Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

order status

Tråden skapades och har fått 126 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-09-25 11:12
Ursprungligen av Golab:

Jag är impad gjorde min ipod bestälning nu på apples sida med student rabbat skrev in kredit kort nr sen efter 5 sek logade jag in på min bank då hade apple tagit mina pengar det va nog det snabaste företagit jag har varit med om att dra pengar. trode dom drog pengarna när dom började tilverka poden :-/. men deta är bra så nu kan jag inte slösa bort pengarna så när dom skule dra på kontot så att jag inte låt på minus så dom inte gjorde poden

Golab...de kommer att sätta in de dära pengarna snart igen..på onsdag så kanske de har satt in de igen.De drar först pengar från kontot för att kolla så att man är seriös och har pengar på konto.När den är skickad,det är då de dra pengarna

  • Medlem
  • City
  • 2004-09-26 18:34

Under review

det är nu 1 vecka seda jag beställde och det har inte hänt något på status sidan för min order med mitt "web id" nummer på apple.se

Det står "Under Review" brukar detta vara normalt?, hur lång tid tar det innan det händer något på apple.se inloggningen?

några timmar från order recieved till open och sen tog de en vecka tills det sog shipped och sen 1,5-2 veckor innan den kom

  • Medlem
  • 2004-09-27 18:12

Haha, fick ett paket i dag. Nu sitter jag här med två iPods. Ska lämna tillbaka den jag köpte på Siba tror jag.

  • Medlem
  • 2004-09-27 19:11

varför fick du 2?

Ursprungligen av Midas:

Haha, fick ett paket i dag. Nu sitter jag här med två iPods. Ska lämna tillbaka den jag köpte på Siba tror jag.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 20:07

Beställde en 20GB utan gravyr igår. Då stod det på byggtiden: "Leverans nu!", det gör det nu med för den delen. Grejen är att i min orderstatus står det "Open" och beräknas skickas den 7/10, alltså 11 dagar efter det att jag beställde den. Jag ringde Apple och kollade varför det var på detta viset och han jag pratade med hade ingen direkt bra förklaring, han babblade om två olika system som det kunde ta lite tid innan det synkades bla bla... Men han trodde ändå inte det var det.
Han sa åt mig att vänta på leveransbeskedet man får via mail samtidigt trodde han att den skulle skickas innan 7/10.

Jaja, man får tålmodigt vänta på sin nya älskling

  • Medlem
  • 2004-09-28 01:13

Jag fick två för att ordern från Apple inte skulle sändas men den gjorde det i alla fall och de har redan dragit pengar. Eftersom det är 30-dagars öppetköpt på Siba kan jag lika gärna lämna tillbaka den jag redan använt lite, så har jag en helt ny igen.

haha... då har ju jag fått min före dig

  • Medlem
  • 2004-09-30 04:36

min årder verkar inte ta så lång tid bestälde den natten till sundas och nu fick jag ett email som det stog

Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu levereras
ifrån fabrik. Inom de närmaste dagarna kommer du att bli kontaktad av transportföretaget
för att avtala tid för leveransmottagandet.

Beställningsdatum : 25-09-2004

och på deras sida står det nu

Web Order Number: W75641437

Shipment 1 of 1

Carrier Name Tracking Number
KUEHNE & NAGEL HIGH TECH LOGISTICS RTML61985002, 8014522018

The following items signed for by:

Product Description Product Number Product Quantity
IPOD 40G W/CLICK WHEEL PERSONALIZED-BSY P9268ZV/A 1

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up SHANGHAI, SH, CN 28 Sep 2004 19:46
Shipment Picked Up (CNSHA02) 29 Sep 2004 05:39

va tror ni kommer den nästa vecka?

och ja den är graverad eller hur det stavas nu

  • Medlem
  • City
  • 2004-09-30 11:50
Ursprungligen av Golab:

min årder verkar inte ta så lång tid bestälde den natten till sundas och nu fick jag ett email som det stog

Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu levereras
ifrån fabrik. Inom de närmaste dagarna kommer du att bli kontaktad av transportföretaget
för att avtala tid för leveransmottagandet.

