Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur stor är chansen att det blir bättre kamera med blixt?

Ursprungligen av Patrik D:

Hur stor är chansen att det blir bättre kamera med blixt?

Stor, hoppas jag. Den som sitter i 3GS är verkligen inte mycket att komma med.

Ursprungligen av Capeman:

Stor, hoppas jag. Den som sitter i 3GS är verkligen inte mycket att komma med.

Samtidigt så har jag nästan aldrig upplevt den som speciellt begränsande. Jag skulle hellre se bättre mörkeregenskaper än fler megapixlar.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-02-16 18:45

Stor hoppas jag men i verkligenheten kanske inte så stor....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-16 19:09

Det vore kul om de gjorde Apple-loggan till en blixt, så man slipper ett större/till hål för blixten.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-16 19:40

Vad tror ni? Kommer Apple att ha skippat dockkontakten till förmån för micro-USB på nästa generations iPhone?

Nej men vad tror ni, kommer kanske iPhone kunna syncas trådlöst i nästa version?

Ursprungligen av draags:

Nej men vad tror ni, kommer kanske iPhone kunna syncas trådlöst i nästa version?

Det hade verkligen varit fint. Dockkontakten tror jag inte det finns någon anledning för Apple att ta bort, men synk via WLAN hade varit mycket trevligt.

Jag tror, tyvärr inte att Apple inom en överskådlig framtid kommer att överge dockkontakten. Det skulle bli ett jäkla liv på alla som köpt dockningsstationer och högtalare och fan och hans moster. Alla tillbehör är ju ett mycket bra sätt att "låsa" folk till ett visst märke.

Om jag har en iPhonehållare till bilen vilken kostar en tusenlapp så köper jag nog gärna en iPhone nästa sväng också för att slippa köpa en ny hållare. Om nästa iPhone inte passar i min hållare så finns det ju större risk att jag sneglar på andra mobiltelefoner när det är dags att byta.

Observera att detta handlar om ett hypotetiskt "jag". JAG skulle _aldrig_ titta på någon annan mobiltelefon.

I juni förra året gick Apple och nio andra mobiltillverkare med på att byta till Micro-USB nästa år (läs 2010) i Europa, så om dom talade sanning så borde nästa iPhone få Micro-USB.

Apple to Adopt Micro-USB Connectors for iPhone Charging in Europe - Mac Rumors

Det mest intressanta är att Kina tog detta initiativ från början, och sedan spred det sig till Europa, och USA borde snart följa efter också.

Notera dock att dom lika gärna kan skicka med en adapter för Micro-USB, och fortsätta med den vanliga kontakten i resten av världen, eftersom det är tillåtet enligt den nya standarden från EU.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-16 19:57

Anledningen till att jag tänkte på dockkontakten är att många tillverkare kommer att gå över till micro-usb som standard för deras laddare/dataöverföringskabel. Som det är idag finns det ett oöverskådligt antal olika laddarsorter och det skapar onödigt elektronikavfall.

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/09/301

Åhå, jag hade för mig att Apple inte var med på Micro USB-tåget. Sedär, hoppas kan man ju!

Jag har själv inga dyra tillbehör, så jag skulle uppskatta utfasning av dockkontakten.

De behöver inte överge kontakten däremot vore det smooth att kunna synka trådlöst.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-02-16 20:46

Mitt tips är att Apple kommer att presentera nästa generation iPhone (4G, blir det en 3Gs+ blir jag besviken) på WWDC i Juni, sedan kommer de att låta fabrikerna jobba på hög varv under sommaren och skeppa ut den till butikerna någon gång mellan mitten av augusti och mitten av september.

Ursprungligen av a-born:

Mitt tips är att Apple kommer att presentera nästa generation iPhone (4G, blir det en 3Gs+ blir jag besviken) på WWDC i Juni, sedan kommer de att låta fabrikerna jobba på hög varv under sommaren och skeppa ut den till butikerna någon gång mellan mitten av augusti och mitten av september.

Lär knappast bli en 4G-telefon. Har du följt utvecklingen på utbyggnaden av det nätet över världen? Sen vet jag inte om jag fått det om bakfoten, men jag har uppfattat att 4G-nätet (i Sverige iallafall) primärt är tänkt för höghastighets-data och inte telefoni.

Ursprungligen av PeeMaN:

Lär knappast bli en 4G-telefon. Har du följt utvecklingen på utbyggnaden av det nätet över världen? Sen vet jag inte om jag fått det om bakfoten, men jag har uppfattat att 4G-nätet (i Sverige iallafall) primärt är tänkt för höghastighets-data och inte telefoni.

Jag tror nog att personen som skrev inlägget menade fjärde generationens iPhone, inte LTE-tekniken. Att nästa iPhone skulle ha stöd för LTE verkar helt meningslöst.

Ursprungligen av Capeman:

Jag tror nog att personen som skrev inlägget menade fjärde generationens iPhone, inte LTE-tekniken. Att nästa iPhone skulle ha stöd för LTE verkar helt meningslöst.

