- Dasse
- Medlem ●
Så här borde den se ut.
http://www.applele.com/pict_05iphone_r02.html
Fast kanske vit och med mindre mini-design och mer nano-design. Jag fet-diggar idén.
Så här borde den se ut.
http://www.applele.com/pict_05iphone_r02.html
Fast kanske vit och med mindre mini-design och mer nano-design. Jag fet-diggar idén.
Jag hade köpt den direkt, skulle kanske köpt 4st bara för att den är så jävla snygg.
F
Skulle Apple släppa en mobil som såg ut så där så skulle jag bli besviken. Den ser ut som de flesta mockups, rätt ok men når inte hela vägen i design. Den ser ut som en telefon som skapats utan att gått igenom det där lilla extra smarta-människor-hos-Apple mötet.
Wlan, bluetooth, direktkoppling till ITMS, FW, minst 4 gb flashminne, OS som liknar/bygger på iPods (fast mycket snyggare och bättre) , 3 mp kamera med optisk zoom och design som liknar den ovan visade skulle vara receptet på en ny miljardsuccé för Apple.
Jag skulle iaf köpa en.
ja - en miljardsucce...helst med tanke på att den kommer kostar runt 10 000 kronor. så om det är säg 1 000 000 som köper telefonen så blir det 10 miljarder...jag kan tänka mig att släpper apple en mac-telefon så kommer mycket försäljning ske enbart till mac-headz - vilket i sin tur drar med sig andra. men frågan är om en sån telefon inte blir föööör dyr :rolleyes:
jag hade också köpt en sån dock
Wlan, bluetooth, direktkoppling till ITMS, FW, minst 4 gb flashminne, OS som liknar/bygger på iPods (fast mycket snyggare och bättre) , 3 mp kamera med optisk zoom och design som liknar den ovan visade skulle vara receptet på en ny miljardsuccé för Apple.
Jag skulle iaf köpa en.
Hur många av iPod-användarna kör Mac? Jag tror att i och med att iPod har blivit ett så stort varumärke kan Apple ta hjälp av det i samband med en eventuell lansering av en telefon. En iPod-mobil, som är en musikspelare med mycket bra mobilfunktioner. Till skillnad mot W800 som är en mycket bra telefon med tillräckligt bra musikspelarfunktion.
Alltså tror jag att Apple får det ganska lätt att sälja en eventuell mobil till PC-folk.
Vad gäller priset så finns väl risken att den blir dyr, men 6000 är väl inte orimligt?
Jag skulle iaf köpa en.
Ja skulle nog också köpa en, eftersom det är Apple. Men om jag tillåts drömma så skulle jag vilja att Apple plockade bort allt utom bluetooth, rejält med minne, och bra OS från dina önskningar ovan.
Alltså att Apple släpper en telefon som synkar helt perfekt med Apple-datorer (och kanske PC också), samt synkar snyggt med iPod, men inte gör så mycket mer. Skulle kännas mer Apple, och skulle dessutom kunna bli litet billigare. Nog för att jag personligen skulle kunna betala MER för att slippa en kamera, men det är jag nog ganska ensam om...
Ja, det är ju frågan om man vill ha en Apple-telefon som klarar mycket eller lite.
Jag skulle vilja ha en telefon där man har allt inbyggt som kamera, iPod och smartphone.
Varför inte ha två modeller:
En som riktar sig till "lättanvändare" som är liten, snygg och fullt kompatibel med din Mac men som inte innehåller så mycket mer. Pris: 2500 kr
Sen har vi Pro-modellen fylld med allt man kan tänkas vilja ha som wlan, bra kamera m.m. samt progamvarorna Safari, iTunes, Mail och pdf-visning i mobilformat. Pris: 5500-6500 kr
Ja, det är ju frågan om man vill ha en Apple-telefon som klarar mycket eller lite.
Jag skulle vilja ha en telefon där man har allt inbyggt som kamera, iPod och smartphone.
