Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 10

Tråden skapades och har fått 301 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Inte en synt, men det ser ut som en. En Novation Remote 25SL. Första satsningen på min mobila rigg. Här ska rattas mjukvara!
Mjuka BassStation följde iofs med.

För övrigt blev det Battery 2 också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-30 12:44

kk74:ljudexempel vore kul sen!

Har köpt på mig en hård basstation och en tx7:a.... Nu vill jag bara bli av med min dx7:a någon som är hugad? Case och fyra romkort följer med jag får 1800:- för den i inbyte så allt över hugger jag på direkt!!!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-31 09:45

Polarn köpte Eddie Bengtssons gamla SH-02:a till vår studio, fast jag tycker det var lite bortkastat eftersom vi redan hade en SH-09:a... Fint skick var det på den i alla fall...

Ursprungligen av kroffe:

Polarn köpte Eddie Bengtssons gamla SH-02:a

Vad pysslar han med numera, måntro?

Köpte 2 st pavilion zd laptops idag, 17" skärm, tv tuner...härligt
Någon som testat hur dom funkar till musik?

Eddie B

Ursprungligen av deadbeat:

Vad pysslar han med numera, måntro?

Kommer inte ihåg om det var i somras eller sommarn innan det, men han spelade iallafall med ett för mig nytt projekt (This fish needs a bike) på Arvikafestivalen då...
Han spelade på en Moog Rogue.

En Yamaha KX88 -- gör inget ljud av sig självt, men är 30 kg ren spelglädje så den får komma med ändå.

Och en PLG150-AP ligger i posten någonstans mellan Österrike och Stockholm...

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-03-31 23:45

ingen hårdvara men mitt tredje mjukvaruköp reaktor 5. lite klurigt att lära sig dock. vet inte riktigt hur man skall koppla. svårt att hitta tutorials på internet dessutom men nu är jag nöjd...

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-04-04 10:43

Sommaren innan om jag inte minns fel. Samma år som Kraftwerk spelade. Båda gjorde fantastiskt bra shower. Hört rykten om att Eddie ska återuppta Sista mannen på jorden (eller något av de andra, tidigare banden) igen.

• Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-04-04 11:57

En Korg ES-1 MK II och sedan en Korg EX-800 från Outshape.

Hrmm, en uppgradering till Logic Pro jag inte ville ha.

Solton Programmer 100! hurra!

Ursprungligen av GlobalMotion:

Solton Programmer 100! hurra!

Programmerare till en Solton project 100? Sweet isf!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-04-04 17:54

Roland VP-330

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-04-04 18:43

Åh, nu blir jag avundsjuk igen...;)

Grattis!

• Oregistrerad
  • 2006-04-04 21:44

Nordlead...i rack. Är faktiskt helnöjd.

SynthX: Fett!

• Medlem
  • 2006-04-05 00:19

Tröttna på datorn

Roland juno60 och faktiskt en gammal skabbig Lem Bit99:eek:

Är sugen på Emulator 2an på börsen GTB:p

Det är ju torrmjölk men... Korg Legacy. Behöver avlasta CPU-slukande Reaktor lite, och med kontrollerna känns det nästan som en riktig synth. Har bara småskruvat lite på MS20 än, men jag är imponerad, den lät riktigt bra.

segerfalk: Nej det är en fristående komp maskin. PCM trummor, kanske även en del analoga. Bas och orglar m.m.

Peter H: jo det är mest HP filtret de misslyckats med.

• Oregistrerad
  • 2006-04-05 11:02

Nästa synth på inköp blir en expanderad Nord Modular Key. Är väldigt glad. Ska verkligen ta chansen och sätta mig in i synthbyggande i sommar. Vem vet, kanske jag kan bygga annat än minimoogskopior lagom till jul.

Jag har bytt till mig en SH-32 (mot mitt delta 1010lt), skall bli intressant, jag gillar griniga små tabletops. Plus, den har "SH" i namnet och har sliders...
:rolleyes:

Korg MS-20. Köpt av Futurepast. Ser helt ny ut i skicket, nästan overkligt.
Har velat ha en i snart tjugo år, så det var liksom på tiden...
Spelglädjen är tillbaka efter att förälskelsen till vst avmattats....

• Medlem
  • 2006-04-09 12:00

Köpte precis en Yamaha cs01 till min 6åriga dotter! Perfekt instegssynth:p

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-09 12:16

Steve<<<Köpte du den på vendolin för 400:-?

• Medlem
  • 2006-04-09 12:53
Ursprungligen av Maxen:

Steve<<<Köpte du den på vendolin för 400:-?

Japp!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-09 12:43

Den ville jag ha!

Har för övrigt bytt Pulsen mot en CS-10, pulsen är ju mycket bättre men 10:an är en oändlighet roligare. Synd bara att den inte var i samma skick som mina gamla CS synthar, texten runt rattarna är lite sliten, den är lite smårepig och några rattar brusar.

• Medlem
  • 2006-04-09 12:54
Ursprungligen av Helix:

Den ville jag ha!

Har för övrigt bytt Pulsen mot en CS-10, pulsen är ju mycket bättre men 10:an är en oändlighet roligare. Synd bara att den inte var i samma skick som mina gamla CS synthar, texten runt rattarna är lite sliten, den är lite smårepig och några rattar brusar.

Cs5/10/15 är ju så ruggigt trevliga. Vilka har du?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-09 13:17
Ursprungligen av steve:

Cs5/10/15 är ju så ruggigt trevliga. Vilka har du?

Hade CS-5 först men jag sålde den när jag hade en CS-15, sen sålde jag CS-15:en för att få råd med en Virus Indigo.. Och nu vill jag ha en CS-15 igen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-09 13:39

Okey, jag mailade honom direkt när den kom upp. Och han hörde inte av sig. Wierd!!:confused:

Bevaka tråden