Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-02 23:13
Ursprungligen av zappee:

Jo, men det aktiverades inte direkt... utan efterhand.

Jag har för mig att Tethering var aktiverat i flera länder i och med att iPhone GS släpptes medan AT&T var inte ens med på listan när iPhone OS 3 Tethering presenterades på WWDC 2009.

//Rob

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-03 08:47
Ursprungligen av zappee:

Det brukar gälla hela världen när ATT är inblandade.

USA = Hela världen.

Det är ju detta jag är lite rädd för. Det var ju egentligen meningen att Att&t kunder också skulle få tethering men tyvärr inte fått det ännu, så vi andra kan ju vara glada över vi fått det.

Men vad jag är rädd för att det kanske finns en möjlighet att Apple inte kan göra allt som de önskar pga Att&t vilket betyder begränsningar i iphones som vi i mobiltäta Europa inte får ta del av pga USA inte är lika långt framme, detta kan ju också gälla tex 4G teknoligi på näten eller andra saker.

Ursprungligen av what:

Senaste ryktet är ju att front kameran endast kommer att fungera med en wifi anslutning då At&t nät inte kommer att klara belastningen av några videosamtal.

At&t kunder kan ju inte använda iPhones som modem och det verkar som iPad 3g inte heller klarar att hålla lika hög kvalitet på videos och annat som belastar nätet.

Om frontkameran inte blir en riktig videosamtals kamera så blir jag i allfall besviken, Men tänkbara applikationer är ju skype eller gtalk med video eller varför inte MSN men det skulle vara shysst om det gick att ringa en annan iphone eller en annan video-telefon också.

Vad tror ni och vad har ni läst om detta?

Jag har funderat lite på detta. VIll ens ungdomarna idag använda en frontkamera på en telefon för videosamtal? Att de chattar på en laptop etc är en sak för då gör de trettio andra saker samtidigt men bara ett videosamtal?

Jag är tveksam. Däremot kan jag tänka mig funktionen att kunna aktivera en videofunktion under ett vanligt samtal för att visa något (men inte mig själv:))

Men om det ska bli något av det hela så måste det vara operatörsoberoende och mobiloberoende (dvs det ska fungera mellan en Andoid och en iPhone utan problem)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-04-29 17:51

Sedan behöver man definitivt exponeringskompensation också. Finns t o m på min gamla motorola med vga upplösning. (kanske har jag redan sagt detta någonstans i denna långa tråd)

För många pixlar på så liten chip som det är i mobiler är inte bra. Är det mera än 5 mp i nya Iphone så blir jag besviken på Apple - då har dom också kapitulerat för megapixelidiotin.
Kameran måste bli snabbare - det är mycket viktigare anser jag. Vad hjälper en miljard megapixels om man inte hinner ta bilden? Jag vet inte gus 3GS är, men 3G som jag har är ju löjligt långsam. Tar man en bild så hinner ett liv passera innan man kan ta nästa. Jag har aldrig i hela mitt liv tagit bilder med något så långsamt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-30 12:41

Igår kom Apple på The Daily Show. John tog upp det även när han glömde att nämna att iPhonen blev stulen. Appholes.

//Rob

Senast redigerat 2010-04-30 13:12
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-04-30 13:10

hmm.. länken ovan funka inte... prova denna istället!

http://www.thedailyshow.com/watch/wed-april-28-2010/appholes

och lyssna noga 5.31 "swedish Hospitals"

Han har uppenbarligen aldrig vadat i skiten på Karolinska Sjukhuset.

Ursprungligen av speer:

Video: Appholes | The Daily Show | Comedy Central

och lyssna noga 5.31 "swedish Hospitals"

Och alldeles oavsett, så handlar denna tråd om telefonen och inte om OS4.0

Ursprungligen av BlackSmp:

Och alldeles oavsett, så handlar denna tråd om telefonen och inte om OS4.0

Sant! Det var en avstickare som grundade sig i frågan om videosamtal på iPhone G4 skulle kunna vara begränsade till wifi (för den som undrar hur det kunde dra iväg så off topic).

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-12 10:26

Engadget

Macrumors

Nya bilder på iPhone, nu utan skruvar på undersidan men annars väldigt likt Gizmodos bilder.

Den är så sjukt snygg tycker jag. Jag kan knappt vänta innan jag får den i min hand.

Aldrig i livet att jag köper en ny iPhone om den ser ut sådär!

Håller med, gabriel.fjellander, den är löjligt snygg!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-12 11:16

Mest intressant - processorn!

