- Gäst
- Oregistrerad ●
Det står så här på min beställning nu:
Men betyder det att den skeppades där ifrån 17,25 lokal tid eller 17,25 svensk tid.. För det har ju inte ens varit än.. klockan e ju bara 16,45... Och vet nån hur lång tid det brukar ta från att det står så tills man får den?
Minst en vecka mellan asien och din dörr
Tjenare, ny här på 99mac har dock surfat runt här under en tid och läst diverse trådar. Mkt informativt. Till min fråga, har just beställt en Macbook (22/9) va de värkar så blev den skickad mkt snabbt redan den 23/9. Men jag har varken fått mejl från appel som bekräftar att den skickats eller fått någon uppdate om vilken transportör. Idag står de dock: In transfer to costumer-shippment on schedule 25/9. Vad kan jag utläsa av detta?
På Flextronix hemsida får man inte ut mkt vettigt, och som sagt så har jag ingen info om andra trackingnummer, bara de som börjar på 80. Är för övrigt switchare och ser mkt fram emot min nya bärbara.
hmm, hur länge brukar det kunna ta innan "In transit to final destination - carrier details to be updated shortly" uppdateras till ens carrier tracking number? Har nog stått så sen i onsdags, hade hoppats på en uppdatering nu idag men än har inget hänt... håller tummarna att det kommer under eftermiddagen.
http://www.apecode.com/appletrack verkar ge lite mer information....
måste vara apples referensnummer som ska in där. inte något annat. inte för det är så mycket information man får men det är lite annat än på apples sida.
måste vara apples referensnummer som ska in där. inte något annat. inte för det är så mycket information man får men det är lite annat än på apples sida.
Jag lägger in mitt 10siffriga nummer som börjar på 80xx men inget kommer upp på varken min tjejs eller min order trots att de är hos TNT för leverans sen snart 1 vecka tillbaka..hmm.
Via tnt's sida står det dock nu "arnhem hub" så den är väl inte alltför långt borta nu
tror inte apecode funkar om tnt haft paketet från första början, tror apecode främst är för oss som försöker se vart vårt paket är i värlen utanför europa... när väl tnt tagit paketet kan man klicka vidare på referensnumret och komma till tnt:s trackingsida..
sitter här och skriver på min fräsiga xp2600+ med härliga windows xp... och ironin stänker om mig.
någon som vet hur det fungerar om jag inte är hemma men min sambo, måste tnt informerats om att hon får skriva under för mig eller är det bara att någon från hushållet skriver under?! jobbar mycket natt och vore ju en bra överraskning när man kommer hem på morgonen om det fanns en ny dator att underhålla sig med istället för att ta igen tappad sömn....
någon som vet hur det fungerar om jag inte är hemma men min sambo, måste tnt informerats om att hon får skriva under för mig eller är det bara att någon från hushållet skriver under?! jobbar mycket natt och vore ju en bra överraskning när man kommer hem på morgonen om det fanns en ny dator att underhålla sig med istället för att ta igen tappad sömn....
Har lite samma problem.. Jag tror de får skriva på. Om inte så får man ett nummer till chaffisen så får man göra upp om möte.
man får ju skriva under, o de brukar inte bry sog om vem som skriver under, bara nån gör det. lite läskigt igentligen, om man tänker efter. de kollar inte ID eller nått, utan bara en kråka o sen lämnar de ifrån sig nått dyrt
så har det då varit för mig alla gånger jag beställt nått från dem
Hej jag beställde en vit macbook 2,0 standart konfig igår men beställde till en ipod med skolrabbaten. samt lite annat som dock stod att det var klart att skickas inom 24 timmar...
Nu till min fråga är det många av er som beställt som beställt med mecenat rabbaten så man får med en ipod och hur lång tid tog det för era att bli levererade? Jag brukar ha oflyt med sådant här dvs det brukar ta lång tid men man vet ju aldrig..
tack på förhand
Exakt samma för mig
Tjejens är nu i Frankfurt så de verkar ta olika vägar.
Då återstår det bara för er att se vilken väg som går snabbare.:p Min har nått Örebro, ska ringa TNT och höra när det är dags för leverans.
Då återstår det bara för er att se vilken väg som går snabbare.:p Min har nått Örebro, ska ringa TNT och höra när det är dags för leverans.
Min är också i örebro. Tror inte de kör ut på eftermiddagen så vi får de nog imorgon förmiddag
Min är också i örebro. Tror inte de kör ut på eftermiddagen så vi får de nog imorgon förmiddag
Enligt TNT är det två dagar innan den når Luleå. Jag kan hämta den på fredag morgon, då blir det väl inge pluggade den dagen. :rolleyes:
Enligt TNT är det två dagar innan den når Luleå. Jag kan hämta den på fredag morgon, då blir det väl inge pluggade den dagen. :rolleyes:
Jag bor ju bara 6 mil från örebro så då bör det gå fortare för mig
Jag beställde min den 13 och så här har det sett ut för mig. 7 dagar att bygga och 7 dagar att frakta ungefär alltså.
27 sep 2006 06:52 Orebro Out For Delivery
27 sep 2006 06:35 Orebro Import Received
26 sep 2006 20:16 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
25 sep 2006 19:51 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
25 sep 2006 19:51 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
21 sep 2006 16:54 Suzhou Shipped From Originating Depot
20 sep 2006 16:08 Suzhou Consignment Received At Transit Point
bastuman: Ringde du dom för den infon eller? Ska DU hämta den? De kör väl ut den?
Jag bor ju bara 6 mil från örebro så då bör det gå fortare för mig
bastuman: Ringde du dom för den infon eller? Ska DU hämta den? De kör väl ut den?
Jag ringde TNT och de lägger paketet som "waiting for pick-up" på posten, det går snabbare för mig att hämta den där plus att jag inte behöver sitta hemma och vänta på leveransen.
Jag ringde TNT och de lägger paketet som "waiting for pick-up" på posten, det går snabbare för mig att hämta den där plus att jag inte behöver sitta hemma och vänta på leveransen.
Nu har jag fått den!!! Så satans fin! Uppdaterar ett gäng saker nu som var out of date. Hittade routern och allt ser ut att gå som en klocka! Skönt
Nu ska lekas!
Nu har jag fått den!!! Så satans fin! Uppdaterar ett gäng saker nu som var out of date. Hittade routern och allt ser ut att gå som en klocka! Skönt
Nu ska lekas!
Jag är lite lätt avundsjuk, men den som väntar på något gott...
Jag var inne på inlife igår. Dom sa att anledningen till den stora förseningen beror på att dom har uppdaterat logickortet på imac, mac mini och Macbook o pro modellen. Vet inte hur mycket sanning det låg i det han sa. Om det stämmer så känns det som om man snart ska beställa
Hur gjorde du för att få det där på posten?
Hur gjorde du för att få det där på posten?
Eftersom jag bor i Luleå så har antagligen inte TNT någon utkörning här, därför tar Posten över paketet i Örebro tror jag det var. Jag kontaktade sedan TNT och de meddelade till Posten att jag inte skulle ha paketet utkört utan att jag skulle hämta det på terminalen. Måste säga att de jag har talat med hos TNT är väldigt serviceinriktade och trevliga!