Beställningsdatum : 25-09-2004

och på deras sida står det nu

Web Order Number: W75641437

Shipment 1 of 1

Carrier Name Tracking Number
KUEHNE & NAGEL HIGH TECH LOGISTICS RTML61985002, 8014522018

The following items signed for by:

Product Description Product Number Product Quantity
IPOD 40G W/CLICK WHEEL PERSONALIZED-BSY P9268ZV/A 1

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up SHANGHAI, SH, CN 28 Sep 2004 19:46
Shipment Picked Up (CNSHA02) 29 Sep 2004 05:39

va tror ni kommer den nästa vecka?

och ja den är graverad eller hur det stavas nu

Din Lyckost!
Beställde min den 15:e tror jag och idag har statusen äntligen ändrats men då till "Open" hehe jag har jämt otur med alla sorters beställningar, det spelar ingen roll vartifrån jag beställer dessutom.
Men men det känns ändå rätt ok eftersom det är en sådan härlig pryl och sedan har man ju annat att stå i just nu

Varför beställa direkt hos ipod när det finns återförsäljare som har dom hemma i butik?
Antar att det kanse kan skillja lite pengar. Men är det inte värt att betala 1-200:- extra för att få den
i handen direkt ?
Själv så fick man den ju för inköps pris weeehooooooooooo

  • Medlem
  • 2004-09-30 11:28

1 jag får student raba så jag betalar bara 3860 kr ocg i det priset ingår det att apple skriver in på backsidan vad jag vill typ beronde på jag bestälde det där så tror jag nog jag tjänade in 500kr ungefär mer eller mine. föresten om jag skule gå till ett företag dom graverar den så får man typ minst betala 200kr

Okej men jag tänkte allmänt varför man beställer hos ipod.com

  • Medlem
  • 2004-09-30 12:00

har jag skrivit ipod.com? ser inte att jag har det men om jag har det menade jag apples stor

Ursprungligen av Stotte:

Okej men jag tänkte allmänt varför man beställer hos ipod.com

Apples store, ipod.com osv osv... Just grejen att beställa online. Du har ju bättre förutsättningar om du köper i butik. Du får den direkt i handen. Pajjar den så slipper du frakta den till leverantören. Du har snabbare service om du köper den i butik. Så jag personligen anseer ju att det är värt att slänga några kronor extra på att få den servicen.

  • Medlem
  • City
  • 2004-09-30 16:57
Ursprungligen av Stotte:

Apples store, ipod.com osv osv... Just grejen att beställa online. Du har ju bättre förutsättningar om du köper i butik. Du får den direkt i handen. Pajjar den så slipper du frakta den till leverantören. Du har snabbare service om du köper den i butik. Så jag personligen anseer ju att det är värt att slänga några kronor extra på att få den servicen.

Måste bara bryta in i er diskussion

Nu är det så att den där tuffa och snabba servicen i butiker oftast är sämre och slöare än vid "vanlig" ivägskickning. Det är mina erfarenheter de senaste 8 åren på tekniksidan.
Oftast när det gäller "service" på märkesvaror så skickas varan iväg till samma ställe det är bara att butiken gör det åt dig, såvida du inte lyckats få ett fett supportavtal med t ex "ny ipod inom 24h vid skada" eller liknande.
Fast det är lite tveksamt det vilket som är bäst ALT1. Att komma hem ifrån något tråkigt till en fet AVI i lådan (alternativt att man fixat kolli-id och hoppar på posttanten ibutiken 17.55 på fredagen) eller ALT2. Att man av någon anledning får rycket inne på clasohlson och kommer ut med en bergsprängare ála tv för ett par tusen. Äh det är lika schysst båda två..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 12:23

En annan har fortfarande inte fått sina 2 minis än, står att flyget e bokat idag *suck* Tråkigt nog är man inte student längre. Så jag fick dra den på min lön istället -50% och ingen moms. hehehe Det blir riktigt billigt :)=

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 19:18
Ursprungligen av Parre:

En annan har fortfarande inte fått sina 2 minis än, står att flyget e bokat idag *suck*

Samma här... Flight Booked. För 6st iMac G5 som jobbet beställde tog det 4-5 dagar från det att första entryt gjordes (Shanghai) i AppleStores tracker till det att dom var i Holland, sedan ytterligare 1-2 dagar innan dom kom med posten. Så vi får nog vänta till slutet av nästa vecka :/

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 22:29

Då är nog min iPod på samma flygplan

  • Medlem
  • 2004-10-06 18:36

så nu fick jag reda att min 40gb 4gen ipod kommer på fredag jag bestälde den 2004/09/25. deta gick fan snapt tycker jag

  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 10:54

Jag beställde en 20GB den 26/9. Var ifrån fick du besked att den skall komma imorgon? Min ligger fortfarande i Luxemburg.

