Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Navigon MobileNavigator Europe släppt för iPhone

Tråden skapades och har fått 587 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-17 09:33
Ursprungligen av hyllplan:

Hmm kan man stänga av voice directions? Jag använder TomTom car kit så jag vill fortfarande köra ut ljudet så att jag kan lyssna på musik

Du kan stänga av ljudet i programmet. Sen kör du iPod i bakgrunden. Borde väl funka?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2011-04-14 20:49

Ny Navigonversion ute nu, 1.8.0. Kartuppdateringar bl a därav den stora filen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-15 01:25
Ursprungligen av Le:

Ny Navigonversion ute nu, 1.8.0. Kartuppdateringar bl a därav den stora filen.

Filen är alltid lika stor då hela mjukvaran alltid uppdateras vid varje uppdatering.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2011-04-14 21:54

Laddade hem uppdateringen men fortfarande samma versionsnummer (1.7.0) i Navigons info.Skumt.

Intressant att det som in-app finns lastbils- och husbilsnavigering men 749:- är lite mycket men billigare än vad det kostar som tillägg till deras navigatorer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-15 06:16

569 kr för europaversionen måste väl innebära rea igen, har för mig att jag såg den för 800+ kr nyligen!?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-15 11:50
Ursprungligen av Per:

569 kr för europaversionen måste väl innebära rea igen, har för mig att jag såg den för 800+ kr nyligen!?

Japp

"Until 28 April app versions are up to 33 percent off"

Europaversionen har varit nere i 419:- vid två tillfällen - dock bara under 4 dagar bägge gångerna!

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2011-04-19 19:10

Har upptäckt några märkliga kartuppdateringar, där en vägsträcka jag ofta åker har återfått sina "gamla" hastighetsgränser (90 och 70). Tycker de är ganska slöa på just hastighetsuppdateringarna över lag...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-21 16:47
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2011-05-06 11:52

1.8.1 släppt! Undrar om de rättat till kartfelen som uppstod i förra versionen redan....

Annars är det tydligen inte bara jag som fått skriva i Apple-ID varje gång man ska använda den, därav den nya versionen.

Uppdateringen fixade till det där med Apple-ID på iPhone 3GS men INTE på iPad1!?

Men det är ju inte något problem av klicka avbryt när den frågar efter login eftersom
APP:en fungerar i alla fall.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2011-05-07 09:18

...och kartorna verkar visa samma fel som förut.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-07 15:10
Ursprungligen av Clas:

...och kartorna verkar visa samma fel som förut.

Har du rapporterat felen hos Navigon?

Version 1.8.2 finns nu för nedladdning. Om kartfelen är fixade har jag inte en aning om men man kan ju hoppas.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-27 11:02
  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-05 14:15

Sådärja, dröjde inte länge innan Garmin ska börja mjölka pengar ur Navigonfolket.

New generation of NAVIGON apps

Ursprungligen av zappee:

Sådärja, dröjde inte länge innan Garmin ska börja mjölka pengar ur Navigonfolket.

New generation of NAVIGON apps

Det vill säga, kartuppdateringarna ingår inte längre? Står inte det i avtalet att dom gör det?

Så typiskt. Hoppas priserna blir vettiga. Det finns ju en anledning till att jag sålde min Garmin-navigator, med uppdateringspriser på runt tusen spänn är det inte så intressant liksom...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-05 14:24
Ursprungligen av carlsson:

Det vill säga, kartuppdateringarna ingår inte längre? Står inte det i avtalet att dom gör det?

Så typiskt. Hoppas priserna blir vettiga. Det finns ju en anledning till att jag sålde min Garmin-navigator, med uppdateringspriser på runt tusen spänn är det inte så intressant liksom...

Verkar som de blir separata ja. Hm, vilket avtal?

Ja, det får man hoppas. Mailade nyss Navigon för att få lite mer svar.

Har inte köpt Navigon än, ska snart göra det. Under tiden undrar jag hur det funkar med röstkommandona om man samtidigt spelar musik via sin FM-sändare? Tonar Navigon ner ljudet, blandar den hej vilt, eller kör den via iPhones högtalare?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-02 11:24
Ursprungligen av carlsson:

Har inte köpt Navigon än, ska snart göra det. Under tiden undrar jag hur det funkar med röstkommandona om man samtidigt spelar musik via sin FM-sändare? Tonar Navigon ner ljudet, blandar den hej vilt, eller kör den via iPhones högtalare?

Den kör den källan du har det på, dvs har du det via dock-kontakten med t.ex. en bilstereo så kommer ljudet även där, den tonar då ner musiken medans den berättar vad den vill berätta, sen återgår musiken till vanlig volym igen. Fungerar kanon imo.

Ursprungligen av Cokey:

Den kör den källan du har det på, dvs har du det via dock-kontakten med t.ex. en bilstereo så kommer ljudet även där, den tonar då ner musiken medans den berättar vad den vill berätta, sen återgår musiken till vanlig volym igen. Fungerar kanon imo.

Perfekt!

Surt om man får betala för uppdateringarna då eftersom Navigon körde med modellen "betala för appen så är uppdateringarna gratis".. -_-

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2011-09-05 14:43
Ursprungligen av Pain Reaper:

Surt om man får betala för uppdateringarna då eftersom Navigon körde med modellen "betala för appen så är uppdateringarna gratis".. -_-

Så mycket till uppdateringar har det väl i och för sig inte varit...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-05 14:58

Är det ens möjligt att ta betalt för uppdateringarna i AppStore?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-05 14:59

Kanske blir in-app purchase? Bara spekulationer från min sida dock.

Ursprungligen av zinned:

Är det ens möjligt att ta betalt för uppdateringarna i AppStore?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-05 20:05
Ursprungligen av zinned:

Är det ens möjligt att ta betalt för uppdateringarna i AppStore?

Se länken jag postade. De ska särskilja kartor och appen, de ska ha en app där du bara hanterar dina kator (uppdateringar, köpa nya, o.s.v).

"A central element of the new concept is the separation of map and app: with “NAVIGON MyMaps” smartphone users have the option to only load the maps onto their app that are needed for their next trip. All other maps can be individually loaded on the smartphone as required. "

Hur det ska fungera är dock en bra fråga, kanske någon feature som Apple tillåter i och med iOS 5?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-09-06 09:17

Trist utveckling... Jag hade just börjat gilla Navigons app, men då är det väl bara att återgå till TomTom som gäller (och hoppas att inte de följer samma spår).

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-06 18:02

NAVIGON I guess we need to describe the upcoming update a little more detailed:
Every user gets the new app 2.0 as a free update incl. the right to download the latest NAVTEQ map data currently available. Users only need to download and carry around the maps that are currently needed. An integrated map manager allows the users to download and delete the maps on the iPhone as they like.
On top of this we will offer a one time In App Purchase option for "FreshMaps" which will provide new map updates on a quarter year basis.

Ursprungligen av zappee:

NAVIGON I guess we need to describe the upcoming update a little more detailed:
Every user gets the new app 2.0 as a free update incl. the right to download the latest NAVTEQ map data currently available. Users only need to download and carry around the maps that are currently needed. An integrated map manager allows the users to download and delete the maps on the iPhone as they like.
On top of this we will offer a one time In App Purchase option for "FreshMaps" which will provide new map updates on a quarter year basis.

Det gav ganska bra klarhet i det hela

Bevaka tråden