Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

order status

Tråden skapades och har fått 126 svar. Det senaste inlägget skrevs .

hej...
jag beställde en ipod idag och skulle testa att kolla hur långt den hade kommit (tro inte att jag trodde att den hade kommet nån vart )
på Status stog det Open och jag undrar bara vad det betyder... hoppas nån kan svara

  • Medlem
  • 2004-09-07 18:46

Det betyder att Apple är galet slöa på att fixa iPods... Näää jag vet inte. Stått så sen i fredags hos mig också.

Ursprungligen av Massimilliano:

hej...
jag beställde en ipod idag och skulle testa att kolla hur långt den hade kommit (tro inte att jag trodde att den hade kommet nån vart )
på Status stog det Open och jag undrar bara vad det betyder... hoppas nån kan svara

Att du kan avbeställa den fortfarande, vilket innebär att de inte börjat bygga den ännu.

Ursprungligen av Erik P:

Att du kan avbeställa den fortfarande, vilket innebär att de inte börjat bygga den ännu.

och hur gör jag för att avbeställa då? kollade lite men kunde inte hitta nåt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-07 22:11
Ursprungligen av Massimilliano:

och hur gör jag för att avbeställa då? kollade lite men kunde inte hitta nåt

Change or cancel your order
If your order status is listed as "Order Received" or "Open," you may change or cancel your order. If you need to change or cancel your order, please contact us right away at 1-800-676-2775. If your order has partially or completely shipped from our warehouse, you will not be able to change or cancel your order. If this is the case, please wait for your product to arrive, then return it using our standard returns process.

ok... tack så mycket...
hoppades på att den va färdig

  • Medlem
  • 2004-09-07 19:01

Jag förstår forfarande inte Apples system. Snabbare leverans = nöjdare kunder. Finns det någon förklaring varför de gör som de gör?

Ursprungligen av Midas:

Jag förstår forfarande inte Apples system. Snabbare leverans = nöjdare kunder. Finns det någon förklaring varför de gör som de gör?

Sakta leverans = nöjda kunder ändå (bara för att de vet vad som väntar dem )

sj så är jag nöjd, det tog 10 dagar för min ipod mini rosa med gravyr att komma från usa hem till min dörr

Ursprungligen av Evert:

Sakta leverans = nöjda kunder ändå (bara för att de vet vad som väntar dem )

jag fattar inte riktigt den logiken.. om det e nån

  • Oregistrerad
  • 2004-09-11 12:36
Ursprungligen av Evert:

Sakta leverans = nöjda kunder ändå (bara för att de vet vad som väntar dem )

sj så är jag nöjd, det tog 10 dagar för min ipod mini rosa med gravyr att komma från usa hem till min dörr

var köpte du din?

Tja, de gör det knappast för att jävlas iaf. Efterfrågan är stor.

  • Medlem
  • 2004-09-07 21:09

Här finns lite info om vad order status betyder.
http://www.apple.com/support/store/orderstatus.html

tack så mycket... hade skrivit fel adress
e det där ett svensk nummer eller e det till den amerikanska applestore?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-07 22:15

Om du vill ändra en gjord beställning kontaktar du Apples kundservice på telefonnummer 020-120 99 71.

Fel nr i det första, här är det riktiga.

ok... tack igen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-07 22:22

Du funderar väll inte på att avbeställa?
Det måste ju vara en grov synd.
Själv sitter jag tålmodigt och väntar, det står open hos mig med (beställde i fredags).

ja men jag måste ju göra nåt om jag skrivit fel adress

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-07 22:39

Ahh, det är jag som är seg. Ber om ursäkt.

  • Medlem
  • 2004-09-07 23:13

Hehe det är det nog inte.

Men om jag fattat det rätt så kommer "Open" inte att ändras till något annat förutom Shipped när nu det händer? Segt att logga in varje dag man kommer hem för att se om det hänt något.

  • Medlem
  • 2004-09-07 23:16

Hjälp, ser att jag inte är ensam om att sitta hemma och vänta på en ipod beställde min i söndags, lär ta nån vecka innan jag får hem min.. med gravyr också.. suck *

  • Medlem
  • 2004-09-07 23:20

Hehe, beställde i fredags så det blir väl inte förrän i går de gjorde något åt ordern. Ingen gravyr dock, jag kanske får snabbare!

känns som att Open aldrig kommer att försvinna..
beställde ju för 3 dagar sen

  • Medlem
  • 2004-09-09 20:42

Mitt open har varit sen i fredags.

On or before
15/09/2004

Förmodligen skickas den väl 15:e eller så tar det säkert längre tid. Med min tur så...

min ska skickas den 17e... men inget som jag beställt har varit i tid tidigare

oj... nu står det ju shipped... den e i holland... fattar bara inte hur man spårar den på tnts hemsida

  • Medlem
  • 2004-09-11 09:10

Härligt.

Kolla i "ska det verkligen ta så lång tid". Finns en länk där till en sida du kan söka på.

Här. http://www.apecode.com/appletrack

  • Medlem
  • 2004-09-28 09:27
Ursprungligen av Midas:

Härligt.

Kolla i "ska det verkligen ta så lång tid". Finns en länk där till en sida du kan söka på.

Här. http://www.apecode.com/appletrack

när jag skriver in det nummer som jag fått i ett mail av apple så står det att numret inte existerar eller att det är för kort. varför ? numret jag fick var W75741651 har testat både med och utan W.

/stefan

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 11:00
Ursprungligen av garp:

när jag skriver in det nummer som jag fått i ett mail av apple så står det att numret inte existerar eller att det är för kort. varför ? numret jag fick var W75741651 har testat både med och utan W.

Det där är apples webordernummer. Det kan du bara använda för att kolla status på apples orderstatus-sida.

  • Medlem
  • 2004-09-28 11:16
Ursprungligen av psychozz:

Det där är apples webordernummer. Det kan du bara använda för att kolla status på apples orderstatus-sida.

det löste sig, hittade vilket nummer jag skulle använda.

jag fattar inte heller varför dom ska vara så djävla sega! kan dom inte bara massproducera massa poddar o sen skeppa ut?

Bevaka tråden