Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple music event set for Sept 7

Tråden skapades och har fått 376 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 21:10
Ursprungligen av Rickard A:

Spelar ingen roll. Vissa produkter har inget existensberättigande och det vet de flesta om. Behöver inte motivera mer om nåt som aldrig kommer hända.

jasså du. Nu är det väl så att det har funnits såna där ganska många år men de har aldrig slagit igenom. Om det beror på bristande kvalité vet jag inte. Själva idén tyckar jag verkar bra men de jag sett hittills har kostat alldeles för mycket. Uppåt 20 000:- och över om jag minns rätt. Om nu Apple skulle lansera nåt sånt som är användbart, dvs. i paritet med hörlurar fast för ögonen om du förstår vad jag menar, vete tusan om de inte skulle sälja. Givetvis i kombination med en användbar nedladdningstjänst. I vintras gick väl ryktesvågorna höga om förhandlingar med filmbolag för igångdragning denna sommar av en sådan eller minns jag alldeles fel?

Ursprungligen av kjelle:

jasså du.

Jepp.

Ursprungligen av kjelle:

jasså du. Nu är det väl så att det har funnits såna där ganska många år men de har aldrig slagit igenom. Om det beror på bristande kvalité vet jag inte. Själva idén tyckar jag verkar bra men de jag sett hittills har kostat alldeles för mycket. Uppåt 20 000:- och över om jag minns rätt. Om nu Apple skulle lansera nåt sånt som är användbart, dvs. i paritet med hörlurar fast för ögonen om du förstår vad jag menar, vete tusan om de inte skulle sälja. Givetvis i kombination med en användbar nedladdningstjänst. I vintras gick väl ryktesvågorna höga om förhandlingar med filmbolag för igångdragning denna sommar av en sådan eller minns jag alldeles fel?

Jag har ett par från Sony som jag fick för några år sedan, väldigt coola och förvånansvärt bra och stor filmupplevelse blir ungefär som en storbildsskärm. Det enda negativa är att om man inte har perfekt syn så rekommenderar Sony att man inte ska användas dom alls, en annan lustig grej är att man kan ställa "spjället" på dom så att man kan se på film samtidigt som man jobbar eller går...

• Oregistrerad
  • 2005-08-30 21:25
Ursprungligen av jazzper:

Jag har ett par från Sony som jag fick för några år sedan, väldigt coola och förvånansvärt bra och stor filmupplevelse blir ungefär som en storbildsskärm det enda negativa är att man inte har perfekt syn så rekommenderar Sony att man inte ska användas dom alls, en annan lustig grej är att man kan ställa "spjället" på dom så att man kan se på film samtidigt som man jobbar eller går...

Sony har ju tydligen släppt produkterna vad jag förstår men andra företag har tagit upp produktionen. Såg ett par alldeles nyss för $199. Inte så farligt om de är bra. nackdelen skulle väl vara att upplevelsen blir ju svår att dela med andra. Inte som på bio och inte ens som at se en DVD i soffan med hjärtegrynet. Tämligen privat grej.

• Medlem
  • 2005-08-30 22:33
Ursprungligen av kjelle:

nackdelen skulle väl vara att upplevelsen blir ju svår att dela med andra. Inte som på bio och inte ens som at se en DVD i soffan med hjärtegrynet. Tämligen privat grej.

Perfekt för p-rullar alltså?

• Oregistrerad
  • 2005-08-30 22:36
Ursprungligen av Giggs:

Perfekt för p-rullar alltså?

Nej nej. De skall verkligen ses MED hjärtegrynet.

Ursprungligen av acke:

Skulle personligen se att Apple släpper en box med DVD-rw och hårddisk som kopplas till TV:n. Vore verkligen nått.
Men hoppas nog egentligen på att Apple släpper det som ger dem mest pengar i kassan och säkrar marknadsandelar.

Marknadsandelar tar dom sakta men säkert och kassan är fet som en valross, så jag ser hellre att de sticker ut och försöker sig på något nytt... Jag är inne på samma spår som du, men med den skillnaden att boxen inte ska ha en hårddisk utan bara ansluta till nätverket. Jag har länge fungerat på en hårddiskvideo men kommit fram till att en smidigare produkt vore en utan hårddisk eftersom det blir billigare och smidigare att ha det på ett lokalt nätverk. En sån box ska förstås också kunna spela upp valfri video och ljudfil från nätverket, ungefär som många av de nätverksanslutna mediaspelare som finns idag kan göra.

