Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-28 22:59

De trodde väl att pinnarna du satte ner betydde att de inte skulle gräva där, så då lät de bli

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-12-28 23:04
Ursprungligen av kenjon:

De trodde väl att pinnarna du satte ner betydde att de inte skulle gräva där, så då lät de bli

Måhända var det så.

Jämrans osis.

  • Medlem
  • 2012-12-31 21:19

För vissa program, tex uTorrent så spelar det ingen roll om man så skulle haft 32 PB (petabyte) i RAM. Det hade tagit slut i alla fall.

Ursprungligen av Dalle:

För vissa program, tex uTorrent så spelar det ingen roll om man så skulle haft 32 PB (petabyte) i RAM. Det hade tagit slut i alla fall.

Nja, riktigt så är det inte. Försöker man dra hem massa torrent-filer samtidigt spelar det ingen roll vilket program man har. Det kommer skita sig ändå, sålänge man inte har bra med SATA-diskar eller STORT minne.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-01 00:34
Ursprungligen av PeeMaN:

Vad är det som det här "skurkföretaget" har gjort?
Jag menar om de nu verkligen inte uppfyllt något de lovat eller sådär, så borde det ju gå att häva köp eller kräva kompensation?
Eller är det möjligen så att det är konsumenten som gjort ett dumt köp istället?

Ursprungligen av PeeMaN:

Nja, riktigt så är det inte. Försöker man dra hem massa torrent-filer samtidigt spelar det ingen roll vilket program man har. Det kommer skita sig ändå, sålänge man inte har bra med SATA-diskar eller STORT minne.

Är vi lite griniga så här på nyårsafton?

Ursprungligen av zinned:

Är vi lite griniga så här på nyårsafton?

Tvärtom, jag är på galant humör. Min förkylning börjar ju bli bättre!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-01 03:24

Grannen har hållit mig vaken i två timmar hittills med sin "musik", vilken mest låter som om nån sitter med en elbas och en förstärkare och improviserar fram melodier. Nog för att det är nyårsafton, men det bryr sig inte lillgrabben om när han vaknar om fyra-fem timmar.

Ursprungligen av Vassius:

Grannen har hållit mig vaken i två timmar hittills med sin "musik", vilken mest låter som om nån sitter med en elbas och en förstärkare och improviserar fram melodier. Nog för att det är nyårsafton, men det bryr sig inte lillgrabben om när han vaknar om fyra-fem timmar.

Men vaf.. gå upp och säg till, säg att han kan väl för fan öva sin skit med lurar på.

Det finns fan underliga människor. Sitta och klinka elbas mitt på nyårsnatten.

Dagens present i 12 Days of Christmas är inte tillgänglig i den svenska affären!

Ursprungligen av Nilsanders:

Dagens present i 12 Days of Christmas är inte tillgänglig i den svenska affären!

Det var märkligt, för jag har bägge filmerna i min iphone!

Ursprungligen av PeeMaN:

Det var märkligt, för jag har bägge filmerna i min iphone!

Så bra för dig, då behöver du inte skriva i tråden "Näe, nu blev jag riktigt sur" vilket jag gör eftersom
jag blev riktigt sur eftersom det inte fungerar för min del!

Ursprungligen av Nilsanders:

Så bra för dig, då behöver du inte skriva i tråden "Näe, nu blev jag riktigt sur" vilket jag gör eftersom
jag blev riktigt sur eftersom det inte fungerar för min del!

Du skrev en lögn.

Ursprungligen av Nilsanders:

Så bra för dig, då behöver du inte skriva i tråden "Näe, nu blev jag riktigt sur" vilket jag gör eftersom
jag blev riktigt sur eftersom det inte fungerar för min del!

Och nu fick du anledning att bli ännu surare för att PeeMaN svarade på ett sätt som du tycker är fel.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-01-04 12:54

Idag funkar det inte för mig att få hem appen från 12 days of christmas.

Jag har startat om luren, installerat om 12 days, men tror ni det funkar?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2013-01-04 21:23
Ursprungligen av filuren:

Idag funkar det inte för mig att få hem appen från 12 days of christmas.

Jag har startat om luren, installerat om 12 days, men tror ni det funkar?

Platsbrist på telefonen?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-01-04 21:59
Ursprungligen av Henil:

Platsbrist på telefonen?

MIn första tanke också. Visst är nallen full (hı°ck*), men den borde tåla lite till. Appen vill ha 329 MB och jag har närmare 1 GB ledigt.

