Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 10

Tråden skapades och har fått 301 svar. Det senaste inlägget skrevs .

The story continues.

Amino's Andromeda har hittat ett nytt hem. Ska bli riktigt kul, man har ju ändå suktat efter den sen den släpptes, och kostade 35k:-!

Fick offra både Q och NL3, men det känns vettigt ändå. Blev några kronor över, ska se om det blir en NL2 eller dylikt, känner att jag vill ha en riktigt enkel och överskådlig synth också.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAgh! Du MÅSTE bjuda hem mig och Mikaela vid tillfälle så att vi, om så endast en gång i livet, får se, känna på och höra en Andromeda.

Bild?

Kul!

Själv så har jag tagit det väldigt lugnt med att tjacka nya syntar (jag har redan i stort sett alla jag vill ha och några till). Däremot så har det blivit beställningar från trimlog, kjell&co och elfa med mera. Modularbygge pågår. Men en yamaha spx90 och en till d-two har jag nyligen slagit till på iaf.. behövde ha nån effekt hemma också kände jag

@sis: Självklart. Nu missade du ju tyvärr att få klämma på NL3'an. Men det kommer nog fler chanser, misstänker att jag kommer att sakna den rättt snart.

@Volantiz: Har också hållt tillbaka shoppingen rätt länge. Men så har jag börjat känna på Reaktordemon och lite annat och insett att det finns mycket ballt i mjukvaruform. Och då känns det lika bra att stuva om lite, och satsa på synthar som gör saker som inte funkar i datorn. Steg ett: monsteranalog.

Citat:

Bild?

Inte än. Finns än så länge bara i fantasin, men jag hoppas Bussgods är snabba..

Alltså, NL3 betyder ingenting. Det är Andromeda som är min stora och Mikaelas jättelika idolkärlek. Får vi känna på den så är vi reda att dö sen.

Fast det är ju bara en synth...

• Oregistrerad
  • 2006-01-24 23:16
Ursprungligen av sisältää:

Alltså, NL3 betyder ingenting. Det är Andromeda som är min stora och Mikaelas jättelika idolkärlek. Får vi känna på den så är vi reda att dö sen.

Undrade inte du vad som var så speciellt med analogsynthar?

Citat:

Nå, tycker du Andromedan är skönare än Q:n??

Som sagt, bussgods ska göra sitt först. Men man hoppas ju... Kommer nog att sakna wavetables iofs. Rent arkitekturmässigt är dom väldigt lika, även om Q'n har ett par extra trick som tex. den variabla filterroutingen. Å andra sidan har A6 en feedbackloop.

Citat:

Du ville ju inte ha någon, förresten. Vad fick dig att tänka om?

Jag fick råd

Nä, främst var det att jag ska försöka flytta in en del i datorn, då känns det naturligt att prioritera sånt som inte går att ha virtuellt. Att jag var lite skeptisk innan är nog mest att jag var lite rädd att drunkna i oändliga mängder parametrar...

Ursprungligen av equinoxe:

Undrade inte du vad som var så speciellt med analogsynthar?

Det är inget speciellt med analogsyntar, jag har testat. Det är Andromedan i sig som vi avgudar.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-01-25 08:56
Ursprungligen av sisältää:

Alltså, NL3 betyder ingenting.

Det hoppas jag inte...för den är på väg hem till mig...;)

• Medlem
  • 2006-01-24 21:51

Det blev ett modgrip till en grå sh-101, diverse reservdelar och snart även småplock från trimlog till modden till min ena 606a och sequencern jag håller på att bygga. Kanske lite delar till mixerbordet jag köpt med.

Är i bygg/reperations/moddstadiet nu. Inte så mycket inköp. MFC-42 Filtret förvisso.

Ursprungligen av 18db:

MFC-42 Filtret

ahhh. det är jag nyfiken på. har du fått hem det... 99bytafiltermotsynth?

Du ljuger.

Du ville ju inte ha någon, förresten. Vad fick dig att tänka om?

Grattis!!!!!
synd att du lät din Q gå.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-24 23:03

Nå, tycker du Andromedan är skönare än Q:n??

• Medlem
  • 2006-01-25 11:13

Nej. Det är bara betalt. Väntar fortfarande.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-01-25 20:17

Sådärja, då har man en Nord Lead 3...rena rama julgranen här hemma i mörkret...:)

@lasselu: säger detsamma, fick precis hem Mårres NL3'a, snacka om underbar design. Känns som en schweitchischk(!)-armekniv i hur de har fixat precis rätt specialfunktioner och routingar.

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-01-25 21:38

Å jag upptäckte precis att min gamla trötta laptop klarar av G2-editorn. Hurra! Galet förtjust i Patch Mutatorn - grym på att göra variationer på sequencerslingor.

• Oregistrerad
  • 2006-01-26 07:55

Kul med alla interna 99affärer - det börjar bli som i slutet av Beverly Hills när alla hade varit ihop med alla.

Själv har jag lagt rabarber på en Slam-Dunk-Da-Funk-Clavinet D6.

Okej... rejäl nedgradering från folks inköp av andromeda och nl3or; bytte bort min TG77:a mot FIKSOFOKSIs Rave-O-Lution (fullt expanderad)... Vet vad många tycker om ljudet i 309:an, men den ska ändå bara jobba i bakgrunden - och oavsett; den lilla musik jag faktiskt gör bör passa ihop med 309:an ganska bra - för det låter s**t i båda fall

-Prodikeys (från deadbeat).
-Kompakt.

de trivs bra ihop.

Yes, provspelat A6. Mumma. Men jag hade nog rätt i att det finns en viss risk för parameteröverdos. Ska definitvt komplettera med nåt lättrattat, för dom dagarna hjärnan vill vara lite ledig!

sequential multitrak, fr globalmotion.

och jag en AX60 från remsjev

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-26 20:06

En Micron, en MachineDrum och en MicroWave mk1 under senaste veckan - alla på väg till sitt nya hem just nu.

Ursprungligen av mush:

En Micron, en MachineDrum och en MicroWave mk1 under senaste veckan - alla på väg till sitt nya hem just nu.

kraft-trio! fick du 909 såld/bytt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-26 20:19

Ser ut som det, precis fixat ett byteskontrakt, men allt är bara 99% klart, så jag är lite reserverad än...

Ingen ny syntis här inte, men en påse gott och blandat från tyskland - smågrejer som underlättar arbetet avsevärt här hemma med laptopen: FCA202, MSY2 samt en Edirol UM2ex. Dessutom hoppas och tror jag (?) att en Drumstation ska vara på väg... 707 längtar efter att få mästra den

Bevaka tråden