Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-21 20:02
Ursprungligen av PeeMaN:

Låt oss säga som såhär.... Om de har svårt att fylla kvoterna på FÖRHANDSBOKNINGAR i staterna och de andra länderna som är först ut.... Så lär de ju pusha fram resterande länder för att inte hamna i samma sits där.

Visst är det så. Läste även detta: AT&T Confirming Shipment of iPhone 4 Pre-Orders - Mac Rumors vilket tyder på att de har situationen under någotsånär kontroll vad jag kan förstå.

Ursprungligen av Drakfot:

Visst är det så. Läste även detta: AT&T Confirming Shipment of iPhone 4 Pre-Orders - Mac Rumors vilket tyder på att de har situationen under någotsånär kontroll vad jag kan förstå.

Något sånär under kontroll?

iPhone 4 Delayed Again: Now July 14th

Citat:

That's the real problem here: Many users who ordered yesterday have found they are not going to receive their phones on the promised day. Others have had their orders completely cancelled. Now they have to order again, with the July 14 date instead of the initial June 24 or July 2.

Känns ju inte direkt seriöst och "under kontroll".

  • Oregistrerad
  • 2010-06-21 21:46
Ursprungligen av Drakfot:

Visst är det så. Läste även detta: AT&T Confirming Shipment of iPhone 4 Pre-Orders - Mac Rumors vilket tyder på att de har situationen under någotsånär kontroll vad jag kan förstå.

Don't get me wrong men om kunder i USA fått sin order ivägskickad i Fredags så borde dom väl dyka upp i unboxing videos senast nu på onsdag iaf?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-21 21:50
Ursprungligen av studiox:

Don't get me wrong men om kunder i USA fått sin order ivägskickad i Fredags så borde dom väl dyka upp i unboxing videos senast nu på onsdag iaf?

Förhoppningsvis, bara att vänta och se.
Även intressant att Apple bett FCC att hålla visa saker fällandeiPhone4 hemliga ett tag.
Apple Tells FCC: There's more to the iPhone than the Public Knows - Patently Apple

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 20:12
Ursprungligen av PeeMaN:

Låt oss säga som såhär.... Om de har svårt att fylla kvoterna på FÖRHANDSBOKNINGAR i staterna och de andra länderna som är först ut.... Så lär de ju pusha fram resterande länder för att inte hamna i samma sits där.

Eller så är det beräknat och redan avsatt en viss kvot till olika delar... typ förhandsbeställningar i USA, förhandsbeställningar i UK, butiksbeställningar i USA osv osv... och att man nu fyllt kvoten på förhandsbeställningar men de andra kvoterna fortsätter som vanligt.

Ursprungligen av Trineo:

Eller så är det beräknat och redan avsatt en viss kvot till olika delar... typ förhandsbeställningar i USA, förhandsbeställningar i UK, butiksbeställningar i USA osv osv... och att man nu fyllt kvoten på förhandsbeställningar men de andra kvoterna fortsätter som vanligt.

Det låter varken logiskt eller troligt att man skulle börja skeppa iväg batchar till andra länder innan man ens fyllt efterfrågan på förhandsbokningar i de första släppländerna. Mig veterligen har detta inte hänt med någon apple-produkt tidigare?
Däremot att det försenats på grund av oförutsedd efterfrågan har väl hänt om jag inte minns fel?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-23 01:07

Väldigt bra recension:

iPhone 4 review -- Engadget

fy vad avundsjuk jag är jag som fortfarande tycker 3GS är en snabb telefon.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 23:17

Kanske lite offtopic, men verkar som vi kommer få se en förändring på försäljningen i Sverige också?

Går att förhandsboka den hos Kullander, Boka din Phone hos Kullander

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-25 00:56
Ursprungligen av zappee:

Kanske lite offtopic, men verkar som vi kommer få se en förändring på försäljningen i Sverige också?

Går att förhandsboka den hos Kullander, Boka din Phone hos Kullander

Som har redan skrivits flera gånger så verkar det som om Apple kommer att släppa iPhonen olåst i dem länder som har flera operatörer som hade iPhonen. I de länder som har exklusiva kontrakt säljs iPhonen fortfarande låst. Det är i princip endast USA och Tyskland.

//Rob

Denna tråd lade jag under Aktuella rykten, för att handla om iPhone 4 fram till lanseringen. Men nu har vi iPhone 4 lanserad och därmed har vi två parallella trådar, så vi stänger denna och hänvisar till den andra aktiva tråden om iPhone 4:

http://www.99.se/nyheter-ipod-iphone/278164-det-haer-aer-iphone-4-a.html

Bevaka tråden