Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har hittat det. Det var en htc evo 4g
Comparison: iPhone 4 Retina Display vs. HTC EVO 4G | Cult of Mac

Wow, ja det understryker ju bara hur läcker skärmen är (HTC EVO 4G är förstås en grym skärm också om än inte i samma klass, men jag tänker mest utifrån 3GS).

Ursprungligen av Patrik D:

Helt ärligt, jag såg ingen större skillnad på de bilder som Steve Jobs jämförde, speciellt inte den där hemsidan (minns inte vilken), jag förstod inte vilken som skulle vara bättre.

Ja men du kan väl inte på allvar utgå ifrån en starkt komprimerad videoström? Hela poängen är ju extremt hög upplösning och det går förstås inte att se i en sådan video.

Ja menade förstås inte själva bilderna som visades, jag menade hur det beskrevs av Jobs i ord och hur reaktionerna var från de som fick se den live efter keynoten, som till exempel MacWorld:

We placed an iPhone 3GS and an iPhone 4 side by side. The results were readily apparent. Text on the iPhone 3GS, while quite readable, showed noticeable pixelation. We couldn’t pick out any pixels on the iPhone 4’s text; as Apple claims, this screen really makes text look like something you’d find in a book or a magazine, with none of the artifacts that we’ve come to expect from a LCD display.

[...]

Photos and videos are absolutely spectacular on the iPhone 4. It really is like looking at a self-illuminated photographic print, not a computer image. High-resolution videos play smoothly and look immaculate.

Eller varför inte hur Apples hemsida visar det med hjälp av interaktiv grafik.

Men du känner ändå att det bara är en gäspning?

Ursprungligen av Adrian B:

Men du känner ändå att det bara är en gäspning?

Inte en gäspning, men på en 3.5 tums skärm så känns det väldigt hypat, om det vore en iPad så skulle jag förstå, men jag har alltid varit nöjd med skärmen på iPhone.

Men jag kanske ändrar mig när jag får se skärmen i verklighet? Att se på Apples hemsida och jämförelser är inte heller så intressant, mina ögon är ju det enda som betyder något personligen

Ursprungligen av Patrik D:

Inte en gäspning, men på en 3.5 tums skärm så känns det väldigt hypat, om det vore en iPad så skulle jag förstå, men jag har alltid varit nöjd med skärmen på iPhone.

Men jag kanske ändrar mig när jag får se skärmen i verklighet? Att se på Apples hemsida och jämförelser är inte heller så intressant, mina ögon är ju det enda som betyder något personligen

Jag var också nöjd - tills jag såg en Desire och det var en skillnad men som du säger - vi måste få se den i verkligheten:)

Adrian: Du hade rätt, det var en Android på sista bilden, undrar bara vilken telefon? Tror inte att det var Desire.

Ursprungligen av Patrik D:

På en 3.5 tums skärm så känns det väldigt hypat, om det vore en iPad så skulle jag förstå, men jag har alltid varit nöjd med skärmen på iPhone.

Jo, men det är för att du inte vetat bättre. Jag menar inte det som en nedlåtande kommentar, jag känner precis samma sak, jag har använt iPhone sedan 2007 och aldrig har jag tänkte "oj, vad jobbigt att skärmen inte har 300 ppi", utan jag har varit nöjd med den. Men det i sig betyder inte att en ny skärm inte kan vara ett jättelyft ändå.

Ursprungligen av Patrik D:

Men jag kanske ändrar mig när jag får se skärmen i verklighet, att se på Apples hemsida och jämförelser är inte heller så intressant, mina ögon är ju det enda som betyder något

Jag har ju inte skett skärmen själv, men till skillnad från dig tar jag till mig vad andra som sett den säger (se mina citat ovan) och jag tror du kommer att ändra dig.

Och jag tycker faktiskt Apple interaktiva exempel sin sida där man för ett förstoringsglas över skärmen (se exemplet med The New York Times lite längre ner på sidan) är så gott exempel som det går att göra det, rent tekniskt. Det visar ju på en oerhörd förbättring.

Du kanske också jämför inspelningars ljudkvalitet genom telefonlyssning?

Ursprungligen av Patrik D:

Helt ärligt, jag såg ingen större skillnad på de bilder som Steve Jobs jämförde, speciellt inte den där hemsidan (minns inte vilken), jag förstod inte vilken som skulle vara bättre.

Jepp. För mig en underordnad - lågprioriterad - sak (på en smartphone). Hade hellre sett 1080p video - med valfitt 25 eller 30 fps dessutom. AVCHD.