  • Medlem
  • 2004-10-07 13:03

när den liger i luxen så kan man söka efter årder nr på tnts sida om du har tur så kommer du få svar när du söker och då står det på sidan leverans dagen.sista emailet du fick av apple där det står

Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu levereras
ifrån fabrik. Inom de närmaste dagarna kommer du att bli kontaktad av transportföretaget
för att avtala tid för leveransmottagandet.

längre ner på sidan står ditt Leveransnummer ta det nr gå till

http://www.tnt.com/country/sv_se/services/online/track.html

tryck på Klicka här för att börja. sen bokar du i Referensnummer sen skriver du i ditt Leveransnummer sen sök om du har tur så går du typ

Referens Sändningsnummer Destination Upphämtningsdatum Status
XXXXXXXX XXXXXXX Falun 06 okt 2004 In Transit

Indata
Skicka ett E-mail med resultatet.

XXXXXXX Detaljer
Sändningsnummer XXXXXXX
Upphämtningsdatum
Destination Hell
Leveransdatum 06 okt 2004
Signatur
Datum Tid Ställe Status
07 okt 2004 07:25 Orebro Onforwarded For Delivery
07 okt 2004 07:22 Orebro Import Received
07 okt 2004 00:41 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
06 okt 2004 23:24 Eindhoven Shipped From Originating Depot
06 okt 2004 21:26 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
Summary / Indata

  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 14:15

Ahh nu äntligen hittar TNT mitt nummer, tidigare idag gjorde den inte det utan då använde jag http://www.apecode.com/appletrack/
Men tyvärr står det inte ett skit på TNTs tracker. Det står vart det ska och att det är jag som är kund, men inga entrys är gjorda än. Så det blir väl att vänta tills på måndag eller tisdag

  • Medlem
  • 2004-10-07 14:33
Ursprungligen av psychozz:

Ahh nu äntligen hittar TNT mitt nummer, tidigare idag gjorde den inte det utan då använde jag http://www.apecode.com/appletrack/
Men tyvärr står det inte ett skit på TNTs tracker. Det står vart det ska och att det är jag som är kund, men inga entrys är gjorda än. Så det blir väl att vänta tills på måndag eller tisdag

tnts Tracker system updateras efter 21:00 efter produkten har hamnat i deras system så flyter updateringarna på hela dagen

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-07 16:01

Golab: ser ut som att våra iPods åkte samma bil iaf Jag fick min idag vid 14 typ. Beställde natten till den 22a sept.

  • Medlem
  • 2004-10-07 16:31

dåligt av apple att inte bjuda på leverans på helger med tycker jag. jag brukar ha oturen att när jag bestäler så brukar packet koma till swe på fredag så jag moste vänta en hel jävla helg. snaka om att det slet på mina närver när jag väntade på min g5 under helgen jag kunde inte såva på hela helgen, plus datorn låg inlås på ett lager som är typ 30minuter från mej och dom upnade inte lagret inan måndag morgon klockan 04:00... får bara mag sår att tänka på det...

nu har jag sama grej jag har bestält en SonyEricsson P910i och den kommer inte inom 2 vecko till mej fy fan vilken tåtyr deta är, pluset är att mobilen komer från campuz och jag hiner få display skydet inan den kommer så jag inte repar sunder den

  • Oregistrerad
  • 2004-10-08 09:37

Jaaa, jag ringde TNT nyss och dom sa att den skulle komma i eftermiddag Måste jobba mycket idag så att tiden går fort och att man kan gå lite tidigare

  • Medlem
  • 2004-10-08 10:32

jag har min lila guliga pod i handen nu

Urk! Beställde också grejer den 26/9, men jag får enl TNT mina grejer på måndag

  • Medlem
  • 2004-10-08 10:37

då kom packet till swe troligen omkring 07:00 i morse tror ajg för dej

Bevaka tråden