Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 10

Tråden skapades och har fått 301 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-04 22:20

Senaste inköpet blev ingen synt utan ett reverb.

Klark Teknik DN-780.

L

azzer: kool! m3x v2 är såå snygg,(gratts).annan maskin, ..semtex?

• Medlem
  • 2006-05-05 12:18

Tack:) Semtex, ja;) Hur kunde du gissa?...Ser fram emot att få hem den. Har väntat i över 2månader. Står också en låda i hallen med MOTM kit moduler. Måste bara skrapa fram pengar till en ordentlig lödstation och hitta tid att bygga ihop allt.

• Oregistrerad
  • 2006-05-05 13:29

En Yamaha CS15D. Bra pris och bra skick.

• Medlem
  • 2006-05-05 18:30

En Alesis Ion, så nu har jag något nytt att leka med

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-05-05 18:57

Kul Mario!

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-05 19:52

Lycka till med min lilla pärla Mario!;)
Som sagt det var jag som sålde skönheten till honom som kommer i bättre händer nu.:)
Efter som jag använder mer softar istället sen är pengar aldrig fel ljust nu till sommaren.
Kommer nog aldrig sakna ION det var en lögn förstås som den kloke Kloon skrev en gång det är bara en prylar men inte vilken pryl som helst säger en annan.:p
Men min Korg Karma blir kvar tillsvidare sen har jag massa alldels utmärkta synthsoftis så jag klarar mej.:) Fast det känns lite i hjärtat som har förlorat en vän äsch nu får jag lägga av.......

• Medlem
  • 2006-05-05 20:21

Tack Peo! Jag ska ta väl hand om din pärla

Jag köpte synthen på 99musik. Några timmar senare söker jag på google efter "alesis ion init patch" och första träffen är en länk till 99musik! http://www.99musik.com/forum/showthread.php?t=10651 Den löste dessutom problemet

En Oberheim OBXa i kanonskick anlände till min hemstudio. 8 röster och 120 minnesplatser. Det blir en låååång natt i natt

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-05-07 00:26
Ursprungligen av visionfactory:

En Oberheim OBXa i kanonskick anlände till min hemstudio. 8 röster och 120 minnesplatser. Det blir en låååång natt i natt

Med midi ??? Hur mycket fick du ge ?

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-06 19:52

Mario, vart fick du tag på din Ion? är väldigt nära att ha råd med en jag också nu... faaarligt faaarligt!

• Medlem
  • 2006-05-06 19:55

Från Peo här på forumet. Du får läsa inläggen några rader upp

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-06 20:40

Aha...suck...inte återhämtat mig sedan 99festivalen i Malmö...nu har jag ätit iaf så jag börjar bli liiite klarare i huvudet.

• Medlem
  • 2006-05-06 21:29

minns inte om jag nämnt att jag köpt en cs-15 jag med. trevlig maskin. Men nu får det vara nog.

• Oregistrerad
  • 2006-05-06 21:39
Ursprungligen av 18db:

minns inte om jag nämnt att jag köpt en cs-15 jag med. trevlig maskin. Men nu får det vara nog.

Morr...morr....morr...

Ojdå..tänkte högt. Grattis!

• Medlem
  • 2006-05-07 11:29
Ursprungligen av 18db:

Men nu får det vara nog.

Berömda sista ord!

• Medlem
  • 2006-05-07 13:50

:kaaaka!:

Jag undrar hur många fler gånger jag komemr nämna den repliken....

Ursprungligen av jgb:

Berömda sista ord!

• Medlem
  • 2006-05-06 21:41

hehe. Tack

• Oregistrerad
  • 2006-05-06 23:08
Ursprungligen av 18db:

hehe. Tack

Får man undra vart du fann denna underbara synth?

• Medlem
  • 2006-05-07 04:50

Hemligt.. men här på forumetfaktiskt:) Bokstaven V får tala för sig själv.

• Oregistrerad
  • 2006-05-07 11:50
Ursprungligen av 18db:

Hemligt.. men här på forumetfaktiskt:) Bokstaven V får tala för sig själv.

OK. Har själv letat efter en men de dyker aldrig upp i annonser längre.

• Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-05-07 12:13

En Casio VL-1

Sedan en Fostex X-30 Kassettporta och ett Behringer MX2004A-mixerbord.

VL-1 och kassettporta, känner hur lofi´n kommer över mig

SynthX

Den OBXa´n jag köpte har ett inbyggt kenton men midi in/out/thru. Fick dock ge ett överpris för den. Men den är i grymt bra skick. Inte en skråma.. ser ut som ny. 15.000:- fick jag hosta upp för den. Vill man ha så kostar det.. man blir ju kär i en sån synth dirrekt

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-05-07 19:59

SynthX

Den OBXa´n jag köpte har ett inbyggt kenton men midi in/out/thru. Fick dock ge ett överpris för den. Men den är i grymt bra skick. Inte en skråma.. ser ut som ny. 15.000:- fick jag hosta upp för den. Vill man ha så kostar det.. man blir ju kär i en sån synth dirrekt

Ok, låt mig gissa. du köpte den av en Claes af ..... Eldkvarn ?

15000 är onekligen en hel del pengar, men man kan ju inte värdesätta inspiration... Jag saknar min OB-Xa!

Stnthx

Precis.. Känner du honom eller?

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-05-07 23:17

Stnthx
Precis.. Känner du honom eller?

Nejdå, jag snackade med honom ang andra synthar i vintras. Han sa att han hadde
en OB-Xa som var i ny skick med midi, där av gissningen.

• Oregistrerad
  • 2006-05-07 23:07

Linplug Alpha, ska delvis få ersätta min NL2, helt ok sound och inte helt totalt processortuggande om man allokerar rösterna rätt...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

• Medlem
  • 2006-05-10 11:55

Spectral Audio Neptune2 moddad med PWM på alla oscillatorer, snabbare envelopes, fler val av frekvensområde för osc1, möjlighet att synca osc3 med osc1 eller osc2 och extra utgångar för osc1, osc2, osc3, env1, env2 för att koppla ihop med andra manicker.

Har ångrat mig djupt över att jag inte köpte en medan de fortfarande tillverkades... och så dök denna upp på tyska ebay

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-10 14:38
Ursprungligen av knarr:

Spectral Audio Neptune2 moddad med PWM på alla oscillatorer, snabbare envelopes, fler val av frekvensområde för osc1, möjlighet att synca osc3 med osc1 eller osc2 och extra utgångar för osc1, osc2, osc3, env1, env2 för att koppla ihop med andra manicker.

Har ångrat mig djupt över att jag inte köpte en medan de fortfarande tillverkades... och så dök denna upp på tyska ebay

Jäklar vilka moddar!!! Neptune 2 är grym som den är redan från början, men vilket monster den blev nu. Är riktigt avundsjuk på dig eftersom Neptune 2 är en av mina absoluta favoritsyntar. Om du har en "DIY-guide" för moddningarna så tveka inte att publicera den här. Har en kompetent elektriker-polare som skulle kunna modda den åt mig (tror jag).

Ursprungligen av enapa:

Det är inte min, men jäklar vilket överpris. Min är iaf expanderad till 4MB minne.

Bevaka tråden