast i roséguld.

Har beställt en 256 JB 7a från Telia utan moms, men har ändrat mig angående färgen. Kommer nog sälja den så snart jag får den.

"Vi har inte någon ytterligare information att ge ut. Enligt de uppgifterna vi har fått ska telefonerna skickas ut i turordning men det verkar finnas avvikelser enligt din skärmdump. /Telenor"

Kul svar från Telenor precis, eller inte... Visade skärmdump på att andra redan fått sin trots att de beställde exakt samma modell som mig men registrerade ordern senare. ?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-23 09:03

Ändrat igen:
Prel. leveransdatum: 2016-09-26
7+ 256 JB Telia hemskickad, bekräftelsemail 9/9 kl 10:51

Ursprungligen av grenhall:

Välkommen tillbaka Mattias. Tack! Kul att vara tillbaka!

Bokade 7 Plus Jet Black 128GB idag. Leveranstid 4-10 oktober. Wtf? Fick bekräftelsemail 09:15.

7 Plus Jet Black verkar ha varit superpoppis. Leveranserna nu är November.

Har en reservation på en iPhone 7+ 256 gb mattsvart att hämta ut idag...ville ha 128gb men det fanns inte. Osäker om man vill betala en tusing extra för att plocka den tidigare, misstänker att man knappast lär lyckas fylla ens 128 gb :/

Har beställt mobilen i butik men den kommer inte förrän 3-5 v, vill avboka och hämta en i Apple store.. hur funkar det med ångerrätt? Enligt kundtjänst hos tre så funkar det inte genom dom men kanske om jag går till butik.. dock var han osäker han påstår att det inte går

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-23 09:56
Ursprungligen av WilliamWT:

Ttröttnade på att vänta igår och kände att svaren jag fick från operatörerna inte var bra nog så jag avboka min hos tre precis och reserverade en 7+ svart 256 från Apple som jag ska hämta i Helsingborg idag.. rekommenderar starkt att gå denna vägen då Apple butikerna verkar få in mer mobiler samt att du kan se deras stock när du går in, det går att reservera fr.o.m. 6 på morgonen fram tills det är slut i lager. Ni kan även förlänga abonnemang osv här vid uthämtning som @theplauge har bekräftat i tråden

https://reserve-se.apple.com/SE/sv_SE/reserve...

wuut+ har de 7 plus på väla i lager? inte enligt sajten iaf.

Ursprungligen av dfgh:

wuut+ har de 7 plus på väla i lager? inte enligt sajten iaf.

När jag gick in på länken imorse vid 6 så hade de 1 inne som jag reservera, igår hade de 2 tror jag fram tills lunch innan de tog slut

  • Medlem
  • 2016-09-23 10:40

Någon som har fått sin bokade 7+ 128 från Media Markt ännu? Jag beställde en fredagen 16/9 i butik i Kalmar, i roséguld. När man ringer kundtjänst vet de ingenting.
På hemsidan står ett gammalt meddelande från den 12/9: "Apple har tyvärr inte hunnit tillverka tillräckligt med iPhone 7 som förväntat , vilket vi är hemskt ledsna över. Då vi med anledning av detta inte fått alla iPhone 7 från tillverkaren kommer samtliga beställningar skickas ut i turordning. Leveranstiden varierar beroende på när beställningen gjordes, det kan dröja allt från 2- 4 veckor. De allra första som förhandsbokat får sin iPhone 7 på releasedagen 16/9 alternativt i början av veckan därpå."
Det vore kanske på sin plats att datera upp detta.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-23 10:52
Ursprungligen av Kitte:

Någon som har fått sin bokade 7+ 128 från Media Markt ännu? Jag beställde en fredagen 16/9 i butik i Kalmar, i roséguld. När man ringer kundtjänst vet de ingenting.
På hemsidan står ett gammalt meddelande från den 12/9: "Apple har tyvärr inte hunnit tillverka tillräckligt med iPhone 7 som förväntat , vilket vi är hemskt ledsna över. Då vi med anledning av detta inte fått alla iPhone 7 från tillverkaren kommer samtliga beställningar skickas ut i turordning. Leveranstiden varierar beroende på när beställningen gjordes, det kan dröja allt från 2- 4 veckor. De allra första som förhandsbokat får sin iPhone 7 på releasedagen 16/9 alternativt i början av veckan därpå."
Det vore kanske på sin plats att datera upp detta.