Ursprungligen av Rickard A:

Spelar ingen roll. Vissa produkter har inget existensberättigande och det vet de flesta om. Behöver inte motivera mer om nåt som aldrig kommer hända.

Det var ungefär så det lät när folk förklarade varför iPod aldrig skulle sälja mer än en handfull... Det finns många gånger då Apple gjort sånt som andra inte ens funderat på och emellanåt lyckas det faktiskt. Det gäller att tänka utanför ramarna så att säga. Utanför det där som "de flesta" vet om.

• Oregistrerad
  • 2005-08-30 22:35

Den 15 februari i år publicerade Maxe A. följande: "The Pama Records controlled sites itunes- and Swetunes.se are planned to be the base for a new mobile concept called “Rock the Phone”. Rock the Phone is a software, which enables the user to manage ring tones, full music downloads, video and other digital medias. Rock the Phone, however, will work somewhat differently than just downloads – which is the current focus of most operators. Maxe Axelsson of Pama Records is the initiator of this project that is now evaluating partners and undergoing tests."

Det kanske är moget nu då.

• Medlem
  • Öland
  • 2005-08-31 11:05
Ursprungligen av kjelle:

Den 15 februari i år publicerade Maxe A. följande: "The Pama Records controlled sites itunes- and Swetunes.se are planned to be the base for a new mobile concept called “Rock the Phone”. Rock the Phone is a software, which enables the user to manage ring tones, full music downloads, video and other digital medias. Rock the Phone, however, will work somewhat differently than just downloads – which is the current focus of most operators. Maxe Axelsson of Pama Records is the initiator of this project that is now evaluating partners and undergoing tests."

Det kanske är moget nu då.

tror inte på att detta kommer hända...
Vad jag vet har PAMA inget sammarbete med Apple över huvud taget...

//Filip

• Oregistrerad
  • 2005-08-30 22:38
Ursprungligen av Adrian B:

Det var ungefär så det lät när folk förklarade varför iPod aldrig skulle sälja mer än en handfull... Det finns många gånger då Apple gjort sånt som andra inte ens funderat på och emellanåt lyckas det faktiskt. Det gäller att tänka utanför ramarna så att säga. Utanför det där som "de flesta" vet om.

Det var ju bra att du svarade och inte jag. Mitt svar hade nog blivit betydligt mer onyanserat. Glad att jag hejdade mig.

Ursprungligen av Adrian B:

Men snälla. Jag har slutat "dissa" nya produkter men vissa prylar finner bara inte sina köpare. Sen att du inte vågar ha en åsikt om det för att i efterhand kunna citera alla som hade fel i bautainlägg är ju inget nytt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-30 20:12

Skulle personligen se att Apple släpper en box med DVD-rw och hårddisk som kopplas till TV:n. Vore verkligen nått.
Men hoppas nog egentligen på att Apple släpper det som ger dem mest pengar i kassan och säkrar marknadsandelar.

• Oregistrerad
  • 2005-09-01 20:17
Ursprungligen av acke:

MAC Mini finns ju redan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-03 11:28
Ursprungligen av sbvl:

MAC Mini finns ju redan.

Mmm men inte riktigt det jag är ute efter. Vill ha något som är lika enkelt som en DVD.

• Oregistrerad
  • 2005-09-03 12:00
Ursprungligen av acke:

Mmm men inte riktigt det jag är ute efter. Vill ha något som är lika enkelt som en DVD.

Skulle vilja hå nåt ännu enklare som VHS, avskyr DVDns menyer...

iPod med inbygd iTunes Music Store där du via Satellit kan ladda hem låtar var du än befinner dig.

Eller nåt...

Varför inte bara blåtand i iPoden den 7:e?
Och delning som på nätverk med iTunes?
Tror det smarrigaste kommer på expot, nästa formfaktor på powerbook, med en genomgående uppgradering av delarna, fast igentligen bara upp till nivå med konkurenterna: intern och extern s-ata, ddr2 ram, pci-e grafik och förhoppningsvis en tillbakagång till modulfack (extra batteri eller en andra HD (raid?)osv.) och en rejäl prishöjning...

Jag skulle väldigt gärna se att de börjar sälja filer i Apple Lossless på iTMS. (Med alternativet AAC kvar för dem som fortfarande vill ha det.) En god idé att presentera samtidigt med en iPod på 80 GB, som ju rymmer rätt mycket musik i det formatet.

Eller att de gick upp till AAC i 320 kbit/s.