Varför inte ha två modeller:
En som riktar sig till "lättanvändare" som är liten, snygg och fullt kompatibel med din Mac men som inte innehåller så mycket mer. Pris: 2500 kr
Sen har vi Pro-modellen fylld med allt man kan tänkas vilja ha som wlan, bra kamera m.m. samt progamvarorna Safari, iTunes, Mail och pdf-visning i mobilformat. Pris: 5500-6500 kr
Tja ok men ta bort kameran från pro modellen och sätt in den i billig modellen där den passar.
Jag tror att apple skulle sälja en hel del telefoner, dels på design men främst om de lyckas med ett enkelt,snabbt och smart operativsystem?
Med nokia N95 är typ det stadium där allt man kan önska sig rent tekniskt i en telefon säkert uppnått för en tid framöver, MEN det som låter så fint på pappret, hur kommer det vara att använda? Kommer allt fungera felfritt? Hur kul är det att sitta och surfa, skriva mail med en vanlig knappsats? Hur ömtålig blir den? Hur många timmar fix och trix kommer man vara tvungen att hålla på med innan allt fungerar. Jag får ångest bara jag tänker på det. Det känns som om datastressen, typ iform av av krångliga menyer, väntetider och dyligt, kommer nå nya höjder med N95. Jag skulle gärna betala ganska mycket för att slippa att istället slippa all onödig teknik, en telefon med ett osx-system som jag känner igen, som alltid funkar, som uppdaterar sig själv, som har enkla blixtsnabba menyer.
Jag tror att apple skulle sälja en hel del telefoner, dels på design men främst om de lyckas med ett enkelt,snabbt och smart operativsystem?
Med nokia N95 är typ det stadium där allt man kan önska sig rent tekniskt i en telefon säkert uppnått för en tid framöver, MEN det som låter så fint på pappret, hur kommer det vara att använda? Kommer allt fungera felfritt? Hur kul är det att sitta och surfa, skriva mail med en vanlig knappsats? Hur ömtålig blir den? Hur många timmar fix och trix kommer man vara tvungen att hålla på med innan allt fungerar. Jag får ångest bara jag tänker på det. Det känns som om datastressen, typ iform av av krångliga menyer, väntetider och dyligt, kommer nå nya höjder med N95. Jag skulle gärna betala ganska mycket för att slippa att istället slippa all onödig teknik, en telefon med ett osx-system som jag känner igen, som alltid funkar, som uppdaterar sig själv, som har enkla blixtsnabba menyer.
Amen!
Varför måste alla ha en värdelös 1-2Mpixel-kamera i sin nedra telefon? Varför inte göra telefonen billigare och skippa denna modul? W800, t ex, producerar "bra" bilder, men vad ska man med 2megapixlar till, och vad ska man göra med digital zoom?
Det fina med Apple är att de förmodligen inte skulle släppa en telefon som man måste lämna in på reparation två ggr. per år.
Så ruggigt less på K700 med den värdelösa navigationsjoystick'en som nu måste bytas för andra gången.
Finns det telefoner som håller mer än ett år vid normalt användande?
Om någon med tillräcklig stolthet kan mecka ihop en telefon så den inte blir så jäkla skräpig så är det väl kanske Apple...? ... hoppas, hoppas.
Just joysticken på SE:s telefoner är känsliga. Alla mina med joystick har varit inne på service...
Hur är det med kvaliten på rullhjulet på iPoden? Håller det för flitigt användande? Rullhjulet är ju lite av Apples signum så en Appletelefon utan ett känns otänkbart.
Jag är inne på min tredje Treo nu.
Det är en genialisk telefon/handdator/mp3-spelare i ett.
Jag älskar den. kontaktlistan, kalendern, anteckningarna... och tangentbordet!
aaah!
Men den har brister.
Tyvärr.
Jag har sagt det förut & jag säger det igen: ser fram emot att apple släpper en minst lika bra med mac os.
fy fan vad fet!
och: Shit vad jag hade köpt den omgående!!!!!