Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av AndyK:

Jag blir fruktansvärt arg och ledsen när man hör om dödskjutningen i Newtown. :'(:mad:
Små barn som har hela livet framför sig. Jag kan inte tänka mig hur det är att vara förälder till något av de döda barnen. Jag vet ju bara hur mycket jag älskar min dotter, att hon skulle tas ifrån mig vill jag inte tänka på.
Obama sammanfattade det ganska bra: "Att vara förälder innebär att du har ditt hjärta utanför kroppen hela tiden."

Man kan ju bara konstatera att de vansinniga amerikanska vapenlagarna i kombination med den obefintliga mentalvården i USA är skuld till många människors lidande, både i Newtown och på andra platser i USA.

Och sedan när folk lägger upp bilder på avskedsbrev skrivna av barnen i skolan som sedan visas vara fejk. Bara för att få fler delningar/likes på FB!? Det är bedrägligt.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Och sedan när folk lägger upp bilder på avskedsbrev skrivna av barnen i skolan som sedan visas vara fejk. Bara för att få fler delningar/likes på FB!? Det är bedrägligt.

en del människor saknar existensberättigande eller iaf borde de inte få finnas i cyberrymden annat än svävande som asteroider i rymdens vakum...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Och sedan när folk lägger upp bilder på avskedsbrev skrivna av barnen i skolan som sedan visas vara fejk. Bara för att få fler delningar/likes på FB!? Det är bedrägligt.

Bedrägligt, men inte minst bedrövligt. Folk som försöker parasitera på andras olycka är den lägsta av alla livsformer och förtjänar inte ens att bli nerpissade om de brinner.

Jobbarkompis visar stolt sin fina platta i läderfordral.

Å iPad sneglar jag... och tänker att han lyssnadepå vad jag sa ... vad roligt.

Kolla här, RETINA-skärm!!! Å han visar upp en platta, Winchu, Wunchi nånting.
I den flärpen man fäller ut sitter ett tangentbord med plasttangenter, detta kopplas in via
tangentbordskabel(!) i plattan....

När han startar den säger den sprojing eller nåt, det tar en minut, sedan visar ngn sån
där ful uppstartsanimerad symbol, kata-kanji... och RETINA!
(det verkar vara The Sales Pitch på den här prylen)

Hälften av ikonerna leder till sidor - på japanska?
Noterar att Google Play och ngt mer finns, tack för det iaf.

Minnet byggs ut med ngt aplångsamt minneskort typ SD eller liknande.

Sedan kommer det klaganden på att det och det inte fungerar, den grejen fungerar
bara ibland, han har problem med att synka den med datorn hemma, på hans
frus dator funkar det inte alls. Överförda filmer blir en 2timmars vit ruta...
Det finns ingen GPS i den, man kan använda telefonen men det gör han inte för det
drar så in i helskotta med batteri.

Men skärmen är ju fin....RETINA!!!

2400 spänn - enligt mitt menande 2400:- i kattegatt

Ursprungligen av Goflorp:

Jobbarkompis visar stolt sin fina platta i läderfordral.

Å iPad sneglar jag... och tänker att han lyssnadepå vad jag sa ... vad roligt.

Kolla här, RETINA-skärm!!! Å han visar upp en platta, Winchu, Wunchi nånting.
I den flärpen man fäller ut sitter ett tangentbord med plasttangenter, detta kopplas in via
tangentbordskabel(!) i plattan....

När han startar den säger den sprojing eller nåt, det tar en minut, sedan visar ngn sån
där ful uppstartsanimerad symbol, kata-kanji... och RETINA!
(det verkar vara The Sales Pitch på den här prylen)

Hälften av ikonerna leder till sidor - på japanska?
Noterar att Google Play och ngt mer finns, tack för det iaf.

Minnet byggs ut med ngt aplångsamt minneskort typ SD eller liknande.

Sedan kommer det klaganden på att det och det inte fungerar, den grejen fungerar
bara ibland, han har problem med att synka den med datorn hemma, på hans
frus dator funkar det inte alls. Överförda filmer blir en 2timmars vit ruta...
Det finns ingen GPS i den, man kan använda telefonen men det gör han inte för det
drar så in i helskotta med batteri.

Men skärmen är ju fin....RETINA!!!

2400 spänn - enligt mitt menande 2400:- i kattegatt

Ungefär som när man är på fest och någon sveper ett glas Statesman fulwhisky varpå vederbörande utbrister "Mmmmmmmm, billigt!" med en grimas. Suck.

Clownerna på TNT förnekar sig inte. Sannolikheten för att de verkligen ska dyka upp idag som de lovat?

EDIT: Den var 0. Och imorrn åker jag bort i 3 veckor. Antar att det slutar med att jag måste ligga ute med 10000 i en månad och beställa om när jag kommer hem.