Ursprungligen av Adrian B:

Känner du samma sak efter gårdagens keynote?

Ursprungligen av Zimmerman:

Jepp. För mig en underordnad - lågprioriterad - sak (på en smartphone). Hade hellre sett 1080p video - med valfitt 25 eller 30 fps dessutom. AVCHD.

Så det är viktigare att mobilkameran som du avskyr (mister "För mig är alla mobilkameror bara skit") ska ha 1080p video (trots att optiken antagligen inte gör upplösningen rättvisa) än att skärmen du tittar på hela dagarna har en märkbart bättre upplösning?

Ibland blir jag inte klok på om du bara måste vara motvalls av princip och bara driver med oss eller på allvar menar vad du skriver. Jag tror du kommer bli imponerad av skärme om du ser den.

Säg mig, hur ofta har du upplevt att något du filmat med en mobilkamera lider av att vara 720p istället 1080p? Är det ett stort problem i din vardag? Tror du på allvar att detta är den viktigaste prioriteringen för merparten av iPhone-användarna?

BlackSmp och Archangel:

Näe precis, ryktena är gamla och jag har inte hört några nya, kom bara att tänka på det och ville bara höra hur folk spekulerade.

Jag ser helt klart problem med mindre skärm eftersom programmen idag förutsätter en viss upplösning. Det går ju inte bara att minska skärmen (med bibehållet antal pixlar) eftersom våra fingrar är lite stora som tidigare.

iPhone kräver helt enkelt en viss grundstorlek och skulle Apple börja banta den måste de nästan skapa ett nytt alternativt gränssnitt, vilket väl är tveksamt till att de vill göra. Och det är ju inte så att dagens storlek säljer dåligt direkt.

Jag kan däremot tänka mig att om Apple vill ha en billigare modell så kan de fortsätta med en enklare modell med standardupplösning (förutsatt att ryktena om "iPhone HD" är sanna).

Om jag nu får diskutera om en annan telefon (åtminstone en liten stund) eftersom Adrian tog upp ryktet om Nanon så har jag en gammal kollega med insikt i SEs produktprogram. Han trodde att X10 Pro skulle kunna bli riktigt bra eftersom den kommer att vara optimerad för enhandhantering och menade att iPhone var svår att hantera med en hand.

Förutom att det nu inte är sant för med min hand och telefonen i stående läge är det inget problem att hantera den med en hand (liggande är en annan sak). Tvärtom , som Adrian skriver - det skulle vara svårt att hantera tangentbordet med en ännu mindre skärm...

(Däremot så är X10s skärm så pass stor att det var svårt för mig att nå över hela skärmen när jag höll telefonen i en hand.)

Så nanoryktet (som har sin grund i att vissa analytiker ville ha en billigare entrylevel telefon) tror jag är "grundlöst". Det kommer att lösas genom att 3GS:en kommer att finnas kvar som en entrymodell med endast en minneskonfiguration. Det är det som kommer att bli "nanon" på samma sätt som 3G blev "nano" när 3GS kom. Man har ju redan investerat i utvecklingsen för 3GS så det finns ingen anledning att ta fram en annan modell.

Så spekulerar i alla fall jag men jag får ju inte betalt för att vara marknadsanalytiker, så vad vet jag:cool:

OM det skulle komma en billigare modell av iPhone så skulle den inte vara mindre - av anledningar avhandlade ovan. Den KAN inte bli mindre om man vill behålla magical apple user experince. Liksom. Våra händer och ögon sätter gräns.
Men...det skulle kunna komma en som har segare processor och lägre upplösning - men bara om Apple kommer över sora mängder av dessa sämre komponenter...som snart kanske inte ens finns.
Njae...jag tror det blir bara en modell. En för alla. Det är appsen som gör skillnad vad man har den till. Inte hårdvaran.

Jag tror mer på det som Adrian är inne på. Om det kommer en iPhone HD - en lyxmodell som är en blandning av iPad och en iPhone, blir den nuvarande iPhonen blir vad iPhone 3G är - lite billigare, ingångsmodell.

Skulle man inte kunna göra skärmen lite mindre, fast med samma upplösning?

Ursprungligen av Patrik D:

Jag tror mer på det som Adrian är inne på. Om det kommer en iPhone HD - en lyxmodell som är en blandning av iPad och en iPhone, blir den nuvarande iPhonen blir vad iPhone 3G är - lite billigare, ingångsmodell.

