Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag läste samma sak i morse och håller med Adrian. Tate skrev dessutom att han nog inte var helt nykter när han mailade.

Men mest imponerad är jag över att Jobs svarar på mail och inte är politisk korrekt utan skriver vad han tycker

Jag fattar inte hur man kan maila Jobs? Han får väl en miljon mail i timmen? Hur sortera detta? OK - han har en stab som gör det - några sekreterare - men det är ju inte ultimat det heller - dom kan ju omöjligt veta vad Jobs är intresserad av i alla lägen. Jag trodde alla superoffentliga personer/kändisar bara hade hemliga mailadresser och byter dessa ofta.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag fattar inte hur man kan maila Jobs? Han får väl en miljon mail i timmen? Hur sortera detta? OK - han har en stab som gör det - några sekreterare - men det är ju inte ultimat det heller - dom kan ju omöjligt veta vad Jobs är intresserad av i alla lägen. Jag trodde alla superoffentliga personer/kändisar bara hade hemliga mailadresser och byter dessa ofta.

Ja, det är ju definitivt ett ämne för en separat tråd, men jag undrar samma sak. Det har liksom exploderat det senaste halvåret. Och hur mycket är äkta då? Hur kontrollerar media det (gissning: inte alls)?

Back to topic:)

Bill Amend har som alltid koll på läget... Speciellt delen om att Apple fanboys alltid försvarar allt från Apple.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-18 10:34

För mina ögon låter det väldigt bildligt och överdrivet att polisen har sparkat in dörren.
Det är kanske det Steve menar, sen om det är sant eller ej då har väl Steve Jobs gjort en groda men det har ju de flesta gjort någon gång i sitt liv.

Att han medvetet "ljuger" är ju överdrivet enligt min mening.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-18 11:20

Vad får er att tro att S Jobs skulle vara informerad i vad som hände med den där dörren under husrannsakan?

Det undrar jag också :-D. OM Jobs vet exakt hur husrannsakan gick till - att inga dörrar sparkade s in t.ex. - så har han tydligen direktkontakt med specialpolisen som låg bakom och genomförde husrannsakan. Detta styrker då den skrämmande tesen att Jobs/Apple har ett i demokratier olämpliga - kanske olagliga - inflytande/kontroll över en myndighetsutövande enhet. Detta styrker alltså den skrämmande tesen att Apple beställde husrannsakan.
Kanske Jobs ångra att han avslöjade Apples inblandning med dessa rader i ett mail? :-D.

Sedan kan man ju undra varför man ska tro polisen om dom säger att, nejdå. vi sparkade inte in några dörrar.

("sparka in dörr" = inbrott - åverkan på dörr eller lås för att komma in)

Ursprungligen av gaimasa:

Vad får er att tro att S Jobs skulle vara informerad i vad som hände med den där dörren under husrannsakan?

Ursprungligen av Zimmerman:

Sedan kan man ju undra varför man ska tro polisen om dom säger att, nejdå. vi sparkade inte in några dörrar.

("sparka in dörr" = inbrott - åverkan på dörr eller lås för att komma in)

För att det borde gå att bevisa. Gizmodo borde väl ha lagt ut några bilder av den uppbrutna dörren. Jag har ingen koll, har de gjort det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 14:37

Handlar inte tråden om fjärde generationens iPhone? ;D

Jo, i allra hösta grad. Man behöver ju inte bara skriva om knappar och kamera på framsidan - gizmodo-grejen handlar definitivt om fjärde generationens iPhone.

Ursprungligen av 20hz:

Handlar inte tråden om fjärde generationens iPhone? ;D

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-18 20:23
Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, i allra hösta grad. Man behöver ju inte bara skriva om knappar och kamera på framsidan - gizmodo-grejen handlar definitivt om fjärde generationens iPhone.

Håller med!

Då har gizmodo-snubben som fick hemmet raidat blåljugit för arbetspolaren som mailväxlade med Jobs. :-D.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-05-18 22:04

Enligt Gizmodos hemsida så forcerades dörren, dvs öppnades med våld.
(..had to break the front door open )

Och att Jason skulle kunna får ersåttning för detta senare.

Om man ska tro Gizmodo själva.
Police Seize Jason Chen's Computers - Iphone 4 leak - Gizmodo

Det är inte alls omöjligt att polisen genomförde husrannsakan genom att bryta dörren. Den här typen av "bevissäkringsförfaranden" kräver överraskning och en viss hastighet. Annars riskerar den misstänkte förstöra bevisen (sin dator tex).

Och att Apple som part har viss insyn är inte så konstigt heller.

För övrigt anser jag att Apple är helt rätt ute med designen! Det blir att köa igen...

Ursprungligen av iTiger:

För övrigt anser jag att Apple är helt rätt ute med designen! Det blir att köa igen...

För övrigt anser jag att du har rätt igen. Och jag ska ringa till tjejen på Telenor som jag råkade bli polare med när förra släpptes, så att jag får en med första leveransen den här gången

Ursprungligen av PeeMaN:

För övrigt anser jag att du har rätt igen. Och jag ska ringa till tjejen på Telenor som jag råkade bli polare med när förra släpptes, så att jag får en med första leveransen den här gången

Fixar du en åt mig också?

