Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-19 16:24

Det hela verkar vara på riktigt. Antar att någon är i trubbel på Apple nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 16:25

Om det nu är sant, undrar vilka reprimander den här personen kommer få för att han lyckades med en sån här tabbe : )

Kan tänka mig att någon ligger risigt till på Apple nu, det är ju som att tappa "The holy Grail".. Jag tycker att den ser klockren ut, gillar att de gör ett omtag och ändrar formspråket. Min 3GS känns genast gammal..

Verkar dessutom ha en del sköna förbättringar, högra upplösning på skärmen och den efterlängtade (nåja) kameran på framsidan..

//Stefan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-19 16:28

Om det där inte är äkta vara så måste det vara den mest seriösa mock up i mannaminne!

Kan vara planterat av Apple. We will never know.

Ja någon lär få kicken med omedelbar verkan, om det nu inte var Ive som råkade tappa den.

Jag tycker den är sjukt läcker, men är lite förvånad över att skärmen verkar vara mindre än den nuvarande. Skall bli väldigt spännande att se hur de löst allt.

Ursprungligen av Capeman:

Ja någon lär få kicken med omedelbar verkan, om det nu inte var Ive som råkade tappa den.

Twitter / Jonathan Ive: This isn't good.

Den ser ju vuxen ut till slut nu iPhonen Tycker den sett babyaktig ut med alla rundade och plastiga former förut.

Hahaha så lustig han är då, den gode Ive.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-19 16:48

Jag hoppas verkligen inte att den kommer bli verklighet, de skarpa kanterna istället för de fint avrundade gillar jag inte alls.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-19 17:02

Nu när jag har tittat på Gizmodos scoop så ser det väldigt äkta och är väl iPhoneHD som man tittar på och nu med högre bildkvalitet så har jag ändrat mig och gillar vad jag ser!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 17:08

För min del kvittar de om den kommer se ut sån, eller som dom gamla, jag ska ha två stycken oavsett

Jepp. Den är sanslöst vacker. Jag kan inte utröna vad det är för typ av plast på baksidan...men jag misstänker att som har hört mina rop och använt mikrorefflat matt.
Den är maskulinare, tuffare (allt det där runda lullull är ju lite femi), lite av military specification. I like. :-). Hoppas detta stämmer, ty jag har sedan länge planerat att köpa sommarens släpp (det blir nog en Iphone var annan update så att säga).

Den ser betydligt mycket sexigare ut i Gizmodos film, men jag tycker fortfarande knapparna på sidan andas väldigt mycket SonyEricsson.

Baksidan verkar vara av glas?

  • Oregistrerad
  • 2010-04-19 17:28
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Den ser betydligt mycket sexigare ut i Gizmodos film, men jag tycker fortfarande knapparna på sidan andas väldigt mycket SonyEricsson.

Baksidan verkar vara av glas?

Den ska väl vara i något keramiskt specialmaterial vad jag läst.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Baksidan verkar vara av glas?

Gruber:

In my research regarding Engadget’s purported photos of a next-gen iPhone, the factor that pushed me over the edge to believe that it’s authentic is the glass back. I know the trend for Apple of late has been toward unibody aluminum enclosures (exhibits A and B: MacBook Pros, iPad), but I think that works poorly for a phone, because the radios can’t get a strong signal. Multiple sources familiar with the next iPhone have confirmed to me that the back is made out of some sort of fancy glass — and looks pretty much exactly like what’s pictured at Engadget.

Om det nu är högre upplösning på iPhonen, ska det komma ytterligare ett SDK för den nya iPhonen, och då behöva pixla upp programmen som på iPaden?

Kollar man på denna bild så ser det ut att finnas ett "mellanläge" på swtichen på sidan, eller har jag helt fel?

Jag tycker hela designen känns schysst, men de där "hacken" i aluminium kanten runt telefonen förstör helt klart. Verkar kunna vara för utbytbart batteri men då har ja hellre ett fast batteri

Det verkar som om batteriet lätt kan bytas. Detta är nog den största och mest revolutionerande nyheten! Så - Apple lämnar nu sin tro på fasta batterier?! Vad har hänt?

Detta är ju oroande...denna bild är en japansk Iphone-kopia som dök upp på nätet igår eller häromdagen. Hur stor är sannolikheten att en japansk fake skulle ha exakt samma knappar för volym som nya superhemliga Iphone från Apple? En statistiker skulle skaka på huvudet.

