- Adrian B
- Medlem ●
- Umeå
Nu roar sig Gizmodo med att hänga ut killen som slarvade bort mobilen: How Apple Lost the Next iPhone - Leak - Gizmodo
Ett litet plus är att de länkar till killens Flickr sida där man kan se ett par bilder som med hyfsad sannolikhet är tagna från den nya iPhonen. Rätt mycket bättre kvalitet än vad man får ur en 3G/3GS idag!
Finns det någon som tvivlar på att det här är den nya iPhonen längre?
Nu roar sig Gizmodo med att hänga ut killen som slarvade bort mobilen: How Apple Lost the Next iPhone - Leak - Gizmodo
Ett litet plus är att de länkar till killens Flickr sida där man kan se ett par bilder som med hyfsad sannolikhet är tagna från den nya iPhonen. Rätt mycket bättre kvalitet än vad man får ur en 3G/3GS idag!
Finns det någon som tvivlar på att det här är den nya iPhonen längre?
Jag tycker historien låter skum ändå. Skulle Apple verkligen släppa en kommande iPhone utanför "murarna" på detta sätt? Man fundera på om det kan vara en kontrollerad läcka eller inte.
Samtidigt var jag inne på hans flickrsida imorse, han hade fått lite kommentarer som ex:
"Working for Microft now?" "How is Work?".
Nu har han spärrat sin flickrsida.
Jag tycker historien låter skum ändå. Skulle Apple verkligen släppa en kommande iPhone utanför "murarna" på detta sätt? Man fundera på om det kan vara en kontrollerad läcka eller inte.
Samtidigt var jag inne på hans flickrsida imorse, han hade fått lite kommentarer som ex:
"Working for Microft now?" "How is Work?".
Nu har han spärrat sin flickrsida.
Fast de måste ju "fieldtesta" en telefon, så det är nog större chans att en sådan kommer utanför campus än en bärbar dator eller iPad (utan 3G).
Ni tror askmolnet från vulkanutbrottet på Island är jobbigt? Vänta tills ni får se askmolnet efter Steve Jobs utbrott över iPhone-prototypen...
hehehehe.... bara hans hjärta pallar utbrottet
Vilken blunder, huvuden kommer att rulla när Steve är klar för dagen ...
Tyvärr verkar Gizmodo vara helt överbelastade för tillfället. Hade tänkt titta på videorna nu när man kommit hem från jobbet. Riktigt segt går det i alla fall.
Här.
YouTube - New iPHONE 4G HD revealed LEAKED Full SPECS hands on - Apple Phone
Tack! Det fungerade ändå till slut, men seg är sidan...
Jag är lite förundrad över att de inte visar upp skärmen påslagen, med "Connect to iTunes"-bilden, så vi kan få se hur det ser ut.
Den ser intressant ut och formen är ok. Trots allt, det är finns inte så mycket att laborera med, man har fysiska lagar att ta hänsyn till och jag har alltid gillat "candybar" formfaktorn så habegäret ökade...
Speciellt eftersom jag fingrade på kompisens HTC Desire så blev jag sugen på en skarpare skärm. Den är bra på Desire och nuvarande iPhone kom på efterkälken där
Gizmodo funkar här, se This Is Apple's Next iPhone - Iphone 4 - Gizmodo
Måste säga att jag gillar den nya designen! Och högre upplösning, större batteri, noise cancelling, LED blixt och lite annat låter ju inte fel!
Ja jag vet, det var tidigare som den var väldigt seg.
Är det någon som vet när den kan vara tänkt att släppas till försäljning?
Hur skulle någon kunna veta det?! En bra gissning är väl att den släpps vid den tid alla iPhone släppts, d v s juni-juli.
Sidenote, på 20 minuter har ytterligare 260 000 besökare läst den artikeln. Kan förstå varför siten var så seg
Haha ja det måste vara Gizmodos scoop of a lifetime.
Hur skulle någon kunna veta det?! En bra gissning är väl att den släpps vid den tid alla iPhone släppts, d v s juni-juli.
Haha ja det måste vara Gizmodos scoop of a lifetime.
Man undrar hur mycket de betalat för den "hittade" telefonen.
Tydligen är det även olagligt att inte lämna in hittegods till polisen i Californien.
Tydligen är det olagligt att inte lämna in hittegods till polisen i Californien.
Ja, det skall bli intressant att se om de får något "cease and desist"-brev från Apple.
Det verkar inte vara några större tvivel om att det är en prototyp från Apple. Det är mycket möjligt att den slutliga versionen kommer skilja sig något men för min del får den gärna se ut så här för den är mycket snyggare än nuvarande iPhone.
Tydligen är det även olagligt att inte lämna in hittegods till polisen i Californien.
Och enligt Gruber så är det verkligen fråga om "hittegods" med "fingrarna i luften". Apple hävdar att denna prototyp inte är borttappad utan stulen
Jag fattar det som att Gruber tvärtom säger att den nödvändigtvis inte alls är "lost" och att han själv inte vill använda det uttrycken och att Apple säger att den är stulen.
