Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

order status

Tråden skapades och har fått 126 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-09-13 21:15

ungefär hur länge tar det från man har bestält den till den kommer hem? med gravyering på backsidan, jag vill inte veta vad apple sejer det tar vill veta genom erfarenhet. jag kan tänka mej vänta i 3veckor kanje 4 veckor

jag behövde bara vänta 3 dagar men jag hade inte gravyr

//dempan

  • Medlem
  • 2004-09-13 21:38

om man har en ipod 40gb hur laddar man den laddas den genom el slad eller fierwier slad? jag tänker på jag hade tänkt och ta med den till skolan och skolan har inte fierwier så om den stöder el slad moste jag ta med den med

verkade för bökigt med studentrabbaten..
jag gör alltid så, slår till snabbt som faen. får passa mig noga sen när jag ska köpa bil. kommer bli totalt skinnad.
närå. grejen är att jag måste ha den ganska fort för jag ska till frankrike om ett tag. betalar gärna lite extra för att slippa ha ångest över att den aldrig kommer, var den är, och om något har gått fel. pallar inte med sånt. raka puckar ska det va.
lycka till med graveringen grabbar.. kan man nog fixa rätt lätt hos en guldsmed för en billig penning iofs.. men men.
tjo

  • Medlem
  • 2004-09-13 21:53

inte jobigt att att bestäla med student rabat du ringer up apples stor sejer du vill ha en ipod sen du vill ha student rabat då kollar dom up dditt csn kort nr eller om du har nåt anat sen när det är ok så lägs den på årder. typ så a det när jag köpte min g5

Ursprungligen av virreslirre:

verkade för bökigt med studentrabbaten..
jag gör alltid så, slår till snabbt som faen. får passa mig noga sen när jag ska köpa bil. kommer bli totalt skinnad.
närå. grejen är att jag måste ha den ganska fort för jag ska till frankrike om ett tag. betalar gärna lite extra för att slippa ha ångest över att den aldrig kommer, var den är, och om något har gått fel. pallar inte med sånt. raka puckar ska det va.
lycka till med graveringen grabbar.. kan man nog fixa rätt lätt hos en guldsmed för en billig penning iofs.. men men.
tjo

Ursprungligen av virreslirre:

verkade för bökigt med studentrabbaten..
jag gör alltid så, slår till snabbt som faen. får passa mig noga sen när jag ska köpa bil. kommer bli totalt skinnad.
närå. grejen är att jag måste ha den ganska fort för jag ska till frankrike om ett tag. betalar gärna lite extra för att slippa ha ångest över att den aldrig kommer, var den är, och om något har gått fel. pallar inte med sånt. raka puckar ska det va.
lycka till med graveringen grabbar.. kan man nog fixa rätt lätt hos en guldsmed för en billig penning iofs.. men men.
tjo

*gravyren
om man låter göra det hos en guldsmed så försvinner garantin... i alla fall om man ska tro på dom som ringt apple support om det

Hmm, ja, om du måste ha den snabbt så kan jag väl gå med på det

Tänk på att om du graverar hos guldsmed, så blir du av med gravyren om du skickar in din iPod på reparation.

Ursprungligen av DrRotmos:

Hmm, ja, om du måste ha den snabbt så kan jag väl gå med på det

Tänk på att om du graverar hos guldsmed, så blir du av med gravyren om du skickar in din iPod på reparation.

ööööh... varför skulle man blir det???

Ursprungligen av Massimilliano:

ööööh... varför skulle man blir det???

För att du får inte tillbaka samma iPod, och dom graverar bara om dom som är graverade via Apple Store.

  • Medlem
  • 2004-09-13 21:58

DrRotmos för att jag inte är en student?

Ursprungligen av Midas:

DrRotmos för att jag inte är en student?

Och du känner ingen student?

  • Medlem
  • 2004-09-13 22:23

Jo det gör jag väl, men jag trodde att det skulle gå snabbt och orkade inte krånga, men men...

  • Medlem
  • 2004-09-14 00:36

jag bestäler den på apple stor sen när jag får den går jag till en guld smed så får han förgyla mitt graverade som apple gjorde tänk om man hade råd

  • Medlem
  • 2004-09-14 16:21

Hehe ringde i dag och det verkade inte vara något strul. Hon tyckte det var konstigt att den inte skickats och förklarade hur deras lager fungerar och sånt. Kul att höra att det är 4 veckors tillverkningstid på en mini, tur att man inte beställde en sån.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-14 16:24

Sa det ngt om hur måga pods de kan göra på en vecka och om de hade eventuella problem?

  • Medlem
  • 2004-09-14 16:50

Näää. Hon sa att de försöker hålla lager i Holland men att det inte går nu så de skickar iPodsen direkt från fabrik för att det ska gå så snabbt som möjligt, inte för att det går snabbt, men i alla fall.

Ska ställa lite mer frågor när jag ringer på fredag, för jag antar att den inte har skickats då heller.

  • Medlem
  • 2004-09-14 16:55

va inte negativ nu

Ursprungligen av Midas:

Näää. Hon sa att de försöker hålla lager i Holland men att det inte går nu så de skickar iPodsen direkt från fabrik för att det ska gå så snabbt som möjligt, inte för att det går snabbt, men i alla fall.

Ska ställa lite mer frågor när jag ringer på fredag, för jag antar att den inte har skickats då heller.

  • Medlem
  • 2004-09-14 17:09

Haha, jag är inte så negativ. Men vad då, på fredag är det två veckor sen jag beställde.

Har hittat Star Wars Galaxies att uppehålla mig medan jag väntar.

Lite små segt om jag ska upp till Stockholm på fredag, inte kul att sitta utan musik på tåget i 4,5 timmar eller vad det nu tar.

midas? hjälper du mig att halshugga apple?
dom sa att den skulle komma idag men det gjorde den inte

  • Medlem
  • 2004-09-14 20:50

ring up tnt dom har dygnet runt upet tror jag ;). det va det när jag bestälde min G5 ** humm undrar om dom kommer i håg mej på tnt Lol**

  • Medlem
  • 2004-09-14 21:04

Massimilliano haha... Ja du, är den inte ens skickad på fredag så.

har ringt både tnt och apple nu... tnt visste ju ingenting och apple sa att jag skulle få den på tisdag

nu har den kommit fast jag e fortfarande sur... den va ju flera dagar försenad

  • Medlem
  • 2004-09-22 20:18

Kom den i dag? Det tog ett tag.

TNT ringde precis på porten, jag sken upp och tänkte äntligen kommer min ipod! Men icke öppnade lådan jag fått och insåg att det bara var mitt holidaypack... Fy fan va man sjönk ihop igen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-23 14:40

Ringde precis TNT, får min imorgon...
Man kan säga att jag är lite glad.

du har väl redan fått din midas??

  • Medlem
  • 2004-09-23 23:12

Nja, jag köpte en i butik i stället. Men det blev bara massa strul. Hade minus 2800 på mitt konto en dagn är jag skulle köpa frukost, riktigt kul.

hehehe... jobbigt det där med bittra impulsköp..

  • Medlem
  • 2004-09-25 06:48

Jag är impad gjorde min ipod bestälning nu på apples sida med student rabbat skrev in kredit kort nr sen efter 5 sek logade jag in på min bank då hade apple tagit mina pengar det va nog det snabaste företagit jag har varit med om att dra pengar. trode dom drog pengarna när dom började tilverka poden :-/. men deta är bra så nu kan jag inte slösa bort pengarna så när dom skule dra på kontot så att jag inte låt på minus så dom inte gjorde poden

Bevaka tråden