Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppet hus i Roth händle-studion 28/1

Tråden skapades och har fått 140 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej hej,

Jag hade tidigare meddelat att vi skulle ha öppet hus i Roth Händle studion imorgon men jag har under den sista veckan fastnat en smula i mixträsket och måste måste göra klart. Biljetterna till releasekalaset går att köpa och det är 4 mixar kvar att göra...Jag åldras fort. Jag vill också ha roligt och inte bara stå och titta på klockan.

Dessutom så kortslöt lampknappen på Mellotron #563 hela studion med felsökningsmaraton i två dagar. 25 proppar senare och nya uttag på bägge mellotronerna...

Jag tänkte att man skulle kanske kunna göra det hela i omgångar med mindre grupper så att man verkligen får en chans att känna på prylarna. Så jag har ett nytt datum...Lördagen den 28e Januari.

Om ni tycker att det hela låter intressant så emaila mig på...

Mattias.olsson5@comhem.se

Så börjar jag sätta ihop grupper och så.

Ledsen för strulet...

Mvh,

Mattias Olsson
Roth Händle Studion, Stockholm
www.roth-handle.nu

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-27 11:18

Tjo! Det är i morgon minsann. Jag skulle gärna åka dit som sagts tidigare (även i mail till Mattias). Vill ni andra samordna ngt, typ ses på schysst fika innan? Får ta och ladda digitalkameran oxå...

Jag ska dit (om jag inte är allt för bakis).

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-01-27 13:00

Äsch, har inte tid...:(

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-27 13:10

Okej, så då blir "gruppen" jag och eventuellt Johan? :eek:

Man kan ju i så fall undra om intresset är så stort för syntar & sånt...?

Fler kommer nog som inte skriver här.

Jag wadd och zinger kommer kanske. Eller jag kommer men eventuellt zinger. Jäkla ikeanörrd!

Jomen jag hänger med också!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-27 20:20

Trevligt! Vad sägs om en tidig lunch på BK i Sumpan innan så man får den nödvändiga studioenergin innan? Vi kan ju ses där typ 11.30?

Pang !

Imorgon blir det av.

Klockan 12.00 så öppnas ståldörren till Roth Händle för allmänt samkväm, lyssnande, provspelning och kaffedrickande. Jag tillbringade en stor del med dagen med allmänt patcheri för att spara tid imorgon...

Vi blir en handfull plus nån till. Det är en smula förvirrande eftersom några finns på dubbla listor och har skumma alter egon...

I vilket fall som helst det ska bli hemskt trevligt att se er i verkligeheten.

Hör av er om ni behöver en vägbeskrivning...

Mvh,

Mattias

Mattias.olsson5@comhem.se

Jag kommer mkt gärna!

BK i sumpan låter bra!

BK ? Bas kagge ? Brum kamrater ? Blå Kongo ?

Jag är inte säker.. men jag misstänker att han menar burger king

Vart då ? Det finns väl bara MC ?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-27 20:52

Ha, kollade just på www.burgerking.se, verkar inte bättre än att det inte längre finns en "BK" i Sumpan. Men i så fall kan man ju säga Mc. För det lär ju vara samma restaurang men i ny regi? Ligger iaf i lilla centrumkärnan...

Å andra sidan finns Miss Yans Helgbuffé för 60.

Ligger dessutom i huset.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-27 21:00

Aha! Ok, i så fall... men ingen uppslutning alls innan då?

Jag är där innan...Tänkte äta efteråt. Det finns ingenting som slarvigt spelade Mellotron Mandoliner för att få igång aptiten...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-27 21:10

Skulle vara kul men vet inte hur det ser ut imorgon.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-27 21:46

Jag och kato_01 kommer också gärna.

Stora studios suger! En Synclavier skriver aldrig en sjysst hit åt dig!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-27 22:13

Jag tror iofs att merparten av männioskor tycker studion vinner i
Stor studio vs blockflöjt

Fubbit att jag måste jobba, får hoppas att det blir skojjsigt för er!!

O.K ,

Alla ni nytillkomna. Vet ni vart brushålet ligger eller vill ni ha en vägbeskrivning. Jag har liksom inte någon koll på om jag emailat vägbeskrivning till Klasse och/eller Double-switch eller timmy vs Atari freakz. Så om ni behöver en vägbeskrivning emaila mig.

Mattias.olsson5@comhem.se (inte tjatig upprepning utan förhoppningsvis praktisk...)

Jag försöker hålla studions position i alla fall en smula diskret...Det finns folk som skulle döda för en MT-32 i det skick som jag har.

Jag har en MT-32 i världens skick, får jag byta den mot fem mastringstimmar?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-27 22:16

Jepp. MT-32oglodisterna ska man vara försiktig med. De är galna.

Griimt..

Då kan vi spela in ljudet av två MT-32or som åker i sopen...Samlar vi några till kan man skapa grimma effekter i 5.1

Skulle va kul att battla Apan... Blockflöjt mot 303..

Jag köpte min av en hemlös snubbe på gatan på turné för 70 spänn eller nåt...En kamrat i bussen hävdade att jag gjort ett fynd...

Jag brukar fundera på pris i förhållande till användande så får man reda på om man betalade överpris eller inte...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-27 22:22

Det går att göra asbra grejer med MT-32. Det måste gå. Fan! Det ska gå! Det är ju en Roland. Nå'n kommer komma på något man kan göra med dem som gör att de får samma uppsving som 303:an. Man löder ihop lite saker inuti och så kommer den låta som en 36-oscillatorers Moog 55.

Bevaka tråden