Och enligt Gruber så är det verkligen fråga om "hittegods" med "fingrarna i luften". Apple hävdar att denna prototyp inte är borttappad utan stulen
iClarified - Apple News - Apple Considers iPhone 4G Prototype Stolen, Not Lost
Ju mer jag läser om alltihop, desto mer frågande ställer jag mig till huruvida den verkligen bara "hittades", blev "borttappad" eller "stulen". Känns som om Apple läckt den med avsikt. Kan ju finnas flera skäl för detta.
Förvirra, få folk att tro att nästa iPhone ser ut så här, när den egentligen kommer att ha en något annorlunda design.
Hype, nu när HTC m fl släpper nya telefoner vill de se till att folk får se hur nästa iPhone kommer att se ut.
Ju mer jag läser om alltihop, desto mer frågande ställer jag mig till huruvida den verkligen bara "hittades", blev "borttappad" eller "stulen". Känns som om Apple läckt den med avsikt. Kan ju finnas flera skäl för detta.
Kanske, men det är ju inte så likt Apple i så fall. I samband med att iPhone skulle släppas i Sverige var det ju någon som såg en Apple rep på Arlanda med en andra generationens iPhone. Dom måste ju hursomhelst göra ganska stora tester av telefonerna innan dom släpps och då skulle det ju kunna hända att en tappas eller blir stulen.
Kanske, men det är ju inte så likt Apple i så fall. I samband med att iPhone skulle släppas i Sverige var det ju någon som såg en Apple rep på Arlanda med en andra generationens iPhone. Dom måste ju hursomhelst göra ganska stora tester av telefonerna innan dom släpps och då skulle det ju kunna hända att en tappas eller blir stulen.
Jovisst, men allt låter bara så osannolikt. Tänk på iPad som var fastsatt i arbetsbänkarna hos Apple, täckta med svart tyg och allt det där. Hursomhelst, om den har försvunnit från Apple av misstag lär nog den här historien inte vara slut än och Gizmodos artikel lär i så fall försvinna.
Dom har säkert många prototyper ute på fälttest - att en tappas är nog plausibelt. Men...att den sedan hittas av "insatta" och sedan hittar ut i media på detta sätt är osannolikare.
Jag tror att den är planterad av Apple. Man kan inte säga att det "är olikt Apple" - vi vet inte om dom gjort det tidigare. Många företag håller på så här, framför allt bilindustrin. Jag tror att dom planterat många gånger och jag tror att detta är en plantering. Varför? Det får vi aldrig veta så klart...det kan ha med interna orsaker att göra, det kan ha med grejer som händer på Wall Street att göra, det kan ha med den vanliga varumärkesexponeringen att göra. Det är inte olagligt. Det är bizniz.
Om Apple tar tillbaka den - och det gör dom ju om det nu är deras - utan att driva några som helst juridiska processer så tar jag det som en bekräftelse på min teori.
Jag hoppas vid min Gud att detta nu är kommande iPhone, har svårt att föreställa mig en snyggare iPhone!
Kommer drömma om denna tills den finns hos mig och jag hoppas det är snart, väldigt snart
Hehehe känner ungefär likadant.
Jo, man hoppas ju verkligen att den kommer att se ut så där i juli i butikshyllorna också. Detta är världens snyggaste telefon alla kategorier. I min fantasi hade jag hoppats på något i denna stil (jag fattade inte heller rundningarna på Iphone).
Jag hoppas vid min Gud att detta nu är kommande iPhone, har svårt att föreställa mig en snyggare iPhone!
Kommer drömma om denna tills den finns hos mig och jag hoppas det är snart, väldigt snart
Jag vet ju inte om just det nödvändigtvis skulle vara en bekräftelse på din teori i.o.f.s. Men att det är olikt apple kan man väl säga, dom läckor som stämmer brukar ju inte komma ut innan några dagar innan produkten annonseras. Detta är ju dessutom betydligt mer än ett suddigt foto och något som inte liknar en tidig prototyp direkt. Men det du säger är ju självklarheter så klart, bara det att just Apple brukar skilja sig åt hur andra teknik företag lanserar nya produkter.
Det känns bra att man har en "gammal" iPhone 3G nu. Bytet till nästa generation kommer att kännas stort. Jag är nu lite nyfiken vad denna telefon kan få för CPU eftersom de har egen tillverkning av CPUér. När man ser att den ska ha ett större batteri funderar man på om de kommer att rikta in sig på längre batteritid precis som de gjort med sina laptops.
Det känns bra att man har en "gammal" iPhone 3G nu. Bytet till nästa generation kommer att kännas stort. .
Känner exakt likadant, men hade helst velat att apple utvecklat någon supermetod för att kunna ha en hel Unibody i aluminium på baksidan, och ändå kunna ha en vettig "täckning". De hade varit ljuvligt