Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråd för alla som beställt macbook (augusti 2006).

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .

den som väntar på något gott....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 19:16
Ursprungligen av hallogallo:

den som väntar på något gott....

... väntar alltid för länge. Var på TNT i upplands väsby idag men dom hitade inte mitt paket där, så dom bad mig komma tillbaka imorn! Villket jag naturligtvis gladeligen gör (jag gillar att köra fram och tillbaka till u-land (väsby)):mad:

• Oregistrerad
  • 2006-10-02 19:31

Ja min har tydligen kommit till macoteket i Stockholm i alla fall. Dock har de inte fått min 160GB-hårddisk så den får jag i mitten av månaden. Får den la på onsdag då. Trevligt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 11:12

Äntligen

Nu sitter jag med min nya MB ååå den e sååå fin. Jag märker dock att jag kommer bli tvungen att som switcher ställa många frågor till detta forum!

Ursprungligen av sunkas:

Nu sitter jag med min nya MB ååå den e sååå fin. Jag märker dock att jag kommer bli tvungen att som switcher ställa många frågor till detta forum!

Det är bara att fråga på. Macägare brukar vara väldigt glada att hjälpa varrandra. Ett annat tips är på Apples hemsida. Om du går till www.apple.se och sen väljer support och diskussionsgrupper så hittar du ett forum för Macbook användare från hela världen. Man hittar oftast svar på sina frågor där.

Hoppas du kommer att trivas med din Mac och kan strunta i tekniska frågor framöver. Så du kan koncentrera dej på att vara produktiv. Det är nämligen det som är den stora skillnaden mellan MacOSX och Windows. Medans Windows användaren tweakar och provar olika drivrutiner så är du som MacOSX användare redan igång med att skapa din första film.

Välkommen / Mikke

wihoo! "truck arrived at final destination", nu är det bara tnt som skall köra racerlastbil med den ett tag..... hur långt upp i sverige levererar tnt föresten? hört det ryktas om att de lämnar över till det statliga postverket när de inte ids åka ut i ödemarken, stämmer det? macbookens mål är umeå.

wihoo! "truck arrived at final destination", nu är det bara tnt som skall köra racerlastbil med den ett tag..... hur långt upp i sverige levererar tnt föresten? hört det ryktas om att de lämnar över till det statliga postverket när de inte ids åka ut i ödemarken, stämmer det? macbookens mål är umeå.

Posten eller mer exakt Poståkeriet levererar åt TNT till väldigt många orter i Sverige. I Västerås t ex levererar Poståkeriet. Så det har inte att göra med hur långt norrut man är.

Det har hursomhaver inte nån större betydelse om det står TNT eller Poståkeriet på bilen för det tar lika lång/kort tid ändå.

kan man söka trackingen på Posten menar du?

Ursprungligen av Midmus:

kan man söka trackingen på Posten menar du?

Nej det menar jag inte. Man söker hos TNT som vanligt och man ringer till TNT om man har frågor som vanligt. I ett normalfall behöver man inte bekymra sig för vad det står på bilen som kommer ut med ditt paket. Du får ditt paket på samma dag ändå.

Så tänk bort klistermärket på bilen och ha all kontakt och spårning med TNT.

aha, men de levererar till dörr ändå? postverket brukar ju vara griniga på att leverera till dörr för privatpersoner....

aha, men de levererar till dörr ändå? postverket brukar ju vara griniga på att leverera till dörr för privatpersoner....

Som sagt, vad det står på bilen som levererar spelar ingen roll. Poståkeriet är "agent" åt TNT och levererar på TNTs villkor. Du kan helt sluta fundera på vem som kommer ut med ditt paket.

Posten levererar till dörr om man köpt rätt tjänst och deras tjänst. De är inte det minsta griniga på det. Företagspaket är som namnet antyder en tjänst för företag och såna levereras inte till privatpersons dörr. Hempaket däremot levereras som namnet antyder hem till privatpersoner.

Så sätt dig lungt tillbaka och sluta fundera på Posten. Du får ditt paket hem till dörren oavsett vad som står på bilen.

