- lasselu
- Medlem ●
- Trollbäcken
En modular i snygg Moogförpackning som ska konkurrera med Clavia modularer. Låter fantastiskt likt orginalet förstås och den är bestyckad med sisådär 8 in och 8 ut. En grej till, de sätter en ny standard när de med denna produkt introducerar efterföljaren till midi som har 12 eller 16 bitars upplösning istället. Man kan ju alltid drömma.
Budget- eller rackmoog gissar många på.
Rack-Voyager finns ju. En budgetsynt är, jag citerar Van Halen - Just about time. Tyvärr har mitt intresse för Moog Music svalnat eftersom det visat sig att allt de gör är tokdyrt.
Skulle skrivit "rack och/eller budgetsynt". Det ena utesluter inte det andra, och Rack-Voyager är mycket riktigt inte en budgetsynt.
Ibland känns det som Moog mjölkar sitt varumärke mer än befogat. Deras gitarrpedaler är säkert jättebra, men de kostar i många fall dubbelt så mycket som jämförbara alternativ.
Dax för en ny Micromoog.
Men så förbaskat mycket billigare kan ju inte en ny Micromoog bli att tillverka jämfört med Voyager!? Jag tror inte att en oscillator istället för tre blir så mycket billigare eftersom grejerna ändå måste förpackas i en låda och allt det där. Skulle det visa sig att ny Micromoog går att sälja för 10000 spänn är det ju bara att inse att man blir rejält uppfuckad om man måste betala 30000 spänn för en synt med tre oscillatorer och lite annat lullull.
Jag tror att de har någon hemmaorgel eller någon sån skit på gång, tyvärr. Eller någon dyr analogsequencer som inte tillför marknaden något.
Har dom redan prissatt den? Koolt ;D Jag har inte klämt på Andromedan, men voyagern har en kvalitetskänsla som jag knappt har upplevt förut - och Moogs varumärke är starkare nu än någonsin sen Robert gick bort. Köper man en Voyager Electric Blue för 30K+ så finns väl sannolikheten att man köper en ny och skitdyr memorymoog? Dyra nischprodukter tror jag kommer att vara moogs melodi...öhh... ja ni fattar :kaaaka!:
Hur många i världen köper en ny Memorymoog idag, 15.000:- dyrare än en Andromeda? Jag tippar på... 11 st.
tjaaa, en ny memorymoog skulle säkert ha sin kundkrets. De som har musik som yrke borde knappast rygga bakåt för en prislapp på en 40-50 000:-
Förutsatt att den funkar felfritt
med tanke på vad en Matrix12 / Memorymoog kostar beggad känns inte det omöjligt. På slutet 80talet kostade en Workstation runt 20 loppor, vad blir det i dagens penningvärde. Vi syntsluskar är bortskämda med dagens behringer priser på allt
Kan inte ARP återuppstå................
Jag skulle känna mig frestad att tro att de kommer att släppa en gitarrsynt i samma stil som deras mooger fooger-pedaler. Bob Moog hade ju nåt gammalt patent liggande på att omvandla gitarrljud till analoga CV/Gate-signaler.
Alternativt, nånting stort och väldigt dyrt. Rolls Royce för syntälskare. Om man kollar på Voyager så är det ju i princip 70-talsteknologi och det känns som Moog kommer att fortsätta i samma anda. Alternativt köra vidare på de där halvtaskiga mjukvarusyntarna licensierade till Arturia. Anadigm-grejen har jag inte så mycket hopp för heller. Dels därför att Bob Moog var gammal gubbe redan när chipen kom ut, och dels för att anadigmchipen i praktiken inte verkar vara speciellt användbara för syntar.
Aja.. bara åsikter. Ingen av oss vet väl speciellt vad som kommer att hända.
Mina två cent.
Det var ju prat om någon slags ny Tauruspedal variant...
och....
Steget är väl heller inte långt till mixrar och rackeffekter ?
Jag sätter en spänn på att det blir en "budget" moog alla Moog Prodigy,, som hamnar på 13-15.000:- ny