Ursprungligen av iTiger:

Fixar du en åt mig också?

Nej, du får stå i kö medans jag står därinne FÖRE öppning och läskar med alla nya saker som finns i det

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-21 09:53

9to5mac.com Visar upp en dator renderad vit iphone. Ser trevligt ut men det blir nog en svart för mig igen.

Personligen skulle jag önska lite fler färger så som de har gjort med ipod.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-21 16:03
Ursprungligen av what:

9to5mac.com Visar upp en dator renderad vit iphone. Ser trevligt ut men det blir nog en svart för mig igen.

Personligen skulle jag önska lite fler färger så som de har gjort med ipod.

Den var ju galet het!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-21 16:14
Ursprungligen av what:

9to5mac.com Visar upp en dator renderad vit iphone. Ser trevligt ut men det blir nog en svart för mig igen.

Personligen skulle jag önska lite fler färger så som de har gjort med ipod.

Hela designen bara föll till rätta. Jag trodde aldrig jag skulle säga det. Ser enormt bra ut tillochmed.

Säg nu att den presenteras i juni.
Hur lång tid brukar det ta innan den släpps i butik?

Senaste släppet för mig var 3G. Har bestämt väntat på denna tills nu, uppdaterade inte vid 3GS och tänker INTE bli utan nu. Sist gled jag in i en Telia-butik i Stockholm vid 15 tiden, då fanns det 4 st kvar. Antar att det inte kommer vara på den nivån den här gången

Det är olika minipoden. 3GS släpptes väl i Juli någongång tror jag, och presenterade i Juni. Jag fick ju tag i min fjärde augusti.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-05-20 09:53

Hur tror ni priserna kommer landa. Idag har jag ett iMidi abbonemang som går ut i sommar. Tror ni jag kan förlänga detta och få en ny iPhone eller kommer man eventuellt få betala något i butiken.

Ursprungligen av Pascoe:

Hur tror ni priserna kommer landa. Idag har jag ett iMidi abbonemang som går ut i sommar. Tror ni jag kan förlänga detta och få en ny iPhone eller kommer man eventuellt få betala något i butiken.

Nja... en iPhone lät lite långsökt:)

De kommer att komma med olika erbjudande och du kommer säkert kunna förlänga ditt iMidi abbonemang och få köpa en iPhone. Så var det vid 3GS och jag är övertygad om att det kommer att bli likadant nu.

Dock så är det väl troligt att de första förhandsbokningarna blir kopplade till något specifikt specialabb. Det tänkte jag hoppa över.

Priserna gissar jag kommer att landa på samma nivå som tidigare. Dvs 5-6' (bättre telefon - samma pris)

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-05-20 12:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Nja... en iPhone lät lite långsökt:)

De kommer att komma med olika erbjudande och du kommer säkert kunna förlänga ditt iMidi abbonemang och få köpa en iPhone. Så var det vid 3GS och jag är övertygad om att det kommer att bli likadant nu.

Dock så är det väl troligt att de första förhandsbokningarna blir kopplade till något specifikt specialabb. Det tänkte jag hoppa över.

Priserna gissar jag kommer att landa på samma nivå som tidigare. Dvs 5-6' (bättre telefon - samma pris)

Jo blir väl som när 3GS kom, men har för mig att jag förlängde mitt abbonemang och fick betal ca 800kr för telefonen om jag inte minns fel.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-05-20 14:07
Ursprungligen av Pascoe:

...fick betal ca 800kr för telefonen om jag inte minns fel.

Hmm... 800:-... Det låter väldigt lågt!! Minns jag inte fel så pröjsade jag typ 3000:- för min iPhone 3G i butik... Så förmodligen gjorde nog personen i kassan en miss eller så fick en förhöjd månads avgift...

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-05-20 14:23
Ursprungligen av speer:

Hmm... 800:-... Det låter väldigt lågt!! Minns jag inte fel så pröjsade jag typ 3000:- för min iPhone 3G i butik... Så förmodligen gjorde nog personen i kassan en miss eller så fick en förhöjd månads avgift...

3000kr har jag ju aldrig fått betala för en ny iPhone med 24mån iMidi!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-05-20 14:40

Nu när du säger det så har vi ju inte samma abonemang mitt kostar bara 199 i månden...
För att inte glida in på abonemang snack som inte hör til denna tråd... Så tror jag att det kommer finnas flera olika abbonemang men olika månadskonstnader och då ävn olika pris i butik...

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-05-20 14:53
Ursprungligen av speer:

Nu när du säger det så har vi ju inte samma abonemang mitt kostar bara 199 i månden...
För att inte glida in på abonemang snack som inte hör til denna tråd... Så tror jag att det kommer finnas flera olika abbonemang men olika månadskonstnader och då ävn olika pris i butik...

Sant, då är det ju inte samma sak

Om man ska hoppa tillbaka till "fjärde generations iPhone" så hittade ja denna nyhet ikväll.

Next-Generation iPhone to Offer Option of White Front Panel? [Updated] - Mac Rumors

Verkar som de kanske kommer att bli en vit och svart som tidigare iPhone, men denna gången är framsidan vit också. Rent spontant så känns de ganska cleant med vitt, men kanske inte de bästa för kontrasterna? eller va tror ni?

Bevaka tråden