Exakt.

Ursprungligen av Patrik D:

Skulle man inte kunna göra skärmen lite mindre, fast med samma upplösning?

Problemet är just att fingrarna du ska använda i gränssnittet fortfarande är lika stora. Allt blir lite svårare om skärmen krymper. Markera text, träffa rätt tangenter när man skriver, precision i spel osv. Att krympa någon ynka procent går säkert bra utan att det märks, men inte mer än så, innan det ger en sämre användarupplevelse.

Jag postade detta i en annan tråd, men det passar bra här också.

Såhär såg det ut förra året med olika datum kring lanseringen av iPhone 3GS (rätta mig om något datum skulle vara fel):

8 juni 2009: iPhone 3GS presenteras på WWDC.
19 juni 2009: iPhone 3GS släpps i USA och vissa andra länder.
26 juni 2009: iPhone 3GS släpps i ytterligare några länder.
31 juli 2009: iPhone 3GS släpps i Sverige (några veckor försenad, den var först utlovad 1-2 veckor efter 26 juni).

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-04-08 13:35

Fördelen med fler pixlar på skärmen är uppenbara

Apple kan välja att klämma in fler ikoner (likt många som kör JB idag)
Ikoner, bilder och text kan göras snyggare.
Bilderna som kameran tar visas mer rättvist.

När systemkamerorna gick från gamla standarden på upplösning, till 920.000 punkter så var detta ett stort lyft och detta då på 2,5 och 3" skärmar.

Är där inte tal om blixt till kameran? Kameran som sitter i 3Gs:en är helt ok. Visst, den kan inte mäta sig med de som SE lyckats trycka i men den är fortfarande ok. Det den fattas är en blixt eller lampa. Något som helt enkelt lyser upp i mörkret och gör att man kan bilder när det är mörkt. Alla mina telefoner sen 2004 har haft autofokus samt en blixt. Förstår inte varför inte Apple proppat i det i telefonen sen tidigare.

Hur är det sen med designen? Tycker iPhonen tappat i utseende sen den först kom 2007. När den kom var den det tuffaste man kunde ha. Riktigt fräck! Men när man tittar på den idag ser den helt enkelt inte lika häftig ut där med sin knapp. Jämför man med SE X10 så är iPhonen helt enkelt ful.

Saker jag vill få in i nästa uppdatering:

* ta bort ljudlösknappen uppe till vänster. Alldeles för enkel att komma åt och av misstag stänga av ljudet på sin telefon. Lös det genom att lägga in profiler

* sätt i en bättre högtalare till ringsignalen för den som sitter i idag är löjligt låg. På mitt jobb är det mycket maskiner runtomkring mig och jag hör faktiskt aldrig ringsignalen när det ringer och då menar jag aldrig! Det som räddar mig är att jag som tur är känner av vibratorn. Det roliga är att jag kan höra kollegornas telefoner ringa i allt oväsen trots att de står ett par meter ifrån mig.

* sätt i en bättre kamera där bak. Bryr mig inte om hur många mexapixel det är i den. Sätt bara i bättre optik samt en hjälpbelysning till den. En xenon-blixt hade varit underbart men jag nöjer mig med en SE lampa ala 2004. Bara kameran får någon stödbelysning!

* ta bort hemknappen och sätt dit två knappar istället. En för att svara på samtal och en för att lägga på. Svara knappen får gärna ha en funktion som med ett knapptryck får upp de senast slagna nummerna. Som det är nu är iPhone riktigt bra på allting förutom att vara just en telefon! Jag tycker de har gjort det för svårt att ringa samtal på den. Inte för att det egentligen är svårt men det är långt ifrån smidigt!

Ursprungligen av korthoga:

Är där inte tal om blixt till kameran?

Jo, det finns rykten om det utifrån vad som hittats i iPhone OS 4.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-04-10 09:20

Tycker kameran i 3gs är en av de bättre på mobiler just nu! Men en blixt hade inte varit helt fel!
Har du provat att ladda ner nån annan ringsignal för de som följer med hörs inte bra i bullriga miljöer, jag har en som heter r2d2 och den är svårt att missa!

Ta bort ljudlösknappen tycker inte jag är en bra ide, väldigt smidigt om man ska in på möte eller liknande, man behöver inte ens ta upp telefonen ur fickan för att stänga av ljudet!

Håller tyvärr inte heller med om att det är långt för att ringa samtal, inga fler knappar tack.
lås upp, trycker på telefonappen, välj favoriter eller senaste samtal räcker 99% av gångerna.