Jag testar att rensa. Lovar att återkomma.

Edit: återkommer härmed.

Visst var det nallen som inte tålde mer. Jag dränerade den så över 2 GB blev ledigt, och då gick det vägen.

För trådens skull kan jag fortfarande vara lite sur, detta då jag blir arg över att jag lurat mig själv att de två operativsystem jag de senaste åren rört mig inom inte alltid är så självklara och hjälpsamma som de brukar. Jag menar, hur svårt borde det vara för iOS att säga "nallen är full" istället för att bara totaldissa i min nedladdning?

Senast redigerat 2013-01-04 23:00
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-06 18:09
Ursprungligen av filuren:

MIn första tanke också. Visst är nallen full (hı°ck*), men den borde tåla lite till. Appen vill ha 329 MB och jag har närmare 1 GB ledigt.

Jag testar att rensa. Lovar att återkomma.

Edit: återkommer härmed.

Visst var det nallen som inte tålde mer. Jag dränerade den så över 2 GB blev ledigt, och då gick det vägen.

För trådens skull kan jag fortfarande vara lite sur, detta då jag blir arg över att jag lurat mig själv att de två operativsystem jag de senaste åren rört mig inom inte alltid är så självklara och hjälpsamma som de brukar. Jag menar, hur svårt borde det vara för iOS att säga "nallen är full" istället för att bara totaldissa i min nedladdning?

Konstigt för när jag försöker uppdatera en app och utrymmet inte räcker till säger iOS ifrån.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-01-02 13:14

DHL bedriver en hobbyverksamhet som heter ServicePoint, där privatpersoner kan skicka paket till hela världen. Den som vill skicka något viktigt inom Sverige - med en dags leveranstid - skall dock veta att man vid förseningar upp till 30 dagar inte får någon ersättning för portot, inte heller har man några rutiner för att det blir konsekvens för inlämningsstället, som ofta är kiosker, servicebutiker, med personal som utför sina plikter med varierande skärpa. De får inte ens reda på när de gjort fel, t.ex. glömt bort beställa upphämtning. Alla är - vetande eller ovetande - nöjda och glada utom kunden som beställt tjänsten. Jag vet inte om det är samma sak med Schenker Privpak eller Posten, men DHL tänker jag aldrig mer anlita annat i yttersta nödfall och då på DHLs eget kontor. Det är hos Servicepointen som den svaga länken ligger.

  • Medlem
  • 2013-01-02 13:54

Den förbannade förkylningen vägrar släppa! Femte dagen med konstant feber. Jag blir galen!

Får hem en Samsunglur, någon plastbit som skall tåla stryk. 2710 nånting.

Ser på Samsungs hemsida att de har ett program för kommunikation; Kies

Dra mig baklänges, det finns för Mac med!

Laddar ner. Monterar DMG-fil.
Ställer in Telefonen på att anslut som massminne= Nej, Som Kiesanslutenpryl=Ja

Starta programmet som jag laddat ner från Samsungs hemsida.
Installera, STARTA OM, Vaf...?

Boing!

Det finns en färskare version.... OK.. en färskare än den Samsung själva har?

Klicka uppdatera, tugga internet, installerar IGEN...STARTA OM! Vad? IGEN?

Startar programmet, ansluter den "gyllene fantastiska jävla MicroUSB-kontakten"

bzzzz...klick, ansluter står på telefonen, "ansluter" på skärmen.

Jag kopplas ur/bort

BOING!

"Enheten stöds ej av Kies"

Öh? Kära Samsung, på er WEB står det att den gör det, överallt.
I telefonen står det att den gör det. Program finns. kablar passar.
Vad är ni för klåpare?

Vägrar sitta och installera 350+ kontakter FÖR HAND.

Samsung, ni kan vara stolta över att peta upp den här luren i...
Så kan ni rapa upp den en vecka senare.

Att jag kastade min Samsungprinter utför balkongen från 7:e våningen gjorde
mig till en lycklig man i flera dagar. Att få stoppa den här upp i ..... på er skulle göra hela 2013 för mig.

Ursprungligen av Goflorp:

Får hem en Samsunglur, någon plastbit som skall tåla stryk. 2710 nånting.

Ser på Samsungs hemsida att de har ett program för kommunikation; Kies

Dra mig baklänges, det finns för Mac med!

Laddar ner. Monterar DMG-fil.
Ställer in Telefonen på att anslut som massminne= Nej, Som Kiesanslutenpryl=Ja

Starta programmet som jag laddat ner från Samsungs hemsida.
Installera, STARTA OM, Vaf...?