Ständig dessa missförstånd med 2G, 3G och så vidare, haha.

Vad ska Apple tillföra i 4.0 för att möta konkurrensen och försöka foga samman de olika programmen på ett bättre sätt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-17 11:19

Vore trevligt med denna sensor i nästa iPhone. 5 Mp och möjlighet till RAW.
RAW Shooting Comes to Cellphones | Gadget Lab | Wired.com))

Ursprungligen av joakimo:

Vore trevligt med denna sensor i nästa iPhone. 5 Mp och möjlighet till RAW.
RAW Shooting Comes to Cellphones | Gadget Lab | Wired.com))

Sweet. Men massproducering i Juli... Känns väl lite väl tight kanske.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-17 12:40

Är övertygad om att dockkontakten kommer sitta kvar och kompletteras med en micro-usb.
Att synka trådlöst skulle kunna gå redan idag men jag tror Apple välkomnar varje inkoppling i datorn. Varje inkoppling laddar batteriet lite istället för att dra batteri när den synkas trådlöst.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-17 13:02
Ursprungligen av acke:

Är övertygad om att dockkontakten kommer sitta kvar och kompletteras med en micro-usb.
Att synka trådlöst skulle kunna gå redan idag men jag tror Apple välkomnar varje inkoppling i datorn. Varje inkoppling laddar batteriet lite istället för att dra batteri när den synkas trådlöst.

Var inte det lite en del av den, att den sitter i dockan laddar/synkar och så tar man med den när man går iväg (möte/handla/whatever) och sedan när man kommer tillbaka så sätter man i den i dockan igen.

Jag skulle dock (hahaha) vilja kunna synka trådlöst. Då har jag en docka i sovrummet med vanlig strömadapter inkopplad, behöver inte ta telefonen till det andra rummet bara för att synka, utan kan göra det var jag vill i lägenheten, när jag vill. Behöver kanske aldrig koppla in den till datorn förutom vid uppdateringar av iPhone OS och återställningar. Hade varit riktigt bra.

Senast redigerat 2010-02-17 14:23
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-17 14:19
Ursprungligen av Capeman:

Jag skulle dock (hahaha) vilja kunna synca trådlöst. Då har jag en docka i sovrummet med vanlig strömadapter inkopplad, behöver inte ta telefonen till det andra rummet bara för att synka, utan kan göra det var jag vill i lägenheten, när jag vill. Behöver kanske aldrig koppla in den till datorn förutom vid uppdateringar av iPhone OS och återställningar. Hade varit riktigt bra.

+1 i smidighet definitivt.
Det vore gott med möjligheten, men troligen lär själva kontakten leva kvar ganska länge. Om den inte byts mot /kompletteras med en micro-USB (Universal Serial Bus - Wikipedia, the free encyclopedia) som Acke nämner ovan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-17 15:09
Ursprungligen av Capeman:

Jag skulle dock (hahaha) vilja kunna synka trådlöst. Då har jag en docka i sovrummet med vanlig strömadapter inkopplad, behöver inte ta telefonen till det andra rummet bara för att synka, utan kan göra det var jag vill i lägenheten, när jag vill. Behöver kanske aldrig koppla in den till datorn förutom vid uppdateringar av iPhone OS och återställningar. Hade varit riktigt bra.

Jag kör likadant med både min och frugans iPhone... vi kopplar in lurarna i datorn kanske 1 gång i månaden, vore skönt att slippa det.

Om Apple planerade att ta bort dock-kontakten så tror jag inte att iPad hade haft den.

Ursprungligen av Papperskatt:

Om Apple planerade att ta bort dock-kontakten så tror jag inte att iPad hade haft den.

Sant! Tror inte den kommer att försvinna, och jag har inget emot den heller. Däremot kommer det troligen i så fall komma en adapter från dock-till-micro-USB.

såg bilder på Super AMOLED displayen som sitter i vissa nya samsung(?) telefoner. den var riktigt imponerande. verkligen kolsvart svärta och ljusstark nog att funka i dagsljus. fint med en sådan i nästa iPhone.

Senast redigerat 2010-02-18 08:11
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-17 15:37

Är det någon som vet något om förbättrad mottagare i nästa generation?

För övrigt anser jag att iPad borde vara en telefon också, även om den är stor och klumpig att hålla intill örat

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-17 17:14

SLUTA TRAMSA.
Ett gäng inlägg raderade.
Ni vet vilka ni är och ni är tillsagda tidigare.
Det är INTE ok att kalla folk för idioter eller annat otrevligt här på 99.se
Passar det inte så PMa mod/admin eller starta en tråd i feedback. Fortstätt INTE skriva om det här. Edit: Denna tråd handlar om 4e generationens iPhone och inte om vad man får kalla folk eller inte.
/Admin

Senast redigerat 2010-02-17 20:27
Bevaka tråden