Kan det vara en A4, samma som i iPad? Och isåfall, har de tvingats klocka ner den något kopiöst för att minska värmeutvecklingen eller kommer vi ha en dräparprocessor här?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-12 11:33

Mest intressant processorn och batteri skulle jag vilja säga. Med två processorföretag i ryggen och en produkt redan ute borde det vara ganska säkert att vi kommer se en ny processor med bättre batteritid som följd.
Gärna en ny kamera med blixt också tack.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-05-12 11:44

Fyrkantig och ful.

Att det ska vara så svårt att hålla reda på prototyperna. Apple har ju lyckats bra tidigare år.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Aldrig i livet att jag köper en ny iPhone om den ser ut sådär!

Ursprungligen av planB:

Fyrkantig och ful.

Som vanligt med Apples produkter bör man vänta med att såga designen innan man har hållit den i handen själv, annars kan man få äta upp det...

(Jag menar inte att just den här designen kommer att slå knock på alla, bara att man sällan har hela bilden klar för sig förrän man sett Apples produkter IRL.)

Oavsett vad man tycker om den nya designen så gillar jag att Apple faktiskt ändrar lite på designen. Hur snygg iPhone än är idag så börjar den bli lite tråkig i sin oföränderlighet.

Ursprungligen av Adrian B:

Som vanligt med Apples produkter bör man vänta med att såga designen innan man har hållit den i handen själv, annars kan man få äta upp det...

Jag förstår givetvis att detta är en prototyp, men då många sagt vad de tyckt om designen, i flesta fall positivt, valde jag att lämna min åsikt

Men förstår vad du menar, en annan grej att väl hålla den i handen. Skulle dock aldrig falla mig in att köpa en mobil för över 5-6000 som ser ut som en billig LG.

Alla har och får ju ha sina egna åsikter såklart

Ursprungligen av wilhelmsson:

Jag förstår givetvis att detta är en prototyp, men då många sagt vad de tyckt om designen, i flesta fall positivt, valde jag att lämna min åsikt

Men förstår vad du menar, en annan grej att väl hålla den i handen. Skulle dock aldrig falla mig in att köpa en mobil för över 5-6000 som ser ut som en billig LG.

Alla har och får ju ha sina egna åsikter såklart

Ja, jag vill absolut inte få det att låta som att man inte får ha negativa åsikter och det kan mycket väl tänkas att den faktiskt ser ut något liknande bilderna även i verkligheten. Jag ville bara understryka att just Apples produkter sällan gör sig full rättvisa på bild. Nu har ju du lovat att aldrig köpa en ny iPhone om den ser ut som på bilderna, så jag förväntar mig att du lever upp till det också

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag vill absolut inte få det att låta som att man inte får ha negativa åsikter och det kan mycket väl tänkas att den faktiskt ser ut något liknande bilderna även i verkligheten. Jag ville bara understryka att just Apples produkter sällan gör sig full rättvisa på bild. Nu har ju du lovat att aldrig köpa en ny iPhone om den ser ut som på bilderna, så jag förväntar mig att du lever upp till det också

Ah jag har ju detta! Tyckte steget till 3Gs var för litet att det skulle vara försvarbart för en student att köpa den, speciellt med tanke på att min 3G kostat endel när det gäller självrisk för olyckshändelser osv.

Köper hellre en iPad än en iPhone om den ser ut sådär

MacRumors har postat en översättning från vietnamesiska från de som fått tag i den andra prototypen, jag tar mig friheten att citera nästan hela texten här:

iPhone 4G has a totally new design in comparing with previous generations of iPhone. Not only looking stronger (aluminum and glass) when holding in your hand, you will be surprise to think that it was put together by several separate parts because it feels like a solid block. Because of the square/block design, it feels a little uncomfortable in your hand in comparing with the previous generation of iPhone. You can feel the sharp edges come in contact with your hand.

There is no longer a metal bezel on the front, only a black surface. The back design is also the same, a single piece of glass convering all the Logo, camera, flash, and other information...look very classy. We can see that the front and back are pieces of glass that were attached to the aluminum frame. When looking at another angel, people will see that aluminum frame was brilliantly made; a lot of attention to the details, thing like speakers, earphone, mic.... Beside the only home button in the front, there is another small camera right on the left of the speaker, under the glass surface.

The 4 edges contain the same buttons with the same functions as the previous iPhones. The volume buttons are now separate and are round. Next to the headphone plug and power button, there a small hole, which looks like a mic's hole. It's possible that this is the noice canceling mic. The SIM card has been moved to the right side, like on the iPad.

Dimension: iPhone 4G is thinner than the previous iPhones (about 2.5mm), the width is also narrower, about 3.5mm (this is because of the aluminum frame), the height is about 1mm higher. These changes have made the new iPhone looks longer or higher.

