Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag gillar FM-radio. Precis som Adrian säger, webbradio suger musten ur telefonen, man kan se batteriet sjunka när man sitter på tåget på väg hem när man lyssnar på SR.

Nä, jag föredrar FM-radio tills det kommer ett bättre sätt att lyssna på radio.

Finns en egen tråd om just FM-radio: http://www.99.se/notiser-ipod-iphone/271406-fm-radio-802-11n-till-iphone-ipod-touch-inom-kort.html

Jag blir lika förvånad varje gång jag läser om att folk faktiskt lyssnar på radio. I min värld så har det alltid bara varit pensionärer som lyssnar på radio. Och tittar på SVT.

Prova att lyssna på P1 i en månad. Du kommer att lära dig ett och annat :-). Och du kommer att fortsätta att lyssna på P1 hela ditt liv.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag blir lika förvånad varje gång jag läser om att folk faktiskt lyssnar på radio. I min värld så har det alltid bara varit pensionärer som lyssnar på radio. Och tittar på SVT.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag blir lika förvånad varje gång jag läser om att folk faktiskt lyssnar på radio.

Då måste det vara jobbigt att bli förvånad hela tiden. Hälften av Sverige befolkning lyssnar nämligen på Sverige Radio VARJE DAG (källa). Och det är alltså bara SR, inte den kommersiella radio.

Ursprungligen av Papperskatt:

I min värld så har det alltid bara varit pensionärer som lyssnar på radio. Och tittar på SVT.

Ja, för P3 är ju verkligen en pensionärskanal... I din värld finns uppenbarligen inget behov av aktuella nyheter, direktsändning av sport, humor, vetenskap eller kultur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 17:01

P1 på dagtid är sjukt bra, men kvällar och helger är det en hel del skräp som gudstjänster och radioteatrar, annars knäcker P1 alla andra radiokanaler.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-02-10 18:34

Jag tror att A+ syftar på den nya processorn i första hand och inte nya funktioner.

Radio är bra, men jag ser hellre att dom ordnar så att det går mindre effekt vid användande av 3G/WiFi än att dom lägger till en ny funktion som analog radio.

P1 är Kungen av radiokanalerna.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-02-10 22:27

Public Service FTW! Jag vill gärna ha FM radio i min iPhone, och om ryktet stämmer så har vi även SVT Play imorgon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-11 14:16

Vad hände med ryktet att iPhone 4 skulle komma lite tidigare? (maj?) Var det bara ett ovanligt löst rykte som dött helt nu?

Ursprungligen av doomas:

Vad hände med ryktet att iPhone 4 skulle komma lite tidigare? (maj?) Var det bara ett ovanligt löst rykte som dött helt nu?

Gissar på det. Är väl mer troligt att 3.2 kommer med iPad och då samtidigt till iPhone och ny iPhone modell kommer i sommar som vanligt och då med 4.0 OS. iaf min gissning.

Ursprungligen av doomas:

Vad hände med ryktet att iPhone 4 skulle komma lite tidigare? (maj?) Var det bara ett ovanligt löst rykte som dött helt nu?

Ja, det kändes rätt osannolikt redan när det kom vill jag minnas.

Här är ryktet: Fourth-Generation iPhone: OLED Screen, Video Chat, 'Early' Launch?

MacRumors gjorde det till ett "Sidan 2-rykte" just för att de ansåg det tvivelaktigt:

Due to the rather surprising and questionable nature of these reports, we have collected them on Page 2 for discussion.

oled ser inte så bra ut i dagsljus bara. om de löst de kommer de bli skit coolt med oled, annars inte. Zune och Nexus One är ju helt sämst utomhus.

Ursprungligen av Ollebro:

oled ser inte så bra ut i dagsljus bara. om de löst de kommer de bli skit coolt med oled, annars inte. Zune och Nexus One är ju helt sämst utomhus.

Ett annat problem med OLED är väl att det har begränsad livslängd, speciellt vissa färger?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-12 07:20
Ursprungligen av Adrian B:

Ett annat problem med OLED är väl att det har begränsad livslängd, speciellt vissa färger?