• Medlem
  • 2005-08-31 11:09

Tror ni inte att den eventuella mobilen kommer med ett sånt där fett flashminne som det pratats om, på 4 eller 6 GB?

Om det nu är så att apple skall släppa något nytt och coolt OCH det nu råkar vara en mobil tillsammans med Motorola - då måste ju designen vara ngt lite extra - som det brukar vara. De bilder man har fått se tidigare tror jag är medvetna "läckor" för att avleda uppmärksamheten och skapa en negativ förväntan - som kommer förbytas i glädje när väl vi får se den riktiga produkten. Detta hoppas jag i alla fall.

Sen är det oförnuftigt - tror jag - om apple inte fixar så att iTunes kommer gå att spela i nokia och i SE-telefoner etc. Läste på - idg tror jag - att SE o nokia planerar möjligheten att välja spelare till sina framtida telefoner. Så om jag har SE...kan jag välja att köra iTunes på den - förutsatt att apple fixar så det går. iTunes enbart i Motorola är väldigt dumt.

Sen tror/hoppas jag på ett flashminne på + 1 GB.

tjolahopp

• Medlem
  • 2005-08-31 13:50

Varför inte ett samarbete med Nokia i stället för MotorOla?

Den nya N91 behöver ju bara en Apple DRM licens så är man igång.

ALLA funktioner man vill ha, 4GB HD, vad säger man?

/hpe

• Oregistrerad
  • 2005-08-31 14:01
Ursprungligen av hpe:

ALLA funktioner man vill ha, 4GB HD, vad säger man?

nokia?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-09-06 21:04

Vet inte vad som sagts innan men detta önskar jag mig:

• Mobil utan knappar men med ett iPod-hjul (man synkar alla telnr med datorn)
• Design Apple
• USB-kontakt som gör att mobilen kan agera USD-minne
• Musikspelare (naturligtvis:-)

och säkert en massa andra bra saker jag inte kan komma på just nu...

/Bauer

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-06 21:18
Ursprungligen av Bauer:

Vet inte vad som sagts innan men detta önskar jag mig:

• Mobil utan knappar men med ett iPod-hjul (man synkar alla telnr med datorn)
....
/Bauer

Vore inte den lösningen ganska osmidigt om man skulle få för sig att ringa ett nummer som man inte har inlagt?

Ursprungligen av trissen:

Vore inte den lösningen ganska osmidigt om man skulle få för sig att ringa ett nummer som man inte har inlagt?

Jag tycker nog att lösningen med att inte ens ha någon display vore nice, samt att den slumpar fram vem den ringer. Kanske ringer man upp sin tandläkare, psykolog, gynekolog, förre tjej eller kanske till o med svärmor - och då när man egentligen enbart vill gå o ta en öl och snacka lite skit. Ja den kvällen kan bli hmm helt enkelt väldigt annorlunda mot vad man tänkt sig.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-09-06 23:08
Ursprungligen av draags:

Jag tycker nog att lösningen med att inte ens ha någon display vore nice, samt att den slumpar fram vem den ringer. Kanske ringer man upp sin tandläkare, psykolog, gynekolog, förre tjej eller kanske till o med svärmor - och då när man egentligen enbart vill gå o ta en öl och snacka lite skit. Ja den kvällen kan bli hmm helt enkelt väldigt annorlunda mot vad man tänkt sig.

He, he. Bra idé!

/Bauer

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-09-06 23:06

Tja. Man skulle ju kunna trycka eller rulla fram nummer som inte är inlagda...
Borde kunna gå att få till på ett snyggt sätt.

/Bauer

Hej

Har alla glömt av hur telefoner såg ut innan vi fick knappar?
Just det, scrollhjul. Även om det kanske inte hette scrollhjul då.

Det skulle inte vara krångligt, utan bara 100% retro.

Speciellt om dom kunde få hjulet att åka tillbaka som de gorde på de gamla telefonerna.

• Medlem
  • 2005-09-07 08:59
Ursprungligen av Martin_Nordin:

Hej

Har alla glömt av hur telefoner såg ut innan vi fick knappar?
Just det, scrollhjul. Även om det kanske inte hette scrollhjul då.

Det skulle inte vara krångligt, utan bara 100% retro.

Speciellt om dom kunde få hjulet att åka tillbaka som de gorde på de gamla telefonerna.

LOL!

Ja, att få tillbaka den sortens telefon igen hade ju varit kul... INTE!

:rolleyes:

Bevaka tråden