Du kan väl lägga ihop 1+1 själv? De första batcharna skulle ut i alla länder som var avsatta för lanseringsdatumet, betydligt fler länder än vanligt dvs mindre enheter per land initialt. Var glad att sverige var med på första batchen öht och inte hade lansering 23 okt el dyl.

Ursprungligen av nicbex:

Har en reservation på en iPhone 7+ 256 gb mattsvart att hämta ut idag...ville ha 128gb men det fanns inte. Osäker om man vill betala en tusing extra för att plocka den tidigare, misstänker att man knappast lär lyckas fylla ens 128 gb :/

Jag kan ta den om du inte vill ha den?

  • Medlem
  • 2016-09-23 11:30
Ursprungligen av NCSD:

Goda nyheter! Från Telia och säkert från andra operatör. Min prel. datum har blivit ändrat precis imorse från 2 nov till 22 sep dvs. Imorgon.
Förbeställt 7+ JB 256GB 9/9 några timmar efter släpps. Wooooopwoooop! (Hemskickad)

FU TELIA! Igår ändrat de datumet från 22 sep till 23 sep. Idag jag kollat status de ändrat till 26 sep. Jag lär nog får telefonen när Iphone 8 kommer ut. Ahahahahaha. (Betalar fullt pris!)

Ursprungligen av nicbex:

Har en reservation på en iPhone 7+ 256 gb mattsvart att hämta ut idag...ville ha 128gb men det fanns inte. Osäker om man vill betala en tusing extra för att plocka den tidigare, misstänker att man knappast lär lyckas fylla ens 128 gb :/

På Apple-butiken?

Ursprungligen av nicbex:

Har en reservation på en iPhone 7+ 256 gb mattsvart att hämta ut idag...ville ha 128gb men det fanns inte. Osäker om man vill betala en tusing extra för att plocka den tidigare, misstänker att man knappast lär lyckas fylla ens 128 gb :/

Det finns en svart 7+ 128 i Malmö (apple store)

*edit* Och nu är den borta.

Senast redigerat 2016-09-23 13:34

Jag har en iPhone 7 128 GB - Jet Black som jag reserverade finns nu för hämtning om ngn skulle vara intresserad här.

Ursprungligen av Kitte:

Någon som har fått sin bokade 7+ 128 från Media Markt ännu? Jag beställde en fredagen 16/9 i butik i Kalmar, i roséguld. När man ringer kundtjänst vet de ingenting.
På hemsidan står ett gammalt meddelande från den 12/9: "Apple har tyvärr inte hunnit tillverka tillräckligt med iPhone 7 som förväntat , vilket vi är hemskt ledsna över. Då vi med anledning av detta inte fått alla iPhone 7 från tillverkaren kommer samtliga beställningar skickas ut i turordning. Leveranstiden varierar beroende på när beställningen gjordes, det kan dröja allt från 2- 4 veckor. De allra första som förhandsbokat får sin iPhone 7 på releasedagen 16/9 alternativt i början av veckan därpå."
Det vore kanske på sin plats att datera upp detta.

Beställde hos Media Markt på nätet ca 09:30 9/9 en mattsvart 7+ 128GB men har inte hört mer än att jag fick ett mail den 15/9 som var ett massutskick att Apple inte kan leverera så telefonen kommer dröja. Sen som du skriver har dom ju även lite noteringar på sin hemsida som inte är direkt informativa så dom har säkert fått noll besked av Apple dom med.

Dock är det lite intressant att dom har dragit pengarna för telefonen den 9/9 utan att kunna leverera varan så 10 loppor kort och ingen telefon ett bra tag framöver

Ursprungligen av theplague:

På Apple-butiken?

Yes stämmer bra Men jag ska hämta ut den själv, får väl ta extrakostnaden mot att slippa gå och vänta en månad till via andra butiker.

  • Medlem
  • 2016-09-23 14:23

Fick äntligen ett av meddelande från Telenor, inte så positivt dock...