Ny design hade varit kul, men att iPhonen är ful jämfört mot andra telefoner vet jag inte. Den ser enkel ut inte en massa onödiga saker på precis som de alla andra apple produkter. Och den har ju fått nytt utseende en gång sen 2007. Men kan de göra den tunnare och kanske i nått nytt material är det inte helt fel.

Ursprungligen av Pascoe:

Tycker kameran i 3gs är en av de bättre på mobiler just nu! Men en blixt hade inte varit helt fel!
Har du provat att ladda ner nån annan ringsignal för de som följer med hörs inte bra i bullriga miljöer, jag har en som heter r2d2 och den är svårt att missa!

Ta bort ljudlösknappen tycker inte jag är en bra ide, väldigt smidigt om man ska in på möte eller liknande, man behöver inte ens ta upp telefonen ur fickan för att stänga av ljudet!

Håller tyvärr inte heller med om att det är långt för att ringa samtal, inga fler knappar tack.
lås upp, trycker på telefonappen, välj favoriter eller senaste samtal räcker 99% av gångerna.

Ny design hade varit kul, men att iPhonen är ful jämfört mot andra telefoner vet jag inte. Den ser enkel ut inte en massa onödiga saker på precis som de alla andra apple produkter. Och den har ju fått nytt utseende en gång sen 2007. Men kan de göra den tunnare och kanske i nått nytt material är det inte helt fel.

Att säga att kameran är en av de bättre säger nog mer om dig än andra telefoners kameror. iPhonen tar utan tvekan sämre bilder än min gamla SE k850i. Frågan är om inte min gamla SE k750i från 2004 också tog bättre bilder.

Jag vill själv inte heller ha en massa knappar på telefonen men överväger funktionen. Har märkt av behovet av en svara knapp nu i vinter då man haft vantar på sig. Man kan helt enkelt inte svara i telefonen utan att ta av sig handskarna. Sen pratar man kanske i fem minuter och när man ska lägga på igen så måste man av med handsken igen. Att sätta två knappar till att lägga på samt svara skulle inte jag vara emot.

Lägger man iPhonen vid sidan om SE X10 är iPhonen rent utsagt ful! Sen håller säkert långt ifrån alla inte med om det. Men jag tycker så. Sen när det gäller nytänkandet till X10 så står man där med hakan nere och blir imponerad. Det behövs verkligen en uppdateringen av firmwaren till iPhonen och det nu! Fast det är en annan diskussion...

Det kvittar vilken gäll signal jag använder, de är inte tillräckligt högljudda. Räcker faktiskt med att man vistas i centrala Stockholm för att man inte ska höra att det ringer. Ring till dig själv, sätt volymen på högsta volym och sätt sen telefonen stående på ovansidan av din arm så förstår du nog vad jag menar. Högtalaren är helt felplacerad och ljudet stängs inne i telefonen på grund av dess placering.

Visst är det bra med en knapp som man kan stänga av ringsignalen på. Det som är dumt är att jag allt för många gånger utan avsikt råkat stänga av ringsignalen.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-04-10 17:53
Ursprungligen av korthoga:

Att säga att kameran är en av de bättre säger nog mer om dig än andra telefoners kameror. iPhonen tar utan tvekan sämre bilder än min gamla SE k850i. Frågan är om inte min gamla SE k750i från 2004 också tog bättre bilder.

Jag vill själv inte heller ha en massa knappar på telefonen men överväger funktionen. Har märkt av behovet av en svara knapp nu i vinter då man haft vantar på sig. Man kan helt enkelt inte svara i telefonen utan att ta av sig handskarna. Sen pratar man kanske i fem minuter och när man ska lägga på igen så måste man av med handsken igen. Att sätta två knappar till att lägga på samt svara skulle inte jag vara emot.

Lägger man iPhonen vid sidan om SE X10 är iPhonen rent utsagt ful! Sen håller säkert långt ifrån alla inte med om det. Men jag tycker så. Sen när det gäller nytänkandet till X10 så står man där med hakan nere och blir imponerad. Det behövs verkligen en uppdateringen av firmwaren till iPhonen och det nu! Fast det är en annan diskussion...

Det kvittar vilken gäll signal jag använder, de är inte tillräckligt högljudda. Räcker faktiskt med att man vistas i centrala Stockholm för att man inte ska höra att det ringer. Ring till dig själv, sätt volymen på högsta volym och sätt sen telefonen stående på ovansidan av din arm så förstår du nog vad jag menar. Högtalaren är helt felplacerad och ljudet stängs inne i telefonen på grund av dess placering.

