Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om GPS i iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 186 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-20 11:13

mer länkar tll kartnavigering på iPhon 3G

Navionics: The Leader in Electronic Charts

navionics är ett stort företag på sjökort för kartplottrar.

Här nämns topokartor för några europeiska områden (ej Sverige). Tunt med info, de verkar inte finnas tillgängliga än.

Skidkartor över alporter ska finans också.

Ett annat företag är Navimatics som använder vektorkartor.

Följande taget från gpspassion iphone tråd:

"I am the founder of Navimatics Corporation that develops "Marine Maps" for the iPhone.
By the way, our latest update includes waypoint support, and distance/bearing to waypoint. We have not incorporated SOG and COG yet for good reason: we have found that the iPhone GPS signal is rather erratic and cannot be used directly to accurately compute velocity. We are working on an advanced filtering technique that should produce results that can be used reliably for navigation.
Thank you and regards.
Posted by: Bill Zissimopoulos at October 19, 2008 7:08 PM"

panbo.com är en bra site attt följa utvecklingen för iphone-navigering:

Panbo: The Marine Electronics Weblog: Navionics Mobile, & other iPhone apps

Det finns AIS applikationer som låter lotsar använda AIS på iphone.

Portable Pilot Solutions

skrolla ned

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 11:52

Navionics har släppt en gratis viewer inkl. kombinerad landkartor och sjökort över en del av Italien, se Navionics i App store. Ser bra ut, liknar garminkartor.

Det kommer landkartor och kartor över skidområden i Alperna också:

Navionics: The Leader in Electronic Charts

Inte ett pip om någon läsare för garminformatet än.

Efter uppdatering 2,2

Gps fungerar bättre och sanbbare men jag undrar om någon vet hur man gör för att kunna aktivera kanppen för bussen, den går inte att markera, bara de andra 2 knapparna går att trycka...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-23 19:58
Ursprungligen av bozzman:

Gps fungerar bättre och sanbbare men jag undrar om någon vet hur man gör för att kunna aktivera kanppen för bussen, den går inte att markera, bara de andra 2 knapparna går att trycka...

Transit finns inte i Sverige om det är det du syftar på.

Har det dykt upp något bra och enkelt GPS program ännu som tillåter mig att göra följande:

Lägga in en .jpg bild av karta, ange VART på denna karta jag befinner mig just nu, förflytta mig 100meter och sedan ange detta igen, förflytta 100m och ange igen. Detta föra att den skall få en bra referens om skalan.

Och sedan skall man kunna använda denna .jpg bild som karta utan att behöva vara uppkopplad mot internet.

Om denna applikation inte finns, så kanske någon har en bra applikation som tillåter mig att ha kartor och GPS funktion UTAN att använda 3G data eller vara online?

//K

Ursprungligen av kebarb:

Har det dykt upp något bra och enkelt GPS program ännu som tillåter mig att göra följande:

Lägga in en .jpg bild av karta, ange VART på denna karta jag befinner mig just nu, förflytta mig 100meter och sedan ange detta igen, förflytta 100m och ange igen. Detta föra att den skall få en bra referens om skalan.

Och sedan skall man kunna använda denna .jpg bild som karta utan att behöva vara uppkopplad mot internet.

Om denna applikation inte finns, så kanske någon har en bra applikation som tillåter mig att ha kartor och GPS funktion UTAN att använda 3G data eller vara online?

//K

G-Map finns, men endast över US. Känner inte till något annat alternativ för icke jailbreakade iPhones. Dock skall tydligen G-Map komma för Europa också.

Med FW 3.0 så lär ju fullfjädrade alternativ komma via AppStore.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-01 16:29

Navigon kommer enligt tips till iphone-ticker.de med en app för OS3 byggd på MovileNavigator7 som redan finns för symbian och WM:

Gestern /28 april/ erreichte uns dann der folgende eMail-Text: “Habe heute auf einem T-Mobile Business Treffen erfahren, dass es mit der Firmware 3.0 von T-Mobile exklusiv eine Navigationslösung von Navigon geben wird. Nähere Infos hatte man leider nicht parat. […] Das Einzige, was ich dir sagen kann ist, dass es bei einer Präsentation erwähnt wurde und auf einer Powerpoint Folie erschien.”

Anlass genug für eine Nachfrage bei Navigons Pressesprecher, Michael Hoffmann. Die Bestätigung folgte auf dem Fuß. In Zusammenarbeit mit T-Mobile wird Navigon zum Launch des iPhone OS 3.0 eine Navigationslösung im AppStore anbieten. Basierend auf dem MobileNavigator 7, gibt es bislang noch keine Informationen zum Preis. Im Laufe der nächsten Wochen werden wir euch jedoch mit weiteren Spezifikationen versorgen können.

Bevaka tråden