Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 10

Tråden skapades och har fått 301 svar. Det senaste inlägget skrevs .

och gulliga knappar!

fast handklappet är .... MYYYSIGT!

• Medlem
  • 2006-02-24 08:28

Bättre handklapp än CR-8000?!?

Ursprungligen av jgb:

Bättre handklapp än CR-8000?!?

Annorlunda ... och MYYYYSIGT - eller ... hur låter 8000, förresten?
Fast de e klart, Drumtraksen handklappar också väldigt fint. Alla är bra och fina

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-24 08:52

Beställt ett E-mu 0404 ljudkort och en liten behringer mixer. Så jag kan koppla in min 606:a och Dr110 samt köra lite mjukisgrejer. Och karaoke förstås. Hehe. Pris: 900:-

En celesta är som ett klockspel med ton boxar som man spelar med ett piano klaviatur...

Det låter hemskt sagoaktigt. Tänk Nötknäpparen, Tom Waits, Björk och Frank Sinatra...

Fast givetvis med uruselt handklapp...Då ska man ha en cembalo...

Du får spela in en cover på Velvet Undergrounds "Sunday morning", det är celesta på den enligt Wikipedia.

Jag måste lura tillbaks marimban vi hade förut till vår replokal...

Så då blir det lite Tom Waits och Gabriels Slow Marimbas då ?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-24 12:28

Inte så mycket synt men jag köpte mig en Behringer BCR2000 kontroller nu i veckan och det första den fick göra var naturligtvis att lära sig alla sysex-parametrar till JX8P:n så att den slipper sakna sin PG-800 längre...:)

Nyinköpt RM1x, ASR-10, AKAI S950. Plockade fram min A3000 och Yamaha TG33.
Kör RM1x som sequencer, svänger..... Den skulle ha flera midi ut bara...

J

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-24 12:51
Ursprungligen av Jimpan:

AKAI S950..

Oh, det skulle vara gött att ha en sån!
Grattis till alla fina inköp!

Ursprungligen av zthee:

Oh, det skulle vara gött att ha en sån!
Grattis till alla fina inköp!

Tack!!!

Mitt senaste inköp var Korg Legacy Collectiln Digital Edition (puh!). Faktiskt min första mjukvarusynt! Det är buskul att sitta och leka med M1-ljuden med nya filter, hjag ska försöka gräva ner mig i dem under kommande veckor. Apropå bilder, här är lite analog mumma att använda ihop med den digitala!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-02-24 12:42

jimpan, ang .rm1x... eller möjlighet att byta patterns i recläge samt skicka klocka medans rec... så man kan använda den på riktigt??? riktig skitlåda faktikt, solo i x0xläget är ju också en härlig bugg....

Enapa, jo visst finns det buggar..... Tänkte så här, fick den BILLIGT, ger den en chans, gillar jag den inte så får jag sälja den och köpa något bättre...... Har haft den en vecka och jag kan leva med den ett tag till. Har kört logic i många år nu så den här setupen känns riktigt kul.

J

vet inte om det går under namnet synth men mitt senaste köp ifrån thomann är ett keystation 49c

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-24 14:47

vad får man ge för en andromeda numera ungefär?

Ny på Musicstore går dom lös på 2200EUR ungefär.

Jag gav 16k:- för min beg för några veckor sen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-24 15:23
Ursprungligen av Peter H:

Ny på Musicstore går dom lös på 2200EUR ungefär.

Jag gav 16k:- för min beg för några veckor sen.

niceness.. funderar mer och mer på att införskaffa en sådan..
jag fingrade på en för några år sen och det var bara en sak som störde mig.
när jag snabbt vred på cutoffen så trodde jag mig höra att filtret hoppade i steg..alltså det lät liiite digitalt om det. kanske bara var inbillning, jag vet inte. har du upplevt det någonsin?

Hmm, jag har inte upplevt nån stairstepping i filtret, men så vrider jag inte så mycket på dem fort..! Det kanske var ett gammalt os eller en defekt ratt, det ryktas att de är lite känsliga. Jag gav 16k för min Andy för nåt år sen, och är verkligen nöjd. Det enda jag inte är nöjd med är att jag har för lite tid att sitta och fippla med den, men jag kommer knappast sälja den inom överskådlig framtid heller, den känns som en modern klassiker.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-24 15:02

Hah! Jösses vad prylar som omsätts ändå. Så du har en Andy nu alltså! Nöjd va? Den låter ju precis hur bra som helst...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-24 15:48

oki ska omvärdera mitt intryck och ta ett nytt känn så fort jag får tillfälle..
egentligen ganska löjlig grej att störa sig på..

Citat:

när jag snabbt vred på cutoffen så trodde jag mig höra att filtret hoppade i steg..

Har inte märkt nåt. Men det är en stor ratt, och man får vrida rätt mycket från min till max.

Men det ringer en liten klocka nånstans, skulle kunna vara nåt som är fixat i mjukvara...

Ursprungligen av Peter H:

Har inte märkt nåt. Men det är en stor ratt, och man får vrida rätt mycket från min till max.

Men det ringer en liten klocka nånstans, skulle kunna vara nåt som är fixat i mjukvara...

Jo, jag har också för mig att jag läst att det var en tidig mjukvarubugg som dom fixat till...

Ursprungligen av inkinen:

oki ska omvärdera mitt intryck och ta ett nytt känn så fort jag får tillfälle..
egentligen ganska löjlig grej att störa sig på..

Nja, är man rattvridare så är man! Smidiga filtersvep är ju kanon. Man kan ju använda både ribbon controllern, hjulet, pedalen, en env eller en lfo för att svepa oxå, men i stundens hetta är det skönt att kunna grabba tag i första bästa ratt..!

• Oregistrerad
  • 2006-02-24 23:29

jag köpte ingen synth..men ett filter till min elbas..närmare bestämt en EBS BassIQ..funkig sak

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-25 12:43

nu har jag bestämt mig. det blir en fwonk.

Upplagan på ADS200 var väl ungefär 1 st.? Rare om något, och den verkar inte ha fungerat så bra heller direkt annat än som star trek-prop. men om man har sådana pengar lär det ju vara en del samlarvärde antar jag.

3 ex byggda enl denna texten: http://www.synthmuseum.com/conbrio/conads20001.html

Kul läsning!

Ursprungligen av altemark:

Upplagan på ADS200 var väl ungefär 1 st.? Rare om något, och den verkar inte ha fungerat så bra heller direkt annat än som star trek-prop. men om man har sådana pengar lär det ju vara en del samlarvärde antar jag.

• Medlem
  • 2006-03-02 11:51

Själv blev jag precis ägare till en liten desktop evolver

Bevaka tråden