Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Navigon MobileNavigator Europe släppt för iPhone

Tråden skapades och har fått 587 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 15:26
Ursprungligen av westerlu77:

Är det nån som vet när Navigon släppts med iOS 4?

Testa fråga Navigon.

Jag menar med dom nya Api:n som kommer med iOS4, multitaskingbiten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 11:59
Ursprungligen av westerlu77:

Jag menar med dom nya Api:n som kommer med iOS4, multitaskingbiten.

Om de släpper stöd för detta så kan jag gissa det blir efter den 21/6 iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-18 21:32

Waiting for Multitasking with NAVIGON MobileNavigator iPhone and iOS4?

to the new Multitasking feature of iOS4, it is possible to execute
several applications simultaneously. With the next NAVIGON update 1.6.0
for iPhone our MobileNavigator will be compatible with the new
...system software iOS4. Thereby, further tasks like phone calls, emails, webradio and all applications that also support the iPhone multitasking ability can be used during navigation with NAVIGON.

  • Medlem
  • 2010-06-23 14:04

Uppdaterade till iOS4 och nu fungerar NAVIGON ännu sämre. Verkar som att den har svårt att få position. Körde Uppsala-Enköping idag och fick låsning vis startup men sedan tappar den direkt. Har beställt Tomtom Car kit, hoppas att det hjälper.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-23 20:47
Ursprungligen av Moi:

Uppdaterade till iOS4 och nu fungerar NAVIGON ännu sämre. Verkar som att den har svårt att få position. Körde Uppsala-Enköping idag och fick låsning vis startup men sedan tappar den direkt. Har beställt Tomtom Car kit, hoppas att det hjälper.

Nej, det kommer med största säkerhet inte att hjälpa. Jag har provat kombinationen IOS4 och senast tillgängliga (iPhone OS 3.x) Navigon och det spökar duktigt med GPS. Jag utgår från att IOS4 har en något förändrad GPS-lösning vilket göra att alla program måste uppdateras för att fungera som förut. Om du frågar mig.

(Hade inte att göra med att jag körde förbi Muskö...)

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2010-06-23 22:22
Ursprungligen av Moi:

Uppdaterade till iOS4 och nu fungerar NAVIGON ännu sämre. Verkar som att den har svårt att få position. Körde Uppsala-Enköping idag och fick låsning vis startup men sedan tappar den direkt. Har beställt Tomtom Car kit, hoppas att det hjälper.

Jag får även uppmaning att ange mitt iTunes Store-lösenord så fort jag vill se en karta. Vet inte om det har att göra med Live och Panorama-tilläggen...

Ingen som hört/läst om när uppdatering kommer?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-23 23:03

Har ni låtit telefonen ligga stilla med bra GPS-mottagning ett tag? Det kan hända att telefonen behöver tanka ner GPS-kalendern. Min iPhone 3G funkade inget vidare heller med Navionics eller Navigon i början, tills jag lade den ner i fönstret och lät den vara där ett tag (med GPS påslagen).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-23 23:30

Hej
Har ett par frågor om Navigon, tänkte köpa eventuellt.

Jag vet att mottagningen påverkar asmycket huruvida den visar rätt etc. men om man har full mottagning, är den helt korrekt då? bättre eller samma som google maps-appen?
den visar nämligen fel ibland, även om man är mitt i stan, utomhus och har full mottagning.

man köper appen, är det en engångsbetalning eller per år? vissa gps-lösningar baserar på nya kartor varje år som man måste köpa som jag har förstått det.

ska man ha 1.5 ledigt totalt när man ska installera den eller vill dne har 1.5 gb ledigt utöver installations-megabyten? jag har en iphone 3GS.

stort tack

Ursprungligen av martenj:

Hej
Har ett par frågor om Navigon, tänkte köpa eventuellt.

Jag vet att mottagningen påverkar asmycket huruvida den visar rätt etc. men om man har full mottagning, är den helt korrekt då? bättre eller samma som google maps-appen?
den visar nämligen fel ibland, även om man är mitt i stan, utomhus och har full mottagning.

man köper appen, är det en engångsbetalning eller per år? vissa gps-lösningar baserar på nya kartor varje år som man måste köpa som jag har förstått det.

ska man ha 1.5 ledigt totalt när man ska installera den eller vill dne har 1.5 gb ledigt utöver installations-megabyten? jag har en iphone 3GS.

stort tack

Jag har aldrig haft problem med min. Den visar alltid var jag är och gör det exakt. Det enda jag stör mig på är att den ibland visar idiotiska vägval där jag ska svänga vänster, höger, vänster, höger, vänster höger inne i ett villakvarter istället för att köra rakt fram och sen bara ta en höger på en större väg.

Du måste vad jag förstått det som typ 2.5gb ledigt på telefonen för att kunna installera. Varje gång jag haft runt 2gb ledigt har den sagt att det inte går att installera för där är för lite utrymme på telefonen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-24 20:49
Ursprungligen av korthoga:

Jag har aldrig haft problem med min. Den visar alltid var jag är och gör det exakt. Det enda jag stör mig på är att den ibland visar idiotiska vägval där jag ska svänga vänster, höger, vänster, höger, vänster höger inne i ett villakvarter istället för att köra rakt fram och sen bara ta en höger på en större väg.

jag upplever också att Navigon med (supportat) iPhone OS fungerar mycket bra och med god precision. Jag har en liten hållare som sitter i ventilationen och då får jag bra mottagning från GPS.

