Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[FAQ] Ljudböcker: Här ställer du ALLA dina frågor som rör Ljudböcker på din iPod

Tråden skapades och har fått 404 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur får jag bort mina "lästa" ljudböcker (audible) från min iPod Nano?
Jag har avbockat de jag vill ha bort (i iTunes) men efter synkning är dom fortfarande kvar!?

Ursprungligen av andypandyswe:

Hur får jag bort mina "lästa" ljudböcker (audible) från min iPod Nano?
Jag har avbockat de jag vill ha bort (i iTunes) men efter synkning är dom fortfarande kvar!?

Då måste du väl ta bort dom manuellt.

Ursprungligen av erikohman:

Då måste du väl ta bort dom manuellt.

Hur då?

Visar jag innehållet på iPoden (i iTunes) så är allt nedgråat och jag kan inte avbocka något...

Ursprungligen av andypandyswe:

Hur då?

Visar jag innehållet på iPoden (i iTunes) så är allt nedgråat och jag kan inte avbocka något...

Men filen kan ju trots allt ligga kvar på iPoden och då får du plocka bort den manuellt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-06 19:34

Ljudboksfil till Itunes för synk med Iphone?

Jag har en ljudbok i mp3 format hur för jag över den till iTunes för synk med min iPhone?
Jag är nybörjare på omådet...

Ursprungligen av benlof:

Jag har en ljudbok i mp3 format hur för jag över den till iTunes för synk med min iPhone?
Jag är nybörjare på omådet...

det är väll bara att dra in dom i biblioteket på itunes

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-07 13:28

Går ej att spola

Hej. Har ett problem med en ljudbok.

Problemet är sådant att jag inte kan spola fram eller tillbaka, så fort jag spolar mer än någon minut så hoppar den automatiskt till nästa track. Väldigt irriterande då man vill kunna spola tillbaka någon minut på sin talbok när man inte har lyssnat på ett tag.

Ni förstår säkert mitt problem, skulle vilja ha någon lösning helt enkelt. Någon som stött på problemet förut? Jag har inte hittat något liknande på något forum.

Tacksam för hjälp.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-29 17:30

Veta vilka ljudboksfiler man lyssnat på.

Finns det något sätt att veta vilka ljudboksfiler man lyssnat på? Tacksam för svar.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-19 20:49

veta vilken fil man lyssnat på

bra är att köra Join together och där sätta ihop alla filer på varje cd till en fil. Spara den som .m4b så hamnar den direkt i audiobooks och man ser i ipoden vart man är.

Bibliotekens ljudböcker i Iphone

Hej,

jag undrar om någon vet om de går att streama bibliotekens ljudböcker genom Iphone. Jag har själv prövd, men får det inte till att fungera genom Iphonens Safari. Någon som känner till någon applet för detta, eller vet om det överhuvudtaget fungerar?


Mvh

kan man på något sätt behålla spårinformationen från varje spår när man sätter ihop filerna. Vill ha en stor fil men kunna hoppa fram eller tillbaka i boken men bara hoppa något spår eller så. kan vara bra om man somnar ifrån när man lysnar. har pc.

Ursprungligen av aziraphele:

kan man på något sätt behålla spårinformationen från varje spår när man sätter ihop filerna. Vill ha en stor fil men kunna hoppa fram eller tillbaka i boken men bara hoppa något spår eller så. kan vara bra om man somnar ifrån när man lysnar. har pc.

På en PC kan man det inte. Finns inget program som kan skapa kapitel när man "bygger" sin ljudbok på en PC. Så du får skaffa en Mac och köra programmet Audiobook Builder...

Jag köpte en ljudbok i iTunes Store som visar sig som ETT spår i itunes, men i ipoden är det som om man kan gå ytterligare ett steg in i boken och välja mellan två spår ("Track 1" och "Track 2"). Problement är att jag ville ändra lite i titeln på boken, vilket jag också gjorde i iTunes, men de två spåren som endast visas i iPoden går inte att ändra information på. Någon som vet?

Ursprungligen av AttentionErnst:

Jag köpte en ljudbok i iTunes Store som visar sig som ETT spår i itunes, men i ipoden är det som om man kan gå ytterligare ett steg in i boken och välja mellan två spår ("Track 1" och "Track 2"). Problement är att jag ville ändra lite i titeln på boken, vilket jag också gjorde i iTunes, men de två spåren som endast visas i iPoden går inte att ändra information på. Någon som vet?

Det du ser som spår på iPod:en är kapitel och namnen på dessa bäddas in i filen och går inte att ändra på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-02 03:32

efterlyser enkel guide:Ljudbok på CD till iPod

Hej

"sitter på" en MacBook och iTunes 10, vill importera ljudbok bestående av 11st cd-skivor
Har utan framgång sökt efter en guide.
Hoppas därför på er hjälp

Tack på förhand
//Peter

Bevaka tråden