Senast redigerat 2012-12-17 20:00
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-12-18 12:26

1månad sedan:
Bekant blir av med sin relativt nya ögonsten, en <3mån ung 4S.
Och sedan beklagar sig (gråter) över att ”allt är borta, bilder, nummer, allt…” (fick ny på försäkring 1v senare)

Jag frågar om hen inte har iCloud? Hitta iPhone? "Nej, jag kan inte sånt"

iCloud är gratis, underhållsfritt och automagiskt. Kan man inte frågar man.

Förra veckan:
Frågar vad hen har för Apple-Id, så vi kan facetimea.
"-Nej det vet jag inte. Kan inte sånt."

Ursprungligen av reboot81:

1månad sedan:
Bekant blir av med sin relativt nya ögonsten, en <3mån ung 4S.
Och sedan beklagar sig (gråter) över att ”allt är borta, bilder, nummer, allt…” (fick ny på försäkring 1v senare)

Jag frågar om hen inte har iCloud? Hitta iPhone? "Nej, jag kan inte sånt"

iCloud är gratis, underhållsfritt och automagiskt. Kan man inte frågar man.

Förra veckan:
Frågar vad hen har för Apple-Id, så vi kan facetimea.
"-Nej det vet jag inte. Kan inte sånt."

Ser ju ut som du har ett jobb att göra här, att berätta och förklara hur det funkar.

men visst, jag känner folk som har en splitter ny smartphone och de kan knappt SMS:a på den...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-12-18 13:14
Ursprungligen av Goflorp:

... jag känner folk som har en splitter ny smartphone och de kan knappt SMS:a på den...

Samma här, men dom vet ändå att påtala att iPhone är en sämre telefon och att man bara betalar för hype. Doh!

Ursprungligen av Goflorp:

Ser ju ut som du har ett jobb att göra här, att berätta och förklara hur det funkar.

men visst, jag känner folk som har en splitter ny smartphone och de kan knappt SMS:a på den...

Folk är helt otroliga ibland. Försöker just hjälpa en Facebook-beroende bekant efter att hon låtit sin 1-åring leka med telefonen.
http://www.99mac.se/ios/300932-facebook-gar-att-starta-pa-iphone-4s.html

Backup?
Version av iOS? Det är en iPhone. Apple. Svart.
iCloud? Förstår mig inte på sånt.
Synka? Ja, brorsan gjorde det åt mig när jag fick telefonen.

Och så har man alla bilder man tagit på telefonen och enbart där i tron att den aldrig kan försvinna och aldrig gå sönder.

Ursprungligen av pmarriott:

Folk är helt otroliga ibland. Försöker just hjälpa en Facebook-beroende bekant efter att hon låtit sin 1-åring leka med telefonen.
http://www.99mac.se/ios/300932-facebook-gar-att-starta-pa-iphone-4s.html

Backup?
Version av iOS? Det är en iPhone. Apple. Svart.
iCloud? Förstår mig inte på sånt.
Synka? Ja, brorsan gjorde det åt mig när jag fick telefonen.

Och så har man alla bilder man tagit på telefonen och enbart där i tron att den aldrig kan försvinna och aldrig gå sönder.

Frugan har en kompis som är sån, hon hade inte uppdaterat nånting sedan hon köpte telefonen....

Min personliga uppfattning (fast det ska erkännas att jag har ingen djupare kunskap om Android) är att många är så där och Apple/IOS är svårt nog för de flesta "normala" personer och Android ska vi bara inte tala om...

Men å andra sidan så har min chef en drygt åttioårig mor som kör IOS utan problem:)

Bor i höghus. Ibland har de gjort ngt med vattnet, det kan alltås "stå luft" i rören. Huset är 9 vån högt.
Ibland när man drar på vattnet kan det plaffa till nån sekund eller två.

Problemet blir att om man inte "spolar ur" lite bestämdt så står det liksom och småsmattrar i 20 min medans folk lite småslött
fyller ett badkar eller håller på med "simulerad förökning i rengöringsutrymme"....

Smätt. splått, lkirp, smack, smätt, plapp, plupp... i 20 minuter.... tack så mycket.

Går snart upp och pinkar in genom deras brevlådeinkast.

  • Medlem
  • 2012-12-20 18:50

Har fått mitt livs högsta räkning för bredband och telefon, 2500:-. Frihet kostar när man köper sig ur abonnemang hos skurkföretag.

Ursprungligen av Dalle:

Har fått mitt livs högsta räkning för bredband och telefon, 2500:-. Frihet kostar när man köper sig ur abonnemang hos skurkföretag.

Vad är det som det här "skurkföretaget" har gjort?
Jag menar om de nu verkligen inte uppfyllt något de lovat eller sådär, så borde det ju gå att häva köp eller kräva kompensation?
Eller är det möjligen så att det är konsumenten som gjort ett dumt köp istället?

