Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon EOS 5D mark II

Tråden skapades och har fått 511 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av akerstrom:

Du fick den nog bara för att de visste den hade problem och ville ge dig lite skit för att du smörat så förbaskat!

min 1ds mark 3 funkar utmärkt och har alltid gjort..

Ursprungligen av jurassic579:

min 1ds mark 3 funkar utmärkt och har alltid gjort..

Min 1Ds III funkar också finfint, men 1d III var jag tvungen att lämna in för fix

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-11-20 15:30
Ursprungligen av jurassic579:

Gud vad ni kastar sand.. Vägen till att få sin kamera snabbt är som alltid att ha god kontakt och smöra för han som är listansvarig..

På så sätt fick jag min MarkIII:a en vecka efter dom kom utan att stå på någon lista..

Vi kastar väl ingen sand. Vi för ju en diskussion.

Canon has posted updates to Digital Photo Professional, EOS Utility, WFT Utility and Picture Style Editor for Mac and Windows, bringing new features as well as support for digital SLRs up to and including the EOS 5D Mark II. They've also released a new version of Canon RAW Codec for Windows, which also adds support for the EOS 5D Mark II.

An update on delivery in Germany where there appears to be a hierarchy in who gets what...

1st the local dealer (They mostly sell for the MRP, ~2499 euros in Germany).
2nd the big electronic stores (maybe around mid December)
3rd the onlinestores at the end of December.
Also Canon told German dealers that the kit with the 24-105 lens is shipped preferentially (Canon sets the dealer prices high enough that they can't really sell under 2400 Euros. )

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-11-21 15:10
  • Avstängd
  • International user
  • 2008-11-24 17:12

Tydligen så har den börjat levereras i Kina.
Test på höga iso mellan nya och gamla (Scrolla ner..):
DCFever.com - Canon EOS 5D Mark II åä¸€æœˆåº•é–‹å”®ï¼Œæ–°æ©Ÿæ¶å ˆè©¦

Jag fattar inte varför ingen kan lägga upp några Raw-exempel....

Edit: Vid närmare granskning ser det ut att vara ett förproduktionsex.

Shipments of Canon EOS 5D Mark II to U.S. dealers commencing tomorrow
Monday, November 24, 2008 | by Rob Galbraith

Shipments of the Canon EOS 5D Mark II will begin leaving Canon USA's distribution centres en route to U.S. dealers starting November 25, 2008, says Chuck Westfall, Technical Advisor at Canon USA. This should translate into some dealers being able to put cameras into the hands of customers before the end of the week, though shipping times, the speed at which dealers can absorb the arriving stock and the U.S. holiday weekend will all impact when Canon's newest 21.03 million image pixel digital SLR comes available in the U.S. in the days ahead.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-11-24 22:31

Hm, har köplats 17 hos Cyberphoto. Undrar just om man törs hoppas på leverans innan jul...

Jag gick till min butik här i Melbourne och dom sa att jag skulle vara sjukt nöjd om jag fick den före jul. Han sa också att dom redan levererat 10 stycken men det kan väl knappast stämma?

Down unders svar på El-giganten?

Adobe this evening has posted Camera Raw 5.2, the latest revision of its RAW conversion plug-in for Photoshop CS4 on Mac and Windows. Support for the RAW files from seven additional cameras, including the Canon EOS 5D Mark II, has been incorporated into this update, plus Adobe has added new features: the ability to store all adjustments made to a photo, for later loading into subsequent photos, output sharpening and a Targeted Adjustment Tool, says an Adobe announcement. Updated colour profiles are also part of Camera Raw 5.2.
----------------
Grymt!!

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-11-25 10:25
Ursprungligen av Snoopy:

Adobe this evening has posted Camera Raw 5.2, the latest revision of its RAW conversion plug-in for Photoshop CS4 on Mac and Windows. Support for the RAW files from seven additional cameras, including the Canon EOS 5D Mark II, has been incorporated into this update, plus Adobe has added new features: the ability to store all adjustments made to a photo, for later loading into subsequent photos, output sharpening and a Targeted Adjustment Tool, says an Adobe announcement. Updated colour profiles are also part of Camera Raw 5.2.
----------------
Grymt!!

Perfekt, då behöver vi bara lite Rawfiler att labba med så kan vi se hur kameran presterar!

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-11-29 14:43


...........

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-11-29 14:53

Vad menar du, har du fått din??

Ursprungligen av pierrea:

Vad menar du, har du fått din??

Canon 5D Mark II unboxed - a set on Flickr

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-11-29 18:11
Ursprungligen av pierrea:

Vad menar du, har du fått din??

Det är min kamera du ser på bilden...

Ursprungligen av Mattias L:

Det är min kamera du ser på bilden...

är inte 20papp dyrt för en hålkamera?

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-11-30 18:16
Ursprungligen av Snoopy:

är inte 20papp dyrt för en hålkamera?

Hahahahaah!

  • Medlem
  • 2008-11-29 16:29

Oj. That's neat.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-11-29 18:24

Mattias L: Hörrö, nu retas du... Berätta mer, var köpte du den!

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-11-30 23:48
Ursprungligen av pierrea:

Mattias L: Hörrö, nu retas du... Berätta mer, var köpte du den!

Jo jag retas, kameran (eller rättare sagt lådan som innehåller min kamera) är köpt i Singapore, tyvärr får jag inte hem den till Sverige förrän om någon vecka. Begreppet kinesisk tortyr har fått en ny innebörd....

Men å andra sidan så kunde jag inte motstå att få den köpt, gud vet när det blir min tur i de köer jag står i sverige? Kan ju lika gärna vara så att jag ändå får hem den innan jag skulle fått den via svensk återförsäljare. Sedan att den var lite billigare där än här är väl bara en bonus... O:-)

Inte tänkt på att kolla tidigare men "Flash X-Sync: 1/200 sec"
5Dn II hade gärna fått klara mer där.

Mattias, hade gjort samma sak, har företag och CPS och tror att jag ligger hyfsat långt fram i kön men är väldigt tveksam om jag får kameran. Känns nästan som om att får jag ingen, då köper jag en D3x NOT!
Vet inte om jag har lust att vänta till någon gång nästa år på en 5D II, jag kan lika gärna sitta kvar på min nuvarande utrustning, vänta och sen sälja bilen och köpa en S2

Vad har ni hört, när kommer era 5D II?

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-12-03 16:52

Det enda jag hört är att Fotokungen sålt ett kit med 24-105, i övrigt ingenting. Någon annan?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-12-03 17:00

Vet att jag har plats 17 i kön hos Cyberphoto men på min order står fortfarande "leveransdatum okänt".

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-12-03 19:43

Mumma!:$

Bevaka tråden