Ja, blå. Tror dock inte det är ett problem på en mobil. En OLED-skärm ska klara ca 5år med 8h användning per dag.

Ursprungligen av zappee:

Ja, blå. Tror dock inte det är ett problem på en mobil. En OLED-skärm ska klara ca 5år med 8h användning per dag.

Ah, ja då var det ju inte så farligt ändå. Värre kanske med en tv eller datorskärm som man planerar att använda en längre tid.

Det jag gärna ser i hårdvaruuppdateringen är:

64 gb - vilket jag nästan tar som en självklarhet. Har de fått in det i iPod Touchen kommer det komma i iPhonen.

Bättre kamera med blixt! Kamerorna i iPhonerna har varit ett skämt sen början. Det måste komma in en ordentlig blixt, något i stil med det Sony Ericsson har på marknaden idag. Hatar när man är iväg någonstans och alla kan ta en bild förutom jag för att jag har en iPhone. Kameran i min SE k750i från 2005 har faktiskt bättre kamera än den som är i iPhonen idag och den hade inbyggd blixt!

Bättre högtalare för ringsignal. Som det är idag missar jag många samtal för att jag varken känner eller hör när det ringer. Enligt mig är högtalaren på telefonen helt felplacerad. Prova sätt telefonen på full volym och sen sätt ditt finger lätt på högtalaren och se vad som händer. Det blir nästan knäpptyst! Jämför man även full volym på ringsignalen med andra telefontillverkares så är iPhonens långt ifrån. På min gamla Sony Ericsson missade jag aldrig några samtal!

Ursprungligen av korthoga:

Det jag gärna ser i hårdvaruuppdateringen är:

64 gb - vilket jag nästan tar som en självklarhet. Har de fått in det i iPod Touchen kommer det komma i iPhonen.

Se det inte som en självklarhet. iPhone får inte plats med lika mycket minnesmoduler. Det krävs 32+32 GB, som iPod touch har idag, och iPhone har bara plats för en modul.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-14 10:48
Ursprungligen av Patrik D:

Se det inte som en självklarhet. iPhone får inte plats med lika mycket minnesmoduler. Det krävs 32+32 GB, som iPod touch har idag, och iPhone har bara plats för en modul.

Det handlar nog mer om att sätta en 64gb i.

Toshiba ska/har ju börjat tillverka sådana.

64GB iPhone and 128GB iPod Touch Possible in 1st Quarter 2010? - Mac Rumors

Ursprungligen av zappee:

Det handlar nog mer om att sätta en 64gb i.

Toshiba ska/har ju börjat tillverka sådana.

64GB iPhone and 128GB iPod Touch Possible in 1st Quarter 2010? - Mac Rumors

Jaha, det hade jag helt missat, då blir det nog 64GB. Men är det inte lite märkligt att inte iPad fick 128GB?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-14 11:28
Ursprungligen av Patrik D:

Jaha, det hade jag helt missat, då blir det nog 64GB. Men är det inte lite märkligt att inte iPad fick 128GB?

Inte säkert de hinner producera tills dess.

Ursprungligen av Patrik D:

Jaha, det hade jag helt missat, då blir det nog 64GB. Men är det inte lite märkligt att inte iPad fick 128GB?

De måste ju ha någon skit att slänga i uppdateringen så att idioter köper en till...

Ursprungligen av PeeMaN:

De måste ju ha någon skit att slänga i uppdateringen så att idioter köper en till...

Låt oss slippa diskussioner på den nivån, tack.

Ursprungligen av Adrian B:

Låt oss slippa diskussioner på den nivån, tack.

Vadå, det är ju sant! Jag är övertygad om att det är skälet!

Ursprungligen av PeeMaN:

Vadå, det är ju sant! Jag är övertygad om att det är skälet!

I så fall rekommenderar jag att du diskuterar på idg.se i fortsättningen. Där hittar du likasinnade.

Ursprungligen av Adrian B:

I så fall rekommenderar jag att du diskuterar på idg.se i fortsättningen. Där hittar du likasinnade.

