- Linus Söderlind
- Medlem ●
- Stockholm
Mitt senaste. Använder mig flitigt av GeekTool med:
en upphottad variant avcal
tv.py med uppdaterad länk (använd /cgi-tvprogram/pp2.cgi?NU-palmpilot.htm istället för /cgi-tvprogram/pp1.cgi?NU-palmpilot.htm
direktlänk tillSR Xtill realplayer
ett litetscriptsom hämtar vad SR X spelar.
Sedan är Desktop Manager ett numera oumbärligt verktyg, iBooken har ju bara en skärm på 800x600...
Har märkt att det är många som använder "Skärmavbildning" när de tar sitt screenshot. Tänkte bara tipsa om knappkombinationen shift-äpple-3 och shift-äpple-4. 3an tar av hela skärmen, och med fyran får man välja vilken del av skärmen man ska "dumpa" ifrån.
Har märkt att det är många som använder "Skärmavbildning" när de tar sitt screenshot. Tänkte bara tipsa om knappkombinationen shift-äpple-3 och shift-äpple-4. 3an tar av hela skärmen, och med fyran får man välja vilken del av skärmen man ska "dumpa" ifrån.
Har testat det, men PDF-filen med hela skärmen blev för stor, och med färgbilden på flygplanet alldeles för stor. Fö. är det väldigt fjuttig filstorlek man får ladda upp, i synnerhet med PDF, kanske kring straxt över 100 kb för PDF. :eek:
Det fungerar inte för mig. Ingenting händer. =/
//J
Det fungerar inte för mig. Ingenting händer. =/
//J
Upptäckte precis att denna funktion går att stänga av. Gå in i Systeminställningar>Tangentbord o mus>Kortkommandon och kolla om "Skärmavbild" är ikryssad där.
Kan väl passa på att posta mitt. Har kommit på hur "skönt" det är att ha ett ganska basic skrivbord. Inte massa krims-krams (det kommer och går i vågor...). Har också rensat upp dockan bland och har däri bara de programmen jag startar mest, och har sen lagt alias till alla andra program i en mapp som jag har i dockan. Dels trevligt att ctrl-klicka, men om man klickar på mappen så har jag gjort en fin indelning av programmen med en bakgrund som beskriver vilken kategori programmen hör till. Snitsigt
Mitt gamla Windows... hahaha, nu blev det i alla fall snyggare än default...
Mitt nya Mac os 10.3 på min nya iBook.....inget speciellt alls
Mitt gamla Windows... hahaha, nu blev det i alla fall snyggare än default...
Mitt nya Mac os 10.3 på min nya iBook.....inget speciellt alls
vad har du för trevlig msn klient?
Hur fick du Adiumkontaktlistan genomskinlig / transparent? ..
Under Inställningar > Contact list
Det borde funka. Bilden som tas kommer att hamna på skrivbordet