  • Medlem
  • 2013-01-01 00:50
Ursprungligen av PeeMaN:

Vad är det som det här "skurkföretaget" har gjort?
Jag menar om de nu verkligen inte uppfyllt något de lovat eller sådär, så borde det ju gå att häva köp eller kräva kompensation?
Eller är det möjligen så att det är konsumenten som gjort ett dumt köp istället?

Var det inte sur-tråden det här? Om jag hade velat ha en diskussion om hur bra/dåligt programmet är samt hur man kan komma till rätta med problemet hade jag väl kunnat lägga inlägget i en annan tråd? Nu gjorde jag inte det eftersom jag anser att det inte är något att bråka om, bara inse och konstatera fakta.

Ursprungligen av Dalle:

Var det inte sur-tråden det här? Om jag hade velat ha en diskussion om hur bra/dåligt programmet är samt hur man kan komma till rätta med problemet hade jag väl kunnat lägga inlägget i en annan tråd? Nu gjorde jag inte det eftersom jag anser att det inte är något att bråka om, bara inse och konstatera fakta.

Bara för att det är surtråden betyder inte det att man inte kan föra diskussion.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-20 21:01

För två år?

  • Medlem
  • 2012-12-20 22:52
Ursprungligen av kenjon:

För två år?

Det var en samling av ett uppsagt mobil-abonnemang, bredband, TV, fast telefon samt två månader hos den nya operatören.

Idag så åkte jag hem till min mor i Norrland över julen. Jag åkte buss sträckan Stockholm-Sollefteå och någonstans däremellan, antagligen i Härnösand, så försvann mina två väskor innehållande julklappar och kläder.

  • Medlem
  • 2012-12-22 22:51
Ursprungligen av Papperskatt:

Idag så åkte jag hem till min mor i Norrland över julen. Jag åkte buss sträckan Stockholm-Sollefteå och någonstans däremellan, antagligen i Härnösand, så försvann mina två väskor innehållande julklappar och kläder.

Fan så surt. Beklagar, själv hade jag blivit skogstokig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-22 23:05
Ursprungligen av Papperskatt:

Idag så åkte jag hem till min mor i Norrland över julen. Jag åkte buss sträckan Stockholm-Sollefteå och någonstans däremellan, antagligen i Härnösand, så försvann mina två väskor innehållande julklappar och kläder.

Surt sa räven lider med dig, hoppas väskorna dyker upp pronto, är det SWEBUS. Väskor försvinner inte bara, chaffisen måste hålla koll på vad som lastas ut eller inte, men samtidigt hopplöst om någon vill sno till sig en väska vid något stopp på vägen.

"Surra för taskig vörrna" sa min morfar när jag vart liten, det innebar att ombord på en båt gör man fast precis allt... för det kommer dåligt väder...

Svenska västkusten skåne kommer träffas av det här strax.....

Rött = Kraftig nederbörd

Det blåser 14m/s sydosten...

Gissar på drivbildning, spårvagnsstoppm taskig plogning och Akuten full av kärringar som brutit lårbenshalsen....

Fan va sur jag blir på folk som blir sura på att det snöar och blir vitt lagom till jul!

  • Medlem
  • 2012-12-26 13:58

Två timmar sedan strömmen försvann nu...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-12-28 22:36
Ursprungligen av Dalle:

Två timmar sedan strömmen försvann nu...

Hey. Vattenfail ringde mig och sa att de – äntligen – skulle gräva ner ledningarna. (De verkar äntligen fattat att ledningar och höga träd i närheten av ledningar inte funkar.)
Min reaktion: WTF? Det har jag ju önskat i alla år, men det har ju varit omöjligt? Det är ju för dyyyyrt!!?
Vattenfall: Men joråsåatte.. vi ska gräva.
- Tack som FAN! När då?
– Innan snön har försvunnit, hoppas vi.

De bad mig markera var ledningen fick gå - eller inte fick gå - med pinnar i marken. Det gjorde jag.

Det var i november 2011.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-12-28 08:53

Igår när vi skulle kolla på film gick det inte för att jag glömt att jag sålt Apple-TVn. Ingen av oss hade en tanke på det förrän fjärran skulle grävas fram. Det blir te och köpa en ny idag.

Ursprungligen av andas:

Igår när vi skulle kolla på film gick det inte för att jag glömt att jag sålt Apple-TVn. Ingen av oss hade en tanke på det förrän fjärran skulle grävas fram. Det blir te och köpa en ny idag.

haha.. Det var lite crazy.

Ursprungligen av andas:

Igår när vi skulle kolla på film gick det inte för att jag glömt att jag sålt Apple-TVn. Ingen av oss hade en tanke på det förrän fjärran skulle grävas fram. Det blir te och köpa en ny idag.

Klassiker. I nivå med "jag stack ut huvudet genom fönstret men upptäckte att jag glömt veva ner det". Eller "jag tutade, men det hände inget för signalhornet var stulet".

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-12-28 18:01

Bygger IKEA-möbler.................

Bevaka tråden