Visst är det bra med en knapp som man kan stänga av ringsignalen på. Det som är dumt är att jag allt för många gånger utan avsikt råkat stänga av ringsignalen.

Annars är det väl bara att köpa en X10 så får du knappar och blir nöjd...:) och man behöver inte ta av sig vantarna när man ska avsluta, använd näsan, går lika bra

Ursprungligen av Hjopek:

Annars är det väl bara att köpa en X10 så får du knappar och blir nöjd...:) och man behöver inte ta av sig vantarna när man ska avsluta, använd näsan, går lika bra

Jag säger inte att jag inte vill ha iPhonen. Hade jag inte velat ha den hade jag inte heller haft den. Jag påpekar bara det som jag tycker är brister i telefonen och vad jag önskar i kommande uppdateringen.

Ursprungligen av Patrik D:

Vad gillar du med iPhone?

Tydligen en hel del för annars hade jag väl inte betalt 6900 kronor för att få den. Som sagt påpekar jag bara det som jag tycker är brister i telefonen och som jag gärna ser till att de fixar.

Ursprungligen av Jetwash:

korthoga: Det måste vara nåt fel med din telefon. Jämför jag min första iPhone 2G med 3GS så är det en jäkla skillnad på ringsignalsvolym. Har inte haft nåt problem att inte höra signalen. Håller dock med att man bör inte kunna hålla för högtalaren helt.

Isåfall blir problemet löst när den nya kommer för då gör jag mig av med denna.

Ursprungligen av zappee:

Ja, Android 1.6 är sjukt nytänkande!

Sony Ericsson har lagt på egna saker utöver 1.6. iPhonen har börjat kännas rörigare och rörigare desto fler appar man fått in på telefonen. Finns inget enkelt sätt att ha koll på allt. SE har löst det genom att bilder, sms, Facebook, Twitter, mail och all annan info man har om en person hamnar på ett och samma ställe. Tror även Apple kommer göra något liknande med 4.0.

Senast redigerat 2010-04-11 17:32
Ursprungligen av korthoga:

Att säga att kameran är en av de bättre säger nog mer om dig än andra telefoners kameror. iPhonen tar utan tvekan sämre bilder än min gamla SE k850i. Frågan är om inte min gamla SE k750i från 2004 också tog bättre bilder.

Jag vill själv inte heller ha en massa knappar på telefonen men överväger funktionen. Har märkt av behovet av en svara knapp nu i vinter då man haft vantar på sig. Man kan helt enkelt inte svara i telefonen utan att ta av sig handskarna. Sen pratar man kanske i fem minuter och när man ska lägga på igen så måste man av med handsken igen. Att sätta två knappar till att lägga på samt svara skulle inte jag vara emot.

Lägger man iPhonen vid sidan om SE X10 är iPhonen rent utsagt ful! Sen håller säkert långt ifrån alla inte med om det. Men jag tycker så. Sen när det gäller nytänkandet till X10 så står man där med hakan nere och blir imponerad. Det behövs verkligen en uppdateringen av firmwaren till iPhonen och det nu! Fast det är en annan diskussion...

Det kvittar vilken gäll signal jag använder, de är inte tillräckligt högljudda. Räcker faktiskt med att man vistas i centrala Stockholm för att man inte ska höra att det ringer. Ring till dig själv, sätt volymen på högsta volym och sätt sen telefonen stående på ovansidan av din arm så förstår du nog vad jag menar. Högtalaren är helt felplacerad och ljudet stängs inne i telefonen på grund av dess placering.

Visst är det bra med en knapp som man kan stänga av ringsignalen på. Det som är dumt är att jag allt för många gånger utan avsikt råkat stänga av ringsignalen.

Vad gillar du med iPhone?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-11 12:50
Ursprungligen av korthoga:

Att säga att kameran är en av de bättre säger nog mer om dig än andra telefoners kameror. iPhonen tar utan tvekan sämre bilder än min gamla SE k850i. Frågan är om inte min gamla SE k750i från 2004 också tog bättre bilder.

Jag vill själv inte heller ha en massa knappar på telefonen men överväger funktionen. Har märkt av behovet av en svara knapp nu i vinter då man haft vantar på sig. Man kan helt enkelt inte svara i telefonen utan att ta av sig handskarna. Sen pratar man kanske i fem minuter och när man ska lägga på igen så måste man av med handsken igen. Att sätta två knappar till att lägga på samt svara skulle inte jag vara emot.