OM Iphonen är äkta - och den japanska kopian är en äkta japansk kopia - så måste det ha skett ett industrispionage på hög nivå...rena james Bond-rullen :-D. Ett japanskt hightech-företag som bl.a. tillverkar Iphone-kopior släpper en kopia av nya Iphone FÖRE Apple släppt originalet! Sug på den.

Ursprungligen av Zimmerman:

Detta är ju oroande...denna bild är en japansk Iphone-kopia som dök upp på nätet igår eller häromdagen. Hur stor är sannolikheten att en japansk fake skulle ha exakt samma knappar för volym som nya superhemliga Iphone från Apple? En statistiker skulle skaka på huvudet.

OM Iphonen är äkta - och den japanska kopian är en äkta japansk kopia - så måste det ha skett ett industrispionage på hög nivå...rena james Bond-rullen :-D. Ett japanskt hightech-företag som bl.a. tillverkar Iphone-kopior släpper en kopia av nya Iphone FÖRE Apple släppt originalet! Sug på den.

Det är bekräftat att den där bilden är fejkad.

Den som fejkade den bilden måste veta hur nya Iphone ser ut - förutsatt att det ÄR nya Iphone som hittades på baren.

Jisses. Är det bara jag som ser detta mysterium? Eller...vad har jag missuppfattat? Hur i h-e kan en fejkad japansk telefon se ut exakt som Apples tophemliga telefon!!!!!!!!!!!!!! Kom igen hu. Här är det stora mysteriet. Detta är den stora grejen! Att någon schabblat bort sin prototyp på krogen är ju en fjärt i sammanhanget.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Det är bekräftat att den där bilden är fejkad.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-04-19 18:44
Ursprungligen av Zimmerman:

Den som fejkade den bilden måste veta hur nya Iphone ser ut - förutsatt att det ÄR nya Iphone som hittades på baren.

Jisses. Är det bara jag som ser detta mysterium? Eller...vad har jag missuppfattat? Hur i h-e kan en fejkad japansk telefon se ut exakt som Apples tophemliga telefon!!!!!!!!!!!!!! Kom igen hu. Här är det stora mysteriet. Detta är den stora grejen! Att någon schabblat bort sin prototyp på krogen är ju en fjärt i sammanhanget.

Den fejkade bilden gjordes efter det att Engadget postade sina bilder och baseras på dem. Mysteriet löst!

Ganska kass retuschjobb var det dessutom, såg direkt att det var fejk.

Tack! Nu kan jag sova i natt.

Ursprungligen av akesson:

Den fejkade bilden gjordes efter det att Engadget postade sina bilder och baseras på dem. Mysteriet löst!

Ganska kass retuschjobb var det dessutom, såg direkt att det var fejk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-19 19:01

Metallkanten gör ju att den följer iPadens utseende, vilket ju är en ganska logisk utveckling utav iPhone när man tänker efter. Är det någon som vet när den kan vara tänkt att släppas till försäljning?

Ursprungligen av Fred!:

Metallkanten gör ju att den följer iPadens utseende, vilket ju är en ganska logisk utveckling utav iPhone när man tänker efter. Är det någon som vet när den kan vara tänkt att släppas till försäljning?

Antagligen i Juli som vanligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-19 19:09
Ursprungligen av Johan Nilsson:

...som vanligt.

Det är just det, jag brukar inte ha koll på det där eftersom det garanterat finns någon annan som har det, tack.;)

Ursprungligen av Fred!:

Det är just det, jag brukar inte ha koll på det där eftersom det garanterat finns någon annan som har det, tack.;)

Du kan alltid förlita dig på Mac Buyer's Guide.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-20 00:16
Ursprungligen av Adrian B:

Du kan alltid förlita dig på Mac Buyer's Guide.

Jo men visst, men jag tänkte kanske mer att någon hadde ett event när det var "tippat" att den skulle komma, så är det ju ibland.

Ursprungligen av Fred!:

Jo men visst, men jag tänkte kanske mer att någon hadde ett event när det var "tippat" att den skulle komma, så är det ju ibland.

Jo, det är helt ok att fråga, ville bara tipsa om den sidan för att ta reda på hur det varit förut.

När det gäller event så har Apple presenterat nästa iPhone under WWDC två gånger i rad (2008 och 2009) så det är högst troligt att Apple gör samma sak i år. Än så länge är inte datumet för WWDC officiellt, men det finns rykten.

Bevaka tråden