Jag har gott om likasinnade här, men tack för tipset.
Det känns föga seriöst när en administratör hintar att man inte är välkommen för att man har avvikande åsikter om produkter och eventuella planer apple har för att kräma ur pengar ur apple-fanatiker.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag har gott om likasinnade här, men tack för tipset.
Det känns föga seriöst när en administratör hintar att man inte är välkommen för att man har avvikande åsikter om produkter och eventuella planer apple har för att kräma ur pengar ur apple-fanatiker.

Nu var det väl inte så mycket åsikterna såsom framförandet som Adrian anmärkte på

Citat:

Låt oss slippa diskussioner på den nivån, tack.

Och jag är övertygad om att det finns gott om personer som är glada att vi slipper formuleringar istil med de som Vimp och RottenApple presterar här på 99.

Ska jag dessutom fråga mig vem som känns mest seriös av dig och Adrian så är svaret ganska givet.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag har gott om likasinnade här, men tack för tipset.
Det känns föga seriöst när en administratör hintar att man inte är välkommen för att man har avvikande åsikter om produkter och eventuella planer apple har för att kräma ur pengar ur apple-fanatiker.

Det kanske handlar mer om att man klassar folk som idioter, ordvalet kändes sådär.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag har gott om likasinnade här, men tack för tipset.
Det känns föga seriöst när en administratör hintar att man inte är välkommen för att man har avvikande åsikter om produkter och eventuella planer apple har för att kräma ur pengar ur apple-fanatiker.

Det handlar inte om avvikande åsikter, och det vet du om du kan läsa vad jag skriver.

Det handlar om nivån på diskussionen. Om du föredrar att hålla diskussionen på dagisnivå i språk och utspel så passar det sig inte på forumet, och speciellt inte i min tråd där jag försöker seriöst diskutera fjärde generationens iPhone.

För det första är din syn på Macanvändare rätt bedrövlig när du kallas oss för "idioter" och "Apple-fanatiker", redan där har jag tappat förtroende för att man ska kunna föra en konstruktiv diskussion.

För det andra uppfattar jag det som att du snarare är ute efter att provocera än att du på allvar menar att skälet till att iPad inte har 128 GB minne beror på att "de måste ju ha någon skit att slänga i uppdateringen så att idioter köper en till".

Den typen av argumentering som mest är avsedd för att skylta med sin syn på Mac-användare och hur lurade alla dessa är och vilken skit Apple säljer är vanligt förekommande i kommentarerna på idg.se, men här på 99mac har vi en annan ambitionsnivå.

En del tycker vi är torra och tråkiga på 99mac som försöker hålla det seriöst, men för de flesta här är det precis vad som uppskattas med forumet.

Om det vore så att du verkligen tror att det enda skälet till att iPad har 64 GB minne är för att Apple annars inte kommer att kunna sälja nästa modell så är du välkommen att framföra den åsikten seriöst och jag lovar att bemöta den seriöst också.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-02-16 10:15

Jag är ganska nöjd med iphonen som den är idag (3GS), den e snabb, finns massa program, den klarar det man behöver.

Hade varit kul med en uppdaterad desig. Kanske lite mer frihet i hur OSet ser ut, ex bakgrundsbilder på springbord, kataloger mm..

Sen självklar mer ram snabbare cpu mmm.

Kanske frontfacing kamera och iChat.

Men jag är övertygad om att Apple kommer ligga långt före konkurenterna efter nästa stor iPhone OS update (4.0)

Vill vi se större integrering med de sociala närverken såsom Facebook, twitter osv i iPhone 4.0?

Jag skulle själv vilja se möjlighet att kunna söka på någon och då få all info från exempelvis mail, msn, facebook osv.

Sökfunktionen bör också göras mer effektiv.

Bättre hantering av alla apps.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-16 18:30

Kan vi återgå till iPhone gen 4 nu? Inte för att det finns många rykten, men det är ju trots allt vad tråden (ska) handla om.

Bevaka tråden