Boing!

Det finns en färskare version.... OK.. en färskare än den Samsung själva har?

Klicka uppdatera, tugga internet, installerar IGEN...STARTA OM! Vad? IGEN?

Startar programmet, ansluter den "gyllene fantastiska jävla MicroUSB-kontakten"

bzzzz...klick, ansluter står på telefonen, "ansluter" på skärmen.

Jag kopplas ur/bort

BOING!

"Enheten stöds ej av Kies"

Öh? Kära Samsung, på er WEB står det att den gör det, överallt.
I telefonen står det att den gör det. Program finns. kablar passar.
Vad är ni för klåpare?

Vägrar sitta och installera 350+ kontakter FÖR HAND.

Samsung, ni kan vara stolta över att peta upp den här luren i...
Så kan ni rapa upp den en vecka senare.

Att jag kastade min Samsungprinter utför balkongen från 7:e våningen gjorde
mig till en lycklig man i flera dagar. Att få stoppa den här upp i ..... på er skulle göra hela 2013 för mig.

Hade du haft Windows hade det fungerat bra

Återupplever 2002 ihop med en Samsunglur....

*äckelkänslan*

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-03 21:18

Nu har jag ansökt om föräldrapenning hos Försäkringskassan, och som vanligt lämnas jag med en obehagskänsla i bröstet efter att ha använt deras web"tjänst". Det är så jäkla mycket i deras formulär som är otydligt, tvetydigt eller allmänt rörigt, så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Samtidigt förmedlar den byråkratiska framtoningen ett budskap om att "gör du fel så åker du dit för bedrägeri och blir sodomerad i en fängelsecell!".

Ursprungligen av Vassius:

Nu har jag ansökt om föräldrapenning hos Försäkringskassan, och som vanligt lämnas jag med en obehagskänsla i bröstet efter att ha använt deras web"tjänst". Det är så jäkla mycket i deras formulär som är otydligt, tvetydigt eller allmänt rörigt, så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Samtidigt förmedlar den byråkratiska framtoningen ett budskap om att "gör du fel så åker du dit för bedrägeri och blir sodomerad i en fängelsecell!".

Jag är också ny på området och FK är inget annat än terror att ha att göra med. Jag tror mig vara något sånär normalstörd och ändå har jag oftast ingen aning om hur jag förväntas fylla i uppgifterna. Inget är tydligt! Jag som dessutom är skiftarbetare med olika arbetstider från dag till dag förväntas ange hur jag skulle ha jobbat. Är nästan mer arbetsamt än att faktiskt gå till jobbet...

  • Medlem
  • 2013-01-04 07:12
Ursprungligen av Köörmit:

....... Är nästan mer arbetsamt än att faktiskt gå till jobbet...

Det är nog meningen.

Ursprungligen av reze:

Det är nog meningen.

Kanske vid tveksam sjukdom men föräldraledigt?

Ursprungligen av Köörmit:

Jag är också ny på området och FK är inget annat än terror att ha att göra med. Jag tror mig vara något sånär normalstörd och ändå har jag oftast ingen aning om hur jag förväntas fylla i uppgifterna. Inget är tydligt! Jag som dessutom är skiftarbetare med olika arbetstider från dag till dag förväntas ange hur jag skulle ha jobbat. Är nästan mer arbetsamt än att faktiskt gå till jobbet...

FK o A-kassa är lika goda kålsupare bägge två. Tänk så mycket onödig frustration o oro man skulle bevara folket om de kunde uttrycka sig som folk istället för att bara citera reglerna.

Ursprungligen av Köörmit:

Jag är också ny på området och FK är inget annat än terror att ha att göra med. Jag tror mig vara något sånär normalstörd och ändå har jag oftast ingen aning om hur jag förväntas fylla i uppgifterna. Inget är tydligt! Jag som dessutom är skiftarbetare med olika arbetstider från dag till dag förväntas ange hur jag skulle ha jobbat. Är nästan mer arbetsamt än att faktiskt gå till jobbet...

FK och AMS är de två myndigheter som tar mest tid från folk. Tid som folk kunde lagt på att söka jobb istället.

Den här omväxlande temperaturen gör mig lite småsne. Minus sex igår, plus 2,5 idag vilket gör snön som kommer ner från taket aningen tyngre att skotta. Men jag löser det, ska inte behöva ta hit traktorn igen(den var här igår)

Bevaka tråden