Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple music event set for Sept 7

Tråden skapades och har fått 376 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-08-31 14:10
Ursprungligen av hpe:

Varför inte ett samarbete med Nokia i stället för MotorOla?
/hpe

På grund av att MotorOla själv är amerikan... ledsamt men sant.
Vi är nog många som velat se att sammarbetet varit med Nokia eller ännu hellre SE istället

//Filip

iPhone och iPhone Movie

Det kommer bli en iPhone rakt av. That´s what all the fuzz is about.
Namnet iPhone klingar rätt tycker jag.

- Möjligt att de kommer ha en iPhone Mini som är kompakt med Flashminne på typ 1GB som en blandning av dagens iPod Mini/Shuffle plus att den funkar som mobiltelefon.

- Vanlig iPhone med 20GB/60GB HD med samma funktioner som dagens iPod plus att den funkar som mobiltelefon.

- En Deluxevariant iPod Movie som har 80GB HD som har en extra "stor" skärm som täcker hela baksidan där man kan kolla på film och eventuellt surfa på internet.

Det är vad jag tror kommer lanseras.

Ursprungligen av tobiwan:

Namnet iPhone klingar rätt tycker jag.

iPhone finns redan i Sverige http://www.iphone.se/

En telefon med iTunes är väl inte så upphetsande. Kan man inte tänka sig att den har någon slags Skype-liknande funktioner också? Någon slags integration med iChat. Fri telefoni mellan alla iPhone-användare...? Men det kanske har diskuterats förut?

- Motorola lur med iTunes
- iTunes för nästan alla andra mobilplattformar. Början med Symbian x.x blblbla Nokia

Tvåknappars styrplatta på alla bärbara Macar, DET vore revolution!

Hoppas att AppleFonen blir bra. Har svårt att se något som kan överträffa min Treo, det vore kul att bli överraskad!

• Medlem
  • Borås
  • 2005-09-01 08:17

Det enda som skulle få mig att bli överraskad vore om de kom med något som skulle kunna konkurrera med Windows Mobile...

Ursprungligen av amolle:

Det enda som skulle få mig att bli överraskad vore om de kom med något som skulle kunna konkurrera med Windows Mobile...

Och hur bra är den?

Den 7 kommer nog något som de till den senare mac steve på scen galan kan ge ett ännu större wow.

Om tex telefonen också kan visa film, då kommer de presentera imovie store på galan.

Steve har när det gäller film biten bra bättre rykte än herr Gates vill jag lova och framförallt bra bättre med kunskaper.

Den 7 vore det trevligt med en Apple telefon helt klart. Om den är snygg köper jag den direkt.

På galan så vore det trevligt om Apple nångång börjar med ett HTPC system - gärna ett som inte behöver stå i vardagsrummet.

Har vänner som installerat sådana med både linux och windows - det går men det är inte direkt användarvänligt för den vanlige icke datorintresserade.

• Medlem
  • Borås
  • 2005-09-01 10:27
Ursprungligen av draags:

Och hur bra är den?

Det verkar med en gång som att du inte har testat det, efter det är ett operativsystem, och inte något "den". Dessutom är det väldigt bra, vilket ytterligare visar att du inte besitter några särskilda kunskaper om det, utan bara reagerar mot det p.g.a. det är tillverkat av Microsoft.
Poängen med mitt inlägg var helt enkelt att vi skulle få ett OS till mobiltelefoner av Apple, så vi får vårat och slipper hänga med Microsofts grejer.

Ursprungligen av amolle:

Det verkar med en gång som att du inte har testat det, efter det är ett operativsystem, och inte något "den". Dessutom är det väldigt bra, vilket ytterligare visar att du inte besitter några särskilda kunskaper om det, utan bara reagerar mot det p.g.a. det är tillverkat av Microsoft.
Poängen med mitt inlägg var helt enkelt att vi skulle få ett OS till mobiltelefoner av Apple, så vi får vårat och slipper hänga med Microsofts grejer.

Eftersom det är ett os menar du. Jag har testat det ytligt på andras mobiler det kan jag erkänna men jag skrev faktiskt inte att det var dåligt, mer -hur bra är det? - det var inget påstående det var en fråga med kanske en aningen negativ frågande ton. Kanske pga det jag testat eller de reaktioner andra sagt och lite kanske för att det är MS, det kan jag väl erkänna.... Men som sagt du har rätt jag har ingen större erfarenhet så jag ställer frågan igen på ett annat sätt.

Vad gör det så bra?

