- Real Parakeet
- Medlem ●
Nu är tävlingssidorna uppe också. Jag lägger upp länkar till bidragen när jag fått länkar av alla som skall vara med. Lasselu var snabbast!
Driv inte med oss, jag är småbarnsfar!
citerar: BäBä
CCCE DDDF EEDD C---
Nähädu! Det där är faktiskt "Gubben Noak", eller "Björnen Sover". Bä bä vita lamm blir CGEEC DDG(-1)G(-1)C om man så säger.
citerar:B sover
CCGGAAG-FFEEDDC-
"Blinka lilla stjärna där"!
Parakeet - har läst dina sidor med mycket nöje, klart kul gjort textmässigt.
Du säger dock att man får bonuspoäng för modulation osv, sedan säger du: "Men glöm allt vad controllermeddelanden och sånt heter."
Ös på och låt oss control change:a "så ögona blör" i stället!
Funkar inte sidan eller är det bara jag som inte får vara med?
Lite kul det här - få se vad jag kan göra. Har både lead och bass klara skulle jag tro och båda är i kategorin digital. Padsen ska jag nog göra på Cheetan
Är dock borta i en 3-4 dagar alldeles nu, men kommer tillbaka och kickar rumpa lite senare om det är okej...
citerar:skapades ursprungligen av PF:
Driv inte med oss, jag är småbarnsfar!
citerar: BäBä
CCCE DDDF EEDD C---
Nähädu! Det där är faktiskt "Gubben Noak", eller "Björnen Sover". Bä bä vita lamm blir CGEEC DDG(-1)G(-1)C om man så säger.
citerar:B sover
CCGGAAG-FFEEDDC-
"Blinka lilla stjärna där"!
Skräp också...
ähum...
Skulle bara kolla att ni var med
Sista anmälningsdagen är på fredag, så står det på sidan i alla fall. Skall vi ända det så att sista anmälningsdagen är nästa måndag eller tisdag istället? Tänkte mest på stryparn och ni andra som har mycket att göra. Det är ju kul om så många som möjligt kan vara med.
Überfunker... sidan fungerar utmärkt (har ju sjäv gjort den...) och är inte nere.
När det gäller psykning och förolämpning av motståndarna, typ "det är mer tryck i mormors elorgel än i din Oberheim", föreslår jag att vi startar en ny tråd för det.
Jag upptäckte att det är lite svårt att hitta till synclead-tävlingen. Får greja en smidig länk ikväll. Som det är nu får man gå in på tävlingssidan och välja en av klasserna och där klicka på "synclead" i menyn i ovankant.
"Okej, nu gick det för mig!", som brorsans engelskalärarinna sade vid ett av sina första möten med en s.k. datamat.
Var bara nån fnurra på min sida - ingen ovanlighet (sannerligen inte med min nuvarande frisyr!). Fredag kan bli tajt, men det funkar förstås, men det är väl ingen större brådska egentligen?
Ska bli kul detta!
Om så önskas ställer Eslövs UFO-Skådarförening upp som sponsor. Eftersom vi inte tjänar ett dugg på våra medlemmar finns förvisso överhuvudtaget inga pengar, men jag kan inte tänta mig att 99:an betalar särskilt mycket för att få vara med
Bennern ser ut såhär:
Och här har vi den snofsiga hemsidan som snart verkligen MÅSTE uppdateras
Ähum!
Nåväl, nu har jag lattjat ihop lite ljudexempel. Parkas, "you have new mail" (som ett av de tidigaste mailprogrammen för Mac alltid sade när man fått ngt nytt i lådan).
Ober: Betalar? Det här är Den Nya Ekonomin. Här finns inga pengar!
Vi tackar den nya sponsorn och de kommer att läggas till. Skall kolla alla bidrag ikväll. Jag skall försöka att inte tjuvlyssna på dem så att jag vet vad jag måste överträffa. Funderar på hur jag kan synka oscillator 2 på min MS2000 till oscillator 1 på min JP-8000 på samma gång som det moduleras av en bärare från en V50 OCH en SY77:a.
Jag och min glappande näbb... Näe, man får inte koppla ihop syntar. Jag skämtade. Moduler till en och samma modulsynt är okej.
Men vi kanske skulle kunna ha en tävling senare där man gör det ultimata ljudet, alla medel tillåtna. Verkan i målet, så att säga.
Så det var därför strömmen dippade..?
Hur går det med era bidrag? Vilka är det som har planer på att vara med? Ju fler det blir ju roligar är det ju. Kom igen nu!!! Är deadline (nästa tisdag) satt för tidigt?
Jag satt och filade på ett ljud, men så drog jag på ett arpeggio... det vart så himla coolt
så jag blev inspirerad att börja på en låt...
Jag ska börja på ett nytt ljud igen.
Pippi : Jag kan också tänka mig att vara med. Givetvis ska DX7:an få göra pads och sånt, bara för att jag KAN!
Har en följdfråga också: Får man använda presets på synclead-tävlingen? Att t.ex. ändra på "Sync Lead"-preseten på JX-8P (som jag hade tänkt använda) så att den blir oigenkännlig motverkar ju liksom sitt eget syfte.
Hm... no presetes. Men jag är medveten om att vissa ljud inte kan låta så där värst olika. Vill man ha till exempel ett pianoljud så tweekar man fram ett som låter som ett piano. Och det skiljer sig nog inte så mycket från ett preset-ljud eftersom man strävar mit ett visst ideal.
Jag säger så här: om ditt presetljud är så nära idealet det kan vara, så tweeka till det så att det låter som idealet. Om det sedan betyder att man ändrar ett parametervärde från 123 till 124 må så vara.
Gå in på http://www.unease.se/proone.htm och lyssna på "Pro-One Sync Demo" om ni vill höra hur ett sync-ljud på en Pro-One kan låta.
Jag kranar ju iofs på en del andra rattar med...
/Tommy
www.unease.se
Verkar vara en ond liten fan, den där Pro-One! Någon som vet en lättrånad bank?
Tack tack! Ja det är en riktigt elak synt. Jag har alltid undrat hur Vince fick till de där fräcka ljuden på Upstairs at Eric´s. Nu vet jag att det helt enkelt är Pro-1:ans grundljud som är så. Det känns så lätt att göra fräcka ljud på den, med t ex Virusen så får man jobba lite mera.
Kanonsnygga demos! Don´t go, jisses vad det leadljudet satt rätt!
Om man vill ha ett än mer basigt ljud, sätt Osc B i LFO-läget, på högsta oktaven. Stäm den sedan mot Osc A. Plötsligt spelar Pro-One djupbas som man aldrig hört den förr! Riktigt skönt ljud. Rekommenderas till den basfattige.
Jag har fått in kanske 8 deltagare. SKulle vilja se betydligt fler tvälande, speciellt i alla andra tävlingsgrenar också. Sista anmälningsdagen är imorgon så i morgon eftermiddag tänkte jag uppdatera sidan så att alla bidrag kommer ut.
KOM IGEN NU GOTT FOLK, SKICKA IN ERA BIDRAG. Eller vågar ni inte?
Jorå.
Ska ratta ljud nu så jag återkommer med ett PM ikväll eller inatt, mister Keet.
Förresten ganska lustigt att Tommyc (Unease) länkar till PF´s Synthesite gällande "Only You"-patcharna. Världen är liten, cirkeln är sluten och två svenska Vince-galningar är förenade.