(Ursäkta om svaret låter grinigt men jag försöker vara övertydlig)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-04 09:29

min burk skeppades från apple den 30:e, skall bli riktigt roligt

@Rickard A: Tackar tackar. Nemas problemas. Ingen grinighet tagen. Då så, då ska jag bara vänta på att tnt plockar upp paketet och börjar resa hitåt.....

nu har tnt mitt paket ialf. dock verkar det som att det är ett extra tungt paket, för de behövde ända tills på tisdag på sig att få fram det hit. någon som vet om de brukar ta i lite extra med sina tänkta leveransdatum eller om det helt enkelt är den 10:e jag får rikta in mig på? man hade ju hoppats på att den skulle vara här innan helgen i vart fall.... =/

Låter konstigt. Är det för att du bor långt norrut? Jag ringde o snacka med TNT idag. Det är, precis som Rickard säger, Posten som kör ut dem. Jag bor på Öland o får Macbooken Fredag eftermiddag om TNT talar sanning. Umeå är väl inte så högt upp? ursäkta en geografidålig Ölänning. / Mikke

Hmm, neh det är inte så väldigt långt norrut. Fortfarande i civilisationen så att säga. Tyckte också det lät mycket underligt. Har 10:e som leveransdatum ialf. Får väl hålla tummarna att den kommer tidigare.

• Oregistrerad
  • 2006-10-05 19:45

Ja nu skriver jag på min MacBook i alla fall. Däremot finns det vare sig 160GB hårddisk i eller 2GB minne - hårddisken hade inte kommit, och de verkar ha glömt att installera minnet i datorn. Grrr, de kom i alla fall ihåg att fakturera för både minne och installation ...

Imorgon, vänner, imorgon!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-05 20:26

Änligen har jag fått min mb! Fy fasen va fin den e:D

min är i helsingborg nu, kom dit för ett par timmar sen. finns nog ingen chans att den hinner till umeå innan helgen... då kan man göra upp lite helgplaner nu då.

Helsingborg Umeå tar väl inte 24 timmar? Du borde ju kunna snacka med dom på TNT om att få tag i din MB innan Fredagen är över / Mikke

@Midmus: Snackat med dom. Lät helt kört. Men ska kolla i morgon och ringa och stressa på dem och se om det är så att den lämnas över i örebro till poståkeriet i tid. Om möjligt kanske man kan hämta ut den själv på kvällen. Skulle ju kännas vettigare än att vänta tills måndag...

jupp sant. Händer ju ibland att man åker hämtar just för att man har en helg att nyttja istället för att sitta o vänta bort helgen
/ Mikke

06 Oct 2006 07:30 Orebro Onforwarded For Delivery
06 Oct 2006 07:23 Orebro Import Received
06 Oct 2006 05:41 Orebro Onforwarded For Delivery
06 Oct 2006 05:35 Orebro Import Received

någon som har erfarenhet av vad detta betyder? om jag förstått det rätt så ska väl min ipod och min macbook dunkats ihop till ett paket? så det lär ju inte vara att den kommer tudelad två timmar efter den första. funderar däremot på om det kan vara så att den kommit fram till örebro (de två understa) och sen till umeå (de två översta). tnt levererar ju inte så högt upp i norr, och jag fick höra att det kommer endast stå "örebro out for delivery" och inget om umeå eller liknande... 2 timmar låtar ju dock kort... om den inte tar flyg mellan örebro-umeå såklart....

någon som har erfarenhet av vad detta betyder? om jag förstått det rätt så ska väl min ipod och min macbook dunkats ihop till ett paket? så det lär ju inte vara att den kommer tudelad två timmar efter den första. funderar däremot på om det kan vara så att den kommit fram till örebro (de två understa) och sen till umeå (de två översta). tnt levererar ju inte så högt upp i norr, och jag fick höra att det kommer endast stå "örebro out for delivery" och inget om umeå eller liknande... 2 timmar låtar ju dock kort... om den inte tar flyg mellan örebro-umeå såklart....

Räkna med MINST två dagar mellan Örebro och Umeå.

@bastuman: jag gör det. men man drömmer endel också. dessa elaka drömmar som bara gör att man blir besviken.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-06 17:31

Tjohoo!
Fick samtal idag, "din MB har kommit" kul, innan helgen istället för tisdag som aviserat

Nu skall jag packa upp :D:D:D

08 Oct 2006 13:24 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
05 Oct 2006 18:48 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point

För er som beställt MB som kommit fram, har ni någon erfarenhet av att TNT är sega i sina uppdateringar? Verkar ju onekligen som att senaste posten i min TNT tracking måste vara försenad, men samtidigt vore det ju oerhört surt om den åkt tillbaka dit....För inte kan det väl vara så att Ipoden kommer efter MB eller tvärt om? Var inte hela poängen med att man fick vänta så länge i holland att TNT skulle plocka upp bägge och leverera dem samtidigt?

• Oregistrerad
  • 2006-10-08 22:39

Beställde refurbished i USA i onsdags kväll, levererades till farsans jobb i fredags. Då är det bara den olidliga väntan kvar tills han kommer hem på fredag. Jag är snuskigt sugen...

Hur går det hallogallo? Fått nån MB än? / Mikke

Bevaka tråden