• Medlem
  • Borås
  • 2005-09-01 17:19
Ursprungligen av draags:

Eftersom det är ett os menar du. Jag har testat det ytligt på andras mobiler det kan jag erkänna men jag skrev faktiskt inte att det var dåligt, mer -hur bra är det? - det var inget påstående det var en fråga med kanske en aningen negativ frågande ton. Kanske pga det jag testat eller de reaktioner andra sagt och lite kanske för att det är MS, det kan jag väl erkänna.... Men som sagt du har rätt jag har ingen större erfarenhet så jag ställer frågan igen på ett annat sätt.

Vad gör det så bra?

Jag har inte ens sagt att det är bra. Jag vill bara att Apple ska göra ett bättre...

Ursprungligen av amolle:

Jag har inte ens sagt att det är bra. Jag vill bara att Apple ska göra ett bättre...

hmm ok... det håller jag med dig om.

• Medlem
  • Borås
  • 2005-09-01 18:37

Back to business. Är det rimligt att tro att det "häftiga" är 4 GB musik-utrymme på en maskin som man dessutom kan ringa med?

Måste tillägga att det antagligen inte blir att kolla på film varken på en mobil eller på en ipod variant. Steve är intresserad av film och det är enbart löjl att se på film på en skärm mindre än 7" - där går smärtgränsen.
Däremot kolla på nyhetsmorgon (svt, tv4) Någon serie, kolla på gröna rum, mattips osv - det vore något. podcasting fast för video. problemet är med rättigheter, så serier kan man sloppa antar jag.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-09-01 10:43

Blir det en mobiltelefon med Design & OS från Apple så är det ju en given succe... isf får jag ta o byta min 3månader gamla mobiltelefon till en nyare... hoppas dom inte gör den för ha-begärlig bara så jag måste byta med en gång

Ursprungligen av kainen:

Blir det en mobiltelefon med Design & OS från Apple så är det ju en given succe... isf får jag ta o byta min 3månader gamla mobiltelefon till en nyare... hoppas dom inte gör den för ha-begärlig bara så jag måste byta med en gång

Även om det "måste ha begäret" kommer så är det nog bra att vänta till version 2

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-01 13:27
Ursprungligen av draags:

Även om det "måste ha begäret" kommer så är det nog bra att vänta till version 2

kommer det en apple mobil med eget os, så kommer jag inte ens vön ta i 10minuter !

/Tangen

• Oregistrerad
  • 2005-09-01 20:42
Ursprungligen av Tangen:

kommer det en apple mobil med eget os, så kommer jag inte ens vön ta i 10minuter !

/Tangen

Dito! Herre gud, barnsjukdomarna hos Apples produkter lär vara trevligare än de flesta OS man kan hitta på mobiltelefoner ändå!

vill... ha...

• Oregistrerad
  • 2005-09-01 14:48

Motorolas inbjudan, samma dag som apples "möte"... lite misstänkt

Senast redigerat 2005-09-01 15:11

Eller att det är ett mer likt gui som i itunes än som i ipoden plus självklart att det är 4gb vilket kanske till o med gör det möjligt med video - H264

är det bara jag som peppar på en revision av Logic-programmen??

för det är väl också en "musiknyhet"?

Man börjar bli rejält nyfiken på vad som kan tänkas komma.

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-09-05 09:53

Hmm, lyssnar på Radio City GBG och de sa nyss på nyheterna att Madonna har skrivit på för att göra reklam för Motorola Hon har tydligen redan spelat in flera reklamfilmer ...

Motorola + Appla + Madonna = ???

En ordentlig musikmobil om ni frågar mig!

• Oregistrerad
  • 2005-09-05 11:57

madonna + musik = ???

• Oregistrerad
  • 2005-09-06 19:17

Hur dags börjar eventet svensk tid? Vart kan man följa det???
Evolution!!!

• Oregistrerad
  • 2005-09-05 12:32

Det är inte bara madonna som ska göra reklam för dem. Kolla här

• Medlem
  • 2005-09-05 12:44
Ursprungligen av martin.ohlsson:

Det är inte bara madonna som ska göra reklam för dem. Kolla här

Wow! En Jimi Hendrix-look-a-like också! Det kan bara bli succé.

Antagligen kommer man att bli djupt besviken imorgon - enbart en mobil med ett java itunes.

Men varför skulle Apple samtidigt som Motorola kör enbart snacka om itunes java variant - det måste vara något fetare.

Måste säga att det är lite spännande eller är det bara jag som tycker det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-06 11:55

Tänk om Apple släpper en iPhone där motorola bara har bidragit med tekniken och Apple med design och gränssnitt.
Inte alls troligt men både jag och världen skulle köpa.

instämmer!

men det blir svårt att komma med något "ögonöppnande" med alternativ som W800 o K750 redan på marknaden.

Ursprungligen av acke:

Tänk om Apple släpper en iPhone där motorola bara har bidragit med tekniken och Apple med design och gränssnitt.
Inte alls troligt men både jag och världen skulle köpa.

Bevaka tråden