Ursprungligen av korthoga:

Du måste vad jag förstått det som typ 2.5gb ledigt på telefonen för att kunna installera. Varje gång jag haft runt 2gb ledigt har den sagt att det inte går att installera för där är för lite utrymme på telefonen.

Ja, det verkar som om en uppdatering först måste skrivas till Flash innan man raderar den gamla. Det är därför som telefonen/iTunes klagar på att det inte går att uppdatera. Däremot upplever jag inget problem under körning/runtime av Navigon.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 00:09

Det kommer SNART en uppdatering för iOS 4, lugna ner er.

  • Medlem
  • 2010-06-24 12:55

SNART? Någon gång under nästa månad enl NAVIGON.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 18:34
Ursprungligen av Moi:

SNART? Någon gång under nästa månad enl NAVIGON.

Jag vet inte vad de definerar som snart.
Inom kort har jag också läst.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2010-06-25 12:12

Ingen mer som måste ange iTuneslösenordet då och då?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-25 21:32
Ursprungligen av Clas:

Ingen mer som måste ange iTuneslösenordet då och då?

I Navigon?

I så fall aldrig.

Ursprungligen av Clas:

Ingen mer som måste ange iTuneslösenordet då och då?

Varje gång.
Dessutom fungerar inte programmet alls för mig i iOS4. Irriterande, fruktansvärt irriterande! Dåligt av Navigon att inte ha släppt en uppdatering. Av någon anledning får jag upp nattkartan trots att jag ställt in den på dag. Sen klarar den inte av att navigera heller trots att den hittar var jag är.

Japp, det kommer då och då

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-27 12:42

Den funkar för mej (3Gs). Även Eniro och hitta.se funkar för mej men andra har rapporterat problem. Men andra appar kraschar hos mej direkt vid uppstart, så det verkar vara lite random....

Ursprungligen av kenjon:

Den funkar för mej (3Gs). Även Eniro och hitta.se funkar för mej men andra har rapporterat problem. Men andra appar kraschar hos mej direkt vid uppstart, så det verkar vara lite random....

Är inte fel på själva gps:en för den fungerar. Använder Runkeeper Pro och andra program som använder gps:en och det fungerar utmärkt. Är bara Navigon. Raderat det från telefonen och håller på att installera på nytt. Hoppas det hjälper!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-07 13:19

Hi All, we understand that you are waiting impatiently for the new
update 1.6.0. Please believe us, our dev team is working almost 24/7 to
provide you with some great new features. We are asking for your
understanding. Complex applications (as ours) sometimes need a little
bit more time for the developing process. But we are pretty sure t...hat
you will love the upcoming update. Thank You!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-07-07 14:58
Ursprungligen av zappee:

Hi All, we understand that you are waiting impatiently for the new
update 1.6.0. Please believe us, our dev team is working almost 24/7 to
provide you with some great new features. We are asking for your
understanding. Complex applications (as ours) sometimes need a little
bit more time for the developing process. But we are pretty sure t...hat
you will love the upcoming update. Thank You!

Vem/vad är källan? Kan man läsa mer om dessa nya features någonstans?
(Står fortfarande och velar mellan TomTom och Navigon)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-07 18:45
Ursprungligen av lensv:

Vem/vad är källan? Kan man läsa mer om dessa nya features någonstans?
(Står fortfarande och velar mellan TomTom och Navigon)

NAVIGON | Facebook är källan.

Nu är 1.6.0 släppt

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-07-10 17:11
Ursprungligen av heiko:

Nu är 1.6.0 släppt

Oaktat dom nya funktionerna - visst är väl applikationen lite rappare igen? Rent av något snabbare än på 3.x-tiden? Huruvida den är lika bra igen på att låsa GPS har jag inte möjlighet från köksbordet... Någon?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-07-10 11:24

Allright... Vad jag kan se så verkar det inte ha tillkommit några direkt revolutionerande nyheter (som vi kommer att älska )
..eller har jag missat något?

Ser ut som att man måste om de saker man köpt tidigare

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2010-07-10 12:15
Ursprungligen av heiko:

Ser ut som att man måste om de saker man köpt tidigare

Inte för mig. Det fungerar inte att "uppdatera inköp"?

Ursprungligen av Clas:

Inte för mig. Det fungerar inte att "uppdatera inköp"?

Hittar inte denna "knapp".
Vid förra uppdatering fungerade utan några konstigheter.

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-07-12 20:47
Ursprungligen av heiko:

Hittar inte denna "knapp".
Vid förra uppdatering fungerade utan några konstigheter.

Har samma problem hittar inget sätt att instalera panoroma view 3D utan att köpa det igen, riktigt irriterande!!
Är det någon som har lyckats att instalera det efter uppdatering utan att köpa det igen???

Bevaka tråden