Hej!
Din beställda mobil har tyvärr inte inkommit än.
Vi skickar mobilen så snart vi kan och du får ett sms när den är på väg.
Du kan läsa mer om våra leveranstider på telenor.se/leveransinfo
Hälsningar Telenor

Ny beräknad leverans är v. 40-41. Blir nog till att beställa via Apple Store istället!

Ursprungligen av Zelda:

Fick äntligen ett av meddelande från Telenor, inte så positivt dock...

Hej!
Din beställda mobil har tyvärr inte inkommit än.
Vi skickar mobilen så snart vi kan och du får ett sms när den är på väg.
Du kan läsa mer om våra leveranstider på telenor.se/leveransinfo
Hälsningar Telenor

Ny beräknad leverans är v. 40-41. Blir nog till att beställa via Apple Store istället!

Samma här, tyvärr...

Jag hittade en 7+ Svart 128 GB på Apple Store i Helsingborg som jag ska hämta senare idag, ibland är det bra att ha svärföräldrarna i Danmark. Det är inga problem att förlänga abonnemang och liknande där?

Avbokade min 7+ Jet Black 128 GB hos Tre, då den efter 2 veckor fortfarande har "beräknad leverans 3-5 veckor". Beställningen har inte rört sig framåt alls. Helt otroligt.

  • Medlem
  • 2016-09-23 15:48

Jag beställde en iPhone 7 plus 128 GB mattsvart den 9/9 kl 09:03 från Telenor med change. Fick sms om att jag kan hämta ut den idag och det är ju gött. Har en kompis som beställde exakt samtidigt med change också, samma modell och allt men hans telefon har inte kommit. Känns som att det är ett lotteri det där med vem som får och inte får sina telefoner...

Ursprungligen av osalo:

Jag beställde en iPhone 7 plus 128 GB mattsvart den 9/9 kl 09:03 från Telenor med change. Fick sms om att jag kan hämta ut den idag och det är ju gött. Har en kompis som beställde exakt samtidigt med change också, samma modell och allt men hans telefon har inte kommit. Känns som att det är ett lotteri det där med vem som får och inte får sina telefoner...

Exakt så! Beställde samma modell som dig, 09.02 (fick bekräftelse 09.03) men den har fortfarande inte plockats. Förlängde iofs abonnemang så använde inte Change, men det ska väl inte spela ngn roll...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2016-09-23 16:09
Ursprungligen av Kivrennac:

Verkar inte vara mycket som gått rätt till vid det här släppet. Okej att det är Apples fel att de inte levererar fler telefoner, men kön verkar vara ett skämt samtidigt som avier inte skickas ut...

Japp, men nu när man väl sitter här med den i handen är allt förlåtet

Idag kom pappersavin i lådan iaf. Lite konstigt med tanke på att Telenor skrivit att dom skickar sms-avi.

Ursprungligen av wurpan:

Japp, men nu när man väl sitter här med den i handen är allt förlåtet

Idag kom pappersavin i lådan iaf. Lite konstigt med tanke på att Telenor skrivit att dom skickar sms-avi.

Haha ja, hade jag gjort det idag hade jag antagligen känt samma

Väldigt konstigt! Har iofs inte kollat posten idag, men känns otroligt då dom sa att den inte var packad igår...

Comviq kvalar nog in till Top 3 av cirkuskonster när det gäller iPhone 7. Dom har ingen koll what so ever...hoppas att min beställda iPhone 7 Plus 128GB Rose Gold kommer snart...känns inte som en kombo (storlek/minne/färg) som varit lika populär som svarta modellerna!

  • Medlem
  • 2016-09-23 17:38
Ursprungligen av Zelda:

Fick äntligen ett av meddelande från Telenor, inte så positivt dock...

Hej!
Din beställda mobil har tyvärr inte inkommit än.
Vi skickar mobilen så snart vi kan och du får ett sms när den är på väg.
Du kan läsa mer om våra leveranstider på telenor.se/leveransinfo
Hälsningar Telenor

Ny beräknad leverans är v. 40-41. Blir nog till att beställa via Apple Store istället!

Det fick jag också. Till saken hör att jag fick ett preliminärt leveransdatum 28/10 när jag beställde byte av min lur med Change. Så det här SMS:et har de skickat ut till alla, oavsett om det är relevant för vederbörande eller inte. De har ingen koll överhuvudtaget.

Bevaka tråden