Ursprungligen av Adrian B:

MacRumors har postat en översättning från vietnamesiska från de som fått tag i den andra prototypen, jag tar mig friheten att citera nästan hela texten här:

iPhone 4G has a totally new design in comparing with previous generations of iPhone. Not only looking stronger (aluminum and glass) when holding in your hand, you will be surprise to think that it was put together by several separate parts because it feels like a solid block. Because of the square/block design, it feels a little uncomfortable in your hand in comparing with the previous generation of iPhone. You can feel the sharp edges come in contact with your hand.

There is no longer a metal bezel on the front, only a black surface. The back design is also the same, a single piece of glass convering all the Logo, camera, flash, and other information...look very classy. We can see that the front and back are pieces of glass that were attached to the aluminum frame. When looking at another angel, people will see that aluminum frame was brilliantly made; a lot of attention to the details, thing like speakers, earphone, mic.... Beside the only home button in the front, there is another small camera right on the left of the speaker, under the glass surface.

The 4 edges contain the same buttons with the same functions as the previous iPhones. The volume buttons are now separate and are round. Next to the headphone plug and power button, there a small hole, which looks like a mic's hole. It's possible that this is the noice canceling mic. The SIM card has been moved to the right side, like on the iPad.

Dimension: iPhone 4G is thinner than the previous iPhones (about 2.5mm), the width is also narrower, about 3.5mm (this is because of the aluminum frame), the height is about 1mm higher. These changes have made the new iPhone looks longer or higher.

Hej Adrian! Egentligen borde väl jag ta och översätta infon från taoviet.vn
Hursomhelst verkar deras site vara nere just nu p g a överbelastning.

"Táo Việt" betyder "Vietnamese Apple".. om det var nån som undrade

/Martin @ Hanoi

Ursprungligen av Martin Sigbjörn:

Hej Adrian! Egentligen borde väl jag ta och översätta infon från taoviet.vn
Hursomhelst verkar deras site vara nere just nu p g a överbelastning.

"Táo Việt" betyder "Vietnamese Apple".. om det var nån som undrade

/Martin @ Hanoi

Jag tänkte faktiskt att jag skulle ha frågat dig om det var en bra eller dålig översättning

Du kan väl leta reda på den där iPhone-prototypen, du är nog den på 99mac som är närmast i alla fall

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-12 15:10

Tycker att kameran ser större ut än på de bilderna som släpptes av Gizmodo.

Jag tycker den är hur snygg som helst! Mkt snyggare än övriga iphones...
Blir till att köpa så snart det går.

Men hur kan de komma på idén med att sätta en kamera på framsidan, så urbota dumt. Alla vet ju att man ändå kommer se sjukt ful ut, samt att mottagaren får se en rejält skakig bild både vid eventuellt videochat eller samtalschat. Är inte denna typ av sak helt pasé.

Hur tänkte dom nu.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-05-12 18:45
Ursprungligen av draags:

Hur tänkte dom nu.

1. Folk har tjatat så länge om denna kamera, "alla andra har ju", och den kostar inte många kronor att stoppa in.

2. Dom tänkte förmodligen även på folk som t.ex är hörselskadade. Jag vet många sådana som använder kameran i sina telefoner för att teckenspråka. Apple är väldigt mycket för att vara handikappvänliga.

Ursprungligen av draags:

Men hur kan de komma på idén med att sätta en kamera på framsidan, så urbota dumt. Alla vet ju att man ändå kommer se sjukt ful ut, samt att mottagaren får se en rejält skakig bild både vid eventuellt videochat eller samtalschat. Är inte denna typ av sak helt pasé.

Hur tänkte dom nu.

De kanske lanserar en snygg docka så man kan ställa ifrån sig telefonen och ha ett videosamtal likt Skype på datorn?

Apple var ju en gång i tiden i framkanten av att jobba med videosamtal genom iChat och det faktum att Apple stoppat in en frontkamera på alla bärbara och alla iMac sedan länge tillbaka.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-13 21:58
Ursprungligen av draags:

Men hur kan de komma på idén med att sätta en kamera på framsidan, så urbota dumt. Alla vet ju att man ändå kommer se sjukt ful ut, samt att mottagaren får se en rejält skakig bild både vid eventuellt videochat eller samtalschat. Är inte denna typ av sak helt pasé.

Hur tänkte dom nu.

Hur vet du det?
Har du testat det?

En annan sak, Apple kanske byter design för att få ett slut på alla dessa små sprickor som 3GSen dras med?

Bevaka tråden