Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppet hus i Roth händle-studion 28/1

Tråden skapades och har fått 140 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja...

det blev en del men det är lite svårt när det jammas Technics u-90, vibrafon, Optigan samtidigt...

GX-1an är en grim synth men så vitt jag vet så grejar inte den det kaoset...

Min goda sitevän Anders har lagt upp en sida på Studio sidan som heter events där jag tänkte att man kunde lägga bilder och infor och så samt info om nästa Öppna hus.

Man kanske borde göra en session med mer filmer på GX-1an eftersom den onekligen drar till sig uppmärksamhet...och frågor.

Det finns ett enormt sug efter Synare och Synkit filmer också...kanske..

Men jag har inte fått några fler bilder från Helix...(märk hur jag inte använder smileys)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-02 10:54

Deltar übergärna i fler GX1-sessions!

Grimt, då styr vi upp det...

Jag hade tänkt gå igenom studio sidan i största allmänhet...

Det finns en del luckor. Min enda Mini Moog film är med ett gateat trumspår som går igenom filtret så det finns att göra....

Men GX-1an ( och synkiten ) ligger högt upp.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-02 11:04

Kommer inte kunna hålla fingrarna borta från minimoogen!

..Och lita på att jag också vill komma då. Om pf får GX1 så vill jag ha minimoogen

Skämt åsido (det var inget skämt) så kommer jag gärna om det blir ett nytt tillfälle.

Jag gör så att jag kollar över lite olika datum här i vår.

Nu har jag ett par skivor som ska spelas in och göras klart så att dröjer ett litet tag men kanske i April nånting....Då har jag eventuellt lite nya överraskningar i studion...Och kanske t.o.m koll på vad som är vad i patchen...he he

Trevligt! Blir lite längtig:)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-02 14:33

Wowowow. Japp, se till att blåsa in de där stråkljuden Mattias! Blir lite längtig här med, underbara instrume... fast det är ju inte SÅ viktigt, ännu viktigare är att ni är supertrevliga människor!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-02 18:47

Nu har du väl ändå fått bilderna? Det var inga märkvärdiga GX-1 bilder direkt.. Det brukar bli lite smådåligt med blixt..

Hej hej...

Nej blixtbilder är ju lite klurigt.

Ingen blir speciellt snygg och allt ser så hemskt betongigt.

Musikermagasinet var förbi i veckan och gjorde ett reportage med en fotograf som var hemskt duktig. Jag tror dessutom att han var lite glad över att studion inte var i vitt, stora ytor och parkett.

Dom dyker upp på sidan här i helgen.

När det gäller Öppet hus bilderna tänker jag försöka sätta ihop någon slags text om vad vi gjorde och varför vi tänker göra det igen...

Roth-händle Du är läskig.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-04 23:33

Mysfaktorn låg på topp i studion, jag skulle bli överlycklig om jag fick komma på återbesök :kaaaka!:

Hej hej...

Jag kan vara fantastiskt mycket olika saker. Igår kväll kom jag på att jag är Sveriges utan tvekan sämsta Livetekniker. Men jag är faktiskt inte läskig, inte ens en liten bit...

Nu är det lite nya MM bilder uppe på sidan. Nya Optigan, GX-1 et.c

Jag gillar användandet av ordet återbesök.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-05 10:27

Superfina bilder. I see a desktop background coming!

Jag gillar verkligen fotografen David. Han verkade fatta grejen...

Gillar bowlingdosorna, har alltid velat ha ett par, bryter man inte nacken i dem dock?

Det är därför det inte är parkett i studion...he he

Tänkte att det kanske var dags att återuppliva denna tråd såhär ~2 år senare

Skulle vara roligt med ett återbesök!

I second that!

Ursprungligen av axelwaad:

Tänkte att det kanske var dags att återuppliva denna tråd såhär ~2 år senare

Skulle vara roligt med ett återbesök!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 11:51

Jag missade förra gången och skulle vara väldigt intresserad av en andra chans!

Bevaka tråden