- MacBookSnobben
- Medlem ●
- Trollhättan
Själv hade jag kunnat nöja mig med att musiken avbröts så att jag istället kunde svara i telefon via bluetooth, kommer nog även i framtiden att byta mobil en gång om året och så ofta vill jag inte byta iPod men visst gör Apple en telefon som kan slå min K800i på fingrarna på alla punkter så är jag inte sen att byta, men då vill jag ha kamera, iPod (iTunes), GPS osv i den + alla vanliga funktioner som man har vant sig vid...
Själv hade jag kunnat nöja mig med att musiken avbröts så att jag istället kunde svara i telefon via bluetooth
http://www.jabra.se/JabraCMS/EM/EN/MainMenu/Products/MobileMusic/JabraBT325s/JabraBT325s
något du letar efter?
//Filip
Vad som än kommer hoppas jag att det är bättre än det "skräp" som finns på marknaden idag - alla telefoner kan liknas vid PC vissa funkar hyggligt men det är alltid nåt som inte lirar i alla telefoner (utom p910i)
surt, jag vet sorry - men om apple släpper en telefon så måste det vara ny mark som bryts - å andra sidan tror jag att det kommer att vara ny mark som bryts och inte en efterapning av andra.
/Tangen
Få se, min kristallkula förtäljer en MacPod med OSX mobile och 16:9. Och två stycken SmartPod telefoner med liknande specar som N95, lite funktionsstympade med ett urläckert iPod interface i GPS:ens ställe... Jag står i alla fall redo med kreditkortet. Hovmästarrrn!!!
oee - att göra en musikspelare "enkel" och renodlad är en helt annan sak än att göra en "modern mobiltelefon enkel". apple lyckades med iPod - men det dom står inför med en mobiltelefon/mp3/pda-liknande sak...det är inte lätt alltså + den svindlande hastighet som denna teknologi utvecklas med nu. det bästa för apple är nog att göra som LG - använd Ericssons mobilplattform och bygg på den. BTW: LGs "chocolate" är ju ljuvligt snygg...känns som en iPhone...
kan inte det här ryktet självdö?
Undrar också det.. inget händer ju, poängen med å spekulera?
Kommer det en fin iPhone *whatever* den kommer att göra *doesn't matter* hur den ser ut *who cares* om den blir populär - det blir ändå en jättenyhet överallt.
Dessutom påverkar vår diskussion här inte *whoever* designade/kommer att designa den och gjorde/kommer att göra den. Punkt .
Det är bara att vänta, gentlemen!
Den där känns väldigt Apple, fast WannaBe apple!
Hoppas att Jobs & Co tänker lite i samma banor när dom tar fram sin beryktade iPhone, tror faktiskt att dom kan få fram en produkt som kan ställa in skåpet, för få vågar ta ut svängarna på rätt ställen vilket är Apples eviga styrka..
Vad jag saknar och vill ha är EN enhet. Istället som nu där jag har iPod, telefon, GPS, PDA, Ixus, DV, radio... Detta utan att kompromissa med funktion och kvalitet allt för mycket. Och ja det får kosta en slant. Mellan 6 - 8 - 10 tusen kan det vara värt helt klart beroende på funktion. Om den sen dessutom är snygg, lätt att använda, virusfri med ett äpple på så är saken biff. En portabel mediahub på riktigt helt enkelt. Jag är trött på ständigt släpa runt en massa gadgets...
Siemens har inte gjort telefoner på ett tag nu, det är BenQ, o BenQ lägger ner sin europeiska del = gamla Siemens Mobile. Konceptmobilen ovan har inget med Siemens att göra, BenQ lever nämligen kvar i Asien med sina mobiler och tillverkning.
Ej heller har den något med Apple att göra, UTOM just det faktum att ett rykte tidigare i höstas sa att BenQ skulle tillverka Apples beryktande telefon. Sen får man dra sina egna slutsatser..
På den här bilden så står vissa saker skrivna med större bokstäver än andra.. Betyder det att denna "device" kommer vara mera av sakerna längst upp och mindre av sakerna längst ner?
Och, förresten - vad är det för ritning egentligen? Den har ju liksom ingen form och så, bara funktionerna listas. Ser ut som att nån lekte med photoshop och en ritplatta för att sedan posta det och skriva att det har med Apple o göra. Eller?
Förresten tycker jag det här ryktet borde dö DÖ DÖ
På den här bilden så står vissa saker skrivna med större bokstäver än andra.. Betyder det att denna "device" kommer vara mera av sakerna längst upp och mindre av sakerna längst ner?
Och, förresten - vad är det för ritning egentligen? Den har ju liksom ingen form och så, bara funktionerna listas. Ser ut som att nån lekte med photoshop och en ritplatta för att sedan posta det och skriva att det har med Apple o göra. Eller?
Förresten tycker jag det här ryktet borde dö DÖ DÖ
Eftersom patent registreringar blir officiella, så är det viktigt att det bara är funktionerna som visas och inte designen, eftersom designen är svårare att skydda än en funktion
/Tangen
Men hoppsan vad har vi här då...
http://www.engadget.com/2006/11/07/fics-linux-based-fic-gta001-gsm-smartphone-encourages-hacking/
Hot on the heels of DrewTech's Linux-powered DashDAQ is FIC's own piece of Linux-based hawtness, the FIC-GTA001 mobile. While the company is already familiar in the world of CDMA, this marks the firm's first endeavor into the realm of GSM smartphones. Sporting a 2.8-inch 640 x 480 resolution touchscreen with "multi-touch gesture recognition," GPS capabilities, dedicated "emergency paging button," and an "iPod-quality MP3 player," the svelte cellphone is primed for homebrew apps thanks to the inclusion of the SDK right in the box.
Ja vi har väl tidigare spekulerat i potentiella produkter. iCar är ju en klassiker, med möjligheten att få in alla man känner och hela släkten i bilen.
iBabe och iHunk, appeldesignad flick eller pojkvän är ju kanske redan en verklighet för många som inlett en relation med sin dator. Men vissa egenskaper saknas ju än så länge.
Om det kommer en iPhone hoppas jag Apple kommer ihåg att den ska funka med iSync
Besviken M600i ägare:(
Om det kommer en iPhone hoppas jag Apple kommer ihåg att den ska funka med iSync
Besviken M600i ägare:(
Hur kan du vara besviken när du var medveten om "problemet" innan köpet!?
Känns för övrigt riktigt kul att en hel del här på forumet är bergsäkra på att de skulle köpa något som nästan inget sett, "fanboyismen" i sin naturliga miljö!?
Hur kan du vara besviken när du var medveten om "problemet" innan köpet!?
Känns för övrigt riktigt kul att en hel del här på forumet är bergsäkra på att de skulle köpa något som nästan inget sett, "fanboyismen" i sin naturliga miljö!?
Ser den ut som på nån av följande bilder:
....så vill jag garanterat ha en, om den kan allt som min Qtek kan.