Lägger man iPhonen vid sidan om SE X10 är iPhonen rent utsagt ful! Sen håller säkert långt ifrån alla inte med om det. Men jag tycker så. Sen när det gäller nytänkandet till X10 så står man där med hakan nere och blir imponerad. Det behövs verkligen en uppdateringen av firmwaren till iPhonen och det nu! Fast det är en annan diskussion...

Det kvittar vilken gäll signal jag använder, de är inte tillräckligt högljudda. Räcker faktiskt med att man vistas i centrala Stockholm för att man inte ska höra att det ringer. Ring till dig själv, sätt volymen på högsta volym och sätt sen telefonen stående på ovansidan av din arm så förstår du nog vad jag menar. Högtalaren är helt felplacerad och ljudet stängs inne i telefonen på grund av dess placering.

Visst är det bra med en knapp som man kan stänga av ringsignalen på. Det som är dumt är att jag allt för många gånger utan avsikt råkat stänga av ringsignalen.

Ja, Android 1.6 är sjukt nytänkande!

I en Macs Adressbok har man allt om en person. Du kör Windows va?

Önskningarna och bristerna med en Iphone beror en hel del på om man kör Mac OSX eller Windows.

Ursprungligen av korthoga:

SE har löst det genom att bilder, sms, Facebook, Twitter, mail och all annan info man har om en person hamnar på ett och samma ställe. Tror även Apple kommer göra något liknande med 4.0.

Ursprungligen av Zimmerman:

I en Macs Adressbok har man allt om en person. Du kör Windows va?

Önskningarna och bristerna med en Iphone beror en hel del på om man kör Mac OSX eller Windows.

Windows? Är du helt galen. Aldrig i livet! Mitt hem är helt Macaliserat som jag brukar säga.
Det vill säga att allt är ifrån Apple. En Macbook Air, Mac Mini, iMac, Airport Express, Airport Extreme, iPod Touch samt en iPhone.

Jag vet att allt finns i adressboken. Menade bara att de ska få in Facebook, Twitter och andra saker i adressboken. Så när man går in på en person så ser man vad den skrivit på Twitter, Facebook etc. sist. Som det är nu får man ju kolla på tre, fyra olika ställen för att få koll på allt.

Låter som en idé för en app.

Ursprungligen av korthoga:

Jag vet att allt finns i adressboken. Menade bara att de ska få in Facebook, Twitter och andra saker i adressboken. Så när man går in på en person så ser man vad den skrivit på Twitter, Facebook etc. sist. Som det är nu får man ju kolla på tre, fyra olika ställen för att få koll på allt.

Ursprungligen av Zimmerman:

Låter som en idé för en app.

Vilket väl är vad Timescape är. En SE specifik app för Android.

En app som är inlåst till SE

Aha...men vad har det med tråden att göra (Fjärde generationens Iphone)? Det är väl ingen brist på Iphone som sådan om en specifik app fortfarande saknas? I don't get this.

Ursprungligen av BlackSmp:

Vilket väl är vad Timescape är. En SE specifik app för Android.

En app som är inlåst till SE

Ursprungligen av Zimmerman:

Aha...men vad har det med tråden att göra (Fjärde generationens Iphone)? Det är väl ingen brist på Iphone som sådan om en specifik app fortfarande saknas? I don't get this.

Egentligen ingenting, det borde höra hemma i tråden om OS4.0 istället.

Mitt inlägg var bara en reflektion som slog mig när jag läste inlägget om Timescape

Men som sagt, det hör hemma i OS tråden och inte här

Ursprungligen av korthoga:

Windows? Är du helt galen. Aldrig i livet! Mitt hem är helt Macaliserat som jag brukar säga.
Det vill säga att allt är ifrån Apple. En Macbook Air, Mac Mini, iMac, Airport Express, Airport Extreme, iPod Touch samt en iPhone.

Jag vet att allt finns i adressboken. Menade bara att de ska få in Facebook, Twitter och andra saker i adressboken. Så när man går in på en person så ser man vad den skrivit på Twitter, Facebook etc. sist. Som det är nu får man ju kolla på tre, fyra olika ställen för att få koll på allt.

I princip så låter det rätt intressant men vilka sociala media ska stödjas? Twitter låter ju bra men hur är det med Bloggy och andra inte lika spridda media? Eller Buzz?

Bevaka tråden